رواية اسيرة الوحش الفصل الحادي والثلاثون 31 - بقلم ساجدة
اسيرة الوحش /بقلم sagda maray
الفصل الواحد والثلاثين
فهد: احنا نتعرف علي بعض من جديد خالص
سجدة:ازاي
فهد: اقولك ازاي انا بكره هعزمك علي مكاني الخاص الي عمر محد دخله ولا هيدخله غيرك ونتعرف علي بعض بقي ونتغدي مع بعض
سجدة: واو
فهد: وكمان مش اول مقابلتك كنتي عايزه تشتغلي
سجدة: اه
فهد: تيجي علي الشركه من تاني ونتعرف
سجدة بحماس: احلي فكره من احلي فهوده
فهد بحب: فهوده كده الهيبه تضيع
سجدة: خلاص فهدي
فهد: ان كان كده ماشي وبيفضلوا يتكلموا لغاية ما سجدةوبتنام علي كتفه فهد بيبوس جبينها بحنان وبيقولها ربنا يقدرني واسعدك مش عارف انتي ازاي خطفتي قلبي فهد الراوي بهيبة وقع في حب طفله بس اجمل طفله شافتها عيني
________________________________________
سجدة بتفوق من النوم وبتبتسم علي حنية فهد معاها فهد بيصحي من النوم وبيشوفها وهيا بتبتسم
فهد: احلي اصتباحه دي ولا ايه سجدة بتتكسف وخدودها بتحمر وبتقوله: انا هقوم علشان اجهز نفسي علشان منتاخرش علي الشركه الا المدير عصبي وممكن ياكلنا
فهد بيشدها عليه: المدير بتاعها عصبي مع الكل معاكي انتي مبيعرفش ماله برغم حركاتك المجنونه الي ان برائتك وعيونك كفيله انها تنسيني كل حاجه
سجدة: ايه الكلام الحلو ده انا مش متعوده عليك كده
فهد: صدقيني الكلام ده طالع من قلبي وكان نفسي اقوله من زمان
سجدة: طب هقوم بقي اجهز قوم يلا بقي
فهد: ماشي يا احلي بنوته
بيجهزوا الاتنين وفهد بيعمل نفسه مش عارف يظبط الكارفتة بتاعة البدلة
فهد: بنوتي
سجدة بسعاده: انا بنوتك
فهد: ايوه فيه مين غيرك مش انا فهدك وانتي بنوتي
سجدة: نعم
فهد: مش عارف اربط الكارفته
سجدة: ثواني بس وبتروحله وبتقوله:وريني كده وبتبدا تظبطها وهو بيستنشق عبيرها وشعرها المحببين الي قلبه
سجدة: خلصت
فهد بيبوسها بحنيه من خدها
سجدة: هلبس الطرحه بقي علشان ننزل
فهد: تمام وبتلبس حجابها وبينزلوا الاتنين وهما بيضحكوا
حمديه في داخلها: والله مهدوم الفرحه دي عليكو
الجد بفرحه: ربنا يديم فرحتكم ياحبايب قلبي
فهد: يارب ياجدي وبيفطروا
الجد: انت هتاخد سجدة معاك
فهد: ايوه ياجدي سجدة اشطر سيدة اعمال وهتشتغل معايا
الجد: مش حفيدة صالح الراوي اكيد تبقي احسن سيدة اعمال
سجدة: شكرا ياجدو وبيخلصوا اكل
فهد: يلا بينا
سجدة: يلا بينا
________________________________________
سجدو وفهد بيكونوا قاعدين في العربيه
سجدة: انا جبت السي ڤي معايا
فهد: انتي مش محتاجاه اصلا
سجدة: لا انتوقولت هنتعرف من حديد يعني هحصل علي الوظيفه بكفاءتي وياريت مترفضليش طلبي ولا تعيني في حاجه اعلي انا في الاول كنت جيالك علشان ابقي سكرتيرة وبس
فهد: متنسيش انو انتي ليكي في الشركات دي ورث عمتي الله يرحمها وانا جوزك يعني حاجتي هيا حاجتك حتي الشركات بتاعتي انا مدام هيا بتاعتي تبقي بتاعتك
سجدة: انا مش عايزه حاجه خالص والله غير اني اشتغل واحقق طموحي
فهد: براحتك يا بنوتي
سجدة: شكرا يافهد انك فهمتني
فهد بحنيه: لو انا مفهمتكيش مين هيفهمك
______________________________________
بينزلوا من العربيه فهد بيمشي علشان يدخل الشركه وسجدة بتفضل واقفه
فهد باستغراب: مدخلتيش ليه
سجدة: انت الاول وروح علي مكتبك وانا هدخل اقدم علي وظيفتي ونعمل المقابله
فهد: شكلنا هنتعب قوي بس كله علشانك يهون
سجدة: طب يلا ادخل فهد بيدخل علي الشركه وهو مبتسم والموظفين بيستغربوا لانو دايما بيدخل بعصبيه
وبعدين سجدة بتروح لموظفة الاستقبال
سجدة: السلام عليكم
الموظفه: وعليكم السلام اتفضلي يافندم فهد باشا لسه داخل علي مكتبه
سجدة: انا عايزه اقدم علي وظيفه
الموظفه باستغراب وبتقول في سرها: الشركات شركات جوزها وجايه تقدم علي وظيفه
سجدة: يا انسه
الموظفه: معاكي يا فندم استاذ فهد لسه داخل المكتب اتفضلي وبتاخدها وبتروح تخبط علي الباب
فهد: ادخل
الموظفه: الاستاذه جايه تقدم علي وظيفه
فهد: تمام اتفضلي يا انسه وانتي اتفضلي يا سما
الموظفه بتطلع وهيا مستغربه
_________________________________________
فهد: الموظفه اتجننت يابنتي
سجدة بجدية: السلام عليكم
فهد: وعليكم السلام
سجدة: انا جايه قدم علي وظيفه
فهد: اسمك ايه
سجدة: سجدة
فهد: السيفي بتاعك
سجدة: اتفضل
فهد: اتفضلي اقعدي
سجدة بتقعد علي الكرسي وفهد بيقرا السيفي
فهد: معاكي كام لغه
سجدة: اربعه انجليزي وفرنساوي والماني وتركي
فهد: تمام تقدري تشتغلي من انهارده ومكتبك الي جنبي علي طول
سجدة: شكرا وبتطلع تروح مكتبها
فهد بيضحك وبيقول: حتي لو بنتعرف من جديد مش هبعدك عني برضه
_________________________________________
بيعدي فترة وسجدة بتشتغل علي الملف الي فهد اداهولها وبعد مبتخلص يتروح تخبط علي مكتب فهد
فهد: ادخل
سجدة: اتفضل الملف
فهد بيقوم من علي الكرسي وبيقعد علي المكتب وبياخد الملف منها وبيشوفه فهد بيشد سجدة عليه
فهد: ايه الحلاوة دي
سجدة: حلاوة ايه
فهد: الملف حلو اوي
سجدة: اه
وفجاة الوظفه بتفتح الباب سجدة بتبعد عن فهد
الموظفه: اسفه وبتكون لسه هتخرج
فهد: استني ياسما كنتي عايزه ايه
سما: شركة Wr اتصلو صاحبها عايز يقابل حضرتك
فهد: ماشي يا سما بكره ان شاء الله
سما: تمام يا فندم وبتخرج
سجدة: عاجبك الاحراج الي احنا فيه ده
فهد: مراتي يعني براحتي
سجدة: احنا في الشركه وانا هنا موظفه
فهد: بس مراتي
سجدة: ايوه عليك عنيد
فهد: مش اعند منك
سجدة: ماشي يافهد وبتكون طالعه بتلاقي فهد بيقولها: ايه العصبيه دي انا عمري ما كنت عصبي كده
سجدة: بجد
فهد: الحق ولا ابن عمه
سجدة: الحق
فهد بضحك: خلاص نقول ابن عمه
سجدة: بطل هزار
فهد: انا عصبي شويتين بس
سجدة: احلي عصبي في الدنيا وبتطلع جري علي مكتبها
فهد: يعني يوم متقولي كلمتين عدلين تطلعي تجري مش هحلك لما نروح
__________________________________________
فهد وسجدة بيرجعوا البيت وبيطلعوا علي الاوضه
فهد: انا عصبي
سجدة: اه بس عصبي جميل جدا
فهد: وانتي اجمل بنوته
سجدة: طب يلا علشان منتتاخرش علي الغدا
فهد: يلا وبينزلوا الاتنين وفهد بيكون نازل علي السلم وبيشوف اخر شخص كان ممكن يتوقع انو يشوفوا ******
•تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية