Ads by Google X

رواية اسيرة الوحش الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ساجدة

الصفحة الرئيسية

 رواية اسيرة الوحش الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ساجدة 

اسيرة الوحش /بقلمي Sagda Maray 
الفصل الثاني عشر 
حبيبة بخوف : نعم ياجدي
الجد: فهد قاعد اهنه يبقي مرتو تقعد جنبو 
حبيبة: معلش يا جدي نسيت 
الجد بغضب: نساكي الموت
سجدة بتاكل بتلاقي حبيبة بتبصلها سجدة بتبتسملها 
حبيبة بتبتسملها ابتسامه صفرا 
بيخلصوا اكل وبعدين الرجاله بيقعدوا في الجنينه وسجظة بتطلع تديلهم الشاي بتلاقي الجد وفعد بيلعبوا شطرنج بتقدم الشاي وبعدين بتساعد الجد في اللعبه 
فهد: اسكتي كده بتخمي وبعدين انتي بتعرفي تلعبي شطرنج
سجدة بطريقة مضحكة : امال انا مرات حفيد صالح الراوي
فهد: تلعبيني
سجدة: علي ايه
فهد: القمار حرام
سجدة: لا لو انت خسرت انا اطلب طلب ولو انا خسرت انت اطلب طلب 
فهد: وانا موافق
بيبتدوا لعب وسط ضحك وهزار بتكون حبيبة وامها وقفين هيموتوا من الغيظ
جليله: بصي يبت بت البندر كلت بعقلهم حلاوة ازاي مش انتي 
سجدة: دي عيله عره عجبه فيها ايه 
جليلة بعوجة بوقها: انتي هتستعبطي البت كيف القمر بس احنا لازم نتصرف علشان يطلقها 
حبيبة بشر: حاضر يما فعد مش هيكون لحد غيري 
عند سجدة بتكسب فهد وبتقوله: كفايا عليك كده يامعلم  عبشان متتحرجش اكتر من كده بس طلبي لسه محفوظ
وبتلعب هيا والجد وبتخسروا بيلاعبها سليم وبرده بتخسره وبعدين حبيبة بتدخل عليهم وبتضحك ضحكة سمجة: اني بقي هلعبك وهكسبك 
فهد بيقوم وبيقول لجده انا طالع اشوف شوية شغل ياجدي 
حبيبة بتعمل نفسها جالها تليفون علشان الي كانت جايه علشانه مشي وبتقول: بعد اذنكوا يجماعه هرد علي التليفون 
سجدة: اتفضلي
بعد فترة صغيرة بتطلع سجدة لفهد وبتقوله: احرجتك
فهد: انا الي خسرت بمزاجي 
سجدة: والله بمزاجك 
فهد: ايوه 
سجدة: فهد هسالك سوال
فهد: قولي
سجدة: هو انت ليه اول ما حبيبة دخلت قومت 
فهد: الحق ولا ابن عمه
سجدة: ابن عمه 
فهد: بصراحه كده قاعدتها ممله وكانت هترغي في حجات ملهاش لازمه فقومت احسن 
سجدة: طب مش عايز تعرف الطلب بتاعي ايه 
فهد: ايه
سجدة: في جزئية واقفة معايا فهمهالي 
فهد: من غير حاجه افهمهالك عادي 
سجدة: تمام وبتقعد سجدة جنب فهد بيبدا يشرحلها بطريقة عبقرية سجدة: تصدق احلي من شرح دكتور سليم الرخم ده 
فهد: سيرته متجيش تاني 
وبتتذكر الي حصلها بسببه: اسفه خلاص
فهد بيكمل شرح وبعدين بيخلص وبيسالها في الي شرحه وهيا بتجاوب بالنص 
فهد: فين المقابل
سجدة بعفوية: مقابل ايه يا حاج وده طلبي محدش قالك العب وبعدين انو انت تشرحهالي من غير حاجه
فهد: اهدي انا مش عايز مقابل مادي 
سجدة: امال عايز ايه 
فهدبيشاور علي خده 
سجدة: فهد عايز اسالك سؤال 
فهد: اتفضلي
سجدة: انت جايب السفاله دي من مين جدو عمو محترمين 
فهد: انتي مراتي 
سجدة: بس عيب
وبيقوم هوا يبوسها من شفايفها سجدة بشهقة: سا فل
فهد: سمعتك واسكتي بدل ماجي اكمل
سجدة: لا خلاص
بينزلوا يقعدوا مع العيلة تحت فهد وسجدة: مساء الخير 
الجميع: مساء النور بيكونوا مشغلين الشاشة بيتفرجوا علي فيلم قديم سجدة بتلاقي مراد وميرنا جاين يقولولها سجدة تعالي ذاكرلنا 
سجدة من عيوني وبتروح تذاكر لهم 
الجد بيقول لفهد: مرتك طيبه قوي يا ولدي 
فهد: وشقية يا جدي 
سليم ابو فهد: بس روحها حلوه وعملت حس للمكان ياولدي
حور بتدخل عليهم وبتقول انا كده اغير بقي ست سجدة هتخدكوا مني
فهد: متخفيش 
حور بغرور مصطنع: اصلا عارفه انو محدش يقدر ياخد مكاني 
فهد: روحي اقعدي جنب اختك المغرورة دي 
حور: دي سجدة قمر 
سجدة سمعتها وقالتلها: مفي قمر غيرك 
بتخلص سجدة مذاكرة لميرنا ومراد وبيجروا علي مامتهم وبيقولولها: ماما سجدة فهمتنا الدرس كله 
سلمي: شكرا ياحبيبتي 
سجدة: العفو يا طنط وبتقول لميرنا ومراد: فين المقابل
فهد ماديه 
سجدة: انت اخر واحد تتكلم وبيقعدوا يتخانقوا مع بعض 
سجدة: انا الي مادي 
فهد: انتي 
الجد بيكون قاعد مبسوط انو حفيدو اتجوز وانو كمان اتحوز واحده زي سجدة تربيه وتشغله عن اي بنت 
الجد: طب يلا اطلعوا ريحوا بقي 
بيطلعوا وسجدة بتدخل الحمام تاخد شاور وفهد بينزل يجيب حاجه من تحت سجدة بتطلع من الحمام بتغير هدومها الي برموده مينت جرين حريرية وبتصرخ من الي بتشوفه *******

اكتبولي رايكو في الرواية في الكومنتات

  •تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent