رواية اشواك العشق الفصل الثامن والعشرون 28 - بقلم سندس محمد
وصل فتحي الفيلا بتاعته ودخل لقا الدنيا ضلمة خالص مهتمش وطلع اوضته، اول مادخل فتح النور وقفل الباب لكنه اتصدم لما لقا حد حط المسدس على دماغه
فتحي بحذر: انت مين
الراجل ببسمه مرعبة: يارجل أنه انا قدرك الأسود
وضرب عليه نار
في البيت
ياسين اتجه لاوضة روان وخبط بهدوء وفتح الباب
روان اول ماشفته وقفت وقالت بعصبيه: انت ايه اللي جابك هنا
ياسين بهزار: جيت اطل عليكي ياقمر
روان برفعة حاجب: ده انت بتهزر بقى
ياسين: اممم ولو مهزرتش معاكي انتي ههزر مع مين
روان بهدوء: اطلع برة يا ياسين انا مش عايزة اتكلم معاك ولا عايزة اهزر معاك
ياسين: احنا لازم نتكلم يا روان
روان بوجع: نتكلم امممم لا يا ياسين باشا احنا مفيش بينا كلام خلاص كل اللي بينا ضاع وانت اللي ضيعته بايدك
ياسين: طب بصي اخر مره ومش هيحصل اي حاجه تاني والله
روان: لا يا ياسين انا بقيت بخاف منك وانا اصلا ايه اللي يضمنلي بعد كدة لما اجي اتكلم معاك او نتخانق متقوليش انتي طالق ليه اتعب نفسي بالشكل ده انا اديتك فرص كتير اوي يا ياسين وكدة خلاص رصيدك خلص عندي
ياسين عينيه دمعت: روان متقوليش كدة انا بحبك
روان: اللي بينا انتهى خلاص يا ياسين والحب مش هيفيد بحاجة اللي حصل حصل خلاص
ياسين كان لسة هيتكلم بس تليفونه رن ورد: الوو
ياسين بصدمة: ايه بتقول ايه طب ده حصل ازاي
المتصل:......
ياسين بهدوء: تمام سلام
روان كان فضولها هيموتها وتسأله في ايه بس كرمتها منعتها
ياسين ببسمه: لقو فتحي مقتول في بيته
روان حطت ايديها على بقها بصدمه: لا إله إلا الله إن لله وإن إليه راجعون
ياسين بهدوء: ربنا يرحمه ميجوزش عليه غير الرحمة
روان: صح ربنا يرحمه
ياسين بهدوء: انتي مش عايزة تزوري باباكي
روان غمضت عينيها وقالت بوجع: لا واتفضل اطلع برة
ياسين بصلها بهدوء وخرج
في اوضة احمد ونور
نور بهدوء: انا مش مصدقة انك الحمدلله بخير
احمد بحب: ربنا يخليكي ليا
نور بحب: ويخليك ليا يحبيبي وبعدين اه صح كنت عايزة اقولك على حاجه
احمد: قولي ياحبيبي
نور بحب: انا حامل
احمد قام وقال بفرحة: انتي بتهزري يعني انا هبقى ام
نور ضحكت: قصدك اب
احمد بغباء: ايوة ايوة صح
وشالها ولف بيها من الفرحة
بعد مرور سبع سنوات
كان في بنوته في منتهى الجمال بتجري بخوف واستخبت ورا الكنبه
البنوتة بخوف: اهدي ياليلو هو مش هيلاقيكي
سمعت صوت من وراها بيقول بثقة: ومين قالك اني مش هلاقيكي لقيتك اهو
البنوتة صرخت بفزع طفولي وقالت: نوح
نوح اتجه ليها وشالها بحب: ايوة نوح لقيتك ياشقية
سمع صوت من وراه: سيب بنتي يالا
ليلى نزلت من حضن نوح وجريت على حضن باباها: باباااا
نوح: نعم ياعمو ياسين عايز ايه
ياسين: انت عبيط دي بنتي ياض
روان جت وهي بتضحك: انتو الاتنين مش هتبطلوا خناق بقا
نوح: ياطنط عمو ياسين هو اللي بيتخانق معايا
ياسين بسخرية: ولازمتها ايه عمو بقاااا انت فين ابوك ياض
نوح: ابويا قاعد جوا هو وامي
روان بحب: طيب ياحبيبي خد ليلي وروح عندهم واحنا جايين وراكوا
ليلى بطفولة: يلا يانوح عشان نروح عندهم
نوح بص لياسين باستفزاز وخد ليلي ومشي
ياسين بصدمة: شوفتي الواد بصلي ازاي ده لا يمكن يكون طفل استحالة
روان بضحك: معلش
ياسين قرب منها وباس ايديها بحب: اانا مش عارف من غيرك كنت عملت ايه انتي حياتي كلها
روان: وانا مش عارفة لو مكناش رجعنا كنت عملت ايه
ياسين: متفكرنيش بقا دي كانت ايام ربنا ما يعودها
روان بحزن: انا زعلانه على تمارا وتميم اوي
ياسين بحزن: انتي عارفة إن ماما كانت غالية عليهم قد ايه ومن ساعة ما ماتت وهما زعلانين انا تعبان من غيرها اوي ياروان
روان بحزن: ادعيلها بالرحمة ياحبيبي هي وماما ربنا يرحمهم ياررب
ياسين بحزن: ياارب
روان بهدوء: يلا ندخل نقعد معهم كلهم بقى يلا
ياسين بحب: يلا
ياسين في نفسه بحب ورضا: انا مش مصدق إن كل حاجه خلصت وإن انا عندي بنوتة زي القمر الحمدلله يارب الحمدلله
تمت ♡♡
•تابع الفصل التالي "رواية اشواك العشق" اضغط على اسم الرواية