رواية اسيرة الوحش الفصل الثالث عشر 13 - بقلم ساجدة
اسيرة الوحش /بقلم Sagda Maray
الفصل الثالث عشر
سجدة بتصرخ لما بتشوف فار فهد بيكون داخل الاوضه سجدة بتجري عليه وبتحضنه بخوف جسمه بيقشعر علي اثر حضنها ليه
سجدة بصوت مليان رعب: في فار طلعه بالله عليك انا بخاف منهم وبتكون لسه حضناه ومغمضه عيونها
فهد بحاول يهديها: اهدي متخافيش انا هطلعه فهد بيطلع الفار وبعدين بيرجع لسجدة بيلقيها لسه خايفه وبيقولها: انا اعرف انو البنات بتخاف من الفران بس مش للدرجادي
سجدة بعياط: طنط شادية حبستني في الاوضه وكان فيها فئران
فهد بيضغط علي ايده من الغضب وبيحضنها جامد متقلقيش طول منا معاكي
سجدة بطفوله وبتمسح دموعها بكف ايديها: ماشي خلاص
فهد بيضحك عليها وعلي حركتها الطفوليه
سجدة بتنام وفهد بينام جمبها وبيخدها في حضنه
سجدة: ابعد شويه
فهد: لاء
سجدة: ابعد انا عايزه انام
فهد: متنامي
سجدة: مبعرفش انا كده انا اتعودت انام لوحدي
فهد: اتعودي انك تنامي جمبي
سجدة: لاء
فهد: طب نامي بدل مقوم انيمك بطريقتي وبيغمز
سجدة بتشد الغطا علي وشها وبتقول: انا خلاص نمت
فهد:ايوه شاطره وانتي بتسمعي الكلام
سجدة بتصحي بتلاقي فهد نايم وشعره علي عينه بتشيل شعره من علي عينه بتقوله: ايه كمية الغرور الي انت فيها دي علشان حلو شويتين يعني فهد بيصحي وبعد مكانت فوقه بتكون تحته
سجدة بشهقه: ايه قلة الادب دي
فهد باستفزاز: مش انتي الي كنتي بتعكسيني وانا نايم
سجدة: لاء انا كنت ب٠٠٠٠٠٠
فهد: بت ايه
سجدة بعفويه: كنت بقول انو انت مغرور ةمش علي شان عينك زرقا تتكبر علي خلق الله
فهد بضحك: انا مغرور
سجدة: اه
فهد: مدام كده بقا وبيبوسها بوسه عميقه سجدة بتبعده ووشها بيحمر جدا
فهد: حلوه الفراولة
سجدة: فراولة ايه
فهد: ولا حاجه قومي يلا بدل معمل حاجه هموت واعملها
سجدة ببراءة: تعمل ايه
فهد بيستغرب من برائتها: يبنتي انقذي نفسك وقومي
سجدة: انا قايمه اهو فهد بيدخل الحمام ياخد شاور وسجدة بترتب الاوضه وبعدين بتلبس عباية دريس مشجر وعليه طرحه سوده وبتمون فيه زي القمر
فهد بيطلع وبيقرب منها بخبث: وبيقولها مش قولت 100 مره متحطيش روچ
سجدة: انا محطتش حاجه
فهد: لا اوعي كده اشوف سجدة بتاخد بالها وبتطلع تجري وبتقوله: لا انت عملتها معايا مره وبتطلع تجري تفتح الباب
فهد بابتسامه: مجنونه
سجدة وهيا بتجري خبطت في حبيبة
حبيبة: انتي مجنونه
سجدة: معلش غصب عني
حبيبة: بتجري وبتضحكي بصوت عالي ولا كانك في كباريه وتقوليلي غصب عني
فهد بصوت عالي هز اركان القصر: حبيبة الزمي حدودك
حبيبة: هيا الي٠٠٠
فهد: اخرسي انا سامع وشايف كل حاجه وبعدين تضحك براحتها هيا بتضحك مع حد غريب دي بتضحك مع جوزها
حبيبه: انا اسفه يافهد
فهد: الاسف مش ليا
حبيبة بغيظ وطيبة مصتنعه: انا اسفه يا سجدة اصل كتفي وجعني
سجدة بطيبة وحب: متتاسفيش وحقك عليا لو خبطك
_____________________________________________
سجدة بتنزل بتلاقي الحد قاعد في الصالون بتقوله: صباح الخير ياجدو وبتبوس ايده
الجد بحب: صباح النور يا قلب جدك
سجدة بتلاقي برشام قلب علي التربيزه بتقول للجد: جدو هو انت عندك القلب
الجد: ايوه
سجدة: الف سلامه عليك ياجدو بس اهتم بالعلاج كويس جدا
الجد: الله يسلمك يا حبيبتي بس انت عرفتي منين انو ده برشام قلب
سجدة: اصل ماما الله يرحمها كان عندها القلب
الجد: الله يرحمها ياحبيبتي وبيحضنها
فهد بيدخل عليهم وبيقول: دا انا كده اغير
الجد: تعال ياولدي وبيضمه لحضنه سجدة بتطلع لسانها لفهد
فهد: انتي مجنونه يابت
سجدة: سامع ياجدو ده بيشتمنى وانا معملتلهوش حاجه
الجد: اتادب يافهد
فهد: هيا الي بتطلعلي لسانها
سجدة ببراءة مزيفه: انا
فهد: اه
حور بتدخل عليهم خلاص ياقط ويا فار يلا علشان الفطار اتحضر بيروحوا يقعدوا علي السفره وبيفطروا وسط نظرات سجدة وفهد الي فيها تحدي
الجد: خلاص يا ولاد افطروا من غير نظراتكم لبعض دي
بيخلصوا فطار وسجدة بتشيل معاهم الاكل وبعدين بتطلع تقعد جنب والد سليم وبتقوله: هو ازاي راجل سكر زيك كده يخلف الكئابة والبرود دي
فهد من خلفها: ده الكئابه والغرور دي انا
سجدة بتلعثم -: دا دا انا كنت بتكلم علي البت حور
حور: انا
سجدة بغمزة: اه
فهد طب اتفضلي اللبن ده
سجدة: لاء
فهد بعصبية: اتفضلي اشربيه علشان الدكتور قال لازم تتغذي
سجدى بتذمر: لاء
حبيبة بغيرة: خلاص يا فهد قالتلك مهياش عايزه
امها جليلة: اسكتي بدل مجدك يزعقلك مكملتش كلامها وجدها قلها: وانتي مالك ياحبيبة واحد ومرتو بتتدخلي ليه
جليلة: خلاص يابا عيله وغلطت
الجد بيقول لسجدة: اشربيه علشان خاطري علشان صحتك تبقي كويسه حاضر ياجدي
وبيكونوا قاعدين بيلاقوا الغفير بينادي وبيقول: يا حاج صالح
صالح: في ايه يا جابر
جابر: في عاركه بين عيلة الزناتي والغرباوي وحدش عارف يوقفهم
صالح: جاي اهو
فهد: استني ياجدي هاجي معاك وبيمشوا وبعدين حور بتاخد سجدة علي اوضتها تقعد معاها
حور: انتي ف كلية ايه يا سجدة
سجدة: تجارة
حور: زي فهد
سجدة: اه
سجدة: حور عايزه اسالك سؤال
حور: اتفضلي ياحبيبتي
سجدة: انل حاسه انو حبيبة مش طيقاني ولا بطيق تشوفني مع فهد وبتحكيلها الي حصل
حور بضحك: اصلها بتحب فهد
سجدة بصدمه : ازاي
حور: اه والله بس فهد طول عمره بيعاملها زي اخته وميعرفش انها بتحبه
سجدة: قولتيلي وانا اقول هيا بتبصلي كده ليه
حور: دي مهوسا بفهد وغير كده وكده علشان عايزه تعيش في القاهرة وتترفه
سجدة: يا ختي خليها تاخده وتشبع بيه
حور : ايه
سجدة: لا بهزر
حور: احكيلي قصة حبك انتي وفهد
سجدة: لا مفيش قصة حب
حور: اتجوزتو جوازه عادية طب احكيلي اول مقابله بينك وبين فهد
سجدة: لا مهيا مش جوازه عاديه واول مره اتقابلنا ضربته بالقلم
حور بصدمه: ازاي 🤔🤔
اسفه علي التاخير بس عندي امتحانات ومذاكره
التفاعل يزيد 🖐🖐
•تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية