Ads by Google X

رواية عندما يقع الديب في الغرام الفصل السابع عشر والاخير 17 - بقلم زهرة اللوتس

الصفحة الرئيسية

  رواية عندما يقع الديب في الغرام الفصل السابع عشر 17 - بقلم زهرة اللوتس

البارت الاخيرررررر 
بعد طول الانتظار انها الاخبار 
عارفه اني اتاخرت عليكم اوي بس ولله كان غصب عني كنت مطحونه في شغلي 
المهم مش هطول عليكم هندخل في البارت علي طول بس قبل دا كلو كل سنه واحنا بنشهد ان لا اله الا الله محمد رسول الله ♥

عيد هجري سعيد علينا وعليكم بالخير والعافية والسرور والسعاده يارب 😍

روايه العنيده الشرس الجزء الثالث 
عندما يقع الديب في الغرام 

نبدا بسم الله الرحمن الرحيم 
♥♥♥♥♥
عند كنان في البيت 
الجرس رن استغرب وراح يرد ويشوف مين بيرن الجرس 

فتح واتفاج من اللي شافه شاف بنت لبسه قصير وبتشرب ووقفه وسنده علي الباب بتاع الشقه بتاعتو 

كنان بستغراب... انتي مين 
البنت بسكر... انا مين وبعدين ضحكت... انا اللي بنسيك السنين 

كنان بضيق... لو ماقولتيش انتي مين هطلب البوليس 

البنت بضحكه عاليه... هههههههههعهع البوليس دا هيجي ليك انت 
كنان مكنش فاهم حاجه لق البنت بتق&طع هدومها 
ومتمسح الروج بتاعها علي وشها وبتنكش شعرها 
كنان بصدمه... بتعملي ايه 
البنت بضحكه... هتعرف دلوقتي وفجاء بداتت تصوت وتقول.... ابعد عني ليه تعمل فيا كدا دانا غلبانه 

كنان بصدمه... انتي بتقولي ايه 
الجيران اتلمو علي صوتها وفي منهم اللي اخدتها في حضنها وكل دا وكنان كان واقف مصدوم 

ست من اللي واقفين... استاذ كنان ايه اللي عملته دا في البنت 

كنان بغضب... معملتش حاجه دي كد&ابه 
البنت بتصنع الدموع والوجع... والقهر... ليه ياكنان تعمل فيا كدا دا كله عشان انت قولتلي تعالي نعيش سوي واحنا مش مجوزين وانا رفض&ت 

كنان بصدمه وغضب... رفع ايده عليها بس في راجل اعترض طريق ايده... اخرسي يابنت 🐕

البنت استغلت غلط كنان دا... بخبث... شوفتو يعني حاول يته&جم عليا وكمان عاوز يضر&بني 

كنان بغضب... بطلي كد&ب دي كد&ابه 
انا معرفهاش ولا عمري شوفتها اصلا 

واحد من الموجودين اتصل بالبوليس وكنان كان واقف مصدوم... انت بتعمل ايه 
الراجل... بتصل بالبوليس يجي ياخد حق البنت دي من ايديك 

البنت بتاكيد... ودموع... ياريت ياعمو خالي كل واحد يعرف هو مكانه فين 
وبصت للكنان بمكر.... واللي زيو مكانهم الس&جن 

شويه والبوليس جه واخد كنان والبنت معاه عشان تعمل المحضر 

❤❤❤❤❤❤

عند يوسف كان نايم هو وتينا 
رن فونه باسم غريب 
رد بسرعه... في ايه 
غريب... ياباشا مش احنا لوحدنا اللي بندور ورا في حد تاني 
يوسف... تقصد ايه 

غريب... في بنت جات ليه انهارده وعملت وبدا يحكي ليه اللي حصل مع كنان 
يوسف بصدمه... وهو فين دلوقتي 
غريب... البوليس جه وخده 
يوسف... خليكي وراهم وانا هلبس واجيلك 
غريب بصدمه... ايه اللي بيحصل ده وشاف ان عربيه البوليس وقفت في طريق مقطو&ع 
وفي عربيتين جهم واخدوا كنان منها ومشيو 

يوسف... في ايه 
غريب... حكا ليه اللي شافه 
يوسف... الواد ده في خ&طر خليك وراهم وانا هاجي ليك 
غريب... تمام وقفل مع يوسف 

يوسف قام من جنب اللي قاعده ليه ومصدومه وهيا شايفه دخل الحمام وغير هدومه واخد مفاتيح عربيته ومشي بسرعه وهيا مش فاهمه حاجه 
قامت تبص عليه من البلكونه لقتو شغل عربيته ومشي بسرعه كبيره لدرجه ان الكوتش بتاع العربيه بقي يحفر في الارض من السرعه 

دانا صحيت علي صوت العربيه بتاعته 
دانا راحت لتينا الاوضه 

دانا.... يوسف فين ورايح فين في الوقت ده 
تينا رفعت كتفها بمعني مش عارفه 
دانا... بس باين عليه مستعجل اوي اوعا يكون ماما او بابا او عمو او عمتو جري ليهم حاجه 

تينا بخوف... انت هتخوفيني ليه وبعدين هما مسافرين انجلترا اكيد لا 
دانا... امال يوسف راح فين في الوقت ده 

تينا بخوف... هرن عليه وراحت جابت الفون بتاعها ورنت عليه كتير بس مردش وبعدين اتقفل 

دانا بخوف... ها رد عليكي 
تينا برعب... كان بيرن ودلوقتي مغلق 
انا قلقت اوي 
دانا برعب... وانا برضه انا هروح البس وانزل ادور غليه 

تينا... ومالو عشان يجي يخ&لص علينا كلنا 
دانا بزهق... امال هنعرف منين 
تينا... دلوقتي يجي ولو مجاش هننزل ندور عليه 
وقعدو يبصو لبعض وهما قلقانين 
❤❤❤❤❤❤
عند الشرس 
خرج الدكتور والكل جري عليه 
ديب برعب... هو عامل ايه 
الدكتور... قدرنا الحمدلله اننا نخرج الرصا&صه 
من كتفه 
الكل اخد نفسه براحه 
فهد... طيب هو عامل ايه 
الدكتور... هو شويه وينتقل اوضه عاديه 
الدكتور مشي والكل بص لبعضه بفرحه 
ديب اخد تارا في حضنه وفهد اخد تاليا في حضنه بخوف وفرحه 
بعد شويه كان اكرم نايم والكل حوليه 

اكرم بدا يفوق 
لقهم كلهم حوليه... انا فين 
ديب بضحك... انت في النا&ر وببتحا&سب 
اكرم بتعب وغيظ... نا&ر لما تلهفك يابن دياب
ديب بغيظ... مانت فايق اهو امال اني فين دي لازمتها ايه 

اكرم بغيظ... بعدوا الواد ده عني انا مش قادر ارد عليه 
فهد بضحك... قوم يلا يابطل ورد عليه بطريقتك انت 
ديب بغيظ... هو يعني مش خابر كيف يرد ماهو بيرد اهو 

اكرم بستفزاز... بت يالي لي سيبك من الواد ده وتعالي اتجوزيني اني 

تاليا بضحك... ولله فكره وابقي مرات الشرس 
ديب  بغيره... ولله 🤨لاع انتي بتاعتي اني 
اكرم بستفزاز اكتر... بأمره ايه ها ام ولادك يعني 

ديب بغيظ وغيره... اه 
اكرم بخبث... هما فين دول ولادك 
ديب بخبث... هيجو واخد تاليا من ايديها وراحو علي للبيت وتاليا كانت مصدومه 

فهد كان بيضحك عليهم 
اكرم... وانت كمان واقف اهنه ليه روح انت كمان عاوزين عيال كتير 

فهد بضحك... احلي مسا عليك ياحب واخد تارا ومشيو 
اكرم فضل لوحده وقعد يضحك عليهم كانت رجالته محوطين المستشفى كلها 

❤❤❤❤❤❤
عند كنان 
راحو مخزن كبير وربطه فيه 

كنان كان بيحاول يفك نفسه بس مكنش عارف وجه واحد عليه وكان الزعيم بتاع اللي خط&فوه 
الزعيم بضحك... اهلا ياكنان ولله وليك وح&شه
كنان بغضب... هو انت يابن 🐕ماهي الز&باله بتتلم مع بعضها في نفس السله  
مره واحده الزعيم ده ضر&ب كنان بلقلم علي وشه 
بغضب... انا هعرفك مين ازبا&له يابن 🐕
وامر رجالته يضر&به كتير 
لحد ماكل مكان في جسمه يجيب د&م 
غريب كان واقف بره ومستني يوسف 
شويه ويوسف جه... هو فين 
غريب... جوه 
يوسف كان داخل ليه بس غريب مسك ايده يوسف بصله 
غريب... بهدوء... انا اتصلت بالبوليس وهما زمانهم علي وصول 
يوسف بغضب... انا مش هسيبهم يقت&له جوه لحد مالبوليس يجي انا هدخل سيب ايدي 
غريب... انت هتدخل لوحدك انا هدخل معاك علي المو&ت معاك ياصحبي 
يوسف ابتسم ليه وضر&به كفهم في بعض.... علي المو&ت 
وكل واحد فيهم طلع سلا&حه وعمره وحطه كاتم للصوت ودخله الاتنين كانو بيدخله براحه 
كان كل واحد لما يلقه يق&تله فورا  

دخله وشافه كنان بينضر&ب ضر&به عليهم نا&ر 
وفكه كنان وساندوه وهما خارجين جه عليهم رجاله وحوطهم ورفعه اسلا&حتهم عليهم 
يوسف وغريب بصو لبعض وابتسمه بخبث كل واحد منهم رمي سلا&حه زي ما منطلب منهم ورجعه كنان تاني مكانه وهب يوسف وغريب طلعو اسلا&حه تانيه في جيوبهم وضر&بو عليهم مو&تهم كلهم والشرطه جات واخدتت الموجودين الباقين وكنان ويوسف وغريب روحو البيت
❤❤❤❤❤

عند ديب بغيره... بقا كنتي عاوزه تبقي مرات الشرس 
تاليا كانت بترجع بخوف لورا... ابدا يروحي 
ديب بخبث... ابدا ويروحي ماشي واخد تاليا في حضنه وبعدين 
❤❤❤❤❤❤

عند فهد وتارا 
فهد...بخبث... انا اخدت امر ولازم انفذ اوامر الشرس 
تارا بخوف... لايسطا اهدي كدا 
فهد بصلها بقرف... يسطا في واحده تتقول لجوزها يسطا 
تارا... امال اقولك ايه 
فهد بمكر... تعالي وانا اقولك تقولي ايه وبعدين 
❤❤❤❤❤❤

عند يوسف وكنان 
راحو البيت 
تينا ودانا قابلهم بخوف دانا برعب...كنان 
يوسف... هو كويس بس سبيه يرتاح 

غريب ويوسف طلعه في اوضه ونايمه ونزله 
تينا برعب... ماله ده وكنتو فين 

غريب ويوسف قعده وحكو ليهم كل اللي حصل 
دانا وتينا كانو بيبص لبعض بصدمه
دانا...ومين دول
يوسف...منعرفش مين دول 

غريب... انا همشي انا عشان اتاخرت وشكلي هنطرد من البيت انهارده 

ضحكو عليه يوسف بضحك... لو طرد&تك تعال ياقلب اخوك 
غريب مشي ويوسف وتينا طلعه ودانا راحت اطمنت علي كنان وراحت نامت 
❤❤❤❤❤

بعد 6سنه 
كانت في حفله في المدرسه عشان الطلبه المتفوقين 

كان المشرفين بيقدمه الجوايز للطلبه دول 

... المركز الاول للطالبه... ريناد ديب دياب الصياد 

المركز التاني... للطالب ادهم فهد ادهم الصياد

ادهم وريناد كانو قاعدين فخورين باحفادهم 
ادهم بمكر... يعني لو مكناش غل&طنه غلط&تنا دي مكناش دا كله بيحصل قدامنا  

ريناد بضحك... هيا بصراحه كانت احلي غل&طه 
والكل قام وقف وصقفه ليهم بفخر وحب وكل واحد بص لحبيته بحب 
تمت الحمدلله 
ادعولي ربنا ينجحني ونبي 🥹
❤❤❤❤❤❤
عاوزه رايكم فيها كامله 
❤❤❤❤❤❤
اتنظروني في الروايه القادمه مع الكاتبه زهره اللوتس الجزار منووش 
❤❤❤❤❤
روايه العنيده والشرس 
عندما يقع الديب في الغرام 
❤❤❤❤❤❤
اشوفكم بخير 
❤❤❤❤❤❤
انتظروا روايه المارد مع احداث نا&ر 
❤❤❤❤❤❤
باي 
❤❤❤❤

google-playkhamsatmostaqltradent