Ads by Google X

رواية صغيرة على العشق الفصل التاسع والعشرون 29 - بقلم نوره عبد الرحمن

الصفحة الرئيسية

  رواية صغيرة على العشق الفصل التاسع والعشرون 29 - بقلم نوره عبد الرحمن

صغيره على العشق❤️ الفصل 29 الحمدلله رب العالمين.

حملها كطفلة صغيره بين يديها لامست قدميه ارضية الحمام كادت أن تسقط لكنه أمسكها وأحاط خصرها بتملك هامسا بقلق  اجمدي يامريم انتي كويسه بس ده كل بسبب النوم...
كأنت تتشبث بذراعه بتعب..مسح وجهها باهتمام مرددا شدي حيلك يامريم وبلاش كسل انتي لازم تصحصحي عشان لسه قدامنا كتتيرر اوووي نعمله...
يلااا هحميكي ونخرج نتفسح ونقضي اليوم كله برااا..اوعدك أنك النهارده هتتبسطي اوووي
لم تكن معه ولم تجيبه ابدا كانت كالدمية بين يديه جسدا بلاا روح...
لقد تحول عيسى بهذه الفتره القصيره الى شخص اخر كان يغمرها باهتمامه وكأنها ابنته أما هي فلم تكن تستجيب لكل ذلك...
عيسى المعروف بقسوة وجبروته أصبح شخصا هادئا مليئا بالمشاعر التي لايخجل ابدا من إظهارها....لكنه إلى الأن لم يجد استجابه من مريم .....

**************سبحان الله وبحمده
نور بانفعال يمه عشان خاطري تفهميني يمه بقولك مش عايزاه مش عايزاه..
اه انتي بقيتي تتحججي عالفاضي الراجل زي الفل ومفيهوش غلطه..هتردي عليه انتي فاهمه
نور باندفاع مش هرد بقولك حاول ي*****مش هرد عليه لو عملتي ايه و الخطوبه دي هتنتهي 
لا مفيش أكده انتي عايزه ايه الناس تاكل وشنا..
وانا ماللي بالناس..
يابنتي بكرى يقولي اخت عيسى اكيد فيها حاجه غلط عشان فسخت الخطوبه...
يمه يمه افهميني احنا لازم نفسخ الخطوبه
خطوبة ايه اللي هتفسخيه لااا انتي لازمك حد.كبير يشكمك انت مش عارفه بتقولي ايه عايزه تسيبنا حكوه على لسان الناس...
يمه..
بلا يمه بلا زفت الخطوبه دي تتتم والا قسم بالله لا انا امك ولا اعرفك...انتي فهمه واول مايرجع اخوكي هخليه يتصرف معاكي عشان هو اللي دلعك بزياده..
يمه..
اتكتمي خلاص وغور على اوضتك مش عايزه اشوف وشك النهارده يلااا اتحركي ..
لتسرع إلى غرفتها تبكي بحرقه

*******
بتعملي ايه دلوقتي ...
اسيل مش بعمل ...
زين بضيق :اسيل انتي بتلمي الحاجه ليه...
اسيل عشان هنرجع كفايه كده..
كفايه اللي هو ايه...مهو مش بمزاجك ياقلبي..
بتذمر زين زمان غيث محتاجلنا هو مش متعود على بعدنا كل ده
بقولك ايه بلاش نكد يااسيل وسيبينا نتبسط يومين لوحدنا ..ومتخفيش على غيث هو عند شروق وعمر واكيد هياخدو باللهم منه ماشي ياحبيبتي..
بس...
جذبها إلى أحضانه يحيط خصرها بتملك مرددا بهمس اذابها اشششششش مش عايزين نفكر بأي حاجه الا فينا احنا ماشي ياقلبي قال كلماته ويده تتحركان بجرأة على منحنياتها وقبل أن تعترض ااااااالل

*************
كان يجفف شعرها أمام المرأه بعد أن ساعدها بالاستحمام يحدثها بلطف لم تعهده منه لقد تغيير عيسى تماما
اختلف عما كان عليه.
عيسى زي القمر يامريومه ننشف شعرنا دلوقتي ياروحي وتغيير وننزل بلاش نوم النوم مش كويس وبتتعودي عالكسل..
لم تجيبه كانت جامده مكانها مستسلمه له تماما ...
احتضن وجنتيها برقه وطبع قبلة على وجنتيها .
.شعرت الأخرى بالقرف من قربه فهي حقا تكرهه لم تنسيها معاملته الطيبه لها ما فعله..تكره اقترابه منها ولمساته لها
لاحظ انكماش ملامحها اغمض عينيه بضيق ووضع جبينه على خاصتها وهو يحرك إبهامه بجانبه شفتيها مرددا بحنان وحشتيني ...وحاشتني مريومه الجميله اللي مش بتسكت خالص..
لم تتحرك من مكانها ولم تبدي اي رده فعل لكن عيسى لم يكتفي بذالك فقد حرك يديها بجرأة على جسدها ووووو
يتبع ...

  •تابع الفصل التالي "رواية صغيرة على العشق" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent