Ads by Google X

رواية قلبي بينادي باسمك الفصل العاشر 10 - بقلم ياسمين

الصفحة الرئيسية

   

رواية قلبي بينادي باسمك الفصل العاشر 10 - بقلم ياسمين


 
part 10 اول يوم في الحجز(2)
                              
                                    
عدى ساعتين على غياب سوار و عبد الله بدأ يقلق 



عبد الله: بنتي سالي .. سوار ما جاوبت! 
سالي: لا يا عمو أول مره تعمل الحركه دي دايما فاتحه موبايلها 
عبد الله: ما قالتلك شي مثلا بتروح مكان او كذا 
سالي: المكان الوحيد الي ممكن تروحه المسجد تصلي هي معندهاش صحاب و اكيد مش هتختفي في يوم زي دا 



قطعت الممرضه كلامهم 



الممرضه: المسؤوله عن الحاله جت ولا لسه 
سالي: لا لسه 
الممرضه: طب هنشتغل ازاي كدا يعني طب حد معاه روشته او كدا 
سالي: الملف بتاعها كله مع د.تركي اكيد فيه الأدويه 



مشيت الممرضه تدور على تركي بقالهم ساعتين مش عارفين يعملو حاجه محتاجين الملف المرضي بتاعها و محدش عارف حاجه 



عبد الله: بروح اشوفها بالمسجد ان شاء الله تكون موجوده 
___________________________________



فتحي: عملت أيه يا كامل 
كامل: خلاص يا فتحي بيه البنت معانا و فاقت 
فتحي: محدش يعمل حاجه غير لما اقوله 
كامل: أوامرك يا بيه.. بس انا عندي سؤال كدا 
فتحي: قول 
كامل: طالما انت مش عاوز حد يقربلها خاطفها ليه البت شكلها بنت ناس 
فتحي: انت هتصاحبني يا كامل اعمل الي بقولك عليه من غير اسئله 



قفل فتحي السكه في وش كامل مدايق من اسئلته الي ملهاش لازمه .. كامل عامل المصنع الي سوار محبوسه فيه 



فتحي: و الله ما هسيبك يا عبد الله و هحرق قلبك زي ما حرقت قلبي .. هتلف حوالين نفسك و هتجيلي تترجاني .. انت الي بدأت الحرب 



___________________________________



صوت سوار اتنبح من كتر الصريخ و ايديها اتعورت من محاولات فك الحبل بدأت تحس بإجهاد و عرفت ان الصريخ مش هيعمل لها حاجه حاولت تركز في الارض على اي حاجه ممكن تقطع بيها الحبل ملقتش غير حديده مدببه متعلقه على الحيطه بعيده عنها بمسافه مترين ، الحبل الي حوالين وسطها مقيد حركتها ومش عارفه تتحرك أخدت نفس وحاولت تنط بالكرسي بس مش عارفه ملقتش طريقه غير انها تزحف بالكرسي لحد الحديده.



مع كل حركه كان الحبل بيقرص على ايديها و وسطها قدرت توصل للحديده و بدأت تحرك ايديها عشان تقطع الحبل .. بدأ ضغط الحبل يزيد على ايديها لحد ما قدرت تقطع الحبل مسكت ايديها لقتها متعوره جامد و بدأت تشيل الحبل الي على وسطها و قدرت تشيله و تقوم من الكرسي. 



بدأت تدور في المكان على اي حاجه تقدر تفهم هي فين مفيش شباك قريب منها غير واحد في اخر المصنع من فوق حاولت تدور على اي حاجه تساعدها تهرب المكان فاضي تماما مفيش اي حاجه تساعدها  رجعت خطوتين لورا و بان عليها ملامح الرعب و التعب قعدت على الارض تعيط ملقتش حاجه تعملها غير ترفع ايديها السما و تدعي 
___________________________________
 
          
                
التوتر بدأ يزيد في المستشفى بعد ما عبد الله رجع و قال ان المسجد فاضي بدأت الممرضات تتأفف من تأخير سوار و مش عارفين يوصلو لملف رضوى لان تركي في عمليه سالي بدأت تتوتر و بدأت تشد مع الممرضات 



سالي: ايوا انا اعملك أيه 
الممرضه: هو أيه الي تعمليلي أيه مش معقول يعني ٤ ساعات مش عارفين تجيبوها 
سالي: قلتلك شوفي الملف بتاعها 



اتدخل عبد الله لما لقى الجو مشحون و حاول يهدي الدنيا لحد ما دخل الممرضه جوا و فضل يهدى في سالي



عبد الله: سالي بدرى انك خايفه و متوتره بس المهاوشه مع الممرضات ما راح تفيد 
سالي: اكيد حصل لها حاجه 
عبد الله: ان شاء الله بترجع بس اصبرى 



دخل تركي عليهم و على وشه علامات استغراب 



تركي: ايش في يبا ليش الممرضات تشتكي وينها سوار 
سالي: مش لاقينها 
تركي: كيف يعني ! 
عبد الله: فجأه اختفت وما نعرف وينها 
تركي: بشوف وينها 
سالي: رنيت عليها كتير موبايلها مقفول بقالها ٤ ساعات على الوضع دا 



فجأه رن موبايل تركي على رقم سوار 



تركي: بتتصل هي بخير لا تشيلو هم 



رد تركي على الرقم 
___________________________________



جوا اوضه المستشفى رضوى حست بقلق الممرضات و بدأت تسأل في أيه لحد ما عرفت ان سوار مش موجوده من ٤ ساعات و مش عارفين يكملو شغلهم بسببها .. فجأه قامت و طلبت تشوف فتحي خرجت الممرضه تسأل على فتحي و دخل عليها 



رضوى: سوار فين يا فتحى 
فتحي: في الحفظ و الصون
رضوى: انت قلتلي هتتصرف مش تخطف البت 
فتحي: انت مش همك الفلوس تيجي انا هعرف اجيبهالك 
رضوى: انت عارف لو عبد الله عرف هيعمل فينا أيه
فتحي: مش هيعرف 
رضوى: ازاي مش هيعرف دا انت اول واحد هيشك فيك انت ناسي ان في ما بينكم مشاكل 
فتحي: انا مش عيل و عارف كويس جدا انا بعمل أيه 
رضوى: طب عرفني انت هتعمل أيه 
فتحي: بعد ما لسانك اتدلدل و حكيتي لسوار عن ابوها مش هعرفك حاجه تاني 



سكتت رضوى و مش عارفه تقول أيه لفتحي هي غلطت لما قالت لسوار ولكن البنت مبقتش لوحدها دول موجودين وفي نفس المستشفى يعني هيتكشفو هيتكشفو 



فتحي: حسك عينك تبيني أي حاجه لأي حد و بالذات للدكتور دا 



خرج فتحي برا الاوضه و حطت ايديها على وشها تحاول تهدي نفسها .. الموضوع كبر اكتر من اللازم و حست ان اتصالها بفتحي كان غلط 
___________________________________



تركي: هلا سوار وينك الكل قلقان 
كامل: كان نفسي اقولك ان سوار معاك بس انا الي معاك 
تركي: منو انت 
كامل : اديني الحج الي جنبك كدا 



فتح تركي الاسبيكر و شاور لسالي انها متتكلمش 



عبد الله: مين انت 
كامل : بص يا حاج بنتك في الحفظ و الصون طول ما انت بتسمع كلامنا الدنيا هتمشي تمام 
عبد الله: ايش تبي 
كامل: هتروح البنك تحول ٥ مليون ريال على رقم الحساب الي هبعته و أي حركه كدا ولا كدا انا عارف كل حاجه احنا مراقبينك 
عبد الله: وايش يضمنلى سلامه بنتي 
كامل: هبعتلك فيديو صغير كدا هيعجبك 
___________________________________



قبل نص ساعه 
سمعت صوت فتح الباب جريت رجعت الكرسي مكانه و لفت الحبل على وسطها بعشوائيه ورجعت ايديها لورا زي ما كانت 



كامل: يلا يا ست البنات عاوزين نصور فيديو  حلو كدا لبابا 
سوار: هو انا فين و أيه المكان دا 
كامل: خلاص بقا يا ست البنات عاوزين فيديو حلو 



دخل من وراه راجل وقرب لها لقى ايديها مفكوكين 



شلبي: فكت الحبل 
كامل: ينفع كدا يا ست البنات تزعلينا واحنا لسه اول يوم مع بعض 



مسك شلبي حبل جديد و ربط ايديها مره تانيه و وقف جنبها 



سوار: ايدي يا متخلف 
شلبي: بس يا بت



فتح كامل فيديو من على موبايل سوار 



 كامل: بص يا حاج عبد الله بنتك في الحفظ و الصون أهي بس هي غلطت غلطه صغيره كدا فحبينا نعرفها غلطها وقلنا بالمره نوريك اخبارها أيه 



وقف شلبي قدامها وضربها قلم خلى شفايفها تطلع دم و رجع مسكها من حجابها 



كامل: يلا يا ست البنات قولى باي لبابا 



بصت سوار لكامل بقرف و لفت وشها 
.
.
.
.




        


google-playkhamsatmostaqltradent