Ads by Google X

رواية صراع زعماء القوة الفصل العاشر 10 - بقلم رودينا محمد

الصفحة الرئيسية

   

 رواية صراع زعماء القوة الفصل العاشر 10 - بقلم رودينا محمد 

انت كويس يا مز انت
جلس لؤي باستغراب شديد منها و نظر لها قليلا فوجد في عينيها نظرات القلق عليه فأجاب لؤي على سؤالها بألم واضح عليه : ا الح الحمد لله ب بس ا انا فين 
الزعيم كان يشعر ببعض الغيرة ولكنه قال بهدوء عكس ما بداخله: الحراس الي حوالين الفيلا شافوك و جابوك هنا 
قام لؤي من على الأرض بألم شديد فقال الزعيم بهدوء : مين الي عمل فيك كدة 
قام لؤي و قال بألم : مش لازم تعرفوا ... آسف اني ازعجتكم 
و كان متوجه نحو الباب ولكن اوقفه الزعيم و قال : ارتاح هنا ما تخافش ما حدش هيأذيك هنا 
لؤي كاد ان يجيب عليه و لكن احس بألم شديد في ظهره جعله يفقد توازنه و لكن سرعان ما امسكه الزعيم و قال : انت مانتاش قادر تمشي تعالا 
و سنده الزعيم و اوصله لغرفة مجهزة بكل شيء 
لؤي بامتنان: شكرا والله يا استاذ....
الزعيم: انا اسمي حمزة بس تقدر تقول ان انا الزعيم هنا فناديني زعيم 
لؤي بابتسامة: زعيم و حمزة 
شعر حمزة بغضب كبير فقام بضربه على ظهره فتألم لؤي 
لؤي بألم: آاااه ...بهزر معاك الله 
الزعيم بغضب. : خير انت و رودينا طباعكم واحدة 
لؤي فكر قليلا و قال : هي دي الي قالت ليا انت كويس يا مز انت 
حمزة بغيرة طفيفة:ايوة
لؤي بابتسامة : مالك غيران لي 
حمزة بتسرع : هاا ....مين ....انا غيران 
لؤي بابتسامة: مفقوس اوي على فكرة 
انفعل حمزة فقال لؤي بضحك :بس اهدى كدة اي في اي 
حمزة بضيق : مافيش 
ثم جاءت في بال حمزة فكرة عبقرية فأردف قائلاً: انت اسمك اي 
لؤي : اسمي لؤي 
الزعيم بابتسامة: اسمك جميل ..... انت الضرب الي على ظهرك دا بتخده من امتى 
لؤي بابتسامة كسرة :مش ضرب بس 
الزعيم بجدية: مين الي عمل فيك كدة 
لؤي بجدية: مش لازم تعرف و مش هتعرف تجيبي حقي 
ثم تألم بشدة
الزعيم : ضهرك بيوجعك 
لؤي بألم : اوي 
تحول الزعيم أمام لؤي و كان لؤي منصدم و خائف منه حيث تبدلت لون عيون الزعيم من الأزرق إلى الأسود و و تحولت بشرة الزعيم إلى اللون الأبيض بياض الثلج 
اقترب الزعيم من لؤي فابتعد لؤي بخوف 
الزعيم بجدية : ما تخافش 
لؤي بصدمة : ا اي د دا ا انت ا ا از ازاي ق ق....
الزعيم بهدوء : هششش
و اقترب منه و قام بالملس  على ظهره جزءا جزءا و كان لؤي خائف 
الزعيم بابتسامة : روح ادام المراية 
لؤي بارتباك : ح حاضر
و ذهب لؤي أمام المرآة  و نظر لنفسه 
لؤي باستغراب : طيب ...مافيش حاجة 
الزعيم : يا ذكي لف و شوف ضهرك 
قام لؤي بالإستدار للخلف فانصدم صدمة كبيرة. حيث وجد ان علامات السوط لم تعد موجودة 
لؤي بصدمة : ازاي 
ثم نظر لحمزة و قال له بخوف : انت اكيد جن يستحيل حد يقدر يعمل كدة 
اقترب منه حمزة وجلس على كرسي رافعا قدما فوق اختها و ارد بابتسامة : تعالا يا لؤي اعد 
ثم تحول و عاد شكلها إلى الطبيعي 
اقترب منه لؤي بخوف واضح عليه 
حمزة بابتسامة : ما تخافش اياك تخاف ..... تحب تكون زي
فكر لؤي قليلا ثم قال بابتسامة: و انا هكون زيك ازاي 
حمزة: تعالا معايا بس الأول البس ...عندك هدوم في الدولاب ...انا مستنيك  تحت
و قام بالنزول 
صل على محمد 
رودينا بهيام : شوفتي المز دا يا سيران 
سيران : بس على فكرة الزعيم احسن منه 
رودينا بهيام : دانت ما تفهميش في حاجة خالص 
سيران نظرت لها فنظرت لها رودينا و ضحكت 
وكان حمزة يسمع كلام رودينا و كان يشعر انه يستشط غضبا كبيرا فتحدث في سره و قال : هو انا لي غيران 
_مش يمكن أعجبت بيها 
هااا مييين  يابا لا طبعا ا انا ا أعجب ب بيها ا اي دا 
_ لا ما تكدبش على نفسك 
ا انا بس كنت مشدود ليها م مش م معجب ب بيها 
_ انت بتكدب على مين انا قلبك و عارف كل مشاعرك 
●حمزة ما تسمعي كلامه انت يستحيل تعجب ببنت جاية من ملجأ يعني لا تعرف أصلها و فصلها 
_دا مش اهم حاجة ..اهم حاجة الروح 
●خليك دايما كدة 
_ والله انت دماغ جذمة قديمة
● انا دماغ جذمة قديمة يا قلب ملكش اي تلاتين لازمة 
_ والله.... انا ماليش لزمة طيب ..... هوقف نفسي اهو عشان ماليش لزمة 
لااااا اهدى كدة معلش انت عارف بقى الدماغ دس دي دماغ جذمة 
●خده على قد عقله هه ...آن نسيتخده على قد قلبه 
ولااااااا انت تخرس خالص لو وقف هنموت كلنا اسكت بقى و طيب خاطره 
● هيح حاضر ....ما تزعلش يا قلبي حقك عليا الله 
_لاء لسة زعلان 
● يا ولا 
_ لاء خلاص مش زعلان 
يخربيت الهيافة بتاعتكم انتو الإتنين 
و هاد إلى أرض الواقع و نظر لرودينا فوجد انها تضحك ولكن كانت ضحكتها جميلة 
سرح قليلا ثم افاق على صوتها و هي تحدثه 
رودينا بابتسامة: زعيم ... انا نفسي في ايس كريم 
الزعيم باستغراب : ايس كريم !!!!!! هو انت في فسحة 
رودينا بغضب: لاء مليش دعوة انا عايزة ايييس كرييييم
الزعيم بخيبة امل : حاضر 
كان كنان بقف و يسمع لرد اخيه و قال في سره : دانا لو عملت كدة هيديني ألم على وشي ....دا عاد هادي خالص دا هو قال على حاجة لاء و هي مصرة على حاجة و هو وافق ...سبحانه مغير الأحوال 
و ذهبت رودينا من امام الزعيم بفرحة 
الزعيم بابتسامة : هه والله احنا شكلنا هنخسر في الحرب دي .... بس حاجة بجد غريبة اوي انل عارف اني معجب بيها بس مش عارف انا لي دايما بحاول اسايسها او بمعنى أصح بحاول انفذ كل الي هي عايزاه 
لؤي جاء من وراءه و سمع حديثه فقال : مش يمكن معجب 
نظر حمزة خلفه بصدمة و قال :انت هما من امتى
لؤي بابتسامة مستفزة : من ساعت ما بدأت تكلم نفسك بس الصراحة هي حلوة 
نظر له الزعيم بغضب وقال : اجوزها لك 
لؤي بابتسامة محاولا استفزازه: يا ريت 
الزعيم بغضب : كنااااان 
جاء كنان بسرعة و قال : نعم 
الزعيم و هو يحاول ان يهدأ: ابدأ التجربة عليه 
كنان بصدمة : تاني 
الزعيم بغضب :وتالت و رابع ... أنجز 
كنان ببعض الخوف : حاضر
الزعيم بغضب: انت مستني  اي يلاااا 
كنان برعب : ح حاضر 
ثم اخذ لؤي و ذهب 
كنان بخوف : انت عملت معاه اي عشان يتعصب 
لؤي باستغراب : ولا حاجة كل الي كنت  بقوله انه شكله معجب بالبنت الي اسمها رودينا و هزرت معاه وقولت له ان هي حلوة و قالي اجوزهالك قولت له يا ريت 
كنان : آااه شكي انل و سيران طلع في محله .... يلا استعد للتجربة 
و بدأ بصنع بعض المحاليل
لؤي : اي كل دا 
كنان بتركيز : هشش
لؤي : حاضر 
كنان استغرق قليل من الوقت حتى أنهى صنع المحاليل 
لؤي : كدة بقى جاهز 
كنان : ايوة .....بس خد بالك بعد اربع ساعات هتحس بألم و وجع شديد جدا 
لؤي: ماشي 
واخذه و شربه 
كنان : يلا نخرج من هنا 
لؤي باستغراب: هو مش المفروض يكون المعمل نضيف وكدة يعني بس كب حاجة هنا متكسرة و متدمرة 
كنان : سيران و رودينا عملوا كدة 
لؤي باستغراب : ازاي 
كنان : في بداية تحولهم ما كانش عارفين يسيطرون على نفسهم 
و قص عليه ماحدث حينها بالمختبر و قص عليه أيضا كل شيء و لما يريد الزعيم ان يأخذ لؤي المحلول 
لؤي بحزن: آااه هو عايز يرجع حق اخته وانا عايز ارجع حق امي 
و بادل الحديث مع كنان فقال باعجاب : بس شخصية رودينا قوية اوي 
كنان : اوي 
استغفر الله 
سامر بابتسامة  شر : اخيرا يا ابن صفية آااه كان حلم صعب اوي اوي
و كان يمر من امام قصر و المكان مجهول و فجأة قام حراس بضربه على رأسه و اخذوه 
يتبع...........
صراع زعماء القوة 
الحلقة العاشرة 
بقلم /رودينا محمد السيد
google-playkhamsatmostaqltradent