Ads by Google X

رواية اسيرة الوحش الفصل الثاني والثلاثون 32 - بقلم ساجدة

الصفحة الرئيسية

 رواية اسيرة الوحش الفصل الثاني والثلاثون 32 - بقلم ساجدة 

اسيرة الوحش/بقلم sagda maray
الفصل الثاني والثلاثين
فهد بعصبية: انت الي جابك هنا ياراجل انت 
حامد: اسمعني بس ياباشا 
سجدة بتستخبي ورا فهد وبتعيط وبتقوله متسبنيش يافهد 
فهد بصوت حنون: متخافيش انا معاكي حور بتقولها اهدي ياسجدة وبتشدها عليها سجدة بترفض وبتفضل ماسكه في فهد كانها طفله وهو ملجأها 
حامد: اسمعيني يابنتي 
سجدة بدموع: مش عايزه اسمع حاجه 
الجد بحنيه: اهدي ياسجدة واسمعي هو عايز يقول ايه ومتخافيش ميقدرش ياخدك من اهني انتي في عصمت راجل 
سجدة بتقول: لا مش هسمع كفاية كده وبتطلع تجري علي فوق 
فهد بعصبية: انجز عايز ايه علشان الدموع تلي بتنزل من سجدة دي متتحاسبش عليه 
الجد: اتفضل يا حامد اقعد 
حمدية بتكون وقفه فرحانه ومفكره انو هياخد سجدة 
فهد بصوت جهوري: مفيش قعدة قول كلامك واتفضل امشي 
الجد: هتعصي جدك ياولدي 
فهد: انت متعرفش عمل ايه في مرلتي ياحدي ولا عيشها ازاي 
فهد: حاضر ياجدي اقعد سلا وقول كلامك 
حامد بذل: انا كنت جاي اتاسف لسجدة علي كل حاجه عملتها معاها وعيزها تسمحني منكرش اني كنت مفكر انك هتتجوزها يومين وطلقها واو هتمرمطها معاك انما لا انت معملتش كده وكنت عارف انو انت ابن خالها بس متوقعتش انو انت هتجبها معاك الصعيد 
فهد باحتقار: هو في اب كده انت ازاي كده 
حامد بخزي: انا ندمان اشد الندم وعرفت غلطي سجدة دي جوهره وياحظك بيها رغم ان امها سابتها وهيا عندها 15 سنه الا انها كانت مربياها احسن تربيه
فهد بفخر: مش محتاجك تقولي انها متربيه لان انا متاكد مليون في الميه من اخلقها لان الست الي ربتها محترمه  

حامد: انا عيزها تقبل اعتذاري 
فهد: دي حاجه ترجعلها 
حامد: كنت بستسمحك نادية مراتي طلع عندها ورم علي المخ ومحتاجه فلوس العملية ارجوك ياباشا احب علي ايدك هتموت من ايدي 
فهد: متقلقش فلوس العمليه هتكون معاك وانت ماشي انا هطلع لسجدة الفلوس امر مفروغ منه خلاص انما انها تسمحك دي حاجه مش بايديا 
__________________________________________
فهد بيطلع لسجدة الاوضه بيلقيها قاعدة علي السرير ومكورة نفسها وبتعيط بيجري عليها وبيقولها: اعدي ياسجدة متخافيش 
سجدة: هتسيبه ياخدني يافهد 
فهد بحب: انا متخلتش عنك في الاول هتخلي عندك دلوقت وهو اصلا مش جاي ياخدك
سجدة بتمسح دموعها بطفولة: امال عايز ايه 
فهد: مراته طلع عندها  ورم علي المخ ومحتاجه عمليه  وهو طالب انك تسمحيه ودي حاجه ترجعلك
سجدة بطيبه: ساعدها يافهد ارجوك واديلو فلوس العمليه 
فهد: اكيد هساعدها ياسجدة بس بقي هل انت مسامحاه 
سجدة: مسمحاه يافهد خلاص 
فهد بيحضنها وبيقولها وهو بيحاول يخفف عنها: بقي تشكي ان اناهسيبك لو الدنيا دي كلها اتخلي عنك عمري معملها 
__________________________________________
فهد بينزل وبيدي الفلوس لحامد وبيقولوا: فلوس العملية اهي وياريت يكون كلامك بجد وانو انت ندمان ومش عايز اشوف وشك هنا تاني ولا في القاهرة
حامد: الله يباركلك يباشا وبياخد بعضو وبيمشي 
الجد: انافرحان بيك ياولدي وبطيبه قلبك 
فهد: تربيتك ياجدي 
وبيطلع لسجدة فوق وبيقولها: مش قولتلك هعزمك علي مكاني المفضل 
سجدة: اه 
فهد: طب يلا اجهزي هنروح 
سجدة بحماس: دلوقت واو فريرة هتلاقيني جاهزه 
فهد: ماشي 
بتلبس سجدة فستان وردي بسيط وفضفاض وعليه طرحه بيضه وجزمه بيضه بكعب وفهد بيلبس طقم كلاسيكي جميل 
فهد: طالعه زي الاميرات 
سجدة: وانت اميري 
________________________________________ 
بعد فترة بيوصل لسجدة لمكان جميل وهادي ومش موجودفي حد وبيدخلوا كوخ صغير وجميل 
سجدة بفرحه: ايه الجمال ده يافهدي 
فهد: قولتلك ده مكاني المفضل وعمر محد دخله غيرك ولا حد هيدخله 
وبيمسك ايدها وبيمشي بيها لغاية مبتوصل لتربيزة وعليها شموع بيشدلها كرسي وبيقعدها وبيقعد في الكرسي الي في وشها
فهد بيمد ايده ليها وبيقولها: انا فهد 
سجدة بابتسامتها الي بتسحر قلبه: وانا سجدة وبتمدلها ايده 
فهد: ايه هوايتك 
سجدة: القراءة وكتابة القصص والرسم وانت ايه 
فهد: الرياضه وركوب الخيل
سجدة: مشروبك المفضل 
فهد:عصير المانجا وانتي 
سجدة: المانجا برضه 
فهد: اكلتك المفضله 
سجدة: مكرونه وبانيه وانت 
فهد: فراخ مشويه 
سجدة: نوع الافلام الي بتحب تسمعها 
فهد: رعب واكشن 
سجدة: انا الكوميدي والدرامي 
فهد: هيا بنا الي العشاء يا اميرتي 
سجدة بابتسامة: هيا بنا 
وبيروحوا لتربيزة مجهزة بالاطعمه المختلفه وبيقعدوا ياكلوا وبعدين بيخلصوا الاكل وسة بتكون في قمة سعادتها 
فهد: تقبلي بالرقصه دي يااميرتي
سجدة: اكيد موافقه 
وبيشغلوا الاغاني وبيرقصوا سلو 
فهد وهو حضنها بيقولها: انا عاشق لاول مره
سجدة بحب: وانا عاشقه للمرة الاولي والاخيرة 
بيخلصوا الرقصه وبيكون اليوم مليان بالسعادة والليل بيجي 
سجدة: يلا بقي اتاخرنا 
فهد: لاء اليوم كله هنا لوحدنا بعيد عن العالم بيعدي اليوم وسط الضحك والمرح بين سجدة وفهد وبيكونوا قاعدين بيلعبوا مع بعض سجدة بتنام فهد بياخدها في حضنه وبيناموا الاتنين 
_______________________________________ 
فهد بيكون نايم و سجدة قاعده جنبه وبتمشي شعرها علي وشه علشان يفوق
سجدة: فوق بقي كل ده نوم ورانا شغل
فهد: لو عليا مش عايز امشي من هنا وعايز افضل انا وانتي لوحدنا دايما 
سجدة: طب اقوم يلا 
فهد: يلا وبيجهزوا فهد بيكون واقف قدام المراية وبيسرح شعره سجدة بتقولوا : فهد 
فهد: نعم 
سجدة: وريني المشط كده 
فهد باستغراب: ليه 
سجدة: وريني بس 
فهد: اتفضلي يابنوتي 
سجدة بتروح عليه وبترفع نفسها علشان تطوله 
فهد بيجي شيلها 
سجدة بتتكسف وبتقوله: نزلني انا طايله 
فهد: مهو واضح بتسكت وبتسرحله شعره وبعد مبتخلص بتقوله: خلاص خلصت فهد بيبوسها وبينزلها وبيقولها: شكرا يا بنوتي 
سجدة: كده بقيت اميري فعلا 
فهد: هكونلك احسن وافضل امير 
سجدة: يلا بقي الشغل 
فهد: يلا 
_______________________________________
بتعدي الايام وفهد مبيسبش سجدة ابدا بتكون معاه في الشركة وفي البيت وطبعا بيشاكسها دايما وهيا بتجننه بحركاتها الطفولية وبيتعرفوا علي بعض اكتر والشغل بقو بيشتركوا فيه وحياتهم سعيدة وفي يوم سجدة بتكون في المطبخ هيا وحور وبيعملوا بيتزا وسجدة بيكون منظرها مضحك جدا والدقيق علي وشها
فهد بيدخل المطبخ ومبيقدرش يمسك نفسه من الضحك 
سجدة بتذمر: بتضحك علي ايه 
فهد: لا ولا حاجه اناوغلطانه انو انا عايزه ادوقك بيتزا من ايدي 
فهد: طولي بالك بس وبيروح يشيلها وبيقعدها علي الرخامه 
حور بتتحرج وبتقول: طب هطلع انا بقي اشوف التليفون 
فهد: ماشي 
سجدة: يا واطيه بعتيني 
فهد: اي الحلاوة دي 
سجدة: بجد شكلي حلو ومره وحد بتكون ملت ايدها دقيق من الي جنبها وحطته علي وش فهد 
سجدة بضحك: كده بقينا احنا الاتنين حلوين صح 
فهد: لو هكون بحلوتك دي يبقي صح 
سجدة: انت اكيد بتفكر تعمل حاجه لانك مخادع طب ثانيه وحده البيتزا هتتحرق هشوفها وبتشوف البيتزا وبتطفي النار عليها 
سجدة: ناولني السكينه دي كده 
فهد: فين 
سجدة: اهي عندك بيدير وشه يجيبها وهيا بتطلع تجري علي بره بعد مبتنضف هدومها من الدقيق 
فهد: يخرب بيت حركاتك الي بتجنني دي وبيطلع وراها 
ييلقيها قاعده جنب جده 
فهد: قومي هاتي البيتزا 
سجدة بتفهم انو بيقولها كده علشان يمسكها وبيلقي حور جايه من وراه بالبيتزا 
فهد في نفسه: هو ده وقتك ياحور 
حور: اتفضلوا البيتزا من عمايل الشيف سجدة 
العيلة كلها بتاكل منها 
ميرنا: احلي بيتزا من احلي سجدة
سجدة: بتلهنا والشفا ياحبيبتي 
مراد: بجد بجد براڤو عليكي 
سجدة: تسلم يا مراد 
سجدة بتقول لفهد بمشاكسه: ايه رايك في تلبيتزا يافهد 
فهد بحب: احلي بيتزا اكلها في حياتي 
سجدة: بالهنا والشفا علشان تعرف انو انت متجوز اشطر شيف 
فهد: طبعا وبتفضل العيلة قاعدين مع بعض في اجواء عائلية مرحه 
__________________________________________
تاني يوم سجدة بتكون واقفه في الجنينه وسط الزرع وفجاة بتلاقي الي بيغمي وشها وبيسحبها للخارج بيحط علي بوقها لزقه ووووووووووو

  •تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent