Ads by Google X

رواية ليلة القاسم الفصل الخامس عشر والاخير 15 - بقلم رحاب احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ليلة القاسم الفصل الخامس عشر 15 - بقلم رحاب احمد

البارت 15 (الأخير)
ليلة القاسم 
 
قاسم : انا مش موافق 
ليلى : قاسم انت بتقول ايه 
قاسم : ايوه انا مش موافق انتي عاوزه اخلي اللي حصل معانا يحصل معاهم 
ليلى بحزن : يعني انت شايف أن جوازنا كان غلطه وانت مش عاوز تخليهم يغلطوا نفس غلطتنا اقولك انت صح عندك حق عن اذنك انا داخله انام 
قاسم : ليلى انا مقولتش كده 
ليلى : ايوه انا عارفه انك مش قاصد بس سيبني بقا ادخل انام 

تاني يوم 
قاسم : مين اللي بيخبط بس في الوقت ده 
قاسم : انتي ايه يا شيخه مفيش دم ليكي عين تيجي هنا
غرام : قاسم معلش اسمعني انا جايه هنا عشان اقولك أن خالتي ملهاش دعوه انا اللي عملت كل ده انا اللي حطيت دهب خالتي ف شنطة ليلى بس بجد انا اسفه 
قاسم : اه خالتك بقا هيا اللي قايلالك تيجي تقوليلي الكلمتين دول 
غرام : لا والله انا جايه اقولك الحقيقه قبل م اسافر 
قاسم : مسافره فين 
غرام : مش مهم المهم اني هبعد بس دلوقتي المهم انك متزعلش من خالتي وياريت تقول لليلى اني اسفه عن اذنك 
خرجت ليلى 
ليلى : في ايه يا قاسم مين اللي كان هنا 
قالها قاسم على كل حاجه 
ليلى : دلوقتي اظن بعد اللي انت عرفته وسمعته انك تروح دلوقتي لمامتك تعتذر منها 
قاسم : عندك حق انا فعلا غلطت لما مصدقتهاش 
خرج قاسم جري عشان يروح ل هبه 

عند هبه 
حسن : مهو عمايلك هيا اللي خلت إبنك يعمل كده وميصدقكيش  
هبه : عندك حق انا السبب انا السبب 
لكن قاطعهم صوت قاسم وهوا بينده على هبه 
هبه بقلق  : في ايه يا حبيبي حصل حاجه 
قاسم : حقك عليا يا امي انا اسف اني مصدقتكيش كان عندك حق غرام هيا السبب 
هبه : لا يا حبيبي انت عندك حق انا من اعمالي السوده جت المره اللي كنت فيها مظلومه ومليش دعوه باللي حصل انت وقتها مصدقتنيش
انا السبب يا حبيبي ده انا اللي اسفه انا اللي اسفه اني حطيتك في الموقف ده 
نور : طيب بما أن كل حاجه انحلت انا عاوزه اقول ل قاسم على حاجه 
قاسم : عارف وكمان موافق 
نور بفرحه : بجد 
قاسم : اه والله بجد انا مش هعمل اي حاجه تكسر فرحتنا دلوقتي بقا 
حكا قاسم لأهلو على عبدالله وكلهم وافقوا و قعدو واتفقوا وحددو معاد الخطوبه 
يوم الخطوبه 
نور : ليلى متأكده أن شكلي حلو 
ليلى : زي القمر والله بس اهدي كده بس 
مريم : انا معرفش هيا متوتره كده ليه ده كلو عشان خطوبه امال لو انهارده فرحها كان ايه اللي هيحصل 
ليلى : بس لماضه بقا انتي وهيا ويلا اجهزي عشان انا اخويا ميستناش كتير انا بقولك اهو 
نور : انا خلصت يلا 
جه عبدالله وخد نور ونزلو مع بعض 
ليلى : انا مش عارفه انت متعصب كده ليه 
قاسم : بصي الواد قاعد جنب اختي ازاي 
ليلى : يا عم خطيبها مالك كده وبعدين م انت قعدت جنبي يوم خطوبتنا 
كان هيرد قاسم لمن قاطعهم سليم 
سليم : قاسم انا عاوزك ف موضوع 
ليلى : طيب اقوم انا بقا 
سليم : لا والنبي ده انتي اللي مطمناني قاسم بصراحه انا عاوز اطلب ايد مريم 
قاسم : الصراحه هيا كانت ناقصاك انت كمان 
ليلى : في ايه يا قاسم مش كده 
قاسم : صح عارف انا كان نفسي اقولك هاخد رأي الانسه مريم بس للأسف انا متأكد أن الانسه مريم موافقه 
ليلى : ايه الضحك ده مش قادره 
قاسم : عندك حق تضحكي اضحكي
ليلى : انا عاوزه اقولك على حاجه بقا بالمناسبه السعيده دي 
قاسم : قولي مبقاش عندي اخوات بنات يجيلهم عرسان 
ليلى بضحك : صح احم انا حامل 
قاسم : احلفي يا ماما يا بابا انا هبقى اب 
هبه بفرحه : بجد يا حبيبي 
الكل بارك لهم 
ليلى : قاسم بجد انت بتحبني اوي كده 
قاسم : بحبك اقولك  لو مال قلبي عن هواك نزعته وشريت قلبا في هواك يدوب يا ليلة القاسم 

تمت 
كل سنه وانتو طيبين + اتمنى تكون الروايه عجبتكو ❤️❤️🥰


يتبع الفصل كاملا   اضغط هنا ملحوظة اكتب في جوجل "رواية ليلة القاسم دليل الروايات" لكي يظهر لك الفصل كاملا

• يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية ليلة القاسم ) اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent