رواية اسيرة الوحش الفصل العاشر 10 - بقلم ساجدة
اسيرة الوحش /بقلم Sagda Maray
الفصل العاشر
فهد بيضمها
سجدة بتفوق لنفسها وبتبعد: اسفه من فرحتي مش هكررها تاني
فهد: عادي انا زي جوزك برده
سجدة بتبتسم ابتسامه جميله: شكرا جدا انك وافقت ترجعني الجامعه
فهد: العفو عايز اكله جميله بقا
سجدة: احلي اكله من ايد الشيف سجدة بس هو انت جبت كتباتي ازاي
فهد: بسيطه رحت بيتك وجبتها
سجدة: شكرا
اليوم بيعدي وسط فرحة سجدة الي ملهاش حدود
__________________________________________
تاني يوم سجدة بتلبس دريس كشمير وعليه طرحه بيضه وبتستعد علشان تروح الجامعه
فهد بيوصله الجامعه وبيقولها في المعاد الخروج هيكون منتظرها
سجدة بتدخل بتلاقي اسراء قاعدة في الكافيتريا بتجري سجدة عليها تحضنها وبتقولها: وحشاني جدا
اسراء: انتي وحشاني اكتر بس انتي جيتي الجامعه ازاي
سجدة بتقولها: يلا ندخل المحاضره وبعدين هحكيلك
اسراء: تمام
سجدة بتدخل المحاضرة وسليم لما بيشوفها بيفرح جدا
بتخلص المحاضرة وبتطلع سجدة هي واسراء الكافيتريا وبتقعد تحكيلها ايه الي حصل
اسراء: مهو طيب اهو
سجدة: يعني بس بجد يابختك يا اسراء
اسراء: متزعليش يا سجدة انتي قويه مش عيزاكي تضعفي
سجدة: ماشي ياحبيبتي
بتمشي اسراء وسجدة يتروح تسال سليم علي حاجه
سليم: ازيك يا سجدة
سجدة: الحمد لله
وبتساله علي سوال مفهمتهوش سجدة بترجع وره اتكعبلت في طوبه كانت هتقع سليم لحقها ومسك ايدها
فهد بيكون بيدور علي سجدة بيشوفهم كده عيونه بتحمر جامد وبيروح يمسكها من ايده وبيمشيها وراه
سجدة: في ايه يافهد
فهد: ٠٠٠
سجدة: فهمني في ايه انت بتجرني كده ليه
فهد بصوت جهوري: اخرسي خالص
سجدة بتسكت بخوف وفهد بيركب العربيه وبيسوق بسرعه جنونيه بيوصله القصر بيسحبها من ايدها وراه وبيدخل الاوضه وبيزقها علي السرير
سجدة بعياط: في ايه
فهد بعصبيه شديدة: في انك وقفالي مع راجل وماسك ايدك عرفتي فيه ايه
سجدة: انا٠٠فهد بيقطعها: انتي تخرسي خالص انا كنت غلطان اني
رجعتك الجامعه
سجدة: والله كنت هقع هو مسك ايدي
فهد بعصبيه: اخرسي مش قولت متتكلميش انا كنت غلطان لما فكرتك لما رجعتك الزفته الجامعه بس تعرفي انا مش هقعدك من الجامعه علشان مرات فهد الراوي مينفعش تكون جاهله وبيعلي في صوته اكتر وقالها من هنا ورايح هتصحي بدري فطاري يتحضر وتركبي مع السواق تروحي الجامعه الجديده الي هنقل ورقك فيها ترجعي الغدا يتحضر الغدا ومتورنيش وشك وبعدين تتزفتي تزاكري فاهمه
سجدة٠٠٠٠٠٠٠٠٠
فهد بانفعال: فاهمه
سجدة بخوف: ف٠فاهمه
سجدة بتقوم تعمل المل وبعدين فهد بيتصل علي عميد الجامعه الي هينقل سجدة فيها وبيعدي اليوم
_____________________________________
تاني يوم سجدة يتنفز كل الي فهد قالها عليه وبتروح الجامعه وبترجع تنضف وهيا دايخه جدا من قلة الاكل فهد بيجي بتحضرله الغدا وبعدين بتدخل تاكل هيا في المطبخ
فهد بيدخل المكتب سجدة بتدخل المكتب وبيكون في ايدها القهوة
فهد: ايه الي دخلك هنا
سجدة: اتفضل القهوة
فهد بيقوم وبيجي قلبها من ايدها علي الارض سجدة بتتلسع منها بس مش بتبين وبتنزل تلم القزاز من الارض سجدة بتخلص
فهد: بره
سجدة بتطلع بدموع واول مبتطلع بتصرخ بصوت واطي علي اللسعه والجروح الي في ايدها
فهد بتجيله مكالمه بيطلع من المكتب يتكلم في الجنينه وبيرجع بيلاقي سجدة قاعده في الصالون بتزاكر ودموعها نازله بيشوف الحرق الي في ايدها بيجيب علبة الاسعافات الاوليه وبيروح يمسك ايده
سجدةبخوف: والله معملت حاجه في ايه تاني
فهد متخافيش وبيمسك ايدها بيعقم الحرق وبيلفها برباط وبيكون زعلان لان الحرق كبير
سجدة بتتكلم: والله العظيم كنت هقع وهو لحقني
فهد: مصدقك
سجدة: بجد
فهد: ايوه واجهزي علشان ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
.
•تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية