رواية صراع زعماء القوة الفصل الثالث عشر 13 - بقلم رودينا محمد
كاي اقترب منه و قام بضم يده و تحريك يده للأعلى فاختنق الزعيم و ارتفع إلى الأعلى و كاد ان يموت و لكن ترك كاي قبضة يده و قام بأخلاق سبيله
امسك الزعيم رقبته بخوف و خضة
الزعيم بصدمة : ا ا اي دا
كانت رودينا تقف وهي خائفة جدا و نزلت الدموع من عينيها
كاي بابتسامة: شفت اني اقدر اعمل كتير
كنان كان يقف بصدمة و رعب و كانت سيران كذلك
و نظر كاي لورائه فوجد رودينا تنزل منها الدموع بصدمة و خوف
كاي اقترب منها ثم مسح دموعها فخافت منه رودينا و ابتعدت
كاي بجدية : ما تخافيش انا مش هأذيكي ولا هأذي حد هنا
الزعيم بغضب: بأمارة لما انت خنقتني
كاي نظر خلفه وقال : كنت بوريك بس انا بس بقدر اعمل اي
الزعيم بصدمة : انا خلاص عرفت انت بتقدر تعمل اي انت هتفيدنا
كاي بجدية : عارف
و نظر لسيران ثم ذهب إليها بسرعة
سيران بخوف : ا انت ع عايز م من مني اي
كاي : ما تخافيش انا يستحيل أاذي بنت عمي
سيران بصدمة : ايه
كاي بابتسامة: زي ما سمعتي
ثم اختفى من امام الجميع
توجهت رودينا لسيران وقالت بهمس : سيران دا كان لسة بيقولي فوق ان احنا ولاد عم و هو اخويا و احنا جنسيتنا اسبانية
سيران بصدمة: ايه
رودينا: انا مصدومة زيك بالظبط
كان كنان واقف و سمع حديثهن فذهب للزعيم وقال : حمزة دا طلع اخو رودينا و كمان سيران بنت عمهم و هما من اسبانيا
حمزة باستغراب: وانت عرفت دا منين
كنان بهمس : هي الي بتقول كدة
حمزة باستغراب: حاجة غريبة
و حينها صرخ لؤي صرخة مطولة و شديدة : عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
نظر حمزة له فوجد انه بدأ يتحول و بدأ يفقد السيطرة على نفسه
نظرت له رودينا بخوف فبدأ كل شيء يتحطم و كان يصوب نظره على سيران
سيران بخوف : ه هوم ماله بيبص ل ليا كدا ل ليه
هجم عليها فجأة و لكن اوقفه رودينا عندما تحولت و قامت بضربه و اشتد النزاع
كانت تقوم بخدشه في كل مكان في جسده بسرعة و هو كان يضربها بقوة إلى أن قامت رودينا بنسخ نفسها و أظهرت نسخ منها كانت سبع نسخ تشبهها و كانت عندما تتكلم هذه النسخ تتكلم أيضا نفس كلامها
رودينا بغضب : حانت نهايتك
رددت السبع نسخ جملتها ثم قامت رودينا و نسخها بإخراج من يدها كهرباء صورته نحوها
الزعيم بغضب و صدمة : لا لا لااااااا كدة هيييمووووووت
ولكن كانت رودينا لا تبالي لخ حيث كانت قوتها كبيرة جدا
لم يتحمل لؤي الألم فوقي على الأرض نستطيع نقول انه جثة هامدة
رودينا تحولت ثم فقدت الوعي
الزعيم بصدمة : كل المصايب دي حصلت في يوم واحد
كنان ذهب للؤي بخوف حيث ظن انه مات ولكن سمع كنان أنفاسه فحمد الله
كان الزعيم ينظر لرودينا بشرود فوجد انها بدأت تستيقظ هي و لؤي
رودينا امسكت رأسها بتعب و قالت : ف في ا اي
لؤي امسك رأسه بتعب و قال : ا انت كنت هتقتليني من شوية
رودينا بتعب : ا انا
لؤي قام و لكن احس بألم شديد
لؤي : آاااه
نظر له الزعيم و سنده و قال : انت لازم ترتاح
و نظر ل رودينا و سيران وقال : اطلعوا الأوضة الي في اليمين و ناموا الوقت اتأخر
رودينا بتعب : حاضر
صل على محمد ... اذكر الله ...... استغفر الله ...... اللهم اغفر لي ولوالدي وللمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات ليوم الدين
ذهبت رودينا إلى الغرفة هي و سيران و كانت سيران تنظر إلى بنت عمها بابتسامة
رودينا بتعب : آااه عايزة انام
ثم ذهبت على السرير بعد أن بدلت ملابسها و غطتفي نوم عميق
جلست سيران على السرير و قالت بارتياح : الله اي السرير دا ينهاري دا مريح اوي
و نامت هي أيضا
==========================================================
ام عند لؤي
فقد كان مرهق و بدل ملابس التي تمزقت من قوة رودينا و من ثم اذكرها و ابتسم و ثم نام
==========================================================
كنان : زعيم ... احنا شوفنا مصايب كتيرة اوي منها القنبلة و خيانة عبده و الي اسمه لؤي دا و الأكل الي اتحرق و رودينا كانت هتتخطف و النزاع الب حصل تحت دا
الزعيم: كان يوك ما يعلم بيه الا ربنا
و كاد ان يتكلم و لكنه رأى
يتبع.....................
صراع زعماء القوة
الحلقة الثالثة عشر
بقلم/رودينا محمد السيد
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية صراع زعماء القوة) اسم الرواية