Ads by Google X

رواية اسيرة الوحش الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم ساجدة

الصفحة الرئيسية

رواية اسيرة الوحش الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم ساجدة 

اسيرة الوحش/بقلم sagda maray
 الفصل الخامس والعشرين 
سراب بخبث: فهد 
فهد: انتي دخلتي هنا ازاي وايه الي ملبسك الهدوم دي 
سراب: انا كنت عايز اجرب لبس العبايات وقلت لسجدة عايزة عباية قلتلي اطلعي اوضتي وخدي واحدة وجربيها 
فهد: تمام ومعلش اتلغبط وفكرتك سجدة
سراب بغل: ولا يهمك وبتطلع 
سراب بتطلع بره الاوضه وبتقول لنفسها: دي متطلعتش ليه كمان يعني كده خطتي فشلت بس والله برده لافضل اعمل كده وافرق مابينكم 
____________________________________
فهد بينزل لسجدة المطبخ وبيروح يقولها: انتي ليه قولتي لسراب تدخل اوضتنا 
سجدة: هيا مش صحبتك برده 
فهد: صحبتي اه بس مش تدخل اوضتنا كده عادي مهما كان محدش يدخل اوضتنا غيري انا وانتي  وبيكمل بمشاكسه  وكمان فكرتها انتي وحضنتها وكنت لسه هبو
سجدة بمقاطعه: اعمل الي تعملوا وميفرقليش خلاص بقي 
فهد بيحاصرها وبيقولها: الكلام ده بجد
سجدة بتوتر: ايوه بجد ابعد بقي علشان لو حد دخل هيقول ايه 
فهد: هيقولوا واحد ومراته هيقولوا ايه يعني 
سراب بتدخل وبتقول: شكلي دخلت في وقت غلط 
سجدة بتزق فهد وبتقولها: لا غلط ولا حاجه 
سراب: انا كنت جايه اقول لفهد يلا بينا 
سجدة: اه روح معاها يلا يافهد صحيح انتي ملبستيش العباية ليه 
سراب: مهي مطلعتش حلوه عليا 
سجدة: تمام وفهد وسراب بيخرجوا 
سجدة لنفسها: ميخرجوا ولا يولعوا انا مزعله نفسي ليه ويحضنها ولا ميحضنهاش تما هوا حضنها قدامي مش هتفرق من ورايا متشغليش بالك يا سجدة وفكك 
_______________________________________
بعد فترة فهد بيكون فسح سراب وراجعين وسجدة بتكون طالعه الجنينه بتلاقي سراب وفهد راجعين وبيضحكوا وسراب بيكون في ايدها بوكيه ورد سجدة بتشوفهم وبتدير وشها بتعمل نفسهامش شايفاهم وبتروح تقعد علي المرجيحه 
سراب بصوت عالي علشان تسمع سجدة: شكرا يافهد احسن فسحه اتفسحتها معاك واتمني انها تتكرر تاني 
فهد: ان شاء الله تتكرر تاني 
سراب بتلاقي سجدة باصه عليهم بتحضن فهد وبتقوله شكرا لتاني مره يافهد 
فهد: عادي ياسو 
________________________________________
سجدة بتريقه عليه: سو جاتك القرف انت وهيا 
فهد بينط علي المرجيحه جمبها: بتتكلمي عليا 
سجدة: وانا اتكلم عليك ليه
فهد: عادي معجبه او كده 
سجدة: من جمالك هعجب بيك دا انت تقرف 
فهد: هعديهالك المرادي بمزاجي المره الحايه هيكون في عقاب 
سجدة: طب قوم بقي روح للست سو 
فهد: ايه ده انتي كنتي سمعانا 
سجدة: ما انتو صوتكوا مسمع الحرس بره 
فهد بخبث: قولتيلي مسمع الحرس 
سطدة بتكون لابسه الطرحه وخصلات شعرها متطايره منها فهد بيمد ايده وبيزيح الطرحه 
سجدة: انت ازاي تعمل كده وافرد  من الخرس شافني 
فهد: طب يبقي واحد فيهم يفكر يبص جوا بس وانا اخذق عينه احمدي ربنا انك في القصر بشعرك لني جدي هوا جدك وابوي خالك غير كده لو حد غريب في القصر مفيش خصله من شعرك تبان
سجدة: مش محتاج تقولي وروح قول لسو الاول وهيا ماشيه لابسه ومش لابسه 
فهد بيبتسم علي غيرتهاوبيقولها: قولتلك هيا لبسها كده وانا مليش حكم عليها 
سجدة: مش هيا صديقتك انصحها 
فهد: ميت مره قولت هيا عايشه في اوروبا ولبسها كده وانا مليش اقولها غيريه
سجدة: ماشي وبتسكت وشعرها بيطير علي وشها فهد بيزيح شعرها من علي وشها وبيبوسها في خده برقه 
سجدة: عيب يافهد احنا في الجنينه
فهد: يابنتي قولتلك انتي مراتي وبعدين قولتلك مفيش حد من الحرس يقدر يدخل هنا غير باذن مني 
سجدة ساكته وبتستمتع بنسيم الهوا 
فهد: حلو اوي 
سجدة: هوا ايه 
فهد: الهوا 
سجدة: ايوه جميل 
__________________________________________
باليل سجدة وفهد بيطلعوا اوضتهم علشان يناموا سجدة بتكون متضايقه من فهد بتاخد الحاف والمخدة وبتنزل تنام في الارض 
فهد: انتي بتعملي ايه 
سجدة ببرود: هنام 
فهد: هتنامي فين 
سجدة: انت شايفني هنام فين 
فهد: انا  انا شايف وبيروح يشيلها من الارض 
سجدة: عاااا نزلني يافهد 
فهد: لا مش هنزلك 
سجدة: ايه البرود ده نزلني 
فهد: انا عديتلك غلطه الصبح ودي تاني غلطه وانا قولتلك الغلطه بعقاب وده العقاب وبيبوسها بعمق 
سجدة: دي سفاله 
فهد: تالت غلطه وبيبوسها تاني
سجده: انت ••
فهد: ها 
سجدة: خلاص 
فهد: ماشي يلا ننام 
سجدة: يوه مش عايزه انا جنبك
فهد: وانا بقول مش هتنامي فمكان غير جنبي وبيحطها علي السرير وبياخدها في حضنه وبيبوس جبينها وبينام 
__________________________________________
سجدة بتصحي من النوم وبتبتسم علي اهتمام فهد بيها وبتقول لنفسها مغرور ومتكبر بس قمر وبتبوسه من خده وفجاة فهد بيصحي وبعد ما بتكون فوقيه بتكون تحتيه 
فهد بمشاكسه: كنتي بتعملي ايه
سجدة بتوتر: م مكنتش بعمل حاجه 
فهد: لا كنتي بتعملي 
سجدة: صدقني مكنتش بعمل حاجه 
فهد: اقولك انا كنت بعمل ايه وبيبوسها من شفايفها 
سجدة بتزقه بكسوف وبتطلع تحري علي الحمام وبتقفل الباب 
سجدة لنفسها: انتي الي بوستيه معرفش ليه عملت كده خلاص بقي 
وبتاخد شاور وبتطلع وهيا لفه الفوطه علي جسمها وشعرها بينقط في مايه وبتنزل علي وشها 
سجدة بتوتر وكسوف: فهد ممكن تطلع بره علي مغير 
فهد: لاء
سجدة: بالله عليك يافهد اطلع 
فهد: قولت لا وبيقوم وبيكون عايز يوترها ولسه هيشد الفوطه سجدة بامسك ايده وبتقوله: لا بالله عليك وبتكون لسه هتعيط
فهد: بس اهدي متخفيش وثواني وتخفي من قدامي بدل معمل حاجه هتخليكي تعيطي 
سجدة: لا خلاص وبتاخد هدومها وبتطلع تجري علي الحمام بتلبس وبتطلع وفهد بيدخل الحمام وراها وهيا بتنزل قبله 
بتلاقي الجد قاعد بتروح تقعد جنبه وبتقوله: صباح الخير ياجدو 
الجد: صباح الخير ياجلب جدك فهد منزلش معاكي ليه 
سجدة: في الحمام ونازل ورايا 
الجد: ماشي ياحبيبتي 
سجدة: هقوم ادخل المطبخ اشوف لو محتاجين حاجه
الجد: اقعدي ياحبيبتي الخدم جوا بيعملوا كل حاجه
سجدة: انا بحب اطبخ ياجدو 
الجد: ماشي ياحبيبتي 
فهد يينزل: صباح الخير ياجدي وبيبوس ايده
الجد: صباح الخير ياولدي 
فهد: الفطار جاهز 
سجدة بتطلع من المطبخ وبتقول: حالا هتلاقيه علي السفرة 
فهد: ماشي يا ست البنات 
سجدة بتفرح بالكلمه لانه اول مره يقولها الكلمه دي وبعدين الخدم بيطلعوا وراها وبيحطوا الاكل علي السفرة 
وسراب بتنزل: صباح الخير
الكل: صباح النور والعيلة كلها بتفطر وفهد بيقول لسراب يلا علشان منتاخرش علي الشركة 
وسجدة بتكون وقفه بتعمل الشاي فهد بيروح يقف وراها وبيبوسها وبيقولها: سلام ياقطتي وبيمشي
سجدة باستغراب: ده ماله ده الا يكون بيخطط يقتلني 
وبتطلع بالشاي وهيا بتضحك 
الجد: ربنا يديم فرحتك ياحبيبتي
__________________________________________
في المساء فهد بيكون قاعد بيشتغل علي اللاب توب وسجدة قاعده جنبه ومندمجه معاه وفهد بيكون مستمتع وفرحان بقربها منه واندماجها معاه
سجدة: فهد 
فهد: ايه 
سجدة: هنزل اجيب مايه من تحت 
فهد: ماشي انزلي 
سجدة بتنزل وبتكون وقفه بتشرب بتلاقي سراب داخله عليها 
سراب: ايه ده انتي هنا 
سجدة: اه 
سراب: هو فهد فين 
سجدة بتسرع: فهد فهد نايم 
: سجدة 
سراب: ايه ده *****

  •تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent