رواية صراع زعماء القوة الفصل الرابع عشر 14 - بقلم رودينا محمد
_ ا الغر الغراب
كنان باستغراب: غراب اي
الزعيم بصدمة شاور على الغراب الذي يقف أمام النافذة
كنان باستغراب: ماله
الزعيم بصدمة :د د دا ت ت تبع الباشا
و كان الشباك مفتوح فدخل الغراب و وقف أمام الزعيم
تحول الغراب من هيئة غراب إلى رجل طويل كان تقريبا طوله ١٨٠ اي بطول الزعيم
الشخص : احسن خل ليك انك تواجه الباشا دلوقتي
الزعيم : ها .... ا انت مش تبعه
الشخص : ايوة ..... بس خلي بالك انت عرفت تنقذ الي كانت معاك مم الخطف بكرة مش هتعرف
الزعيم باستغراب ثم قال بصدمة : ي يعني ه هي الست دي تبع الباشا
الشخص بجدية : ايوة .... انا جيت ابلغك عشان عارف ان الباشا اذاك ..... و انا هساعدك
كنان كان ينظر له و يركز على حركاته تركيز شديد
الشخص : انا ماشي دلوقتي
و ذهب
كنان بابتسامة : معقولة هو هيساعدنا هاهاها .... زيدان دا غبي اوي
ثم اقترب من اخيه و اخذ جهاز التصنت الذي كان على سترته
الزعيم نظر لها ثم ابتسم فقام كنان بوضعها تحت ارجله و حطمها
كنان بهمس و جدية : اتصرف عادي و كأن انت مصدق الغراب
الزعيم بهمس: لي
كنان بجدية و همس : اكيد حط كاميرات مراقبة لينا
الزعيم بتفكير: انت عندك حق ....... طب احنا هنعمل اي
تحول كنان و تغير لون عيونه من العسلي إلى الأخضر و شعره من الأشقر إلى الأسود فانصدم الزعيم فقال بغضب عامي : انت عملت الي في دماغك ..... ومن امتى
كنان : اخذت محلول لما أديت لسيران و رودينا
الزعيم بغضب: و ليييه
كنان بغضب : انا عايز كدة عايز ارجع حق اختي
الزعيم بغضب: طب و احنا ما سمعنا صوتك
كنان بغضب : انا ما صوتش لأني عملت تركيبة ضعيفة مش قوية بس انا اقدر اتحول لروبوت و اقدر اشوف أجزاء معينة انا عايزاها بلون مختلف ...... سيبني اساعد
الزعيم: حاضر
كنان : روح دلوقتي انزل اقعد تحت اقعد غني ....اعمل اي حاجة بس تدل انك مبسوط
الزعيم بجدية: حاضر ..... و ربنا انت ما خسارة فيك التسع شهور
ابتسم كنان و قال : ماشي يا سيدي
و اكمل بجدية : انا رايح دلوقتي
الزعيم : متأكد من الي انت هتعمله
كنان : ايوة
الزعيم: طيب يلا روح
و ذهب كنان
==========================================================
كنان كان بسرعة البرق برا الفيلا
كنان: يا ترا هتكون النهاية لكل دا اي
و رأى كاميرا مراقبة خفية
ذهب كنان لها و حطمها و قال : ادي اول واحدة
و نظر حوله فوجد الكاميرا الثانية بين الزرع
كنان بابتسامة: ادي تاني واحدة
كان يستطيع معرفة اماكن الكاميرات بسهولة بسبب قوته الخارقة
صل على محمد...اذكر الله
كنان : تالت واحدة
و حطمها
كنان بجدية وابتسامة : شكل في كتير اوب النهاردة و لكن فجأة حدث ما لم يكن بالحسبان
==========================================================
عند لؤي كان نائم بعمق و اكنه استيقظ على اصوات حركات في الغرفة
لؤي باستغراب: اي دا
و تحرك ظل كبير من أمامه بسرعة البرق
لؤي باستغراب: اي دا
ثم تحرك ناحية الباب ليجد الظل
لؤي ببعض الخوف :اكيد كاي
كاي ظهر من ورائه و قال : خير
نظر لؤي ورائه فوجدت و لكن عندما استدار للأمام وجد الظل مازال موجود
لؤي بخوف : ا اذاك كنت انت ه هنا ي يبقى د د دا م مين
اختفى كاي حينها و كان لؤي يعيش في حالة رعب فهو كان واقف و يسمع أصوات غريبة تصدر من هذا الظل و حينها رأى بعض الدماء
خاف لؤي كثيرا ثم توجه إلى اسفل
لؤي سمع صوت غناء فتوجه إلى المطبخ فوجد الزعيم يغني
لؤي بخوف : ز زعيم
سمع الزعيم صوته المرتجف أثر الخوف
الزعيم باستغراب: في اي..... مالك خايف لي
لؤي بخوف و تردد : ا انا عندي ف في الأوضة ظل قاعد في الحمام و بينقط دم
الزعيم ذهب نحو غرفته بسرعة و فتح الباب و لكن انصدم حيث وجد آثار أقدام و لكنها كانت دماء
الزعيم بخوف: ا ا اي د دا
ثم نظر إلى الأرض مجددا فوجد اسورة
الزعيم بصدمة: رودينا
يتبع...........................................
صراع زعماء القوة
الحلقة الرابعة عشر
بقلم / رودينا محمد السيد
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية صراع زعماء القوة) اسم الرواية