رواية اسيرة الوحش الفصل العشرون 20 - بقلم ساجدة
انا هنزل الفصل ده والله علشانكوا بس بصراخة التفاعل وحش جدا ياريت ياحماعه التفاعل يزيد
اسيرة الوحش / بقلم Sagda Maray
الفصل العشرين
سجدة بتصرخ لما بتلاقي فهد نايم علي السرير ومره واحده بيعتليها
سجدة بتلعثم: ف. فهد
فهد وبيهمس قدام شفايفها: مشوفتنيش معلش النور قطع بقي
سجدة: اه ايوه قطع
فهد: نعمل ايه بقي ياتري ايه الي خلي النور يقطع
سجدة: مش عارفه انزل شوفه
فهد: لا عادي انا اصلا بحب الضلمة
سجدة: طب ابعد بقا
فهد: انا مرتاح كده
سجدة بتوتر: وا وانا مش مرتاحه
فهد: بس انا مستغرب من حاجه
سجدة: ايه هيا
فهد: انو المايه قطعت في نفس الوقت الي النور قطع فيه
سجدة: بجد امال انت استحميت وطلعت ازاي دا انا قطعاهم اول ما انت دخلت الحمام
فهد بخبث:انتي الي قطعتي
سجدة: لا لا انا اتلغبط قصدي قطع اول ما انت دخلت
فهد: انتي هتستعبطي كلمة الحق طلعت
سجدة: طب خلاص مش هعملها تاني
فهد: ياتري بقي عقاب الي بيقطع النور ايه
سجدة بخوف: معرفش
فهد: انا اقولك وبيبوسها بوسه عميقه وطويله وبعدين بيبعد عنها لما بيلاقيها محتاجه تتنفس
سجدة بتاخد نفسها وبتقوم من فوقه: تعرف انو انت سافل
فهد: انا
سجدة: اه وبتقوم تقف علي السرير وبتقوله: هو انا كل مااعمل حاجه غلط ت....... وبتتكسف
فهد: ب ايه
سجدة: انت عارف عيب كده يا استاذ يامحترم
فهد: وبعدين
سجدة: ا. مكملتش كلامها ولسه هتقع من علي السرير وقبل متقع بتلاقي ايد محاصره وسطها
سجدة وهيا مغمضه عنيها: اتكسرت ولا لسه
فهد: لا لسه بس ممكن بحركه مني تلاقي نفسك في الارض
سجدة بتفتح عنيها: لا بالله عليك يافهد
فهد: تمام بس لسانك ده يهدي شويه
سجدة: حاضر مش هتكلم
فهد بينزلها ولسه هتتكلم
فهد: ها
سجدة: خلاص والله
فهد: انا هنزل اشوف الكهربا الي قطعتيها
سجدة: هاجي معاك
بينزلوا الاتنين وسجدة بتنور لفهد وبيرفع السكينة تاني
سجدة: طب والمايه
فهد: صحيح وبيروح يشغل الماتور
بيطلعوا الاوضه وسجدة بتنام علي السرير وبتغطي وشها
فهد بيقولها: هنروح الصعيد بكره
سجدة بترفع الغطي: بجد
فهد: اه الصفقة الي كانت معايا خلصت واسر هيكمل هنا بقي
سجدة: بس انا قولتلي انك هتديني صفقة
فهد: قولتلك شركاتنا في الصعيد كتير هخليكي تشتغلي علي صفقات كتيره
سجدة بحماس: اوكي وبترجع تنام
فهد في سره: طفله
سجدة بتقوم: يوه
فهد: في ايه
سجدة: الدبوس مضيقني في شعري
فهد: فكيه
سجدة: وانام بشعري مفرودعلشان يبوظ
فهد: لا مش هيبوظ
سجدة بتفك شعرها والهوا بيطيروا وبتقول: ايوه كده حلو
فهد: طب نامي علشان دقيقه وهعمل حاجه مش هتعجبك
سجدة بتغطي وشها: خلاص نمت
بعد فترة فهد بيخلص شغل وبيروح يغطي سجدة وبينام وبياخدها في حضنه
_____________________________________
في الصباح فهد بيفوق بيلاقي سجدة نايمه زي الملاك وشعرها جاي علي عنيها بيمد ايده وبيزيح شعرها من علي عنيها وبيقول: ملاك وانتي نايمه وانتي صاحيه برده بس لسانك ده وبيطبع بوسه رقيقه علي شفايفها
سجدة بتفتح عنيها: يلهوي انت بتتحمرش بيا
فهد: طب انا لو بتحرش بتحرش بمراتي
سجدة: ومراتك مش بتحب السفاله
فهد: طب قومي يلا بدل مرجع في كلامي ومروحش عند جدو وافضي بقا للتحرش بيكي
سجدة بتنط من علي السرير: لا خلاص قومت وبتجري علي الحمام
بيجهزوا الاتنين وبينزلوا علي الفطار
فهد: يلا افطري
سجدة: لا مش جعانه
فهد: افطري علشلن الطريق طويل وهتتعبي
سجدة: لا متخفش
فهد: اقعدي بدل مقوملك
سجدة بتذمر وبتقعد: هو ده كمان غصب
فهد: اه
بيفطروا والداده فاطمة بتطلع سجدة بتحضنها: هتوحشيني
فاطمة: انتي اكتر ياحبيبتي
فهد: ارجعي بيتك ياداده وارتاحي في الايام الي احنا فيها هناك وفلوسك هتوصل البيت
فاطمة: لا انا اخد فلوس علي حاجه معملتهاش
فهد: ولا يهمك يا داده
فاطمة: الله يبارك فيك يافهد ويفرحك يارب
فهد بطيبه: خدي دول هاتي لاحفادك حاجه حلوه
سجدة: الله انتي عندك احفاد
فاطمه: اه عندي ادم وفريده
سجدة: ربنا يحفظهم يارب
الخدم بيجوا يطلعوا الشنط وسجدة وفهد بيركبوا العربية وبيمشوا
سجدة: فهد
فهد: ايه
سجدة: لما انت عندك عربية اهي ما شاء الله عليها ايه لزمته اسطول العربيات التاني ده
فهد: عادي تغير
سجدة: تغير ايه انا مش بشوفك غير بتركب دي
فهد: دي اول عربية جبتها اول مفتحت الشركة فعزيزه عليا شويه
سجدة: اه طب ولما انت ما شاء الله عيلتك عندها شركات كتير لي مشتغلتش فيهم علطول
فهد: انا حبيت اكون نفسي بنفسي وبالفعل كونت نفسي وبقي عندي فروع لشركتي خارج وداخل مصر
سجدة: وبالنسبه لشركات عيلتك
فهد: عادي كنت بشتغل في صفقات كتير هناك وانو بابا لي نسب كتير في الشركات وطبعا انا وحور الورثة بس حبيت ابعد ده عن ده
سجدة: ربنا يزيدك ويباركلك يارب
فهد: يارب
وبعدين الوقت بيعدي وبيوصلوا الصعيد بينزلوا قدام القصر الحرس اول مابيشوفوا فهد بيجروا ينزلوا الشنط وبينادوا علي العيله
بيدخلوا القصر وسجدة اول مابتشوف جدها بتحري عليه تحضنه: جدو عامل ةحشني اوي
الجد بطيبه وحنيه: انتي اكتر يحبيبتي ينفع اكده تعلقيني بيكي وتمشي
سجدة: معلش يا جدو خلاص امتحاناتي خلصت وهقضي الجازه كلها هنا
فهد: اوعي بقا خليني اسلم علي جدي
الجد بيفتح درعاتوا: تعالا يحبيبي جدك فهد بيحضنه وبيبوس ايده
سليم بينزل: سجدة بتروح عليه وبتحضنه
سجدة: ازيك يابابا عامل ايه
سليم بحنيه: الحمد لله يحبيبتي انتي عامله ايه اتوحشتيني قوي قوي
سجدة: وانت كمان اتوحشتني قوي قوي
ام مراد وميرا بتيجي تحضن سجدة: ازيك ياخبيبتي عامله ايه
سطدة: الحمد لله كويس ويتحضن مراد وميرا: وانتوا عاملين ايه يا كاتكيت وحشني
مراد وميرا: احنا اكتر وبيروحوا يسلموا علي فهد وسليم بيروح لفهد يحضنه وبيقوله: اتوحشتني ياولدي
حور بتمون نازله علي السلم بتشوف سجدة بتجري عليها بتحضنها وبتقولها: وحشتيني اوي ياسجدة
سجدة: انتي اكتر عامله ايه
سجدة: الحمد لله
سجدة: امال حبيبة فين وطنط فين
الاتنين علي السلم بحقد: احنا اهو
سجدة: ازيكو عاملين ايه
حبيبة: الحمد لله
فهد احنا طلعين نرتاح شويه
الجد: اطلع ياولدي
بيطلعوا الاتنين
سجدة: فهد
فهد: ايه
سجدة: انا مشوفتش ابو مراد وميرا
فهد: مهوا مسافر بره بيخلص شغل هناك
سجدة: امم هيا حبيبة مش بتروح الكلية
فهد: لا معاها دبلوم
سجدة: قولتلي
____________________________
سجدة وفهد بينزلوا فهد بيطلع الجنينه وسجدة للجد وبتقوله: ياتري وهل تري اضربت علي الشطرنج
الجد: ايوه
سجدة: وبتاخد العلاج في معاده
الجد: اه
سجدة: انت بتاخد برشام*********
الجد: ايوه انتي عرفتي منين انو ده النوع
سجدة: اصل ماما الله يرحمها كان عندها القلب وكانت بتاخده
الجد: الله يرحمها انا بنتي برده كان عندها القلب وماتت بي
سجدة: الله يرحمها
الجد بيلعب هو وسجدة شطرنج وبيكون حاسس احساس غريب نحيتها
سجدة: كسبتك برده يا معلم
الجد: ماشي ياست
سجدة: هدخل المطبه اشوفعم لو محتاجين حاجه
الجد: لا ارتاحي
سجدة: عادي ياجدو
الجد: ماشي ياحبيبتي
سليم بيكون نازل رايح الشركة
الجد: رايح فين ياسليم
سليم: رايح الشركة يابوي
الجد: طب تعالي عايزك
سليم: نعم يابوي
الجد: انا حاسس احساس غريب نحية سجدة
سليم: احساس ايه يابوي
الجد: حاسس انها بنت جميله اختك الله يرحمها
سليم بصدمه: ايه 🤔🖐🖐🖐
التفاعل انا بكتب ايام امتحاناتي يريت يزيد
•تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية