Ads by Google X

رواية زوجتك نفسي الفصل العاشر 10 - بقلم سلمى اسامة

الصفحة الرئيسية

 رواية زوجتك نفسي الفصل العاشر 10 - بقلم سلمى اسامة 

البارت العاشر 

.في ايه وعايز ايه 
..عايزك مع اني مش طايق ابص في وشك بس عايزك هو مش انتي مراتي بردوا ولا ايه 
فتحت سما عيناها بصدمه وقالت بأرتباك 
..ااا مش هينفع 
اقترب منها ياسين بشده وهو يقول 
..مش هينفع ليه هو احنا كنا حنعمل حاجه غلط لسامح الله 
وضعت سما يدها علي صدره وهي تهز رأسها بالرفض لتبعده ولكنه امسكها وقال لها 
..ولا انتي بفا مخبيه حاجه عني 
..قصدك ايه 
..قصدي كدا مثلا امسك راسها ثم خلع هذه الباروكه الخشنه لتفتح سما عيناها بقوه وصدمه 
ابتعد عنها ياسين ثم قال 
..ايه فكراني عبيط كنتي فاكره انك ممكن تضحكي عليا مثلا ولا ايه 
..ومدمت عرفت مقولتش ليه 
..عشان زي ما دخلتي لبابي بمزاجك حخرجك منو بمزاجي 
..ويا تري بقا عرفت ايه تاني 
..مثلا يعني انك انتي والزفت الاتاني عايزين صفقه ......وحاولتي قد كدا عشان تفتحي باب المكتب ومعرفتيش 

..انت عايز ايه 

..عايز ختطكم تمشي بالخرف لحد ما انا اقول كفايه 
..بعني ايه 

..يعني تتصلي بحبيب القلب اللي واعدك بالجواز وانتي زي الهبله صدقتيه وتقوليلوا ان ختطكم ماشيه فله لا وكمان ايه لاقيتي ميعاد وتاريخها كمان 

..لا طبعا دا لو فيها قطع رقبتي دا انت لو بتحلم يبقي احلم حلم واقعي اكثر من كدا 

..خلاص يبقا اتفقنا 

..ثقتك مودياك في دهيه فاكر اني حوافق اعمل كدا مثلا 

بثقه وضحك...حنشووف .
..........................
..ها عملت ايه 
..زي ما توقعت الاوراق طلعت مزوره فعلا دي توديها في ستين الف داهيه 
..ايمن اوعي تتصرف في اي حاجه غير اما اقولك انا فاهم 
..حاضر 
..سلام...........
عند ايمن ...
..اما نشوف اخرتها معاك ايه ياسي ياسين 
..مش تحسبي يا بت انتي 
..بت ؟بت اما تبتك انتوا متعودين تشتموا موظفين الشركه ولا ايه 
..موظفين الشركه مش عمي 
..هي مين دي اللي عاميه يا حيوان انت 
..خلاص بقا سمر دا استاذ ايمن شريك استاذ ياسين في الشركه 
نظر لها ايمن بغرور ولكن لم يفت دقيقه الا وانهزم هذا الغرور عندما قالت 
..وايه يعني مش مبرر بردوا انو يشتمني ولا هو عشان شركته حيهزأ في اللي رايح واللي جاي 
..اه شركتي وامشي واشتم واقعد فيها اللي عاوزه 
..دا لو كنت حقعد من الاساس ثم غادرت وتركته 
نظر ايمن الي اثرها بصدمه وغضب وقال لهند وهي الذي جائت لتهدي بينهم 
..مين دي 
..دي سمر معلش يا استاذ ايمن هي علطول كدا رأسها لفوق ثم قالت بتلزيق وهي تضع يدها علي صدره
..معلش امسحها فيا انا يا استاذ ايمن 
نظر لها ايمن بقرف وهو يزيل يدها وقال 
..هند ياريت ماتنسيش نفسك وتاخدي عليا ثم نظر لها بقرف وذهب وتركها 
ومافيش غير نصف ساعه حتي فتحت سمر الباب وهي تقول
..اتفضل 
..ايه دا 
..دي استقالتي 
..احسن انتي حتهدديني ولا ايه هي حتقف عاليكي ثم مضي عاليها وقال 
..مشوفش وشك هنا تاني 
..انت بني أدم معندكش لا ذوق ولا اخلاق ولا تربيه حتي بني أدم حيوان اقسم بالله ثم نظرت له بقرف وذهبت 
.............................................
..ظلت سما جالسه بغرفتها حتي دخل لها ياسين وهو يقول لها 
ببرود..انتي تكلمي سي ادم بتاعك دا تقوليلوا ان كل حاجه ماشيه تمام دلوقتي
تكلمت سما معه بنفس بروده حتي تصيب جنونه
..لا طبعا مش حعمل كدا 
امسكها ياسين من شعرها واول مره يعملها مع حد وقال 
..بصي بقا انا استحملتك كتير كنت عارف انك بتضحكي عليا وساكت انما تعندي معايا وانا خلاص زهقت قسما عظما لاتشوفي وش غير اللي انتي كنتي بتشوفي وحتلعني اليوم اللي فكرتي تدخلي فيه هنا 
ايه فكرك حبقي لطيف معاكي وحيفضل اسلوبي هوهو لا فوقي دا انتي تنفزي اللي اقولك عاليه والا بقا كل اوراقك المزوه تروح عالنيابه .....
زقت سما يده بقوه 
وهي تقول 
..ولله لو  حتعدمني ما حقول حاجه 

رأيكم
روايه (زوجتك نفسي )
بقلم سلمي اسامه 

  •تابع الفصل التالي "رواية زوجتك نفسي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent