رواية اسيرة الوحش الفصل الثالث 3 - بقلم ساجدة
اسيرة الوحش /بقلم Sagda Maray
الفصل الثالث
حامد بتلعثم: از~ ازاي ياباشا
فهد: هو ايه الي ازاي عجبتني وعايز اتجوزها
حامد: بس بنتي متلقش بمقامك ياباشا
فهد: ملكش في انا عايزها
حامد بفرحة: تحت امرك ياباشا بيمشي حامد وفهد بيقول لنفسه: والله ووقعتي في جحيم الفهد
_____________________________
سجدة بتكون بتذاكر وملك بتدخل عليها وبتقولها: قوني يابت اعمليلي كوباية قهوة
سجدة: انا بذاكر
ملك: انتي بتقوليلي وانا مالي اتزفتي قومي يابت
سجدة: لو سمحتي احترمي نفسك
ملك: انا احترم نفسي وبتيجي شداها من شعرها
سجدة بتضرب ملك بالقلم شادية بتدخل وبتمسك سجدة من شعرها
سجدة بعياط: خلاص والله هعملها
شادية: ماشي يلا ياختي
سجدة بتكون بتعمل القهوة وبتطلع تديها لملك وحامد بيدخل وبيقول: انتي يازفته جهزي نفسك علشان فهد باشا جي يجبلك الفستان انهارده وبكره كتب كتابك عليه
ملك بفرحة وطمع: انا يابابا
حامد: لا الزفته الي جانبك
سجدة بصدمه: نعم
حامد: هو ايه الي نعم
سجدة: يتجوزني ليه ان شاء الله
حامد: عجبتيه وعايز يتجوزك تلقيه هيتجوزك يومين وبعدين يرميكي
سجدة بعياط: وانا مش موافقه يابابا ولو اخر واحد في العالم مش هقبل اتجوزه
حامد: انتي بتعصيني يابت دا انا هيجيلي من وراكي الشهد
سجدة بقوة مزيفه: وانا قولت مش موافقه
حامد بيضرب سجدة وبيجيب الخرطوم وبيقطعه عليها
سجدة بعياط: خلاص يابابا بالله عليك انا خلاص موافقه
ملك: مخلاص يبابا بما ان هيا مش موافقه انا اتجوزه
حامد: لا يحبيبتي مهو مش عايزك انتي هو عايز الزفته دي
ملك بغيظ: ماشي يابابا
سجدة بتدخل اوضتها وبتقفل الباب وبتترمي علي السرير وبتعيط: يا ربي انا مش قادرة استحمل يارب خدني
وبتنام
بتصحي سجدة علي الساعه 7بليل وبتلاقي شادية بتفتح الباب عليه وبتقولها بغيظ: انزلي يابت قبل ما الباشا يجي هاتيلي حاجات من السوبر ماركت
سجدة: حاضر
سجدة بتلبس وبتنزل تشتري الحاجه وهيا طالعه بتقابل فهد في مدخل العمارة بتبصله بقرف وبتكمل طلوع علي السلم فهد بسطلع وراها علي السلم بيمسك ايدها وبيبوسها بعنف سجدة بتبعد عنه وبتقوله: انت عايز مني ايه ابعد عني حرام عليك
فهد: والله بعد مضربتيني بالقلم كنت قاعد بفكر ازاي انتقم منك فافتكرت انو ابوكي حرامي وسارق مني 100الف جنيه قولت اعرض عليه فكرة اني اتجوزك وهو طبعا بسرعه وافق زي الكلب
سجدة بصدمه: بابا عمره ما يسرق
فهد باستفزاز: لا سرق يا سوسو
سجدة: طب خلاص انا اسفه ومستعده اعتذرلك قدام كل الناس وتضربني بالقلم وخلاص
فهد: لا مهو دخول الحمام مش زي خروجه
سجدة بتسيبه وبتطلع بيتهم وبعدي خمس دقايق وبتلاقي الي بيخبط علي الباب سة بتفتح الباب وبتلاقي فهد حامد بيجي من وراها وبيقول: اتفضل ياباشا
فهد بيدخل وبيقعد وبيقوله: الفستان اهو وبكره ان شاء الله كتب الكتاب
سجدة بتقول بقوة: وانا مش موافقه وعمري مهتجوزك
حامد بيرفع ايديه ولسه هيضرب سجدة فهد بيمسك ايده وبيقوله: بعد كده اياك تفكر انك تمد ايدك عليها وازا كان علي موافقتك فبمزاجك اوا غصب عنك هتجوزك
سجدة بعياط: حرام عليك ابعد عني بقي
فهد: مفيش عروسه بتعيط يلا يا حبيبتي ادخلي نامي ولو عندك كليه بكره فا انا هسمحلك تروحيها علشان هيكون اخر يوم ليكي
بيمشي فهد وبيقف علي الباب وبيبعت لسة بوسه علي الهواء
سة بتف عليه وبتقول: متكبر ومغرور بكرهك وبتدخل وبترزع الباب وراها
ملك: شوفي يماما قمر ازاي هيا ازاي مش موافقه ياريتني انا
شاديه بشر: دي عيله فقريه بس والله مههنيها
الفجر بياذن وبتقوم سجدة تصلي الفجر وبتدعي وبتقول: يارب نجيني يارب وقويني علي المفتري الي وقعت تحت ايده
وبتنام ودموعها هلي خدها 🖐🖐
يا تري ايه تلي هيحصل مع سجدة بكره وهل هتتجوز فهد ولا لاء 🤔🤔
التفاعل يزيد وهنزل بارت جديد
•تابع الفصل التالي "رواية اسيرة الوحش" اضغط على اسم الرواية