رواية اسيرة الوحش الفصل السابع والعشرون 27 - بقلم ساجدة
اسيرة الوحش /بقلمsagda maray
الفصل السابع والعشرين
سجدة بصدمه: ف٠ ف٠ فهد انت رجعت تاني ليه
فهد: رجعت علشان نسيت التليفوت
سجدة: اه
فهد: انتي كنتي رايحه فين
سجدة بتوتر: انا كنت طالعه اشم هوا
فهد بشك: طالعه تشمي هوا وانتي لابسه ومتشيكه ومعاكي الشنطه والتليفون
سجدة: اه اه عادي
فهد بيفتكر انها امبارح سكتت بسهولة ومعاندتش علي مروحها الشركة وانها كانت هتروح وراه فبيقول بخبث: اه طالعه تشمي هوا طب خلاص مش هروح الشركة النهارده وهشم هوا معاكي
سجدة بسرعه: لا مينفعش علشان معطلكش روح الشركة وبتلف ضهرها تدخل
فهد: يعني بزمتك لما تروحي الشركة مش هشوفك هناك
سجدة بتسرع: ما انت مكنتش هتقدر ترجعني علشان كنت هكون هناك وهرجع اخر اليوم معاك
فهد: يعني مكنتيش بتشمي هوا
سجدة: بصراحه لاء
فهد: طب ادخلي زي الشاطره غيري هدومك واقعدي علشان لو كنتي جيتي كنت هسيب الشركة واجيبك بنفسي
سجدة بملل: يوه ماشي مش عايزه منك حاجه وبتطلع
فهد بيدخل يجيب الموبايل وبيبتسم لما بيفاكر منظرها وهيا بتهرب زي الحرامي وبيقول: طفلة وهتجنينيني
__________________________________________في المساء فهد وسراب بيرجعوا والعيلة بتتجمع علي العشا وبعدين بيكونوا سهرانين كلهم وبيشربوا الشاي
سجدة: جدو
الجد: نعم يحبيبتي
سجدة: بقالي كتير مغلبتكش شطرنج
الجد: يلا نلعب
فهد: لا انا الي هلعبها وهوقفها عند حدها
سجدة: قد كلامك
فهد: اه
سجدة: وطبعا الكسبان ليه طلب
فهد: طبعا
بيلعبوا وسجدة بتكسبوا
فهد: ايه الطلب
سجدة: هقولك لما نطلع ويلا ياجدو علشان اغلبك انت كمان
الجد: علي طلب
سجدة: لا جدو حبيبي انا اخسره اه بس مفيش طلبات
الجد: ماشي ياست البنات
وبيلعبوا وفجاة فهد بيجيلوا تليفون وبيرد عليه وبيبان انو مضايق وبيطلع علي الاوضه
سجدة: خسرتني المرادي ياجدو
الجد: انا عارف خسرتي ليه لان دماغك كانت مشغولة بفهد قومي شوفيه
سجدة بكسوف: لا ياجدو شكلك اضربت كويس
الجد: عليا برده اطلعي لجوزك اطلعي
سجدة: حاضر
______________________________
سجدة بتدخل الاوضه وبتروح علي فهد وبتقوله: مالك يافهد
فهد: مفيش
سجدة: قولي بس مالك
فهد: العميل التركي نازل بكره وانا مجهزتش مترجم
سجدة: ازاي بس وهوا واقف قدامك
فهد: ده فين ده
سجدة: انا
فهد: انتي
سجدة: اه مش انا كان ليا طلب عندك ده طلبي
فهد: وانتي بتعرفي تركي منين
سجدة: انا واخده شهادات الكترونية في اللغه التركيه وده غير المسلسلات بتاعتي ومعايا كذا لغه غيره
فهد: بجد
سجدة: اه انت متعرفش انت متجوز مين
فهد: عارف كويس
سجدة: خلاص موافق
فهد بتفكير: طبعا موافق وانا هلاقي احسن منك فين
سجدة: بجد يافهد هيه هيه وتحضنه وتعود لوعيها
سجدة: من فرحتي والله
فهد بحنية: براحتك
سجدة: اوك انا هجهز نفسي وحاجتي علشان ابقي بيزنيس ومان
فهد: احلي بيزنيس ومان
سجدة بكسوف: شكرا
____________________________________
في اليوم التالي سجدة بتنزل هيا وفهد وسراب بتطلع
سراب: ايه ده انتي جايه معانا ياسجدة
سجدة: ايوه
سراب: مممممممم وبتقول لفهد لقيت مترجم
فهد: اه
سراب: مين
فهد: زوجتي
سراب كانت غيرانه من الكلمة: بجد
فهد: ايوه
سراب: تمام يلا بينا
بيطلعوا علشان يركبوا العربية وسجدة بتركب قدام جنب فهد وسراب بتركب وره وبتكون هتموت من الغيره
سراب في عقلها: بقي سراب تتركن بكره تشوفي هعمل ايه وخدوا منك ازاي ياسجدة
سجدة: اتفرج وشوف انا هعمل ايه هشرفك
فهد: طبعا
_________________________________________
بعد فترة بيوصلوا الشركة وبيدخلوا غرفة الاجتماعات فهد بيكون قاعد وسجدة جنبه وسراب بعديها وفي الوجه العميل التركي مجموعه من الموظفين
فهد بيقول لسجدة قوليله مرحبا
سجدة للعميل:Hoş geldin (مرحبا)
العميل: Hoşgeldin (مرحبا)
طبعا فهد بيكون مفهم سجدة الصفقه كلها بيكون متفق علي 55٪ لشركة فهد و45٪ للعميل التركي فبتبدا تتكلم معاه
سجدة: Yüzde 60'ını kendi şirketimize, yüzde 40'ını da sizin şirketinize imzalayacağız.(سوف نوقع 60٪لشركتنا و 40 لشركتكم)
وبعدين بتقول لفهد هيا قالت ايه
فهد: ممكن ميقبلش
سجدة: اهدي بس عليا وشوف
العميل: Neden %55'ini sizin şirketiniz için, %45'ini de bizim şirketimiz için imzalamıyoruz?(لما لا نوقعها 55٪ لشركتكم و45٪لشركتنا
سجدة: Bay Fahd %60 ve %40 oranında başka bir müşteri buldu, katılıyor musunuz, katılmıyor musunuz?(استاذ فهد وجد عميل اخر علي 60٪و40٪هل توافق ام لاء
العميل بيستشير بعض الموظفين معاه وسراب بتقول لفهد بعد مسمعت سجدة بتكلمه وبتقوله انها اتفقت علي60و40:دي هتضيعنا يافهد وهنخسر الصفقة
فهد بفخر: متخافيش انا واثق في سجدة وعيونه بتلمع
سراب بغل: ماشي بس لو خسرتها مليش علاقه
فهد: امممممم
العميل بعد تفكير: ben kabul ediyorum
سجدة: Tamam, imzalamaya başlayalım
وبتقول لفهد وافق وافق يافهد
فهد: تمام يلا نوقع وبيبداوا بالفعل في التوقيع
العميل: Sizinle katılmaktan çok mutluyuz
(نحن سعيدين جدا بالمشاركة معكم) سجدة بتقول لفهد وبيقولها قوليله احنا اكتر
سجدة للعميل: biz daha fazlasıyız (نحن اكثر) وبتنتهي الصفقة وفهد بيروح علي مكتبه ومعاه سجدة
فهد بفرحه وفخر: انا بجد فخور بيكي جدا
سجدة: مبروك
فهد: مبروك ليكي انتي بفضلك الصغقة نجحت والا كان زمان مفيش مترجم وغير كده نجحتيها بنسبة اعلي بس انتي ازاي اقنعتيه
سجدة: اقنعته انو في عميل تاني متفق معاك علي كده
فهد: طلعتي فعلا بيزنيس ومان جامده
سجدة بغرور مصتنع: من بعض معندكم
فهد: براحتك انهارده ياقطتي
سجدة بكسوف: تمام
وسراب بتدخل وبتقول: مبروك يافهد
فهد: المباركه لسجدة
سراب: مبروك ياسجدة
سجدة: الله يبارك فيكي
وبعدين بيرجعوا القصر وسليم ابو فهد بيشوفهم
سليم: راجعين مبسوطين
فهد: بكل فخر اقدر اقولك ان بنت اختك وحرمي المصون قدؤت تكسبنا صفقة مهمه جدا
سليم بيعانقها: مبروك ياحبيبتي
فهد بيحس يغيره وبيقلب معالم وشه وابوه بيلاحظ وبيقوله:ايه يافهد انا خالها عادي جدا
فهد: انا قولت حاجه
سليم: انت مقولتش بس ملامحك بتقول
فهد بيحاول يغير الموضوع: خلاص عاد يابوي
سليم: اتكلم بطريقتك ياولدي انا مش جدك وانت عارف ان عيشت في القاهرة كتير
فهد: عادي يابوي علشان جدي ميزعلش ويقول بنغير عوايدنا
الجد بيجي خلفه وبيقول: اصيل ياولدي بس اعمل الي يريحك وبس
فهد: طبومش هتبارك لسجدة
الجد: علي ايه
فهد: كسبتنا صفقه مهمه قوي قوي
سجدةبضحك: لدرجادي مهمه قوي قوي
فهد: ياصعيدي ياجامد
سجدة خدودها بتحمر وبتسكت
الجد: مبروك ياحبيبتي
سجدة: الله يبارك فيك ياجدو بس والله معملت حاجه اناعملتوعلي قد مبفهم والحمد لله
فهد: الفكرة انك اصلا انقذتينا وحليتي محل المترجم والا كان زمنا ضيعنا
سجدة: ابن خالي برده
فهد بمشاكسه: ابن خالك بس
سجدة: وزي جوزي
فهد: بجد
سجدة: امال
فهد: صدقي مكنتش اعرف
كل ده وسراب متابعه الحوار ووشها بيطلع نار وحمدية ام حبيبة طبعا وقفه هتموت
فهد: يلا نطلع ياسجدة
سجدة: يلا وبيطلعوا الاوضه وسجدة بتغير ملابسها وبتلبس بيجامه بيتي مريحه وبترفع شعرها كحكه فوضويه
فهد بيشوفها وبيقرب منها وبيرفعها لفوق وبيلف بيها
فهد: مش قادر اوصفلك فرحتي وفخري
سجدة: يا فهد دا هيا صفقه
فهد: يا سجودة معني انو انتي من البيت ومعاكي شهادات ولغات وغير كده لسه طالبه داخله تانيه جامعه وتكسبي صفقه زي ديه فا انتي محترفه يعني مترجمه وبيزنيس ومان
سجدة: هوا انا اسمي سجودة
فهد: اه سجودة واحلي سجودة
سجدة: شكرا نزلني بقي
فهد بيتوه في ملامحها وبرائتها وبيركز علي شفايفها الي شبه الكرز
سجدة بتوتر: في ايه
فهد بدون وعي بيبوسها بعمق وبيدفن راسه في عنقها
سجدة: فهد فهد ارجوك ابعد
فهد بيفوق وبيرجع لوعيه وسجدة بتقوله نازله تحت وجايه وبتكون معديه بتلاقي حمدية وسراب قاعدين بيتكلموا وبتتصدم سجدة من لما بتسمع سراب بتقول ************
•تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية