رواية صراع زعماء القوة الفصل الثاني عشر 12 - بقلم رودينا محمد
_ يا باشا انا مش هعرف اجيبها الا اذا كان.....
=كان اي ....ردي
_ كان عندي قوة خارقة زيك كدا يا باشا
= طيب بس هتعرف تتحملي الألم
_ ايوة يا باشا
= ايمن ....ايييمن
ايمن بخوف : نعم يا باشا
الباشا : خد و اعمل التجربة عليها
ايمن بخوف : ب بس د دي ست م مش هتقدر تستح.....
زيدان بغضب عامي : انت سمعت انا قولت اي
ايمن برعب : حاضر
________________________________
صل على محمد
-----------------------------------------------
سيران هدأت في داخل حضن رودينا ثم خرجت من حضنها و قالت ببكاء : انت كويسة يا رودينا
رودينا بابتسامة تصاحبني إرهاق: ايوة كويسة و بعدين ا انا ق قوي..........
ثم وقعت و لكن امسكتها سيران بسرعة
سيران بخوف : ر ر رودينا
الزعيم ذهب نحو رودينا بسرعة و حينها جاء لؤي و معه دلو مليء بالثلج الماء
لؤي : ابعدوا
ثم سكب الماء كله على رودينا فاستيقظت رودينا بفزع
رودينا بخوف: خ خلاص يا ماما نورا
و فتحت عيناها و نظرت ل لؤي فابتسمت
رودينا: رديتها ليا
لؤي بابتسامة : ايوة انت كويسة
رودينا قامت و قالت : الحمد لله
ولكن لم يبدو عليها أثر إرهاق
رودينا بابتسامة : منك لله طب انت و الزعيم جابلك لبس انا بقى اعمل اي
الزعيم بغيرة : هجيبلك لبس حالا
رودينا بيأس : يا خسااارة ما جبنا ايس كريم
الزعيم بغيرة : هجبلك الي انت عايزاه
لاحظت رودينا غيرته فقالت باستغراب : انت غيران لي
ضحك كل من كان موجود فأحس الزعيم باحراج فقال بتكبر : هه انا غيران ....انت بتخرفي بتقولي اي
رودينا بخبث : والله بقيت انا بخرف
الزعيم بتكبر : ايوة
رودينا بخبث : والله ... طيب
رودينا بابتسامة للؤي : انت اي حكايتك انا عايزة اعرف حكايتك بالظبط
نظر لها لؤي باستغراب فغمزت رودينا فابتسم لؤي و قال: هحكيلك كل حاجة بالتفص........
الزعيم بغضب : طب ما اجيب ليكم شتي و تقعدوا تتسامروا مع بعض
رودينا بابتسامة: خليها قهوة
الزعيم بغضب : والله ...... اطلعي الأوضة الي على اليمين و هتلاقي الهدوم الي انت عايزاها ......يلا مستنية ايييييي
رودينا بخوف : ح حاضر
_________________________________
كاي : رودينا ما تخافيش
رودينا بخوف : انت مش كنت شايف هو متعصب ازاي يا كاي
كاي : ايوة. شفت .....مش هيقدر يعمل حاجة
رودينا ذهبت أمام المرآة لتنظر لنفسها ولكن لم تكن هي التي موجودة بل كان كاي
خرج كاي من المرآة بينما كانت رودينا تقف بذهول فأردف كاي بابتسامة : و عشان تصدقيني انا معاكي اهو ما تخافيش
رودينا بصدمة : ا ا انت ا ازاي خرجت من المراية
و ذهبت لتلمسه و لكن كانت يداها تخترق جسده
كاي : انا روح يا رودينا
رودينا بتردد كلمة روح: روح ..روح ...روح
كاي بابتسامة: مالك
نظرت له رودينا و قالت : لو مثلا حد دخل هنا دلوقتي هيقدر يشوفك
كاي بابتسامة: ايوة .... البسي و انا نازل دلوقتي
رودينا بتردد : ب ب بس يا كاي
كاي : هششش و بعدين انا ما اسمي كاي انت اطلقتي عليا الإسم دا لي اصلا اسمي أدريان
رودينا باستغراب : ادريان ...بس دا اسم مش عربي ولا مصري ..كاي احلى
كاي بابتسامة : ماشي هنمشيها كاي انت مش مصرية
رودينا بتفاجيء : اهاااا نعم يا اخويا مين دي الي مش مصرية
كاي : انت جنسيتك اسبانية
رودينا بصدمة : اييييه
كاي بابتسامة: اي مالك كدة و سيران تبقى بنت عمك
رودينا بصدمة : اييييه
كاي بابتسامة : انا نازل دلوقتي
رودينا بصدمة : استنى كدة انت رايح ف....
ولكن ذهب كاي بسرعة
رودينا كانت تقف بصدمة و لكن قالت : انا لازم اعرف كل حاجة بالتفصيل الممل
و فكرت رودينا قليلا وقالت : انا لازم استحمى بعد ما غرقت كدة
ودخلت واستحمت و ارتدت الملابس التي وجدتها في الدولاب
رودينا: الله اللبس جميل و شبك و واسع
و نزلت رودينا لتحت فوجدت الزعيم يقول لها بغضب : البسي الحجاب
رودينا باستغراب : لي
الزعيم بغضب: اسمعي الي بقولك عليه
رودينا : حاضر حاضر انت معصب نفسك كدة لي
و ذهبت للغرفة و قامت بارتداء حجاب لونه أخضر
و نظرت للمرآة فوجدت كاي يخرج مرة أخرى
رودينا: انت يا عم انت بتطلع من انهي اتجاه
كاي : هششش انت دلوقتي هتنزل و انا نازل معاكي
رودينا بتردد : ما بلاش
كاي : يلا انجزي و بطلي كلام
رودينا: حاضر
نزلت رودينا ووهي تشعر ببعض الخوف و كان ورائها كاي او ادريان (نخليها كاي احسن)
نظرت لها سيران فكانت ان تتكلم ولكن و قف الجميع بصدمة
_________________________________
نورا بابتسامة شر : كدا انا هرجع لشبابي
ايمن : ايوة ..... بس انت هتعرضي لألم شديد جدا
نورا تلاشت ابتسامتها و لكن عادت من جديد
_________________________________
سامر بألم : آااااااااااااه
ثم تذكر عندما كان ينزل بالسوط على ظهر لؤي فكان الألم أضعاف ما كان يشعر به لؤي
【بتترد بتترد خليك فاكر دايما الكلمة دي】
سامر ضحك بسخرية وقال : هه طلعت بتترد
ثم تحولت تعابير وجهه من السخرية إلى الوجع و الألم
سامر : عااااااااااااااااااا
سنع ايمت صوته و كان ذاهب اليه و عندما وصل كاد ان يفتح الباب و لكن اوقفه الباشا
الباشا : ما تروحلوش
ايمن بخوف : ب بس د دا م ممكن يموت فيها
الباشا بغضب : انت سمعت انا قولت ايييي
ايمن بخوف : حاضر
وذهب برعب
_________________________________
اذكر الله ...استغفر الله ...... اللهم اغفر لي ولوالدي وللمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات ليوم الدين
------------------------‐-----------------------
الجميع بصدمة : م مين دي دا
رودينا بابتسامة: مين
و نظرت ورائها فقالت بابتسامة: آاااه قصدكم دا ... ما تخافوش دا كاي
الزعيم بصدمة : دا طلع حقيقي
كاي بابتسامة: وليه ما اكونش حقيقي
كنان بصدمة : يعني انت روح
كاي : ايوة
لؤي باستغراب: وانت طلعت لينا ليه
كاي : انا هساعدكم
الزعيم يصدمة و استغراب : ازاي انت روح مش عهتعرف تعمل حاجة
كاي اقترب منه و قاااااااام
يتبع..............
صراع زعماء القوة
الحلقة الثانية عشر
• بقلم / رودينا محمد السيد
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية صراع زعماء القوة) اسم الرواية