رواية مطرة الحب الفصل الرابع 4 - بقلم فاطمة جمعة
ايه بزعيق: ااااه
جاءت الضربه نحو كتفها ورقبتها
ايه بدموع : الله مش قادره
الشخص : اهو شوفت قولتلك اوعي وانت مسمعتش الكلام شوفت النتيجه
عيسي : ايه اضربي في رجليه وبيغمزلها
ضربت ايه الشخص بقوه علي رجليه ثم ضربه عيسي لكي أصبح وجه ملئ بالدماء
عيسي : انتي كويسه
ايه بتحاول تبقي كويسه : اه شويه بس يلا من هنا
في عربيه
ايه : خلاص هنا شكرا اسفه اني تعبتك معايا
عيسي: متاكده انك كويسه
ايه بتحاول تفوق: يعني
ايه نزلت من عربيه لقت دنيا كلها سوداء ووقعت غمياء علي الارض
اتجه نحوها عيسي
عيسي بقلق: ايه ... ايه
بقلم فاطمه محمد
حملها وضعها في سياره برفق واتجه نحو مستشفي باقصي. سرعه
عيسي: دكتوره بسرعه دكتوره
ممرض : حاضر ثواني
عيسي بزعيق: قولت دكتوره
دكتوره: في أي وديها بسرعه الاوضه الي في دور. الثالث
مستناش عيسي تكمل كلامها ولا حته الاسانسير جري نحو الاوضه باقصي سرعه
بعد مرور نصف ساعة
عيسي بخوف: هيا كويسه
دكتوره: اه الحمدلله دلوقتي ركبنلها محلول عشان فقدت دم وخلال عشر دقائق هتفوق
عيسي براحه : الحمد لله
........
ايه :اااه انا فين
عيسي: حمدالله على السلامه
ايه: الله يسلمك انت كويس
عيسي: اه حمدالله
ايه : الي حصل
عيسي: اغم عليكي من أثر الدم
ايه : اه طيب الحمد لله. بقولك انا جعانه
عيسي بصدمه : اي جعانه
ايه: اه فيها أي انا بطلب طلب غريب
عيسي بضحك : لا ولا غربيه ولا حاجه
ايه افتكرت أهلها
ايه : ينهار بني
عيسي: في أي
ايه : اهلي زمانهم قلقانين عليا
عيسي : لا متخافيش زمانهم علي وصول
بقلم فاطمه محمد
ايه : اي عرفو ازاي
عيسي: انا كلمتهم .
ايه : كلمتهم ازاي
عيسي: بس اسكتي هو تحقيق قولتلهم وخلاص
ثم فتح الباب
عيسي بغضب : انت مين
مروان : انت الي مين
ايه : دا اخويا ي فندم
عيسي: اممم تمام عن اذنكم
ايه : علي فين
عيسي: هخلص بقيت الحساب
مروان: لا شكرا كفايه تعبك معانا
عيسي بابتسامة: ولا تعب ولا حاجه هخلص وهاجي اروحكم
في عربيه
عيسي : حمدالله على السلامه
مروان : تسلم تعال اتفضل
عيسي: لا شكرا وقت تاني .. اممم بقولك ي ايه خدي اجازه يومين كده لما تخفي
ايه : شكرا لي حضرتك
عيسي : العفو سلام
تفاعلللللل
.....
في شركه
عيسي : نهي ابعتي ايه
نهي : حاضر ي فندم ثم قفل الخط
نهي : ايه
ايه : اممم
نهي : الاستاذ عيسي عايزك
ايه : حاضر
ايه : نعم حضرتك
عيسي: اتفضلي
ثم جلست
عيسي : مشروع بتاعك يقدر يتنفذ في قد اي
ايه بصدمه: مشروع حضرتك قولت انه مرفوض
عيسي : ها في قد اي
ايه ببتسامه : ممكن خلال اسبوع
عيسي : عظيم يلا جهزي نفسك
خرجت وهيا سعيده
.....
نهي : اي دا اي الابتسامه العريضه دي
ايه ضربتها علي كتفها : اسكتي مش وافق
نهي : وافق علي اي
ايه : علي مشروع
نهي بفرحه: احلفي بالله
ايه : اه والله
نهي : مبروك ي ستي ناس حظها جميل
ايه : قول اعوذ برب الفلق خمسه في عينك
نهي : بهزر ي ستي
ايه بضحك: عارفه
ثم ضحكو
..........
عيسي : مش تخبط
عمرو: لا مش بخبط انت عارفني بقي
عيسي : عارف عارف .. جهز نفسك عشان تنفذ مشروع مع. ايه
عمرو بصدمه: ها
عيسي: ها اي بقولك جهز نفسك
عمرو: اي دا انت.وافقت
عيسي : اه قولت البنت ملهاش ذنب يعني الي بيحصل دا
عمرو بغمزه : عادي برده
عيسي: قصدك اي
عمرو: لا ولا حاجه
عيسي : طب يلا
عمرو: حاضر ي اسطا
عيسي: اسطا يخربيت ملفظك ..
ثم تم تنفيذ المشروع ومحصل اي جديد
بعد مرور شهرين علي ابطلنا
استوببب ... تفاعل الله تنسترو
........
ايه بساعده : شوفتي ي نهي اي رايك في مشروع
نهي بفرحه: جميل اوي تسلم ايدك
عمرو: اذيكم ي بنات
ايه ونهي : الحمد لله
عمرو : تقدرو تجهزو نفسكم عشان عيسي بيه عامل حفله كده. عشان تنفيذ مشروع نجح
ايه ونهي : تمام
عمرو: الحفله ساعه ٨متنسوش
ايه ونهي : حاضر
يوم الحفل
ايه : البس دا ولا دا ... امم دا حلو
اختارت فستان اسود رقيق وعليه حجاب مناسب. وكعب وضعت احمر شفاه
ثم اتجهت الي حفل هيا ونهي
أما بالنسبه لي البرنس بتعنا اختار. بدله سوداء وجزمه مناسبه وساعه كلاسيك وبرفانه
دخلت ايه ونهي متجهين الي حفل ثم نظرت إلي عيسي وجدته يقف مع اصدقائه ويضحك
ايه في سرها : يخربيت جمالك وانت بتضحك الي يشوفك وانت بتضحك ميشوفكش وانت بتزعق فيا ...
ثم سرحت ....
نهي : ايه .. ايه فينك
ايه : اهو
ثم جاء عليهم عمرو
#الكاتبه فاطمه محمد #مطره الحب
البارت الي فات مجبش تفاعل حلو ياريت تفاعل عشان اقدر اكمل روايه
بشكر الناس الي تفعلو وبشكر اي حد كتابلي كومنت حلو💗💗
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية مطرة الحب) اسم الرواية