رواية اسيرة الوحش الفصل الحادي والعشرون 21 - بقلم ساجدة
عدنا من جديد وياريت التفاعل يزيد
اسيرة الوحش
الفصل الواحد والعشرين/بقلم Sagda Maray
سليم: ازاي يابوي الكلام ده
الجد: زي مابقولك انا قلبي حاسس
سليم: وايه الي خلاك تقول اكده
الجد: فيها شبه من جميلة اختك وكمان جميلة كان عندها القلب وماتت وامها ماتت وبرده كان عندها القلب انا قلبي حاسس وكمان مفيش اوطي من حامد واكيد هو الي جوز سجدة لفهد ولدك بالغصب
سليم: برده دي حاجات متاكدلكش
الجد: خلاص نسال فهد اسم ابوها وعيلتها ايه
سليم: ماشي يابوي
الجد: فهد يا فهد
فهد علي باب القصر: نعم ياجدي
الجد: تعال ياولدي
فهد: فيه ايه ياجدي
الجد: سجدة اسمها ايه بالكامل
فهد: سجدة حامد الغرباوي
الجد: مش قولتلك يا سليم
سليم: ايوه يابوي
فهد: فيه ايه ياجدي بتسال ليه
الجد: بصراحه كده ياولدي انا حاسس ودلوقت اتاكدت انو سجدة بنت عمتك جميلة
فهد: ايه الكلام ده ياجدي
الجد: ايوه والله في حاجات كتيرة اكدتلي
فهد: وايه هيا الحاجات دي
الجد: عمتك جميلة ماتت بالقلب وام سجدة ماتت بالقلب ابو سجدة نفس اسم جوز عمتك جميلة غير انو هيا نفس شكل جميلة اختك وخده منها جمالها وبرائتها
فهد: انت عارف ياجدي اني متذكرش عمتي جميلة بس ياريت يكون الكلام ده صح ياجدي بس في حاجه واحده هثبت كل ده
الجد : ايه هيا
فهد: نعمل تحليل DNA
الجد: ايه ال DNA ده ياولدي
فهد: بص ياجدي لازم خصلة شعر من سجدة ومن عمتي بس في حاجه ياجدي عمتي دلوقت متوفيه
الجد: محلوله ياولدي
فهد: ازاي
الجد: عمتك جميلة من ساعة ماتجوزت اوضتها مقفولة وانت عارف وفيها كل حاجتها وممكن تدخل اوضتها تدور علي اي حاجه فيها
فهد: بس قبل كل حاجه ياجدي لازم نعرف سجدة
الجد: ماشي ياولدي
_____________________________________
فهد بيدخل لسجدة المطبخ بيلاقيها موقفه الخدم كلهم صف علي جنب وهيا بتطبخ
فهد: سجدة
سجدة: نعم
فهد: تعالي الاوضه فوق عايزك في موضوع
سجدة: لما اخلص
فهد: لا الموضوع مهم
سجدة: حاضر يافهد وبتطلع معاه علي فوق
سجدة: في ايه يا فهد
فهد: بصراحه كده يا سجدة جدي حاسس انو انتي بنت عمتي جميلة
سجدة: انا ماما اسمها جميلة
فهد: مفي حاجات كتير بتا كدلنا انو انتي بنتها
سجدة: ازاي ده انا عمري ماشوفت ابو ماما بس لما ماما ماتت قولتلك انو هوا كان عايز ياهدني بس بابا مرضاش
فهد: هيا حاجه وحيده الي هتاكدلنا
سجدة: تحليل DNA صح
فهد: ايوه
سجدة: بس ماما متوفيه
فهد: مهو اوضة عمتي لسه مقفولة بكل حاجتها ممكن ندخلها وندور
سجدة: تمام يلا بينا
_________________________________________
الاتنين بيروحو علي الاوضه وبيقعدوا يدوروا فيها
سجدة: فهد
فهد: ايه ياسجدة
سجدة: انا لقيت مشط فيه بعض الشعر
فهد بفرحه: وريني كده
سجدة: اهو
فهد: براڤو عليكي يلا ننزل
سجدة: يلا
بينزلوا وفهد بيروح لجده
فهد: جدي احنا لقينا المشط ده وفي خصبا شعر من عمتي
الجد بفرحه: ماشي ياولدي اعمل التحليل الي بتقول عليه وان شاء الله حبيبتي سجدة تطلع بتها وحتي لو مش بتها فهيا برده هتفضل حبيبتي
سجدة: انت الي حبيبي ياحبوب
فهد بتمثيل الزعل: خلاص بقا برده مش هتاخدي مكاني
سجدة: ماشي يا استاذ فهد انا هطلع الوضه وهنزل
فهد: تمام
__________________________________
سجدة بتكون وقفه قدام المرايا وبتسرح شعرها بتلاقي فهد داخل الاوضه
سجدة: طلعت ليه يافهد
فهد: عادي وبيقرب عليها وهيا بترجع لورا بارتباك
سجدة: في ايه يافهد
فهد: ٠٠٠٠٠٠
سجدة: اثبت يافهد عيب كده انا ممكن ابقي بنت عمتك يعني زي اختك اهدي بس وقولي فيه ايه
فهد: ٠٠٠٠٠٠
سجدة: فهد اعقل والله هصوت والم الناس عليك وبتلزق في الحيطة وفهد بيحصرها
سجدة بتصوت وبتقول بصوت عالي: الحقوني فهد اتجنن
فهد بيحط ايده علي بقها وبيقولها: اهظي متخفيش انل كنت بعمل وبيوريها الشعرايه في ايده
سجدة بتعض ايده وبتقوله: بقي توقف قلبي علشان تاخد شعراية تما تقولي هاتي شعراية منا هقعد اوزع في شعري لغاية ميخلص
فهد: كل ده علشان شعراية
سجدة: اه انا شعري اغلي حاجه عندي
فهد: ماشي يا اخرة صبري انا رايح المعمل يوسف صحبي دكتور هناك وان شاء الله تطلعي بنتها
سجدة: يعني هبقي زي اختك
فهد: انتي هبلة يابت انا جوزك
سجدة: طب يلا بفي انزل عايزه انام شوية
فهد: تمام
فهد بينزل وسجدة بتكون هتنام بتلاقي حور بتخبط علي الباب
سجدة: ادخل
حور بفرحه: انتي بجد بنت عمتي جميلة
سجدة: والله معرف فهد لسه رايح يعمل التحاليل
حور: الله ياريت يا سجدة
سجدة: ياريت علشان القمر دي تكون بنت خالي
حور: لا انا اختك مش الخال والد
سجدة: وحتي لو مش بنتها برده انتي اختي
حور: احلي اخت
وبيقعدوا يتكلموا ويضحكوا مع بعض
______________________________________
عند حبيبة وامها
حبيبة: سمعتي يما الي بيقولوه تحت
حمدية: في ايه يابت
حبيبة: سمعت فهد وجدي والعيلة بيقولوا انو المحروسة بت عمتي جميلة
حمدية بشهقة: ايه الكلام الفارغ ده
حبيبة: اه والله
حمدية: يعني زمان خلصنا من امها تيجي هيا وممكن تطلع هيا
حبيبة بخبث: والله يما لو هيا ليكون اخر يوم في حياتها يعني تيجي وتورث وكمان تكةش علي فهد
حمدية: ايوه وتاخد كل حاجه ليها
حبيبة: والله ليكون اخر يوم ليها لو طلعت بنتها
___________________________________________
فهد بيرجع البيت بيلاقي ابوه والعيلة كلهم قاعدين بيقوله: عملت ايه ياولدي
فهد: وديت التحاليل يابوي وهتطلع بعد تلت ايام
سليم: ماشي ياولدي
فهد بيطلع الاوضه بيلقي سجدة وبيقولها انو التحاليل هتطلع بعد تلت ايام
سجدة: اوكي وبتقوله فهد هو انتو عندكو اسطبل صح
فهد: ايوه
سجدة: طب انا عايزه اروح هناك واركب حصان
فهد: بتعرفي
سجدة: يعني وهتعلم
فهد: تمام يلا بينا
بينزلوا الاتنين وبيروحوا الاسطبل
وفهد بيطلع حصان وبيركبوا وبيجري بيه بمهارة وسجدة بتكون مصدومه وبيبقي شكله قمر وهوا راكب علي الحصان
فهد: ايه رايك
سجدة: ايه الحلاوة دي
فهد: طب يلا علشان تستفادي من خبراتي وبيركبها الحصان بتبدا تمشي بيه براحه ووحده وحده بتتعلم
سجدة بتركب الحصان وبتمشي بيه وفهد بيجيله مكامة بيرد عليها وبيسمع صوت سجدة بتصرخ بيركب الحصان بتاعه وبيجري بيلاقي الحصان بيجري بسجدة ومش عارفه توقف
بيلحقها وبينط من علي حصانه للحصان الي هيا راكباه بمهارة وبيحضنها جامد وبيجري بالحصان
فهد: انتي كويسه
سحدة: الحمد لله كنت هموت
فهد: طول منا معاكي متخافيش
_____________________________________
بعدوا التلت ايام وسجدة كل يوم بتروح الاسطبل هيا وفهد لغاية مبتتعلم وفي اليوم التالت وهما رجعين بيلاقوا يوسف داخل القصر
فهد: يوسف اتفضل
وبيدخلوا والعيلة كلها بتتجمع
الجد: ها ياولدي
يوسف: بصراحه يجماعه التحاليل طلعت ايجابية
سجدة بفرحه وبتنبذ فهد بدراعه: طلعت زي اختك
الجد: يعني هيا بتها
يوسف: طيعا التحاليل اهي وبتاكد الكلام ميه في الميه
الجد بيروح علي سجدة وبيحضنها: قلبي كان حاسس انو انتي بتها ملامحك طبعك جمالك كل حاجه فيها زيك
سجدة: صدقني ياحدو لو مكننش بنتها برده كنت هتفضل جدو الحبوب
فهد: شكرا يايوسف تعبناك معانا
حبيبة بهمس لا امها: اخر يوم ليها يا ماما
_________________________________
عند سجدة وفهد في الاوضه
سجدة: طلعت زي اخويا يافهود
فهد: فهود
سجدة: اه
فهد: وبعدين انتي عبيطه يابت انا جوزك
سجدة: طب انا عايزه اروح الاسطبل
فهد: انا رايح الشركة
سجدة: خلاص هروح لوحدي
فهد: افرضي وقعتي
سجدة: لا مخلاص انا اتعلمت
فهد: خلاص خدي بالك من نفسك
سجدة: اوكيه
______________________________________________
سجدة بتروح الاسطبل بتطلع الاحصنه بره وبتاكلهم وبتدخل جوه تاني علشان ترتبلهم المكان
حبيبة: حلو قوي علشان الخساير
سجدة بتكون قاعده في الاسطبل من جوه بتلاقي حاجه مطلعه نار
سجدة باستغراب: ايه ده
بتروح تشوف في ايه بتلاقي الاسطبل بيولع والباب مقفول عليها وبتبص من فتحة الباب بتلاقي حبيبة وقفه بره وبتضحك وفي ايدها الكبريت والبنزين
سجدة بصراخ: الحقوني محدش بيرد عليها يا حبيبة الحقيني بالله عليكي انا عملتلك ايه
حبيبة مش بترد وبتطلع تجري
سجدة: الدنيا بتولع يعالم هموت حد يلحقني وبترزع علي الباب
وبتفضل تكح وبتكون مش قادرة تاخد نفسها بتقول بصوت ضعيف ودموع: فهد يا فهد الحقني بموت تعاله وانقذني زي كل مره عندي ضيق تنفس ارجوكو حد يلحقني وبيغمي عليها وخشبه كبيرة كانت مولعه هتقع عليها وووووووووو
_______________________________________
الفصل طويل اهو ياريت التفاعل يزيد 🖐🖐🖐
•تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية