Ads by Google X

رواية اسيرة الوحش الفصل السادس والعشرون 26 - بقلم ساجدة

الصفحة الرئيسية

 رواية اسيرة الوحش الفصل السادس والعشرون 26 - بقلم ساجدة 

اسيرة الوحش /بقلم Sagda Maray  
الفصل السادس العشرين 
سجدة بتجري علي فهد وبتقوله: ايه ده فهد انت صحيت
فهد: هو انا كنت نايم اصلا 
سجدة: ايوه مش انت كنت نايم علي الكنبة 
فهد: اه وقلقت ملقتكيش نزلت ادور عليكي
سراب: كويس انك نزلت يافهد علشان كنت عيزاك تشوف الملف
فهد: تمام روحي علي مكتبي وانا جي 
سجدة: روح يلا ورا سو وبتطلع وهيا متعصبة فهد بيشوف الملف مع سراب وبيطلع الاوضه بيلاقي سجدة بتمسك صورته وبتحدفها في الحيطه
فهد: ايه ده 
سجدة بتوتر: دي دي وقعت غصب عني 
فهد: قولتيلي غصب عنك غصب عنك وانا شايفك بتمسكي الصورة وبتهبديها في الحيطه 
سجدة: اهدي بس يافهد روق كده وانا هعملك كوباية شاي ونتفاهم 
فهد: نتفاهم دا كان زمان 
سجدة: طب اسمع مني بس وفي لحظة بتكون زقته وحريت علي الحمام وقفلته 
فهد: يبت اللذينه بتضحكي عليا وبيروح يخبط علي الباب 
فهد: افتحي ياسجدة
سجدة بعناد: مش فاتحه 
فهد: افتحي احسنلك
سجدة: مش فاتحه 
فهد: يعني ينفع تكسري الصورة 
سجدة: احسن علشان تتمايع مع الست سو 
فهد: ماشي انا هنزل بس والله مهحلك وبيطلع وبيقفل الباب
_______________________________________________
بعد فترة سجدة بتطلع من الحمام ومش بتلاقي فهد وبتفتح باب الاوضه وبتنزل وهيا بتتسحب علي السلم وبتتفاجئ بفهد وهو بيمسكها من قفاها
سجدة بخوف: فهد انت جيت امتي 
فهد: مش قولتلك همسكك ومسكتك
سجدة: فيه ايه بس يافهد 
فهد: انتي هتجنيني
سجدة: اهدي بس يافهد وهدي اعصابك 
فهد: انتي خليتي فيا اعصاب 
سجدة: بص انا هروح اعملك كباية الشاي ونتفاهم زي مقولتلك
فهد: بت انتي عبيطه 
سجدة بتمثيل: انا عبيطه طب اوعي ايدك كده انا هروح اقول لجدو ايه ده جدو فهد بيبص وراه وهيا بتنزل جري علي السلم وبتقوله من تحت: تعيش وتاخد غيرها ياوحش 
فهد: تاني المرادي والله النرادي مهسيبك وبينزل يجري وراها وبيفضل يجري وراها والقصر كله بيكون نايم 
سجدة من خلف الكرسي: اهدي يافهد هتصحيهم 
فهد: ميصحو بس والله مهسيبك انهارده 
سجدة: ماشي وبتطلع تجري علي باب القصر وبتفتحه وبتجري علي الجنينه 
سجدة وهيا بتاخد نفسها: انت متعبتش انا جريتك الفله كلها 
فهد في داخله: مش عارف انابعمل كده ليه مع ان بامكاني امسكك بس ضحكتك وطفولتك وبرائتك بتخليني مش عايز اللحظات دي تعدي 
سجدة بتقرب منه وبتقوله: فهد فهد انت روحت فين
فهد بيشدها لحضنه وبيقولها: مسكتك 
سجدة: لا انت كده خدعتني 
فهد: يعني انتي مخدعتنيش كذا مره 
سجدة: طب انا عندي اقتراح حلو 
فهد: ايه هوا 
سجدة: انا ادخل جوه اعمل لنا كوبايتين شاي ونتفاهم 
فهد بضحك: انتي فكرة كوباية الشاي دي مزهكتيش منها 
سجدة: بصراحه لاء 
فهد: ماشي وبيمسكها يزغزغها 
سجدة بضحك: خلاص يافهد مش قادرة
سراب بتشوفهم من شباك اوضتها وبتتغاظ وبتقرر تنزل 
فهد: قولي انا اسفه 
سجدة بجدية مصطنعه: حرم فهد الراوي مبتتاسفش لحد 
فهد: يا صعيدي ياجامد 
سجدة: امال 
فهد: طب خشي بقي اعملي كوباية الشاي علشان نتفاهم 
سجدة: ماشي هعملها جدعنه وبتدخل القصر
_____________________♕♕♕♕♕♕♕____________  سراب بتنزل وبتقول لفهد: فهد انت قاعد لوحدك ليه 
فهد: مش لوحدي سجدة بتعمل شاي جوه 
سراب: اممممم 
سجدة بتطلع بتلاقي سراب 
سجدة: اتفضل يافهد الشاي 
فهد: شكرا 
سجدة: مجتيش من بدري ليه كنت عملتلك شاي 
 سراب: شكرا مبشربهوش 
سجدة بتروح تقعد جنب فهد وفهد بيلف ايده حولين رقبتها وبيقربها منه
سجدة: فهد الشاي هيتقلب 
فهد: متخافيش مش هيتقلب
سراب بغيره: طب اقوم بقي انا علشان اصحي بدري 
سجدة: اقعدي 
سراب: عايزه اصحي بدري علشان الشغل 
فهد: ماشي 
________________♕♕♕♕♕♕_________________
سجدة بتكون نايمه علي كتف فهد وبتفوق علي قطرات مايه علي وشها 
سجدة: ايه ده 
فهد: الدنيا بتمطر 
سجدة: وانت ازاي متصحنيش 
فهد: ما انتي صحيتي اول ممطرت بالظبط 
سجدة بتقوم وبتشد فهد وبتتنطط تحت المايه 
سجدة: انا بحب المطر اوي 
فهد: وانا كمان بحبو 
سجدة بتسيب ايده وبتلف تحت المطر فهد بيروحلها وبيرفعها وبيلف بيها 
فهد: حلو كده
سجدة: حلو حلو اسكت بقي لان الدنيا لما بتمطر سجدة مبتحسش بحاجه غير المطر 
فهد: سجدة كفاية كده هتاخدي برد 
سجدة:اهدي شويه 
فهد: هتاخدي برد ومش هتعرفي تيجي الشركة معايا 
سجدة: ماشي
______________________________________
الدنيا بتوقف مطر وسجدة تعطس جامد 
فهد: عاجبك كده خدتي برد اهو 
سجدة: خلاص بقي وبتفضل تكح وتعطس 
فهد اهدي وبيرفعها وبيطلعها الاوضه 
فهد: يلا 
سجدة: يلا ايه 
فهد: غيري هدومك يلا 
سجدة: اه 
وبتاخد هدوم وبتدخل الحمام تغير وبتطلع 
سجدة: علي فكره هاجي معاك الشركه 
فهد: لا لما تصحي وخدي الدوا يلا سجدة بتاخد وبعدين بتقله: انا اخدته اهو بس هاجي برده 
فهد: لا لما تصحي 
سجدة بتذمر: ماشي وبتنط علي السرير وبتديله ضهرها وبتنام فهد بينام جنبهاةبهدوء وبياخدها في حضنه 
سجدة: ابعد
فهد: لاء
سجدة: هتتعدي
فهد: لاء متخافيش وحتي لو اتعديت عادي 
سجدة يتبتسم باهتمامه بيها وبتنام 
فهد بيقول في سره: عارف انو انتي مفكره انو انا مش عايز اخدك علشان سراب بس والله خايف عليكي مش اكتر وبيضمها جامد وبينام
_______________________________________________
في الصباح فهد بيصحي هوا وسجدة وبينزلوا يفطروا وفهد بياخدسراب وبينزل علشان يروح الشركة وشجدة بتقرر تلبس وتروح وراهم بتطلع تلبس وبتهرب من حور لان فهد كان موصيها علي سجدة بتتسحب لغاية مبتوصل للباب وبتلبس الجزمه وبتفاح الباب وبتتصدم من الي بتشوفه لما بتفتح الباب»»»»»

  •تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent