رواية ملاك العز الفصل السادس عشر 16 - بقلم اية مجدي
Part 16
ملاك :كنت قعده علي كرسي ومربوطه من ايدي ورجلي
في مكان شكلو يخوف وعز واقف قدامي ومعاه مسد:س وشكله عصبي اوي قرب مني اكتر وقال
عز بعصبية: انا هقتلك انتي زاي تعملي كده
ملاك:والله نادين هي السبب انا ماليش دعوه والله
عز: انتي ازاي تتهمي نادين بحاجة زي دي
نادين مستحيل تعمل كده عشان هي متربيه تحت عيني
لكن انتي منعرفش عنك حاجة...هه هعوز اي من تربية جميلة واحمد ال***
ملاك بعيط: والله نادين هي السبب
حط المسد س علي رأسي وقال
عز:اخراسي مش عاوز اسمع صوتك...انتي لا زم تمو تي
ملاك: عز اسمعني عززززز لااا ...
صحيت من الحلم ده وانا كلي مايه وبتنفس بصوت عالي بصيت حواليا كنت في الاوضة بتعتي ونسرين
نايمة جنبي وانا راسي ملفوفه وحطلي مغذي
تحركت اعدل نفسي وصحت نسرين
نسرين : عامله اي دلوقتي ... في حاجة تعباكي
ملاك: هو اي الي حصل
نسرين: انتي بتسئلي مفروض انا الي اسئلك
ملاك: مش فكر
نسرين
كنت قعده مع البنات عادي وبنتكلم زي كل يوم واجت كنزي
=تعلو نعمل سهرة بنوتيا كده لينا مع بعض
حلا: فكرة حلو
علياء :فعلآ
كنزي: خلاص نجهز حاجتني ونقعد في الاوضة بتعتي
البنات: اوك
كنزي:اه نسرين اطلعي نزلي ملاك وتعالي
نسرين: ماشي
نسرين
طلعت لي الاوضة بتعت ملاك خبط علي الباب اكتر من مرة محدش رد فتحتو ودخلت ملقتش ملاك في الاوضة
سمعت صوت مياه طلع من الحمام رحت خبط علي البابا
نسرين: ملاك انتي جوه .
محدش رد خبط تاني اقوة ونديت باسم ملاك بس بردو محدش رد قلقت وفتحت الباب حاجة بسيطة
ملقتش لسه بفتح الباب كله لقيت ملاك نايمة علي الارض ووشه مش باين من كتر الد:م الي عليه
صر خت باقوا صوت عندي ونزلت جنبه أحول افوقه
بس مكنتش عارفه اعمل اي اعصابي انهار ت
قعد انده عليهم عشان حد يطلع
وطلعو علي صوتي كنزي وحلا وعلياء ومالك ادم
وخالتو رحاب وجدو
مالك: في اي حصل اي ..نسرين ردي
نسرين: م..مملاك.
مالك: مالها ... علياء ادخلي شفيها
دخلت علياء وصر خت وطلهت منها رة بتنده لي مالك
علياء: مالك..مالك الحق ملاك ماتت
ادخل الحقههاااا
دخل مالك بسرعة ولما شاف ملاك وضعه كده شله بسرعة وحطه علي السرير وبعد عنها وقرب منها ادم يكشف عليها
طلب كم حاجة لي ملاك وبعت مالك يجبهم
وهو كان بيلف راس ملاك الي مكانش محتاج لي خياطة
ادم: هو اي الي حصل
نسرين: معرفش.. انا طلعت عشان انزل ملاك ولقته كده
ادم: علي العموم هي دلوقتي كويسه بس مش هتصح دلوقتي
قال كده ونزل وفضلت انا وطنط رحاب و البنات
نسرين: روحو انتو وانا هفضل معاه
رحاب: خدي بالك منه
نسرين:متخافيش عليها انا هفضل جنبه
نزلو البنات وانا فضلت معاكي
ملاك: انا دلوقتي بقيت كويسه تقدري تروحي الاوضه بتعتك
نسرين: لا انا مش هسيبك
ملاك: والله انا كويسه دلوقتي روحي انتي ارتاحي وانا لو عزت حاجة هقولك
نسرين: خلاص ماشي بس لو تعبي او حسيتي بحاجة اندهيلي
ملاك: حاضر.
طلعت نسرين وفضلت انا لوحدي
بفكر ل عز عرف ممكن يعمل زي ماحصل في الحلم
وميعمل فيه اي يعني لو قتل ني هو في اي اعيش عشانه
اهو علي الاقل هروح لي ماما بدل منا مافيش حد عاوزني كده ...
فضلت طول اليل نايمة علي السرير وبفكر في اي حاجة
لحد الساعة 5 الصبح حسيت ان جس مي محتاج
وبداء الوجع من تاني ومش قدر اتحكم فيه
قمت من علي السرير وفضلت الف في الاوضة واشد ف شعري واعض أيدي اطرب علي وشي وراسي فضلت
كده لحد الساعة 8 تعبت ورحت نمت من كتر الوجع
صحيت الساعة 12 علي صوت نسرين وهيه جيبه الفطار و الدوا بتعي
نسرين: ها عامله ايه دلوقتي
ملاك:كويسة
نسرين: قومي يلا عشان تفطري
ملاك: مش قدرة
نسرين: لا مينفعش كده قومي يلا
ملاك:خلاص سبي هنا وانا هقوم اكٌل
نسرين: عاوزه اسعدك في حاجة
ملاك: لا شكرا يقلبي ..انا هقوم اخد شور وافطر
نسرين: تمام لو عوزتي حاجة قوليلي
ملاك: حاضر
نزلت نسرين وانا قمت رميت الاكل قعت علي السرير وفضلت كده طول اليوم لا باكل ولا بشرب ومنزلتيش خالص
وكل لما واحده فيهم تقعد معايا بطلعه بحجت انتي تعبانه لحد تاني يوم 1 الضهر خلاص تعبت ومش قدرة اكمل
فضلت اضر ب علي وشي واصر خ بصوت عالي واشيل الحاجة وارميه علي الارض قلبت الاوضة قلب كأن كان فيه إعصار
وطبعا العيلة كله طلعت علي صوتي بس انا كنت قافله الباب
ووسط انهيا ري حسيت بحد بيحضني من ورة وبيوقف حركتي حولت افك نفس منه بس معرفتش ووسط محاولاتي
الشخص ده قرب راسه من ودني وقال
عز: ملاك ..اهدي انا معاكي ماتخفيش قوليلي بس حصل اي
انا اول ماسمعت صوت عز وقفت عن الحركة من كتر الخوف
هو بيقولي ماتخفيش انا معاكي وانا الي مخوفني انهو معايا
فك ايدو عني ولفني ليه رفع وشي وبص فيه وملامح وشه اتغيرت 180 درجه حط ايدو حولين وشي من الجهتين
وبعده لف وشه نحيتهم وقال
عز: اي ده .. اي الي وصلها لي كده
اتكلم جدو وقال
سليم: حضرتك الي وصلته لي كده سيبه ومش بتسئل عليه
عز بعصب ية : ده مش بسبب اني مش بسئل عليه
هي فيه حاجة غلض .
قال كده ورجع وشه نحيته انا اول ماشفته كده غصب عني اغمي عليا و وقعت ف حض نه .
نسرين
كنا قاعدين مع بعض كلينا ودخل عز علينا طبعا فرحانه وسلمنه عليه واحنا بنسلم عليه سمعنا صوت صر يخ ملاك
وحاجات بتقع اول حد فينه عز طلع يجري علي السلم واحنا وراه
كان وقف علي الباب ومش عارف يدخل عشان كان مقفول من جوه
لف نحيت كنزي وقال ليه
عز: كنزي روحي هاتي مفتاح الاوضه الاحتياطي
نزلت كنزي واحنا بنخبط علي الباب وده كله تحت صر يخ ملاك
اجت كنزي وفتحنا الباب ودخلنا
(و وحصل الي فوق ده )
اول لما ملاك وقعت في حضن عز اشتلها وحطه علي السرير ولف نحيت ادم وقال
عز: ادم تعاله اسحب د م من ملاك
ادم بستغراب: ليه
عز: تعالي انت بس اعمل الي قولت عليه
عمل ادم الي عز قال عليه ...اخد الد م من ادم ووجه الكلام ليه
عز: نسرين خلي بالك من ملاك عقبال ماجي
مشى عز من البيت والكل نزل وفضلت انا والبنات جنب ملاك بنروق الاوضة لحد لما ملاك فاقت
ملاك
فتحت عنيه كانو البنات جنبي
نسرين: عامله اي دلوقتي يملوكة
ملاك: احسن ... احم هو ..عزز ايجه
علياء بهزار: اه وفي ناس كانت منهاره و اول لما شفو وقعو في حضنه علي طول
كنزي: مم شفتي الرومنسيه
علياء: شفت وشبعت كمان ههه
ضحكو كلهم وانا ابتسمت علي كلامهم بس كنت خايفه اوي من عز لايكون عرف
نسرين: يلا قومي ننزل تحت ومش عاوزه اسمع صوتك
نزلت معاهم و اول لما نزلت جدو قالي تعالي اقعدي جنبي
رحت قعد جنبه وهو حضني جوه حضنه
سليم: بنتي الحلوه عامله اي دلوقتي
ملاك: الحمدلله بقت احسن
سليم:طب كويس او....
جدو كان لسه هيتكلم بس دخل عز وكان بين علي ملامحه العصبيه
قعد عز علي الكرسي قدامنا وقال
عز: انا عاوزه اعرف حاجة وحده ازاي محدش اخد باله من الحاله الي هيه وصلت ليه
رحاب: يحبيبي ملاك من ساعت ما انت سفرت وهي تعبانه حته في مرة لقينها وقع ورسه مفت وح وغير انها كمان مش بتاكل حلو وده كله عشان انت وحشته
عز: يريت الموضوع كان كده .... انا عاوز اعرف ازاي انت يادم معرفتش حالته ... ولا انت يمالك معقوله ده انت يمالك بيعدي عليك الحالة دي علي طول
مالك: حالت اي يعز ... انت بتتكلم عن اي
عز: عاوز تعرف انا بتكلم عن اي اقولك بكل بساطه الهانم كانت بتخد مخد رات ..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ملاك العز" اضغط على أسم الرواية