Ads by Google X

رواية اسيرة الوحش الفصل الثلاثون 30 - بقلم ساجدة

الصفحة الرئيسية

 رواية اسيرة الوحش الفصل الثلاثون 30 - بقلم ساجدة 

اسيرة الوحش/بقلم sagda maray 
 الفصل الثلاثين 
فهد: اسمعيني يا سجدة اسمعيني وبس انا مقدرش اتنفس من غيرك ياسجدة ومش عايز الطلاق ده سمعاني 
سجدة: ايوه سمعاك انا مش صماء قولت متقدرش تتنفس من غيري ومش عايز الطلاق 
فهد: هديكي فرصتك تفكري ياسجدة انا هجهز الورق ولو رجعتي عن قرارك يبقي الورق ملوش لازمه واتمني انك تفكري كويس 
________________________________
عند سجدة في الاوضه
حور: سرحانه في ايه
سجدة: فهد قالي انو مش عايز الطلاق وانو ميقدرش يتنفس من غيري 
حور بفرحه: بتهزري 
سجدة: اه والله بس قالي فكري وراح يجهز ورق الطلاق وقالي فكري ولو رجعتي عن قرارك الورق مش هيكون ليه لازمه 
حور: وانتي لسه هتفكري 
سجدة: مش عارفه ياحور مشاعري متلخبطه جدا 
حور: لازم تحسي بكده بس اتمني انك متتخليش عنه ياسجدة 
_________________________________________
عند فهد بيكون قاعد في المكتب سراب بتدخل عليه 
سراب: فهد
فهد: نعم 
سراب بحزن: انا جايه اتاسفلك يافهد عارفه اني سببتلكم مشاكل كتير 
فهد: ولا مشاكل ولا حاجه ياسراب 
سراب: لا يافهد سجدة كان عندها حق انا اه كنت بحبك وحاولت افرق بينكم بس حبك ليها وخوفك عليها خلي كل خططتي فشلت 
فهد: ولا يهمك يا سراب ده حب تعود لا غير 
سراب: الصفقه خلصت خلاص وانا هسافر بكره بس قبل مسافر عايزه اقولك حاجه مطلقش سجدة يافهد انت بتحبها فمتتخلاش عنها ومتخلنيش احس بالذنب
فهد: اناعمري مهتخلي عن سجدة ياسراب انا اصلا مقدرش اعيش من غيرها ابدا 
سراب بفرحه: ربنا يخليكم لبعض هطلع اناوبقي اجهز
 شنطتي 
فهد: ماشي ياسراب 
__________________________________________
فهد بيطلع الاوضه بيلاقي سجدة نايمه علي الكنبه فبيغير هدومه وبيقعد علي السرير وبيكون عارف انها مش نايمه بس بتتهرب منه 
فهد في داخله: عارف انك صاحيه وانك بتتهربي مني بس والله عمري متخلي عنك ابدا وبيطفي النور وبينام
__________________________________________
في الصباح سراب بتكون بتسلم علي العيله كلها وبتسلم علي فهد وبتروح علي سجدة وبتحضنها وبتقولها: انا اسفه ياسجدة سمحيني عارفه اني غلط في حقك كتير حبي لفهد كان عميني لكن حبه ليكي وخوفه عليكي اكدلي انو عمر مهيكون في قلبه حد غيرك ابدا يا سجدة 
واتمني تسمحيني وموضوع الطلاق ده فكري فيه  
سجدة بطيبه: مسمحاكي واتمني انك تلاقي شريك حياه يعوضك عن اي حاجه 
سراب بتطلع تركب العربيه وبتوصل المطار 
_________________________________________
فهد بيروح الشركه بس بيرجع علي طول لان التفكير في سجدة كان شغله جامد ومبيقدرش يكمل فبيرجع علي البيت وبيدخل مكتبه وهو زهقان 
حور بتخبط علي الباب: ممكن ادخل 
فهد: اتفضلي 
حور: اتفضل القهوة 
فهد:بس انا مطلبتش قهوة 
حور: اناوعارفه بس انا جبتها علشان عايزه اتكلم معاك 
فهد: اقعدي ياخور واتكلمي 
حور: متتخلاش عن سجدة يافهد 
فهد: انا قلت مش هطلق 
حور: بس يافهد حب الراجل بيبان فعينه انما الست معروفه بخجلها فاتعامل معها براحه وانا عارفه انك بتحبها وهيا كمان بتحبك 
فهد بيفرح في داخله وبيعرف انها كانت بتتجاهله علشان كده 
فهد بفرحه: خلاص احنا لازم نحط للموضوع ده حد 
_________________________________________
بيطلع الاوضه بيلاقي رساله محطوطه علي الكوموظ وبيمسكها يقراعا بيلاقي مكتوب فيها استعجلت يعني ورحت جبت ورقة الطلاق فهد بيضحك لانو اصلا محبش حاجه وسجدة فجاة بتدخل الاوضه فهد بيقرب منها فبتتكسف فهد بيضحك علي ردة فعلها وبيقولها بحنيه وحب: فكرتي 
سجدة باستهبال: في ايه 
فهد: يعني انتي مش عارفه
سجدة بكسوف: ايوه فكرت
فهد: وقولتي ايه 
سجدة بكسوف: قولت انو انا مش عايزه ابعد عنك ابدا وعايزه اصحي كل يوم علي النظر في عيونك 
فهد بيحضنها بفرحه وبيقولها: وانا كمان مش عايز ابعد عنك ابدا 
_________________________________________
في المساء فهد بيكون قاعد علي الكنبه ماسك التليفون وسجدة طالعه من الحمام وهيا لابسه بيجامه حريريه وفرده شعرها ومخلياها قمر وبتروح تقعد جنبه فهد بيقرب منها وبيزيح شعرها وبيبوسها في رقبتها 
سجدة بكسوف: فعد مش احناوقولنا هنسمع فيلم 
فهد: اه 
سجدة: خلاص هقوم اعمل فشار وبتجري علشان تتهرب منه 
_________________________________________
سجدة بتكون واقفه في المطبخ وبتعمل الفشار بفرحه وبتدخل عليها حمديه 
حمديه بغل: فرحتك دي مش هتدوم وحياة بنتي الي طلعت من البيت ده بسببك مهتدوم ومتنسيش انو كان متجوزك غصب عنك 
سجدة بتاخد الفشار وبتتجاهل كلامها وبتطلع بتدخل سجدة بالفشار وبتقعد جنب فهد وبيبداوا يسمعوا الفيلم مع بعض في جو هادئ وجميل فهد بيقرب من سجدة وبيقولها: متتكسفيش ياسجدة انا كمان اول مره ليا احب 
سجدة:  الموضوع مش كده يافهد 
فهد بحنيه: انا حاسس بيكي فعلشان كده عندي ليكي فكره حلوه 
سجدة: ايه هيا 
فهد: احنا *********

  •تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent