Ads by Google X

رواية اسيرة الوحش الفصل الحادي عشر 11 - بقلم ساجدة

الصفحة الرئيسية

 رواية اسيرة الوحش الفصل الحادي عشر 11 - بقلم ساجدة 

اسيرة الوحش/ بقلم Sagda Maray 
الفصل الحادي عشر 
فهد: جهزي نفسك علشان جدي في الصعيد طلبني وعيزني اروحله علشان يتعرف عليكي
سجدة: هو انت صعيدي 
فهد: اه
سجدة بهمس: وانا اقول العصبية دي جايه منين
فهد: بتقولي حاجه 
سجدة: كنت بقول انت ازاي صعيدي وبتتكلم كده 
فهد: انا عيشت حياتي كلها في القاهرة
سجدة بحماس: تمام انا هقوم اجهز هدومي 
فهد: تمام يلا 
بتطلع سجدة تحضر هدومها بتلاقي فهد داخل الاوضه بتقوله: احنا هنطول هناك 
فهد: بتسالي ليه 
سجدة: علشان يعني الشغل بتاعك والجامعه 
فهد: من ناحية الشغل في الشغل هنا اسر هيمشيه مكاني والباقي همشيه انا في الصعيد والجامعه طبعا هتاخدي كتباتك تذاكري والي تقفي في انا هشرحهولك وهنرجع علي الامتحانات 
سجدة: تمام 
وبيناموا بتصحي سجدة بحماس بتجهز نفسها وبتحضر الحمام لفهد فهد بيصحي بيجهز نفسه وبيفطروا وبعدين بيركبوا العربية وبيمشوا سجدة بتكون سرحانه في الطريق بتفر دمعه من عينيها بتفوق علي صوت فهد: مالك
سجدة بتمسح دموعها بسرعه: لا مفيش حاجه 
فهد: طب تيجي نجيب ايس كريم 
سجدة: ماشي
فهد: بتحبيها بطعم ايه
سجدة: الشوكلاته 
فهد: وانا كمان بحب نفس الطعم وبينزل يجيب ايس كريم وبيرجع
سجدوبتاكل الايس كريم وبتنام بتصحي سجدة علي صوت فهد وهوا بيصحيها يلا وصلنا سجدة بتصحي وبتبص بتلاقي نفسها قدام قصر كبير في الصعيد بينزل فهد وسجدة من العربية والخدم بيجروا ينزلوا الشنط 
فهد بيلاقي جده في استقباله بيجري عليه يحضنه 
فهد: اتوحشتني  ياجدي 
الجد ويدعي صالح: انت اكتر ياولدي هيا دي مرتك 
فهد: ايوه يا جدي 
الجد بارتياح لسجدة وحس احساس غريب نحيتها: قربي يابتي
سجدة بتقرب منه وبتبوس ايده وبتقوله: ازي اخبارك ياجدو 
الجد: انا بخير وبقيت بخير اكتر لما شوفت ان فهد اتچوز بنت زينه زيك
سجدة بابتسامة صافية: يارب دايما تكون بخير 
الجد: اسمك ايه 
سجدة: اسمي سجدة
الجد: عاشت الاسامي ياسجدة بيدخل سليم والد فهد: كيفك ياولدي
فهد: بخير يابوي اتوحشتني قوي
سليم: كيفك يابتي 
سجدة: الحمد لله ياعمي 
سليم: قوليلي يابوي 
سجدة بضحك: حاضر يابوي 
الجميع بيضحك علي طريقتها
سلمي مرات عم فهد التاني بتدخل بتسلم علي سجدة بحب: ازيك يا حبيبتي
سجدة باحترام: الحمد لله 
احمد جوزها: ازي اخبارك يابنتي 
سجدة: الحمد لله يا عمو
 وبيجري بنت ولد توام علي سجدة عندهم 13سنة وبيقولو لسجدة: ازيك يا قمر 
سجدة بحب: ازيكو يا حلوين عملين ايه
ميرنا ومراد: الحمد لله دول ولاد احمد عم فهد
الجد بينادي وبيقول: يا جليلة 
جليلة: نزله يابا اهو وبتدخل جليله تصحي بنتها وبتقولها: اصحي يابت 
حبيبة: ايه ياما في ايه
جليلة: فزي يابت فهد رجع ومعاه مراته
حبيبة: والله لطفشها فهد مش هيكون لحد غيري 
جليلة: طب يلا قومي علشان تسلمي عليها وعليه
 جليلة وحبيبة بينزلوا وبينصدموا من جمال سجدة حبيبة بتنزل بتجري علي فهد ازيك يافهد وحشتني قصدي وحشنا 
فهد بود: الحمد لله يا حبيبة وبتقول لسجدة: ازيك يا ٠٠٠٠٠
سجدة: انا سجدة الحمد لله اخبارك ايه 
حبيبة بطيبه مزيفه: الحمد لله
الجد: يلا يافهد اطلعوا ارتاحوا في اوضتكم علي الغدا ميتحضر
فهد: حاضر ياجدي 
صالح الراوي جد فهد يبلغ من العمر 70عام كبير الصعيد وعمدة البلد راجل حاد الطبع بس حنون جدا ومعروف بالعدل الصعيد كلها بتحترمه 
سليم الراوي ابو فهد: راجل طيب وبيشتغل رجل اعمال برضه بس اغلب عيشته في الصعيد  جدا يبلغ من العمر 50عام ابن صالح الكبير
احمد: يبلغ من العمر٣٩ عام طيب جدا
سلمي: مرات عم فهد الصغير تبلف من العمر36 عام 
حبيبة بنت عم فهد تبلغ من العمر 23 شريرة وعايزه تتجوز فهد علشان الفلوس ومكملتش تعليمها
 
جليلة ست جبارة وحقوده تبلغ من العمر 45 ام حبيبة 
__________________________________
سجدة وفهد بيدخلو الاوضه وسجدة بتقوله: بتتكلم صعيدي حلو اوي 
فهد: عارف
سجدة: ايه الغرور ده 
فهد: يابنتي انا فهد الراوي ابن سليم الراوي حفيد صالح الراوي
سجدة:  بس خلاص عرفت 
فهد:  بس جدي اتعود عليكي بسرعه وانا ممكن اغير
سجدة: علشان انا اتحب بسرعه 
فهد: ايه الغرور ده 
سجدة بضحك: علشان انا مرات فهد الراوي ابن سليم الراوي حفيد صالح الراوي
فهد: بس خلاص عرفت 
بيضحكو الاتنين بعدين سجدة بتدخل تاخد شاور وبتلبس عباية بترولي بيتي وبيكون شكلها قمر وشعرها بيكون مبلول بتهز دماغها الماية بتيجي في وش فهد 
سجدة: اسفه
فهد: براحتك واخده براءة انهارده 
سجدة: تمام وبتسرح شعرها وسط عيون فهد الي متبعاها باعجاب
سجدة بتقوله: يلا يا فهد انا جهزت بيلاقي شعراية طالعه من الطرحه بيقولها: ايه ده 
سجدة: فيه ايه 
فهد: شعرك باين من الطرحه 
سجدة: مشوفتهاش فهد بيقرب منها وبيدخل شعرها في الطرحه وبيطبع بوسه رقيقة علي شفايفها وبيمشي قدمها 
سجدة: هتفضل سافل
فهد: بتقولي حاجه 
سجدة: بقول انك راجل محترم 
فهد: ما انا عارف 
سحدة وفهد بينزلوا يقعدوا في الصالون بتدخل بنت بتحري علي فهد وبتحضنه وبتقوله: فهد اتوحشتني قوي 
فهد: انتي اكتر ياعيوني 
حور: ازيك يا قمر انتي مرات فهد 
سجدة: اه 
حور: فهد اخوي زوقه حلو قوي
سجدة: انتي احلي ياحبيبتي 
حور: ولسانك عسل زيك احنا من هنا ورايح اخوات واصحاب
سجدة: اتشرف انو يكون عندي اخت قمر زيك 

حور اخت فهد  بنوته عسوله ورقيقة عندها 20 سنه اكبر من سجدة بسنه في كلية تربية وبتحب اخوها وعليتها جدا 

العيلة كلها بتتجمع  علي السفرة وفهد بيقعد جنب جده وحبيبة بتروح تقعد جنبه 
الجد بصوت جهوري: حبيبه ٠٠٠٠٠٠٠٠٠

التفاعل يا حلوين 🖐🖐

  •تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent