رواية صراع زعماء القوة الفصل السادس عشر 16- بقلم رودينا محمد
_ باشا ..... الراجل تقيأ د*م كتير و م مش عارف اعمل اي
= ايه ...... نهايته هتبقى زي نهاية نور
_ ايه .... ط طب العمل يا ب باشا
= اصنع محلول ..... مركب..... اعمل اي حاجة دي وظيفتك هنا
نظر له ايمن نظرة مطولة و كانت نظرة حزن و ترجي فكيف لذلك معدوم القلب القاسي ان يق×تل أشخاص ليس لهم ذنب
= انا بتبص كدة لي ..... امشي من قدامي
_ ح حاضر
........................
ارتدت رودينا ملابس و كأنها أميرة لهذا العالم و قاموا الخدم بتمشيط شعرها بدت و كأنها أميرة و من ثم و ضعوا لها الخدم تاج على رأسها كما أمر ذلك الوغد المدعو زيدان
كانت رودينا تنظر لنفسها بالمرأة و هي حائرة كيف لا تتذكر اي شيء من حياتها السابقة
ذهب الخدم جميعا و بقيت هي بالغرفة و كانت تنظر للمرآة و حينها لمست بأصابعها على خدها وقالت : ه هي د دي ا انا و اي العالم الي عايشة فيه دا و انا اصلا ازاي عملت حادثة و يعتبر العالم دا شبه مهجور ...... صحيت في مخزن مش عارفة انا مين و ابص قدامي اشوف اتنين يقولوا انهم ايوايا و امي .... واني اسمي رغد ..... طب ازاي حتى مش فاكرة اسمي ..... ازاي
دخلت نورا عليها ولم تشعر رودينا و كانت تكلم نفيها أمام المرآة
_رغد
نظرت رودينا وراءها وقالت : نعم يا ماما
_ ابوكي عايزك
= حاضر يا ماما بس هو انا لي لابسة كدا
_ ابوكي هيفهمك كل حاجة
= حاضر
.........................
الزعيم بغضب : هجيبكم يا ولاد ***
لؤي دخل عليه بحزن و قال : انا دفنتهم كلهم
نظر له الزعيم نظرة حزن ممزوجة بغضب و قال : احنا لازم نرجع رودينا بأي طريقة قبل ما يأذوها
حينها بدأ يفتح كنان عينه ببطئ شديد ثم نزلت دموع من عينه
كنان بصدمة و دموع : اي المنظر الي كان برا دا
الزعيم بيأس : كلهم م/اتوا ولا واحد فيهم عايش
كنان قام بتذكر و قال : سيران ..... لا يكونوا خطفوها هما كمان
الزعيم بحزن : ما تقلقش سيران موجودة
و فجأة سمع صوت سيران تصرخ و لكن هدأ الصريخ
كنان بخوف : ف في ا اي
جاءت سيران حينها و وقفت أمامهم و قالت : احنا لازم نخطط عشان ننقذ رودينا
و لكن كانت نبرة صوتها مختلفة و كأن ولد هو من الذي يتحدث
الزعيم باستغراب: كاي
سيران بجدية :ايوا
الزعيم بغضب: وانت لي ما عملتش حاجة هاااا
سيران بغضب : قوتها كانت أكبر من قوتي مش هعرف اعمل حاجة دلوقتي كل الي اقدر اقوله ليكم ..... هيستخدموا رودينا ضدنا
الزعيم باستغراب: ازاي
سيران بجدية: انا ما اقدرش اشوف رودينا في العالم الي فيها الأمن خلا المرايا و الي فهمته من كلامها ان هي فقدت الذاكرة و سموها رغد و هي مش فاكرة حاجة خالص
الزعيم بغضب و صدمة : ايه ..... كاي اخرج من سيران
خرج كاي من سيران و والتي كانت ترتعش خوفا فهي سمعت كل شيء و لكن كانت لا تستطيع التحكم في نفسها لأن كاي كان متحكم بها
سيران بصدمة :انت بتقول اي
كاي بجدية : الوقت بيضيع مننا احنا لازم نعمل حاجة ...... الي كانت دخلت و تدعي امها دي كانت واحدة من الي قتلوا عيلتي كاملة
سيران باستغراب : هي مين
كاي بجدية : اظن انتوا مسمينها ماما نورا
سيران ببكاء : أيه ....... هي دي الي حرمتنا انا و رودينا من عيلتنا .... خلتنا يتامى
ثم باء الغضب في عينها بشدة و تحول بؤبؤ عينها إلى الأحمر و صرخت بكامل قواها إلى أن تحولت كاملا
سيران بغضب : لييييييه عملنااااا ليييه اييييي
كان الزعيم و كنان يقفان بصدمة
.........................
_ اهدى خلاص انا عملت المحلول
= مش قادر مش قادر آآآآآآه
_ خد اشربه بسرعة
أخذه سامر و شربه و بعدها بقليل لم يعد يتقيأ الد_ماء
_ بقيت احسن
= ههه ايوة
........................
_ تعالي يا رغد
= ايوة يا بايا
_ امشي ورايا
مشت رودينا وراءه و هي لا تعرف أين ستذهب ..... وبعد ان واصلوا المشي في ممر طويل و كان يوجد شموع في كل مكان ....... إلى أن وصلوا إلى بوابة ضخمة ...تمتم زيدان كلمات غريبة لم تفهم رودينا بتاتا و قال زيدان بعلو صوته
_ زنكليييخ
كان صوته يرج في كل مكان و كانت تقف رودينا بخوف كبير من صوته و حينما سمعت الطيور صوته بدأت ان تصدر اصواتا قوية جعلت جميع الحيوانات و الإنس موجودين أمامهم بخوف و رهبة
_ تعالي
تقدمت رودينا بخوف كبير واضح عليها فقال زيدان بعلو صوت
_ أعلن لكم ان ابنتي رغد حاكمة عرش مملكة زنكليخ من بعدي
نظرت لها جميع الحيوانات و الإنس بصدمة و خوف و قالوا : فل نحي ملكة عرش زنكليخ
و بدأ كل شيء بالإهتزاز من حول رودينا و وكانت تقف برعب كبير من الذي يحدث حولها ......وكانت هناك أعين تراقبها ....... أعين تراقبها بحقد و غل كبير واضح عليهما ...نعم انها نورا
_ بقى انت يا بنت ***** ما تكمليش ال 5 ساعات معانا و تبقى ملكة عرش زنكليخ الي انا بحاول اعمله من سنين ......وانت تيجي تاخدي بكل بساطة
و فجأة
يتبع .............
صر/اع زعماء القوة
الحلقة السادسة عشر
بقلم / رودينا محمد السيد
صل على محمد
اذكر الله
استغفر الله
اللهم اغفر لي ولوالدي وللمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية صراع زعماء القوة) اسم الرواية