Ads by Google X

رواية عشقت معيدي الفصل السادس 6 - بقلم بتول اسامة

الصفحة الرئيسية

   

رواية عشقت معيدي الفصل السادس 6 - بقلم بتول اسامة



سليم قرب من سيلان جامد لدرجه ان مفيش مسافه مابين هم
سيلان بتوتر_ اي هتعمل اي يا مجنون..
سليم _ اعمل الي اعملوا مش خلاص بقيتي مراتي
ذقته جامد لحد لما وقع واتخبط في سن السرير..
سيلان بخضه _ سليييم..
سليم _ اه.. اه..
قربت منه سيلان وجابت منديل تحطه علي الجرح..
كان سليم بيبصلها بنظره اعجاب..
اتكسفت سيلان وقامت ..
سيلان بتوتر وكسوف_ انا.. انا خلاص علجت الجرح .. انا انزل اجيب حاجه..
سليم بتمثيل _ اه.. اه..
جريت عليه سيلان..
سيلان _ فيك حاجه.. بتوجعك..
امسكها من خصرها وقربها منه وقال..
_ تؤ تؤ مفيش حاجه..
بعدت عنه سيلان وقالت
بغضب وتوتر _ دا الي متفقناش عليه علي فكره وانا ها انزل…
سليم بضحك مع نفسه _ ههههههه دي طلعت بتتكسف..
نزلت سيلان بسرعه لكن قبلت اسيل في وجهها..
سيلان _ اسيل…. عديني بعد اذنك..
اسيل_ اممم اعديكي، اتفضلي يا حبيبتي..
استغربت سيلان من طريقتها..
سيلان في نفسها _ اكيد في حاجه غلط، انا لازم ارجع الاوضه..
سيلان _ انا اطلع فوق يا اسيل، معلش ازعجتك..
اسيل بغيظ_ ليهه..
اسيل في نفسها بغضب_ بنت لزينه كان زمنها وقعت وخلصت منها..
ذهبت اسيل لتلتقي قماشه ل تمسح السلم من الزيت الذي كبت ه علي الارض..
طلعت سيلان الغرفه لكن لقت ان مفيش حد بس لقت سليم في الحمام..
سيلان _ ربنا يسترها المره دي بقا..
خرج سليم من الحمام كان عاري الضهر .. كان ينشف شعره ناعم لكن لا ي عرف من وجود هذه البنت سيلان
سيلان اغلقت عينيها اول لما رأته..
سيلان _ انا قولت ربنا يستر..
ابتسم سليم اول لما رأيها بهذا الوضع
_اممم… مراتي قاعده هنا بتعمل اي..
سيلان _ هو انا مش علشان قولت انك جوزي تحت يبقي خلاص الدنيا قامت.. اي..
سليم _ بس الصراحه اعجبتيني، وبعدين أنتِ مغمضه عنيكي ليه شوفتي عفريت..
سيلان _ ممكن تخلص بعد ازنك يا دكتور سليم..
سليم بغضب_ مش انا قولت بلاش دكتور سليم دي..
سيلان وهي حابه تغيظه _ بس يا دكتور سليم.. انا مرتبطه بي واحد في الجامعه ومينفعش بقا اقولك سليم عادي لان بحبه..
سليم بغضب _ نعااام يختي..
مسك ايديها ونزلها من عنيها بسرعه..
_ مرتبطه بي واحد، وكمان بتحبي..
سيلان _ لو سمحت ابعد وروح البس حاجه..
سليم_ تؤ تؤ
سيلان _ من فضلك..
سليم _ قولي يا سليم الاول…
سيلان _ يا سليم الاول ممكن تلبس..
سليم _ اوك يا مرات سليم الاول..
سيلان في نفسها _ كان يوم اسود لما قولت انك جوزي..
سليم لبس سليم التيشرت لكن جيه ليه رنه تليفون بص اليها با ارتباك وكان ظاهر ليه اسم الشرطه..
بص لسيلان
_ سيلان انا نازل مشوار وكام ساعه وراجع ولو ماما سألتك عليا قوليلها راح مشوار
سيلان _ ماشي يا سليم..
نزل سليم بسرعه وركب عربيته..
____
سليم _ ممكن اقابل احمد المنشاوي.
الضابط _ تمام يا فندم..
،،،
احمد _ اهلا اهلا سليم بي نفسه هنا
سليم _ احكي يا احمد وقول في اي..
احمد _ في ان مش اخوك يا سليم..
سليم _ واي الجديد منا عارف بكدا
احمد _ الجديد ان ابوك وامك خطفيني يا سليم..
سليم بصدمه _ اييي، ازاي دا يحصل، انت كذاب
احمد بخبث_ تؤ تؤ مش كداب ابوك وامك عصابه اعداء اطفال..
اضربه سليم با القلم علي وجهه
_ اخرس يا حيوان ، بدل ما تشكرهم انهم ماربينك..
اتعصب احمد جامد..
احمد_ انت الي اناني ومتفكرش بي نفسك، انت الي عايش في عز وطلباتك مجابه..
سليم بصدمه _ اييي، يا اخي الغل دا اييي..
الضابط _ المقابله خلصت..
بص سليم لي احمد بي غضب ..
سليم _ حسابك معايا..
احمد بكره وكان الضابط ماسكه من ايديه..
احمد _ هتموت وانت واهلك علي ايدي…
كان سايق سليم العربيه بقوه وكان كلام احمد ب يتردد في دماغه..
( امك وابوك خطفني امك وابوك عصابه)
داس فرامل..
_ بسس، اكيد كذاب، لا، لا…
تاخد ورد يا بيه..
بص لي البنت الصغيره التي كان وشها شاحب..
_ اسمك اي يا قمر..
– فيلوز..
_ فيروز ….. ماشي يا فيروز اخد ورد..
– سكرا يا عمو
_ عايشه فين يا فيروز..
– في السارع..
_فين اهلك يا فيروز..
– معنديس، ممكن اقولك يا بابا..
نظر اليها بحب وشفقه.. قولي يا فيروز..
_ يا بابا..
– احلي بابا سمعتها في حياتي، اقولك تعالي معايا…
ركبت البنوته الصغيره التي كان عمرها لا يتعدي الخمس سنوات
نظر اليها سليم بكل شفقه وهو بيتكلم في نفسه
كيف بنت صغيره في سنها تبيع ورد في الشوارع…
وصل عند الفيلا…
وشالها بحب وقال تعالي معايا يا روزه..
لكن وقفه ابو سليم وقال ..
ابو سليم _ مين دي يا سليم..
نزلها سليم في الارض.. وقرب اليها وقال
_ خليكي هنا يا روزه استني..
لكن تلك البنت الصغيره كانت تجري في الفيلا وطلعت عند الغرف الي فوق…
فتحت الباب…
كانت سيلان قاعده علي الكرسي بتقرأ روايتها..
_ طنط ممكن اسوف اي الي معاكي دا..
بصت سيلان باصدمه واستغراب…
_ أنتِ مين…….

يتبع…



google-playkhamsatmostaqltradent