Ads by Google X

رواية اسيرة الوحش الفصل الرابع عشر 14 - بقلم ساجدة

الصفحة الرئيسية

 رواية اسيرة الوحش الفصل الرابع عشر 14 - بقلم ساجدة 

اسيرةالوحش/بقلم   Sagda Maray 
الفصل الرابع عشر
سجدة بتحكيلها اي الي حصل من اول مشافت فهد لغاية دلوقت 
حور: ياه حصلك كل ده
سجدة: اه 
حور: بس بصراحه ابوكي ده راجل واطي
سجدة: عيب يا حور ده مهما كان ابويا
حور: والي يبيع بته يبقا اب
سجدة: عادي ما اخوكي اشتري 
حور: متزعليش من فهد والله قلبه طيب وحنين بس دا رجاله بشنبات محدش يقدر يرفع عينه في فهد جيتي انتي ضربتيه بالقلم
سجدة: مهوا الي قليل الادب
حور: واحد شاف واحده قمر زيك عيزاه يعمل ايه 
سجدة: يحترم نفسه 
حور: ماشي يستي بس مش عيزاكي تزعلي منه وقربي منه هتحبيه 
سجدة: اقرب منه ده انا لو اطول اهرب ههرب 
حور: هيجيبك لو روحتي فين 
سجدة: منا عارفه انو كده كده هيجبني
حور: بلاش نكد تعالي بقا افرجك علي شهاداتي
سجدة: يلا
_________________________________________________
 عند فهد بيرجع هو وجده البيت وبيطلع علشان يشوف سجدة مش بيلاقيها بيروح اوضه حور بيسمع صوت سجدة من جوه بتقول: تصدقي انو الوحش القاتل جابلي شهاداتي كلها من بيت بابا
حور: مين الوحش القاتل ده ياسجدة
سجدة: اخوكي 
حوربضحك: هو اسمه الوحش القاتل 
فهد بيفتح الباب: طبعا امال هيكون اسمي ايه 
سجدة بتلعثم: ف ٠فهد ان انت جيت امتي 
فهد: فهد ايه بقا ده الاسم ده اتلغي من زمان 
سجدة باستعباط: امال اسمك ايه 
فهد: اسمي الوحش القاتل وبيروح عليها يرفعها علي كتفه 
سجدة: نزلني يا قليل الادب وحور وقفه تتفرج عليهم وبتضحك 
فهد: انا قليل الادب
سجدة: وسافل كمان 
فهد: ماشي وبيخدها وبيطلع من الاوضه وبيتجه لاوضته وبيفتح الباب وبيقفله بالمفتاح وبيرميها علي السرير وبيقولها: قوليلي بقا كنتي بتقولي ايه 
سجدة: انا مقولتش حاجه 
فهد بيشدها عليه لغاية مبتلزق في صدره العريض وبيقولها: يعني مقولتيش حاجه 
سجدة بتوتر: لاء وابعد شويه 
فهد: ولو مبعدتش
سجدة: ها ولسه هتضربه بالقلم بيمسك ايدها وبيكبلها في بعض
وبيقولها: انتي اتعودتي علي كده بقا 
سجدة بخوف: ما انت الي سافل 
فهد: طب لما انا سافل بقي وبيبوسها من شفايفها وبينزل علي رقبتها وبيضع ملكيته عليها
سجدة بتبعده عنها وبتقوله: ابعد عني بقا انتي بتعاملني كده ليه
فهد: انتي الي استفزيتيني 
سجدة: طب خلاص حقك عليا سبني في حالي بقا 
فهد: انا حالك 
سجدة ببراءة الاطفال: حالي ازاي يعني 
فهد بحنية ومحاولة انو يصالحها: يعني لما تزعلي من اي حاجه وانا اجيبلك حقك تعالي قوليلي 
سجدة: طب انا زعلانه منك 
فهد بضحك: لا دي بقا مقدرش اعملها 
سجدة: بس انا اقدر 
فهد: عايزه تعملي ايه 
سجدة بتفكير: اعملي 50 ضغط دلوقتي 
فهد: بس كده 
سجدة بصدمه هما دول شوية 
فهد: طب شوفي وبيبدا يعمل ضغط باحتراف وبعد مبيخلص بيقولها: حاجه تاني 
سجدة: لاء كفاية انا خت حقي 
فهد: متعيطيش تاني قدامي
سجدة: ليه 
فهد: علشان لما بتعيطي بتكوني قمر وبكون عايز اعمل حاجه هتخليكي تعيطي اكتر
سجدة: خلاص مش هعيط تاني وبتمسح وشها وبتضحك 
فهد: طب يلا ننزل 
سجدة: يلا وبينزلوا 
سجدة بتروح علي الجد وبتقوله: تعالي اغلبك دور شطرنج
الجد: يلا 
بيلعبو وسجدة بتخسره  
سجدة: محدش قدي
الجد: عمر ما حد خسرني فيها جيتي انتي يا عيله وخسرتيني
سجدة بفخر: انا مرات فهد الراوي 
فهد من خلفها: ابن سليم الراوي حفيد صالح الراوي 
سجدة وفهد في صوت واحد: خلاص حفظتها 
الجد بضحك: ده ايه ده 
سجدة: دي القصيدة الفخرية بتاعت فهد 
فهد: انا 
سجدة: اه 
فهد: طب ماشي 
سجدة: اسبكم بقا تقعدوا مع بعض شويه وبتدخل المطبخ بتلاقي الخدامه وقفه بتعمل الاكل 
سجدة: ازيك يا قمر
مريم: الحمد لله يا هانم
سجدة: اسمي سجدة وانتي اسمك ايه
مريم: اسمي مريم 
سجدة: اسنك حميل يامريم انتي بتتعلمي
مريم: ايوه انا في اخر سنه كلية علوم 
سجدة: ربنا معاكي وبعدين ينفع اكون اصغر متك وتقوليلي يا هانم
مريم: ميصحش اني اقولك غير كده
سجدة بابتسامه: لا يصح واطلعي انتي ذامري وانا هطبخ انهارده 
مريم: لا مينفعش 
سجدة لا ينفع وبعدين انا بحب اطبخ
مريم: حاضر وبتطلع مريم وسجدة بتبدا تطبخ وبعدين بتكون عايزه دقيق مش بتلاقيه فوق ومش بتطوله بتحط كرسي وبتطلع علشان تجيبه 
فهد بيدخل المطبخ علشان يشرب بيلافي سجدة متشعلقه بيقولها: انتي بتعملي ايه عندك 
سجدة: هكون بلعب بجيب دقيق 
فهد: ومريم فين 
سجدة: انا قولتلها اطلعي وانا هطبخ 
فهد: يبقي مفيش خد هياكل 
سجدة: ليه دا انا طبخي جميل 
فهد بكدب: لاء مش حلو خالص
سجدة: طب اطلع بره بقي وانا هوريك اكلي 
فهد: طب انزلي وانا هجيبلك الدقيق 
سجدة بعناد: لاء وبتشيل الدقيق وفهد رايح نحيتهاعلشان ينزلها الكرسي بيتحرك سجدة بتقع علي فهد وبينزلوا الاتنين في الارض والدقيق بيقع فوقيهم
سجدة: اع يا ضهري منك لله كان لازم تعصبني
فهد: انتي عبيطه يابت ده انتي الي وقعه فوقيا ومدشدشه ضهري
سجدة: منتا الي وقفلي تحت الكرسي اكننا في مسلسل هندي 
حبيب بتكون معديا من حنب المطبخ وبتشوفهم بتتغاظ وبتدخل 
وبتقول: ايه ده في ايه 
فهد: انتي شايفه ايه 
حبيبة: ايه الي عمل فيكو كده 
سجدة: الدنيا بقي هنقولولها ايه 
حبيبة بغيرة: طب معلش قومو بقا
سجدة:لا احنا مرتاحين هنا 
حبيبة: بجد يافهد
فهد: ايوه طبعا 
حبيبة بتطلع وهيا هتموت من الغيظ 
بيدخل مراد المطبخ وبيقول: يماما مين دول 
سجدة بضحك: انا سجدة يا مراد وده فهد 
مراد: انت. عاملين كده ليه 
سجدة: الدقيق اتقلب علينا
مراد بطفوله: الله زي المسلسلات انتي وقعتي وابيه فهد انقذك
سجدة لفهد: مش لسه قايلالك 
فهد: خلاص يامراد متقولش لحد بقي ونادي علي مريم تيجي تنضف المطبخ 
مراد: حاضر ياابيه
______________________________________________
عند حبيبة بتروح لامها شوفتي ياما 
جليلة: في ايه يابت 
حبيبة: الاتنين عملين زي عصافير الكنارية وقعين فوق بعض في المطبخ 
جليلة: يا خبتك انا مش قولتلك قربي منه يابت واي حته يقعد فيها اقعدي معاه وخليه يحبك
حبيبة: ده مش شايفني اصلا يما 
جليلة يبقا خلاص نعمل مشاكل بينهم
حبيبة: ماشي يما 
_________________________________________
فهد وسجدة بيطلعوا الاوضه علشان يستحموا وبيتعاركوا الاتنين علي مين يدخل الاول 
سجدة: انا الاول 
فهد: لاء انا 
سجدة: لاء 
فهد بمشاكسه خلاص نستحمي مع بعض 
سجدة خدودها احمرت: برده قلة ادب
فهد: خلاص سيبيني ادخل الاول 
سجدة: تمام 
بتتجه نحو الدولاب وبتقع وبتقول: اه يا رجلي
فهد بيجري عليها وبينزلها الارض: قومي براحه سجدة بتجري وباطلع تجري علي الحمام وبتقفل الباب وبتقوله: تعيش وتاخد غيرها 
فهد بغيظ: ده خم وده اخرت الي يخاف علي حد 
سجدة بتستحمي وبتكون ناسيه الهدوم بره 
بتقول من ورا الباب: فهد 
فهد: ايه
سجدة: ممكن تجبلي هدومي 
فهد: لاء 
سجدة: بالله عليك
فهد: لاء 
سجدة: طب اطلع بره علشان اغير 
فهد: برده لاء 
سجدة بتلاقي قميص من بتاع فهد متعلق في الحمام بتلبسه وبيوصل لغاية رقبتها وبتطلع فهد بيلف دماغه بيلاقي حورية طالعه من الحمام بشعرها البني الي مفرود والمايه نزله علي وشها ووشها الاحمر وعيونها العسليه وجسمها الانوثي
سجدة بتوتر: ممكن تطلع بره 
فهد: مقولت لاء وبعظين انتي لابسه هدومي ليه 
سجدة: منا مخدتش هدوم في الحمام
فهد: طب اقلعيه انا مبحبش حد يا خد هدومي 
سجدة: طب اطلع وانا هقلعهولك
فهد: لاء انا عيزه دلوقت 
سجدة: طب بالله عليك اطلع وهدهولك 
فهد: والمقابل
سجدة: انت كل حاجه عندك ليها مقابل
فهد: اه ويلا هاتي مقابل 
سجدة: ايه هو 
فهد: بيشاور علي خده بوسه 
سجدة: استحاله 
فهد: تمام وبيمد ايده علشان يقلعها القميص وووو
التفاعل يا حلوين

  •تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent