رواية اسيرة الوحش الفصل الخامس عشر 15 - بقلم ساجدة
اسيرة الوحش /بقلم Sagda Maray
الفصل الخامس عشر
فهد لسه بيمد ايده يقطع القميص
سجدة بصوت مرتجف: لا خلاص يا فهد هعملك الي انت عايزه
فهد: يلا
سجدة بتشب علي رجلها علشان تبوسه وبتبوسه بوسه رقيقه في خده
سجدة بكسوف: يلا بقي اطلع بره
فهد: تمام وبيطلع وبيغمزلها
سجدة: سافل وبعدين بتغير هدومها وبتلبس دريس بينك وعليه طرحه سمرا وبتنزل تقعد في الصالون مع العيلة بتدخل حبيبة عليهم وبتديلهم الشاي بتدي الجد وبعدين سليم وامها وسلمي ومحمد بتروح علي فهد وبتقوله بمياعه: اتفضل يافهد
فهد: شكرا
بتروح علي سجدة تديها الشاي وبتقلبها فوقيها عمدا
سجدة بصراخ: اه
فهد بخوف: وريني ايدك حصلها حاجه وبيصرخ في حبيبة: اجري هاتي علبة الاسعافات
حبيبة بخوف من فهد وحزن مزيف: حاضر وبتجري تجيب علبة الاسعافات فهد بيمسك ايدها وبيعقمها وبعدين بيلف ايدها
فعد: كويس كده
سجدة: ايوه شكرا
حبيبة: اسفه يا سجدة غصب عني
سجدة: ولا يهمك
جليلة بشماته وتمثيل: مش تاخدي بالك يا حبيبة
حبيبة: غصب عني يما
بتدخل الخدامه وبتقولهم: يلا ياحج صالح الغدا جاهز
صالح: ماشي
وبتتجمع العيلة كلها علي السفرة فهد بيكون مهتم بسجدة وعمال ياكلها كانها بنته والجد فرحان انو فهد بقي له شريكة حياة
وحبيبة بهمس لجليلة: يعني يوم ما احرقها يتقرب منها كده
جليلة: يابت احنا لسه في البداية
بياكلوا وبعدين فهد بياخد سجدة وبيقول انو هياخد سجدة يذاكرلها علشان امتحانتها كمان اسبوع وبيطلعوا الاوضه
فهد: يلا علشان هنقفل مادة كامله انهارده
سجدة بتذمر: ياما عليا
فهد: لا مش ياما وبطلي لك واحنا هنخلصها سجدة بتغير هدومها لبجامه بيتي مريحه وبترفع شعرها كحكه فوضويه وبتحط القلم في شعرها
سجدة: انا جاهزه
فهد بضحك: ايه ده
سجدة: علشان اعرف اركز يلا بقي
فهد بيشرحلها المادة وبيبسطها وسجدة قاعده مركزه معاه وبعدين بيسالها وهيا يتجاوب وبيسرح فيها وفي انو هيا ازاي في اصعب اوقاتها بتبقي مبتسمه ومش بتستسلم بسهوله وبسيطه
سجدة: انت روحت فين
فهد بيفوق من سرحانه: ها لا انا معاكي اهو ويلا علشان دي اخر جزئية في المادة ونكون خلصناها
سجدة: تمام بيشرحلها وبعدين بيقفل الكتاب وبيسالها عدة اسئلة وبتجاوب عليها
فهد: هسالك سؤال
سجدة:اتفضل
فهد: لما انتي جايبه97٪ في الثانوية مدخلتيش طب لي
سجدة: مرات بابا لما لقت مجموعي عالي كان نفسي ادخل طب واتخصص في علاج القلب بس هيا منعتني وقالت هتسرفي ياما علشان ملك بنتها كانت جايبه65٪
فهد بيهون عليها: ربنا كاتبلك الاحسن
سجدة: طبعا ربنا مش بيخترلنا حاجه وحشه
فهد: انا ورايا شوية شغل هخلصهم
سجدة: تمام انا هنزل تحت ولسه هتنزل بالبجامه
فهد: انتي هتنزلي كده
سجدة: صح نسيت وبتلبس الاسدال وبتنزل بتلاقي العيله كلها نايمه بتطلع تقعد في الجنينه مش بتلاقي حد بتفكك شعرها وبينسدل علي ضهرها والهوا بيطير شعرها علي وشها بتنزل دمعه من عنيها وبتذكر مامتها وهيا بتقولها نفسي اشوفك في طب خاصة انو مامتها عندها القلب وبعدين بتفتكر معاملة مرات ابوها وابوها الي باعها ومفكرش يسال عليها ومعاملة فهد ليها في الاول دموعها بتنزل بغزارة فهد بينزل يشوفها بيلاقيها قاعده وشكلها قمر والهوا بيطير شعرها سجدة بتشوفه بتمسح دموعها
فهد: مالك يا سجدة
سجدة: مفيش حاجه
فهد بيقعد جنبها وبيقولها: قوليلي في ايه
سجدة: لا متي
فهد: هو ايه الي ل امتي
سجدة: هتفضل اسرني لامتي
فهد: ايه الي انتي بتقوليه ده
سجدة: بقول الحقيقة وحده ابوها باعها وعايشه تحت امرك تبقي اسيرة
فهد: ايه لازمته الكلام ده
سجدة: لازمته انو كفاية كده بقي انا عايزه اتطلق وامشي من هنا
فهد جذبها من دراعها بعنف والغضب احتله: انتي ملكي ياسجدة ومراتي وعمرك مهتكوني لحد غيري ولا عمري هطلقك ياسجدة سجدة بتزقه جامد: انا مش ملك حد انا ربنا خلقني حره مش ذنبي انو ابويا باعني
فهد ببرود: خلاص زي مقولتي وانا اشتريت يعني انتي ملكي
سجدة: تعرف انو انت وحش
فهد: اه ما ده لقبي انا الوحش
سجدة بضحك هستيري: يعني انا اسمي اسيرة الوحش وبيقع يغمي عليهأ فهد بيجري عليها وبياخدها الاوضه وبينايمها وبياخدها في حضنه وبينام كانها هتهرب منه
تاني يوم فهد بيصحي وبيبص علي سجدة وبيقولها: عمرك مهتكوني لحد غيري وعلي رايك اسمك بقي اسيرة الوحش
وبيدخل الحمام سجدة بتكون صحت وهو بيطلع من الحمام بتدخل الحمام وهيا متجاهلاه تمام بتاخد شاور وبتغير هدومها وبتطلع من الحمام وبتنزل وبعدين فهد بينزل وراها بيلقي جده بيقله:اجهز علشان في جماعه جايين بعد ربع ساعه يباركولك انت ومرتك
فهد: تمام
بعد ربع ساعه بيدخل رجلين من كبار البلد ومعاهم ست وبيسلموا علي سليم والجد وفهد وسجدة
سجدة بتقدم العصير وبتقعد وفهد بيقعد جنبها سجدة بتبعد شويه عن فهد بيجي جمبها بترجع تاني برضة بيروح جمبها وبيهمس جنب ودنها: اتعاملي طبيعي لغاية ما الناس تمشي
سجدة: طب ابعد شوية
فهد: المفروض انو احنا زوجين
سجدة: ماشي وبتبتسم علشانةمحدش ياخد باله
الست: يا زين مخترت يافهد
فهد: الله يباركلك يا حجه
الرجلين: طب نستاذن احنا بقي مبروم يافهد مبروك يا عروسه
فهد وسجدة: الله يبارك فيكي
بيمشوا الضيوف وفهد بيقولها: ايوه شاطره كده
سجدة: علشان جدو بس
فهد: ماشي وبيمشي وبعدين سجدة بتجيب العلاج وبتقوله: يلا يا جدوعلشان العلاج
الجد: حاضر يا حبيبتي و بياخد العلاج وبتقعد سجدة تتكلم معاه والجد بيكون مبسوط بقعدتها معاه
بيدخل عليهم فهد وبيقول: جدي
الجد: نعم ياولدي
فهد: في حاجه مهمه عايز اقولهالك
الجد: قول
فهد: ~~~~~
التفاعل و والله التاخير غصب عني علشان الامتحانات والمذاكره 🖐🖐
•تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية