رواية انت عيني الفصل الثامن 8 - بقلم جروح لا تنتهي
الفصل الثامن
انت_عيني
.فراق ولقاء
ليس هناك اصعب من فراق من احببت من تعشق ولاتعلم متى يعود وهل سيعود لك كما كان
انتهى سيف من تجهيز نفسه للسفرالى فرنسا لاجراء العملية
شعور صعب تبتعد من اجل العودة وهل ستعود بامل ام بهزيمة تظل بها عمرا كاملا
اراد ان يسمع صوتها للمرة الاخيرة الا انه فضل العكس كان يخاف ان يتعلق بها وتتعلق به ويعود بخيبة امل تسحق احلامه معها
جاء يوم السفرولم يخبرها حتى بميعاده كما اتفق معها ودع اهله على امل اللقاء مرة اخرى وهو يراهم كما كان فى السابق
استقل سيارته بصحبة خالد وفارس وسيرين فى طريقهم للمطار
انتهى من اجراءت السفر جلس على كرسيه بجوارسيرين
سيرين:هتوحشنى اوى ياسيف
سيف:وانتى كمان ياحبيبتى هتوحشينى كلكم هتوحشونى
سيرين بخبث:كلنا مين بالظبط
سيف:هيكون مين يعنى انتى وماما وبابا وفارس
سيرين:بس
سيف:قصدك مين لو قصدك مريهان تبقى غلطانة معدتش لها لازمة ولاقيمة عندى خلاص
سيرين:بس انا مقصدش مريهان انا اقصد نور
تنهد سيف :خايف خايف ياسيرين العملية متنجحش ساعتها مش هعرف اقرب منها
سيرين:سيف انت بتحبها
سكت قليلا:اكذب لو قولت انى ممكن اعيش من غيرها واخاف العملية متنجحش ساعتها مش هقدر اربطها بيا تعيش عمرها مع ......واحد اعمى
قطعاهم صوت نور:تروح وتيجى بالسلامة ياسيف
انتفض من مكانه وحاول القيام استند على يد سيرين:نور انتى جيتى ازاى
نور:مش عايزنى اجى اسلم عليك
سيف:لا طبعا مقصدش بس مكنتش عايز اتعبك
نور:لاياسيدى انا مش تعبانة
ارتفع صوت النداء برقم طائرة سيف
سيف:نور اشوف وشك يخير خلى بالك من نفسك ممكن
نور:خلى بالك انت من نفسك
سيف:نور عندى كلام كتير نفسى اقولهولك بس مش هقدر دلوقتى لوربنا اراد ورجعت هتعرفى كل حاجة لكن لو.... لو مرجعتش هتلاقى رسالة ليكى مع سيرين وساعتها ابقى ادعيلى
بدات دموعها تغرق وجهها :سيف انت بتقول كده ليه
سيف:نور العملية اه نسبة نجاحها كبيربس فى ناس اثرت عليهم و.....وحصلهم مشكلة واتوفوا بعدها عشان كده بقولك سمحينى لو كنت زعلتك لو كنت جرحتك انا مكنتش اعرفك ولاكنت اعرف نفسى غير لما قابلتك نور انتى احلى حاجة حصلتلى فى حياتى انتى كنت النور اللى اتحرمت منه
قاطعه صوت خالد:يلاياسيف الطيارة
سيف:حاضر.....نور خلى بالك من نفسك وابقى زورى امى وابويا واخواتى ...... نور انا انا
نور:انت ايه ياسيف انت ايه
خالد:يلا ياسيف
سيف:نور اشوف وشك بخير مع السلامة
بكت نور بشدة :هشوفك تانى ياسيف متاكدة وهتشوفنى صدقنى هترجع ليا اقصد لينا كلنا انا متاكدة انا واثقة فى ربنا وانت كمان لازم تثق فيه ربنا بيحبك صدقنى
سيف:ونعم بالله مع السلامة يانورمع السلامة
نور:مع السلامة ياسيف لااله الاالله
سيف:محمد رسول الله
مر حوالى شهر وحالة نورتزداد سوء منذ غياب سيف والى الان لاتعلم عنه شئ كانت تحادث سيرين وتخاف من السوال عليه حتى لايشعر احد بمشاعرها تجاهه
انتهت الامتحانات وظهرت النتيجة وكما تعودت نور امتيازمع مرتبة الشرف
وفى يوم وهى بصحبة ملك وفريدة فى الدارتجلس مع الاطفال المكفوفين تضحك معهم كانها منهم انتهبت على اسمها نظرت فوجدت خالد يقف امامها قامت اليه مسرعة
نور:خالد ازيك عامل ايه فينك من زمان
خالد:فينك انتى ولا عشان سيف سافرخلاص
نور:لاابدا والله اديك شايف بجى الدار هنا وبحاول اشوف شغل قول يارب
نظر خالد خلفها:مش تعرفينا
نور:اه معلش نسيت ملك وفريدة
كان نظره مسلط على ملك بشكل خاص:اهلا وسهلا اتشرفت بمعرفتكم
ملك بخجل:لينا الشرف
ابتسمت نور بخبث:ازيك ياخالد
انتبه خالد لحاله :ايه اه الحمد لله عايزك ممكن
نوربخوف:خير ياخالد .....سيف كويس
ابتسم خالد:الحمد لله العملية نجحت وعدى مرحلة الخطريانور
نور بسعادة ولهفة:بجد بجد ياخالد
ابتسم:اه يانور بخير والله وبعتنى ليكى مخصوص
نور:خيرياخالد فى ايه
خالد:نورسيف قبل ما يسافر طلب منى انى اجهز قسم للديكور عندنا فى الشركة وانتى اللى تمسكيه
اندهشت نور:معقول طيب ليه
خالد:اعمله ايه هو عايزك فى الشركة تبقى مسئولة عن القسم الجديد والمكتب خلاص اتجهز وكله تمام
نور:ايوه ياخالد بس
خالد:بس ايه دى اوامر عليا مقدرش اقولها لا
فجاة رن هاتفه :الووو ايوه ياسيف ايوه ياسيدى اهى اودامى اهى
خالد:اتفضلى ياستى
امسكت الهاتف برعشة:الوو
سيف:نور نور ازيك
ادمعت عينيها:سيف سيف انت كويس
سيف:ايوه يانور الحمد لله اناتمام العملية نجحت يانور ورجعت اشوف تانى يانور بشوف والله
بكت نور:حمدلله على السلامة ياسيف الف حمد لله على السلامة
سيف:نور نور بتعيطى ليه انا كويس والله متخافيش
نور اسمعى كلام خالد بلاش دماغك النشفة دى روحى الشركة وابداى الشغل واول شغل ليكى غيرى ديكور مكتبى ممكن
نور:حاضرياسيف حاضر
سيف:ايوه كده برافو عليكى يانونو
ضحكت نور بشدة:نونو ايه ياعم اناكبرت خلاص
سيف:تصدقى بالله وحشتنى ضحكتك دى
ارتبكت نور بشدة واحمر وجهها
سيف:اكيد وشك احمر صح عارفك اناهههههه
نور:خلاص بقى ياسيف ده انت صعب
سيف:ماشى يانوراسمعى الكلام بكره تكونى فى الشركة سمعتى
نور حاضر ياسيف
سيف:احبك كده وانت مطيع
لاتدرى بما شعرت وقتها هل بالفعل قالها ام انها كانت فى حلم جميل افاقت على صوته
نور نور انتى معايا
نور:ايوه ياسيف معاك
سيف:يارب تفضلى معايا على طول يا نور
نور:سيف مال كلامك غريب كده ليه
سيف:بالعكس هوده الكلام المظبوط مش غريب ولا حاجة نور انامضطراقفل دلوقتى هكلمك تانى
نور:خلاص ياسيف مع السلامة
بدات نور عملها بشركة سيف واول اعمالها تغيير ديكور غرفة سيف
كانت ملك وفريدة مع نور فى الشركة كما كانوا فى الجامعة
صباح يوم جديد ذهبت نور الى عملها وجدت حركة غريبة وكثيرة بالشركة دخلت الى مكتبها
نور:صباح الخير ياحلوين
فريدة وملك:صباح النور
نور:مش ملاحظين حركة غريبة فى الشركة
ملك:انا برضه لاحظت بس معرفش ليه
دخل عليهم خالد :صباح الخير على الحلوين
الجميع:صباح النور
نور:خالد فى ايه الشركة فيها حركة غريبة فى حاجة
ضحك خالد بشدة:اه طبعا فى سيف رجع يانور
لم تصدق اذنها :خالد انت بتهزر
خالد:ودى فيها هزار عشر دقايق وهيكون هنا معلش بقى اسيبكم ورايا حاجات كتير سلام
جلست على كرسيها وهى تتنفس بشدة
فريدة:مالك يانور المفروض تكونى فرحانة
نور:طبعا فرحانة بس مش عارفة خايفة ليه
ملك :اكيد طبعا متوترة بس هو هيعرفك ازاى
نوركالتائهة:مش عارفة ممكن ميعرفنيش
فريدة:لا طبعا هيعرفها من خالد من فارس او حتى من صوتك او انتى تقوليله
نور:لالا مش هقوله هسيبه يعرفنى
فجاة بدا العاملين بالشركة ينظرون من النوافذ على القادم قامت فريدة وملك على النافذة ايضا
وجدوا خالد مع رجل اقل ما يقال عنه انه وسيم هو فعلا وسيم بحق
انه صاحب الشعر الكستنائى الطويل والبشرة القمحية والنظارة الريبان التى اعطتها جاذبية اكثر طويل بجسد رياضى ممشوق
ملك:نور نور هو ده سيف
اقتربت من النافذة ببطء وجدته على باب الشركة يتلقى التحية والسلام من العاملين بكل ثقة
نور:ايوه هو
فريدة:يخرب عقلك ليكى حق تتمسكى بيه
نور:الشكل مش كل حاجة يافريدة
ملك:مالك يانور
نور:مش عارفة ضربات قلبى بتزيد مش عارفة ليه
ارتفع اصوات العاملين بالتحية على سيف الذى اقترب من مكتبه بجوار مكتب نور خرجت ملك وفريدة ينظران ونور ظلت مكانها ترتعش كادت تفقد وعيها من شدة ضربات القلب
هاهوامامها التقت الاعين للحظات
نظر اليها سريعا ودخل مكتبه
بعد فترة جاءت ياسمين:يابنات بشمهندس سيف عايزكم
نور:ليه ياياسمين
ياسمين:كل المهندسين فى الشركة عند دلوقتى يلا
خرجت فريدة وملك ونور خلفهم توخر خطوة وتقدم الاخرى حتى وصلت مكتبه كان يرحب بالجميع الذين بدواء التوافد على مكتبه
اخذ يملى عليهم تعليماته للمرحلة القادمة
كانت نور تقف بعيدا لايلاحظها احد ولا حتى سيف فكيف له ان يعرفها لم يراها لم يعرفها مسبقا فكيف يعرفها
انتهى من القاء تعليماته وبدا الموظفين بالخروج ثم رفع صوته:قسم الديكور يستنوا لو سمحتوا
ظلت ملك وفريدة ونور واثنين اخرين كانوا يعملون معهم داليا وسامى
بدا سيف فى الحديث معهم دون ان يعرف اسمائهم انتهى من كلماته وتعليماته لهم:اتفضلوا الاجتماع خلص
خرجوا جميعا ونور فى نهايتهم حتى اقتربت من باب المكتب وجدت سيف يضع يده على الباب مانعا اياها من الخروج اندهشت لتصرفه وقال:عايزك ياهندسة ممكن
نوربصوت خافض:تحت امرك خير
اغلق سيف الباب ونظر فى عينيها مباشرة:وحشتينى
اتسعت عينيها وهى تستمع اليه
سيف :مالك فكرانى مش هعرفك نور قولتلك قلبى هيعرفك قبل عينى
ادمعت عينيها :حمد لله على السلامة ياسيف
سيف:يااااه يانورمكنتش اعرف انك حلوة اوى كده
احمر وجهها بشدة:ايه مالك يانور
نور:لاابدا مفيش حاجة
سيف:فاكرة انى قولتلك انى هقولك حاجة لو رجعت
اومات براسها ولم تتكلم
سيف:نور انا بحبك
نظرت اليه ولم تستطيع الكلام اعادها مرة اخرى
نور بحبك والله العظيم بحبك
نور:سيف انت بتقول ايه
سيف:مسمعتنيش اقولهالك تانى بحبك يانور بحبك
حاولت الخروج اعترض طريقها
تتجوزينى
نور:سيف انت بتقول ايه
سيف:بقول اللى فضلت حابسه جوايا من زمان وعهدت نفسى اول مااشوفك لازم اقولهالك بحبك يانور بحبك
انفتح الباب فجاة ودخلت منه مريهان:سيف حبيبى حمد لله على السلامة وحشتنى اوى والقت نفسها بين ذراعيه وتنظر لنور نظرة شماتة
خرجت نور مسرعة
سيف:نور استنى
مريهان:سيف بقولك وحشتينى
سيف:مريهان
مريهان:عيون وقلب مريهان
سيف:اطلعى بره بره
ممكن لايك و10ملصقات
#_جورح_لاتنتهي 🖤
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية انت عيني) اسم الرواية