Ads by Google X

رواية اسيرة الوحش الفصل الرابع والثلاثون 34 - بقلم ساجدة

الصفحة الرئيسية

 رواية اسيرة الوحش الفصل الرابع والثلاثون 34 - بقلم ساجدة 

اسيرة الوحش: بقلم sagda maray
الفصل الرابع والثلاثون 
سجدة بتدخل علي فهد بتلقيه متعصب وبتلاقي الكرسي واقع علي الارض 
سجدة بقلق: مالك يافهد 
فهد: مفيش ياحبيبتي دا الكرسي وقع غصب بس 
سجدة بعدم اقتناع: متاكد ان مفيش حاجه مضيقاق 
فهد بحنيه: لا يا حبيبتي متقلقيش مفيش حاجه 
سجدة بتقرب منه وبتبوس جبينه وبتقوله: اتمني لو في حاجه مزعلاك احكيلي ومتخبيش عليا حاجه ونحلها مع بعض 
فهد بيمسك ايدها وبيقبلها بحب وبيقولها: متخافيش صدقيني الكرسي وقع غصب ولو في حاجه هقولك 
سجدة: تمام هطلع انا بقي اشوف حور بتعمل ايه 
بتطلع سجدة وفهد بيكمل تكسير في اي حاجه يلقيها قدامه وبيفتكر محتوي الرساله الي بيكون مكتوب فيها: عيش ايامك الاخيره مع  مراتك علشان ايام قليلة ومش هتكون معاك هتكون عند الي خلقها 
فهد بعصبيه مفرطه:مين اتجرا وهدد فهد الراوي ولا فكر ياذي مراته ااي هيا كل حياته لو خربوش مسها اقسم بالله اطربق الدنيا علي دماغ اي حد وبيطلع 
بره المكتب 
__________________________________________
فهد بيكون متجه لغرفته بس بيوقفه صوت بيقول: متقلقيش ياحبيبتي هرجعلك حقك وقبل خطوبتهم هتكون عند ربها وفهد واملاكه وكل حاجه هتكون ليكي فهد بيشوف الصوت جاي منين بيلاقي الصوت طالع من اوضه مالك 
فهد بصدمه: انت يامالك يبقي انت الي جنيت علي روحك لما فكرت تلعب مع فهد الراوي وبيخبط ااباب برجله بينزل علي الارض 
مالك بخوف: فيه ايه يافهد 
فهد بيمسكه من لياقته بعصبيه وبيقوله: فيه انك عيل واطي 
مالك بتوتر: اناعملت ايه بس 
فهد بيديله بالبوكس في وشه: في انك اتجرات وفكرت تاذي حرم فهد الراوي 
مالك: ان انا يافهد اعمل كده 
فهد بيديله بوكس كمان: ايوه انت 
مالك بشر: ايوه يافهد انا زي ما اختي طلعت من البيت بسببها وحصرت قلب امي هحصر قلبك عليها 
فهد بيمسك وبيضربه ضرب مبرح لغاية مبيقع علي الارض وبيقوله: انت عبيط يلا اقسم بالله لو خربوش مسها ليكون اخر يوم في حياتك اختك الي طماعه وحاولت تقتلها زيك كده بس شوف مصيرها ايه انتي بقي هتكون زيها ياواطي وبينزل فيه ضرب وجنونه بيجن لما بيفتكر ان في حاجه ممكن تاذي سجدة وبعدين بيجرجره من الاوضه وبينزل بيه علي السلم لغاية مبيقع تحت رجله جده
مالك بضعف: ابوس ايدك ياجدي خليه يسبني مش قادر 
الجد بصرامه: فيه ايه يافهد 
فهد بعصبية وصوت جهوري: في ان الكل**** اتجرا وفكر انو ياذي مراتي وبيوريلهم الرساله الي كاتبها 
الجد بخزي: يا خسارة تربيتي فيك انت واختك انتو ليه بتكرهو سجدة كده عملتلكم ايه 
مالك بطمع وشر: احنا مش بنكرها هيا احنا بنكره فهد المفضل عند الجميع الي مكوش علي كل حاجه الي بدل مهيورس منك ومن ابوه وهو الي متحكم في شركاتكم عند شركات بتاعته هو بالهبل واسطول من العربيات ليه يكون احسن مننا 
الجد: احسن منكم علشان قلبه ابيض وبعدين زي مبتقول شركاته دي جايبها بتعبه وبمجهوده وشطارته ولو علي اسطول العربيات فهيا بملكه الخاص مش زيك اي حاجه تحتاجها من فلوسي انا وفلوس ابوه ابوك الله يرحمه كان زيك كده كان دايما زعلان ان سليم عنده ملكه الخاص وهو لاء وربنا كارم فهد علشان نيته الصافيه وانت عارف ان عربياته الي بتتكلم عليها دي من تعبه وان طول عمره فعلا دايرلنا الشركات بس اي مكسب مش بياخد منه جنيه 
مالك: مهو في الاخر هيكوش علي كل حاجه 
الجد بيضربه بالقلم وبيقوله: عمري مفرقت بينكم ليه تعمل كده 
مالك: انت مش عادل ومين قالك انو انت مش بتفرق مبنا انت راجل منافق 
فهد بيتعصب لما بيسمعه بيغلط في جده  وبيمسكه يضربه جامد 
الجد: بس خلاص يافهد مصيرك هيكون زي مصير اختك وورثك هتاخده  زي ما اختك خدت النص التاني وطبعا فهدهوالي هياخد نصيبك في شركاتي بفلوسه الي جايه بتعبه ومجهوده 
مالك: مش ههنيك يافهد وكل العز الي انت فيه ده مش ههنيك عليه 
فهد بيكون هيضربه تاني بيوقفه صوت ابوه: خلاص يافهد 
فهد بيحترم ابوه وبيسكت 
بيطلع مالك يجيب شنطته وبيخرج علي بره 
الجد: هتلاقي فلوسك وصلالك علي حسابك ومش عايز اشوف وشك تاني 
__________________________________________
فهد بيكون داخل الاوضه بيلاقي سجدة بتعيط بيقرب منها بقلق وبيقولها: مالك ياحبيبتي 
سجدة بتترمي في حضنه وبتقوله: خايفه عليك يافهد ابن عمك ده مش ساهل ومش هيعدي الموضوع عادي انا مش هاممني نفسي ان شاء الله اموت بس 
فهد بيقاطعها وبيضمها جامد لحضنه: متقوليش كده تاني انتي لو حصلك حاجه متعرفيش هيحصلي ايه وبيمسحلها دموعها وبيقول: ان كان عليا فده عيل مفعوص اهرسه بايديا متخافيش يا حبيبتي 
________________________________________
في اليوم التالي فهد بيكون في الحمام وبينادي علي سجدة تجبله فوطه بتروح تديهالو بيسحبها من ايدها علي جوه 
سجدة بخجل: عيب كده
فهد بضحك: فتحي عينك انا لابس اصلا 
سجدة بتفتح عينها ببطء بتلقيه فعلا لابس وبتقوله: ليه عملت كده 
فهد بمشاكسه: برازي 
سجدة: اممم وبتشده من ايده بتوقفه قدام المرايه
فهد: فيه ايه 
سجدة بتمسك كريم الحلاقه وبترش علي خده 
فهد: ينهار 
سجدة: شكلك كده جميل 
فهد: بجد وبيمسك منها الكريم وبيرش علي خدها وبيقولها: انتي كده جميله برده
والاتنين بيفضلوا يضحكوا علي شكلهم وبعدين فهد بيشدها عليه وبيمسحلها وشها بمنديل وبعدين بيمسح وشه وبعدين الاتنين بيغسلوا وشهم وبيطلعوا 
فهد: بكره هنعمل حفل الخطوبه 
سجدة: يعني المفروض انام في اوضه تانيه لغاية منتجوز 
فهد: ده ازاي ده 
سجدة: انا هعرض علي جده الموضوع ده 
فهد بضحك: طب يبقي حد يفكر كده ياخدك من جنبي 
سجدة: حتي لو جده 
فهد: خلي موضوع جده ده وانا هتفاهم معاه وطبعا برضه مش هتنامي بعيد عني وقوليلي
سجدة: اقولك ايه 
فهد: ازاي وقعتيني في حبك
سة بغرور مصتنع: علشان انا اتحب 
فهد: بجد بس انا مش بحبك بس 
سجدة: امال
فهد:انا بعشقك بعشق كل تفصيله فيكي ضحكتك طفولتك برائتك حتي جنونك 
سجدة: انا مجنونه 
فهد: انا الي هتجنن لو فضلتي وقفه قدامي واتهور ونخليها بكره الفرح علطول 
سجدة: عندك اثبت انت بس واديني ثواني وهنزل 
فهد: اوك 
سجدة: بس ثانيه 
فهد: فيه ايه 
سجدة : انا بستاذن منك يا حضرة المدير علشان خطوبتي بكره ومش هينفع اجي الشركه
فهد: وانا كمان هخطب برده فمش هروح بكره 
________________________________________
يوم الخطوبه سجدة بتكون لابسه فستان بسيط وواسع  باللون الموڤ وعليه طرحه بيضا وفهد بيكون لابس بدله باللون الاسمر الي بتزيده جاذبيه ووسامه وبينزلوا الحفله الي بيكون حاضر فيها رجال اعمال كبيره وكلهم جايين لتهنئة فهد الخطوبه بتم مابينهم وبعدين البوفيه بيتفتح 
فهد: مبروك يانجمتي 
سجدة: الله يبارك فيك يا اميري 
فهد بيجيله اتصال وبيقولها ثواني هرد 
سجدة: انا هطلع اشوف موبايلي فين وهاجي 
فهد: ماشي يا حياتي 
وبتطلع تشوف تليفونها وفهد بيبعد شويه علشان الدوشه سجدة بتطلع غرفتها وبتدور علي تلفونها وبتلقيه وبعدين بتبص من الشباك بتلاقي فهد بيتكلم في التليفون بس بتلاحظ انو في نور احمر متوجه نحيته فبتصرخ بصوت عالي وبتنادي فهد علشان يبعد بس مش بيسمع من صوت الاغاني بتنزل جري علي السلم وهيا بترن عليه بس طبعا بيكون انتظار بتجري علي تحت وهيا بتنادي علي فهد والكل بيكون مستغرب وووووووو

  •تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent