Ads by Google X

رواية اسيرة الوحش الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم ساجدة

الصفحة الرئيسية

 رواية اسيرة الوحش الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم ساجدة 

جماعة اعتذر عن التاخير بس التفاعل وحش جدا 
اسيرة الوحش /بقلم Sagda Maray 
الفصل الثالث والعشرين 
سجدة: زي مابقولك يافهد 
فهد: سجدة انتي واعيه للكلام الي بتقوليه ده 
سجدة: ايوه وعياله كويس اوي 
حبيبة بتمثيل: انا يا سجدة اعمل فيكي كده 
سجدة: اه عملتي وولعتي في الاسطبل استغليتي اني طلعت الاحصنة بره وروحتي قافلة الباب ومولعه في الاسطبل وانا شوفتك من فتحت الباب وناديت عليكي طلعتي تجري وانتي بتضحكي 
حبيبة بدموع مزيفه: والله عمري ماعمل كده وانا هعمل كده ليه 
سجدة بعصبية: عملتي كده علشان بتحبيه ومفكراني سرقته منك اهو عندك اهو اشبعي بيه انتي مفكراني هموت عليه بس متوصلش بيكي للقتل وحقي هخده منك وهثبت انو انتي الي ولعتي في الاسطبل 
حبيبة بخبث: انا اه بحب فهد بس زي اخويا 
سجدة: زي اخوكي اه انتي جايلك عين تتكلمي 
فهد بعصبية: بس خلاص اي الكلام الفاضي الي بتقوليه ده ياسجدة 
سجدة: انا بقول كلام فاضي 
حبيبة: ايوه كلام فاضي علشان انا عمري ما اعمل كده
سجدة بانهيار: انتي ازاي حطه عينك في عيني وبتتكلمي كده ها ازاي ردي عليا انتي اخبث وحده شوفتها في حياتي وانت خليك مش مصدقها بس صدقني لو اثبت انو هيا السبب مش هسامحك في حياتي يافهد وبتمشي
___________________________________________
عند سجدة بتروح الاسطبل من غير متقول لفهد طبعا هما صلحوه 
وبتطلع الحصان وبتجري بيه باعلي سرعه 
فهد بيطلع الاوضه علشان يشوف سجدة ويتفاهم معاها مش بيلقيها بيخاف عليها وبيدور عليها في كل حته في القصر مش بيلقيها وبيجي في بالو انها راحت الاسطبل بيروح وراها بيلاقيها راجعه بالحصان وبتدخله مكانه 
فهد: سجدة
سجدة:********
فهد: سجدة انتي عارفه انو انا مبحبش اكلم حد وميرودش عليا 
سجدة بعصبية: طبعا علشان انت فهد باشا الي مش بيصدق ولابيفهم غير الي هوا عايزه يصدقه ويفهمه
فهد بهدوء: يا سجدة افهميني ايه الي يخليها تعمل كده 
سجدة: انا قولت الي عندي وانت مصدقتش يبقي خلاص وبتسيبه وبتمشي فهد بيروح وراها وبيمسكها من ايدها الاتنين وبيلزقها في الباب وبيقفله
سجدة بضيق: ابعد يافهد 
فهد: مش هبعد غير لما افهم
سجدة: تفهم ايه يافهد 
فهد: افهم ايه الي خلاكي تقولي كده 
سجدة: علشان هيا فعلا الي عملت كده انت ليه مش مصدقني 
فهد: والله مش حكاية مش مصدقك بس ممكن يكون كان بيتهيالك 
سجدة بدموع: والله العظيم يا فهد هيا الي عملت كده انا فكره بقيت اصرخ ومش قادرة اخد نفسي وانادي عليها وهيا واقفه تضحك وبعدين جريت 
فهد بيضمها ليه وبيقولها: اهدي انا معاكي وهقف معاكي لغاية منثبت الحقيقة
سجدة بفرحة: بجد يافهد 
فهد بحنيه: بجد واقسم بالله لو طلعت هيا مهرحمها وبيخطر علي باله فكره 
فهد: يلا بينا 
سجدة: يلا علي فين 
فهد: علي البيت 
سجدة: يلا
______________________________________________
فهد وسجدة بيدخلوا البيت وحور بتروح علي سجدة بتقولها تعالي معايا الاوضه هوريكي حاجه 
سجدة: يلا بينا
فهد بيدخل المكتب بتاعه وبيفتح كاميرات المراقفه في اليوم الي الاسطبل ولع فيه وبيلاقي حبيبة طالعه من البيت وبعدين بيشوف كاميرات الاسطبل الي محدش يعرف انو مركبها غيره هو وجده وابوه بيلاقي حبيبة ماسكه ولاعه وبنزين وبتولع في الاسطبل وبعدين بتضحك وبتطلع تجري 
فهد بعصبيه: واقسم بالله ماهرحمك ياحبيبة وحيات كل دمعه وكل جرح حاسة بيه سجدة لخليكي تتالمي 
_____________________________________
بعد فترة فهد بينادي علي العيلة كلها وبيتجمعوا
سجدة: فيه ايه يافهد 
فهد: هتعرفي كل حاجه لما جدي يجي
الجد: فيه ايه ياولدي 
فهد: فيه انو الهانم حبيبة هيا الي ولعت في الاسطبل علشان تقتل سجدة 
الجد: انت بتقول ايه يافهد 
حبيبة بتمثيل: انت صدقت الي سجدة بتقول يافهد 
فهد بعصبية: اخرسي متفاحيش بوقك ولا تجيبي سيرة سجدة علي لسانك وياجدي الكلام الي بقوله صح والدليل اهو وبيوريهم الفيديو 
الجد بغضب: ايه الي انتي عملتيه ده 
حبيبة بدموع: اسمعني بس ياجدي وبيقطع كلامها الجد بقلم بيزل علي وشها 
الجد بعصبية: اسمع ايه وانيل ايه امتي ليكي عين تتكلمي 
حبيبة: انا عملت كده علشان بحب فهد
الجد: اخرسي ايه الكلام الفارغ ده بتحبي واحد متزوج انتي اتجننتي 
حبيبة ببجاحه: انا بحبه من قبل مايتجوزها بس هوا مش حاسس بيا
الجد: انتي مش بتحبيه هوا انتي بتحبيه عبطلشان طمعك مع انو ربنا كارمك ومن عيله محترمه بس الي زيك ميملاش عينهم الا التراب 
حبيبة: سماح المره دي ياجدي والله مهعماها تاني 
الجد: الي غلط غلطه يتحمل عقابها وعقابك انو انتي هتقعدي في البيت الخلفي وتخدمي نفسك بنفسك وورثك في الشركات والاراضي هتمنهولك وتاخديه علشان يبقي برات نفسي قدام ربنا 
حبيبة بصدمه: لا ياجدي بالله عليك 
الجد: انا قولت قراري خلاص وانتي يا حمدية لة عايزه تروحي مع بتك روحي ولو عايزه تفضلي انتي ملكيش ذنب 
حمدية بتمثيل: لا يابوي بتي غلطت ولازم تتحاسب وكمان مش لازم تديها ورث
الجد: ده حق ربنا ولازم تاخده 
حمدية: ماشي يابوي يلا انجري قدامي لمي خلجاتك وبيطلعوا علي فوق 
_______________________________________________
عند حبيبة في الاوضه 
حبيبة: ايه الي انتي قولتيه تحت ده ياما 
حمدية:اسمتي يا عبيطه انا هقعد اهنيه وهاخد حقك تالت ومتلت 
حبيبة بطمع: طب وليه مكنتيش عايزه جدي يديني ورثي 
حمدية: كان لازم اقول اكده 
حبيبة: ولو كان سمع كلامك دا انا هيطلعلي اخسن من عشرة مليون جنيه 
حمدية: هتخديهم وتعيشي في البيت الوراني احسن عيشه وتعملي الي انتي عايزاه بفلوسك 
حبيبة بجشع: ايوه ياما هبقي مليونيرة 
حمدية: طب يلا انزلي قدامي 
__________________________________________
العيلة بتكون واقفه 
حمدية بتمثيل: سمحيني يا سجدة نيابة عن بتي 
سجدة: ولا يهمك ياطنط بس الي غلط لازم يتعاقب
حمدية: صح 
الجد: يلا طلعي بتك وانا هخلي الحارس يوصلها 
حمدية: كتر خيرك يابوي وبتقول لحبيبة يلا انجري قدامي وبتوصلها لبره وبتدخل 
_____________________________________________
عند سجدة 
فهد: ارتاحتي كده 
سجدة: علي فكره انا مش فرحانه فيها بس فرحانه انو انا خت حقي 
فهد: ماشي يحقانيه 
سجدة: بس انت جبت الڤيديو منين 
فهد: انا فهد ال
سجدة: بس خلاص والله عارفه انو انت فهد الراوي
فهد: بس بجد انا كنت مركب كلميرات مراقبه في الاسطبل ومجاش في بالي الكاميرات 
سجدة: شكرا يا فهد انو انت وقفت معايا وصدقتني 
فهد: مفيش شكرا بين الزوج والزوجه بس فيه رد للجميل 
سجدة: بجد 
فهد: اه والله 
سجدة: طب انا نكره للجميل 
فهد: بجد 
سجدة: اه بجد 
فهد: اممم وبيخطف قبلة سريعه 
سجدة: سافل 
فهد: انا كده خت حقي 
سجدة: طب لازم اعاقبك بقي 
فهد: ده ليه ده 
سجدة: علشان انت مصدقتنيش الصبح 
فهد: ما انا جبتلك حقك 
سجدة: ما انت لسه واخد حقك يعني رديت الجميل 
فهد: طب عايزه ايه 
سجدة: انا عرفت من حور انو انت محترف في الرماية وضرب النار 
فهد: انا
سجدة: اه 
فهد: عايزه ايه برده 
سجدة: علمني 
فهد: ماشي بس بكره بقا 
سجدة: تمام
فهد: طب يلا ننام بقي 
سجدة: يلا  وبتنط علي السرير وفهد بينط وراها وبيناموا 
___________________________________________
بيصحوا الصبح وبيفطروا وفهد بيقول للجد: احنا طلعين ياجدي 
الجد: علي فين ياولدي 
فهد: الست سجدة عايزه تتعلم الرماية وضرب النار 
الجد: ماشي ياولدي خد بالك منها 
فهد: مش محتاج توصية ياجدي 
___________________________________________
فهد وسجدة بيروخوا المكان الي فهد بيضرب فيه النار وبيتمرن علي الرماية وده بيكون ممان مخصص لفهد وقريب من الاسطبل 
فهد بيجهز السهام وبيضرب قدام سجدة وسة بتكون فرحانه وبتقوله: براڤو عليك يافهد 
فهد: طب يلا دورك 
سجدة: يلا وبتمسك السهم منه وبتضرب مش بتنشن 
سجدة: يوه مش عارفه اعملها 
فهد: اهدي وبينزل يجيب السهم من الارض وبيحاوطها وبيمسك ايدها  سجدة بتكون محروجه في الاول وبعدين بتسهي وبتضرب وبتنشن 
سجدة: هيه جات 
فهد: براڤو عليكي 
سجدة: هات اضرب لوحدي 
وبتمسك السهم وبتنشن 
سجدة: بجد بجد برافو عليا 
فهد: وانا 
سجدة بتمثيل: ليك فضل صغير برده بس متنكرش انو انا ذكية وبتعلم بسرعه 
فهد: اومال وبيقرب منها وبيبوسها من شفايفها 
سجدة بتتعصب وبيجيلها فكره وبتكون عايزه تعاقبه  بتقوله فهد عايزه مايه عطشانه 
فهد بينزل علي الارض وبيفتح الشنطة وبيطلع الماية وبيديهالها 
ولسه بيقفل الشنطة بيلاقي الماية مغرقه التشرت بتاعه وبتطلع تجري 
سجدة: هدية مني علشان تبطل سفاله 
فهد: طب تعالي وبيطلع يجري وراها 
سجدة بطفولة: مش هتمسكني ولسه بتكمل جري بتلاقي الي بيمسكها من قفاها وبيشيلها 
سجدة: عيب يافهد نزلني 
فهد: ومش عيب تغرقي جوزك بالماية 
سجدة: علشان انت سا ف 
فهد: كملي 
سجدة: لا خلاص نزلني بقا 
فهد: لا وهروح بيكي القصر وانا شايلك ونتعاقب فوق 
سجدة: لا 
فهد مش بيرد عليها وبيفضل شايلها لغاية القصر وهيا عماله تزق فيه علشان ينزلها بيدخلوا القصر وفهد بينصدم من الي شافوه *********

  •تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent