رواية كنت وحيدا لكنك اتيتي الفصل الخامس 5 - بقلم مريم محمود
عند يارين قاعده علي الرصيف بعد ما سليم مشي خافت منو شويه بس حاولت تهدي نفسها وقعدت تقول لنفسها انو مستحيل يوصلها واستحاله يعرف هي مين ومنين وقررت لو شافتو تعتذرلو علشان ميعملهاش حاجه وكانت في نفس الوقت خايفه من عمامها اكتر ليقتلوها فعلا
قطع تفكيرها صوت رن موبيلها
يارين : الو
جدتها : الو يا يارين خير في حاجه عمك عيد بعتلك لي
يارين : بعتلي انو بيقولي عاوزين يقتلوني
جدتها شهقت من الصدمه
يارين : متخافيش مش هيعملو حاجه
جدتها : لا يارين لازم نشوف حل
يارين : هنعمل اي مش في ايدينا حاجه نعملها وبعدين يقتلوني احسن انا تعبت
جدتها : انتي بتهزري يا يارين لا طبعا انا عرفت الحل
يارين : اي
جدتها : انتي هتهربي هتختفي عن انظارهم خليكي عندك في القاهره وانا هتصرفلك وهشوفلك شقه من ناس قرايبي هناك
يارين : بس يا تيتي حياتي كلها في الشرقيه ازاي هسيب كل ده ودراستي وهصرف ازاي علي نفسي
جدتها : انتي معاكي معاش ابوكي وامك مش تقلقي ودراستك هننقلها هناك في القاهره ولو محتاجه فلوس انا معايا و اوعي تتكسفي تاخدي مني
يارين : لا يا تيتي مش هعرف بعدين انا شوفت شغل في الشرقيه ومرتبو حلو استحاله اسيبو وبعدين معاش بابا وماما مكنوش بيكفونا يدوب بس يكمل يومين
جدتها : شوفيلك شغل هناك يا يارين وانا هكلملك قريبتي تشوفلك شقه عندها إيجار وتشوفي حياتك هناك وانا هجيلك بين فتره وفتره علشان ميشكوش فيا
يارين : يا تيتي مش هعرف والله صدقيني وبعدين هتكلمي مين دلوقت احنا الفجر انا شويه وهركب واجي
جدتها بجمود : يارين انا قولت كلمه وهتحصل ومش تتعبيني
يارين بحزن : ماشي يا تيتي
جدتها : يلا شاطره علي الصبح كدا هكلم قريبتي وهي كدا كدا بتصحي بدري علشان شغلها و استحملي شويه انتي بس
يارين : حاضر تصبحي علي خير
جدتها : لا متقفليش خليكي معايا
يارين : لا نامي انتي مش تقلقي عليا
جدتها : متزعليش مني يا يارين انا والله بس خايفه عليكي
يارين : عرفه يا تيتي بس هنعمل اي يعني ادفن نفسي علشان يرتاحو مثلا
جدتها : بعد الشر عليكي يا حبيبة تيتي بس معلش حسبي الله فيهم ربنا ينتقم منهم وإن شاء الله ربنا هيخدلك حقك منهم في اقرب وقت انتي بس فوضي امرك لله وهو هيختارلك الخير وثقي في خطه ربنا
يارين : ونعم بالله يا تيتي
جدتها : ربنا يسهلك يارب
يارين : يارب يا تيتي كلو خير بس نامي انتي متقلقيش عليا
جدتها : كلها ساعتين وهكلم قريبتي ف لو نمت مش هصحي
يارين : هتصل عليكي انا قوليلي اتصل عليكي امتي وهصحيكي
جدتها : هي ساعه كام دلوقت
يارين : بتاع 4 كدا
جدتها : خلاص يا حبيبة تيتي صحيني 7
يارين : حاضر يا تيتي تصبحي علي خير
جدتها : وانتي من اهل الخير كلو يا حبيبة قلب تيتي
قفلت يارين مع جدتها وفضلت قاعده في الشارع علي الرصيف بتحاول مش تنام بس النوم غلبها ونامت وهي قاعده
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
عند سليم اللي صحي علي رن ياسين
سليم بنعاس : اي في اي
ياسين : انت لسهه نايم ده ساعه 7
سليم بخضه : اي ازاي
ياسين : اي نيمك يا بطل كدا ده اول مره تحصل
سليم : منا امبارح نمت متاخر بسبكك هقوم البس فاضل ساعه علي الشغل
ياسين : طب البس بسرعه وعدي عليا عايز اوريك حاجه كدا
سليم : مش هلحق عدي عليا انت
ياسين : خف بس كدا وهتلحق يلا هستناك تحت
سليم : طب الاقيك تحت علشان متاخرش علي الشغل
ياسين : يعم ده اول مره مانت طول عمرك بتروح قبل الشغل بساعتين مش هيحصل حاجه لو رحت في معادو يعني
سليم : ماشي يعم ياسين اقفل يلا علشان البس
ياسين : اوكي يا سوسو باي
سليم : يا ابن ال
قفل ياسين المكالمه وسليم بدا يلبس ولما لبس وخلص قابل دعاء
دعاء : استني رايح فين الفطار
سليم باستعجال : لا لا مش هحلق اتاخرت اوي ولسه هشوف ياسين يلا باي
دعاء : ماشي يا حبيبي باي مع السلامه في حفظ الله
مشي سليم وركب عربيتو و وصل عند ياسين لقاه واقف
سليم : اي بسرعه فاضلي ربع ساعه
ياسين : اهدي يعم في اي بص كدا وراك
بص سليم لقي يارين نايمه ف ابتسم بشر وقرر يروحلها
ياسين : استني بس رايح فين
سليم : اهدي بس عليا
راح سليم ناحيتها
سليم : يا بت انتي اصحي
يارين مكنتش بتصحي
سليم بزعيق : يا زفته انتي
يارين وهي نايمه : لا مش تقتلوني لا سبوني حرام عليكم
ياسين وسليم بصو لبعض باستغراب من كلامها
ياسين : انسه اصحي
يارين قامت بخضه بتصرخ : مش تقلونيي بقولكم لا
ياسين : اهدي يا انسه محدش هيتقلك في اي
بصت يارين لسليم
يارين بغضب : عاوز اي تاني
سليم : عاوز حقي
يارين : طب انا اسفه اني كلمتك كدا امبارح بس الله اعلم انا تعبانه ازاي في بتسفلك مره تانيه واتمني تقبل اعتذاري
سليم بغرور : اسفك مش مقبول
يارين : افندم ؟
سليم : بقولك اسفك مش مقبول مش سامعه ولا اي طرشه حضرتك
يارين بهدوء : ايوا حضرتك عاوز اي دلوقت ؟؟؟
سليم : بقولك عاوز حقي
يارين : وده نجبهولك ازاي بقي ؟
سليم بشر : انا محدش بيجبلي حاجه حقي واعرف اجيبو بنفسي يا انسه يارين ولا اي بردو
يارين بصدمه : انت عرفت ازاي ان اسمي يارين
سليم : سهله يارين السيد علي موسي 17 سنه من الشرقيه اهلك اتوفو في حادثه من اقل من شهر صح كدا ولا اي بردو ؟
يارين بتوتر : لا لا مش انا مين دي اصلا
سليم برفع حاجبو : طب اتصدمتي لي من اول مقولت اسمك
يارين : استغربت بس من الاسم ده مين يارين ولا تارين اي الاسم الغريب ده حد يبقي اسمو كدا
سليم بص في عيونها
سليم : بس عينك بتقول غير كدا ف بطلي كدب ولف
يارين بغضب : يعني انت عاوز اي دلوقت اه اسمي يارين ومش هخاف منك واللي تقدر عليه اعملو اعملك اي يعني منا اتاسفت خلاص او اقولك اعتبرني مش اتاسفت واخبط راسك في اقرب حيطه وقتك خلص اتفضل
سليم بهدوء : شاطره اشتمي كويس وزودي في العقاب
يارين بضحكه سخريه : عقاب لي هو احنا في مدرسه ولا اي
سليم : اه وهوريكي والله
يارين : بقولك اي علي الصبح انا مش فايقه قولت اللي تعملو اعملو انا معنديش حاجه اخسرها في اعمل اللي تعملو يعني
سليم ببرود : يعني معندكيش حاجه تخسريها متاكده؟
يارين : اه معنديش خلصنا
سليم : اممم يعني مبتخافيش علي جدتك اللي انتي عايشه معاها ؟
يارين بخوف : سيب تيتي في حالها الموضوع بيني وبينك ف متدخلهاش في الموضوع
سليم بهدوء : طب فكنا من جدتك ست كبيره وهحترمها طب يعني مش خايفه علي عمامك ؟
يارين بلهفه وكذب : لا بالله ارجوك عمامي لا دول بحبهم جدا لا لا ازاي هعيش من غيرهم يالهوي بحبهم جدا بلاش هما بلاش تقربلهم
سليم : يا شيخه ؟
يارين : تحب اقولك عنوان بيتهم ؟
سليم : نبطل خفه علشان مش ناقصه
يارين بتنهيده : والله انا هموم الدنيا فوق راسي ف مش قادره لاي حاجه والله ف اتفضل دلوقت
ياسين : الحق يا سليم الوقت يلا روح
سليم بص ليارين وقال
سليم : لينا معاد تاني ومش هسيبك المره الجايه
يارين : ماشي ماشي يلا
مشي سليم وكان واقف معاها ياسين
ياسين : معلش متحطيش في دماغك مش هيعمل حاجه متقلقيش
يارين : مش خايفه عادي يعني
مشي ياسين وساب يارين لوحدها بعدها اتصلت علي جدتها
يارين : صباح الخير يا تيتي عامله اي
جدتها : صباح النور يا قلب تيتي عامله اي انتي
يارين : الحمد لله وانتي
جدتها : يدوم ي حبيبتي انا اهو الحمد لله و هقفل معاكي واتصل علي قريبتي
يارين : طب اتصلي علي قريبتك دلوقت علشان هموت وانام
جدتها : ماشي يا حبيبتي هتصل عليها
يارين : ماشي يا تيتي باي
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
عند جدة يارين
جدة يارين : عامله اي يا حبيتي اخبارك وحشاني اوي والله
دعاء : عامله اي يا عمتو انتي اللي وحشاني اكتر وبُشري وعيالها عاملين اي البت دي وحشتني اوي يعني انا صديقه طفولتها ومش تعبرني كدا ده بتصل عليها كل يوم واول اسبوع اتشغل عنها ومتصلش تقوم متتصلش هي كدا
جدة يارين بتوتر : بُشري.. بُشري
دعاء بقلق : مالها بُشري يا عمتو في اي
جدة يارين : بُشري في ذمه الله هي وعيالها وجوزها ومتبقاش الا يارين
دعاء بخضه : اي انتي بتقولي اي يا عمتو اكيد لا بالله عليكي لو بتهزري بلاش بلاش في المواضيع دي
جدة يارين بحزن شديد : والله يا بنتي ما بضحك ويارتني كنت بضحك
دعاء : هما ماتو علي طريق *** ؟
جدة يارين : اه اي عرفك
دعاء ببكاء : يالهوي يالهوي شوفت يارين علي تلفزيون ومعرفتهاش لي بُشري تسبني ده مليش حد غيرها لي
جدة يارين : طب يا دعاء لو بتحبي بُشري اعملي معروف ليها ولبنتها الله يخليكي يا دعاء انا متصله عليكي مخصوص
دعاء ببكاء : انا اخدم بُشري يعيني هو انا ناسيه ليها حاجه
جدة يارين : طب اهدي يا دعاء انا عرفه انك بتحبيها بس اهدي علشان افهمك
دعاء ببكاء : يارتني كنت بحبها بس دي كانت اختي وصحبتي دي افضالها عليا متتعدش ياريت اعرف اردلها اي حاجه قولي يا عمتو سامعاكي
جدة يارين بدات تحكيلها كل حاجه عن عمام يارين وكل حاجه
دعاء : طب هي فين طب لي متصلتيش عليا من بدري كنت روحتلها والله
جدة يارين : اهو اللي حصل بس شوفيلها اي مكان بالايجار حتي لو اوضه
دعاء : طب بصي انا قاعده في شقه يعني يدوب وانا راجعه من الشغل بقعد فيها وهي حلوه وجميله لو تعيش معايا هاتيها
جدة يارين : مش هتبقي ضيقه عليكم ؟
دعاء : ضيقه اي بس يا عمتو ده سليم بيه هو اللي جايبهالي مخصوص وكمان مش بندفع إيجار
جدة يارين : ياه لدرجادي
دعاء : مش لدرجادي اوي يعني هو كان باني عماير وماجرها ف شافلي عماره قريبه من الفيلا وساكنه في شقه فيها وكبيره وحلوه ده مش بيسكن فيها الا الاغنياء يا عمتو
جدة يارين : ماشي يا حبيتي هتعدي علي يارين تاخديها امتي
دعاء : والله يا عمتو ممنوع اطلع خالص الا ما سليم بيه يجي اول ميجي هروحلها
جدة يارين : طب هو بيرجع امتي
دعاء : بيرجع متاخر بس متقلقيش هكلمو استاذن منو هو مبيرفضليش طلب
جدة يارين : تمام يا حبيبتي ماشي
دعاء : انتي محتاجه اي حاجه
جدة يارين : محتاجه سلامتك يا حييبتي
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
البارت قصيررر اسفه😭
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية كنت وحيدا لكنك اتيتي) اسم الرواية