رواية قلبي بينادي باسمك الفصل الحادي عشر 11 - بقلم ياسمين
part 11 انا مصدقت لقيتك
سالي: يالهوي مين دول
وقف تركي و عبد الله مصدومين
تركي: في شخص بالمشفى يساعدهم
فجأه جرى عبد الله و راح لفتحي و مسك ياقته
فتحي: في أيه يا عبد الله
عبد الله: وينها بنتي
فتحي: وانا اعرف منين منا مستنيها زي زيكم
عبد الله: الشي يلي بيني و بينك ما تدخل سوار فيه
زق فتحي عبد الله و تركي راح يسند ابوه
فتحي: يا عم انا معرفش هي فين و بعدين لو كنت عاوز أأذيها كنت عملتها من زمان مهي قدام عيني مش هعملها وانت معايا في نفس المكان
عبد الله: ترا انا ما استعملت القوه بتندم
فتحي: لو راجل تعالي .. لا تعالى وريني
دخل تركي في النص يحاول يفصل ما بينهم هو عارف انهم لو مسكتوش هيطردوهم برا المستشفى
عبد الله: والله برد لك الصفعه الي عطيتها لبنتي اضعاف و بخليك تندم على كل لحظه ألم عاشتها
وقف فتحى مش فاهم هو بيقول أيه
فتحي: صفعه أيه هو انا قربتلها انت مجنون يا عبد الله
تركي: إلزم حدودك و انت تكلم ابوي
فتحي: لا انت و ابوك اتجننتم مش معقول كدا
مشي فتحى بعد ما زق عبد الله و تركي ، راحت سالي أيه و هي بتعيط
سالي: هنعمل أيه يا خالو
فتحي: فيكي أيه انت كمان يا ست سالي
سالي: في أيه يا خالو انت مشفتش الفيديو
فتحي: فيديو أيه
راحت سالي لتركي و أخدت موبايله و فتحت الفيديو لفتحي
فتحي: يا نهار اسود
سالي: هنعمل أيه دول طالبين من بابا سوار ٥ مليون ريال
فتحي: انا هتصرف يا سالي .. متتكلميش مع حد
خرج فتحي و هو مولع من كامل اتصرف من دماغه مع انه منبه عليه ميعملش حاجه إلا بأمره ، مسك الموبايل و حاول يتصل عليه بس مردش
__________________________________
بصت سوار للنور المتعلق على الجدار و غمضت عينيها وجع ايديها بدأ يسمع في كتافها و ضهرها ، إلتهاب معصمها بدأ يزيد بسبب شده الحبل ، صداع في دماغها بسبب القلم الي خدته ، كامل و شلبي ربطو رجليها عشان متتحركش تاني او تحاول تهرب ، أخدت نفس وبدأت تعيط مش عارفه تتصرف
سوار: يا رب خلاص انا تعبت انا عملت أيه لدا كله كفايه كدا
___________________________________
تركي: ايش في بينك و بين فتحي هذا يبا
عبد الله: حساب صغير ما انتهى
تركي: ايش في يبا
اتنفس عبد الله و بص تركي
عبد الله: لما صار عمر فتحي ٢٠ سافر السعوديه تحت كفيل بعقد عمل لمده ١٠ سنين وما كان وقتها صار محامي ما كمل دراسه ، بالوقت ذا كنت طلقت أم سوار و كنت مجروح و ما كنت اعرف ايش اسوى ، بعد ٩ سنين اتصل فيني و صار يترجاني أساعده ، الكفيل قرر فجأه يسرح موظفين ، ما أعرف ليش سويت كذا بس ما ساعدته تركته ، بعد فتره دريت انه كان متزوج و بسبب تسريحه من العمل خسر كل شي مرته و بيته و كل شي .. و الحين يلومني
تركي: يبا انت ليش تركته
عبد الله: ما اعرف ، يمكن بنتقم من ام سوار ما اعرف
تركي: وانت تفكر بينتقم منك في سوار
عبد الله: هذا التفسير الوحيد
سكت تركي لما حس ان الموضوع اكبر من ما كان متخيل و بدأ يفكر أيه المفروض يحصل عشان يلاقو سوار
___________________________________
رضوى: لسه سوار مجتش
سالي: لا لسه
رضوى: مالك يا سالي في أيه
سالي: لا مفيش يا ماما
رضوى: انطقي مالك
سالي: سوار مخطوفه يا ماما
سالي بدأت عياط و الخوف أتملك رضوى
رضوى: عرفتي ازاي
سالي: راجل اتصل على موبايل تركي و كلم باباها و طلب منه ٥ مليون ريال فديه و صورو سوار وهي بتضرب
رضوى: و عرفتو هو مين
سالي: لا لسه منعرفش مين
ارتاحت رضوى لما عرفت ان عبد الله لسه معرفش ان فتحي ورا الموضوع و لكن استغربت ليه فتحى طالب فديه هو هدفه يحافظ على سوار معانا كدا مش هيستفاد حاجه
رضوى: هو خالك فين
سالي: معرفش خرج فجأه
قطع كلامهم دخول الممرضات طلعو سالي برا و بدأت مرحله تانيه من التحاليل و الاشعات تجهيزا للعمليه
___________________________________
شلبي: أما انت عملت كدا ليه يا كامل .. دا فتحي بيه هيطين عيشتنا
كامل: فتحي بيه أيه دا صرصار دا البت ابوها ملياردير واحنا منعرفش
شلبي: وانت عرفت منين بقا يا ابو العريف
كامل: فتحت المحمول بتاعها و عرفت ان ابوها هيحول لها مبلغ كبير و محمول جديد عرفت وقتها ان فتحى دا لو كان هيطلب منه حاجه كان هيلهفها لوحده و هنطلع من المولد بلا حمص مشيت رجالته و قعدتك انت .. انا اضمنك عنهم
شلبي: دا انت دماغك سم
كامل: اهم حاجه الي اقولك عليه اعمله
قطع كلامهم عربيه فتحي الي نزل منها وهو بيزعق و مسك ياقه كامل
فتحي: انت مش قلتلك يا زفت متعملش حاجه غير لما اقولك
كامل: نزل ايدك يا فتحي
فتحي: فتحي حاف كدا .. لا انت قلبك جمد
كامل: انت كنت عاوز تلهف الفلوس لوحدك و ترميلنا باكوين احنا زي الهبل منعرفش حاجه
فتحي: انت غبي انت متعرفش حاجه
كامل: انا غبي فعلا عشان مشيت وراك يا فتحي و اعمل حسابك الكلاب دي لو سيبتها عليك مش هتسيبك بقالهم يومين جعانين
شلبي: يلا يا عم هوينا
رجع فتحي للعربيه و هو بيشاور بتهديد لكامل
فتحي: هتندم يا كامل مش أنا الي يتلعب بيا يا كامل
___________________________________
دخل شلبي على سوار يطمن عليها لقاها زي ما هي و راسها مدلدله لتحت
شلبي: انت يا بت
رفعت راسها باجهاد واضح
سوار: أرجوك فكني انا مش هتحرك من مكاني والله ما ههرب
شلبي: انت مفكراني برياله و هصدق
سوار: أرجوك
قرب لها شلبي بكبايه ميه وبدأ يشربها
شلبي: اشربي يلا محتاجينك تكوني فايقه
كان بيشربها الميه بعشوائيه وقعت كلها على لبسها و خرج برا
___________________________________
الممرضه: دكتور تركي الحاله مستنيه حضرتك
تركي: روحي و بلحقك
مشت الممرضه و تركي دماغه مشغوله بسوار و عبد الله الي بان عليه التعب
تركي: يبا ارتاح قلبك ما يتحمل
عبد الله: انا بخير تركي لا تقلق ركز بشغلك
تركي: لا يبا بطلب الممرضات يعتنون فيك
عبد الله: تركي انا بخير
طلب تركي الممرضات و طلب ينقلوه لقسم القلب و راح يخلص الحاله الي مستنياه مع انه مش قادر يركز في اي حاجه و باله مشغول
___________________________________
فتحي: انا يتضحك عليا و اخد على قفايا من غفير معفن زيك و الله لأوريك و أطين عيشتك بوظتلي المصلحه الله يخرب بيتك
مسك موبايله و بدأ يدور على حد يقدر يخرجه من الورطه الي كامل دخله فيها بدأ يقلب في نمر تيليفونه لحد ما وصل لرقم ضغط عليه و اتصل بيه
___________________________________
الساعه وصلت ل ١٢ بليل و مفيش خبر جديد عن سوار عبد الله اخد دوا القلب و قاعد مع تركي في المكتب و سالي بايته مع رضوى مكان سوار
تركي: يبا نبلغ الشرطه بتساوي اللازم
عبد الله: شرط البلاغ يمر عليه ٢٤ ساعه ما بستنى ٢٤ ساعه سوار ما بتتحمل
تركي: بتصل بخالد
قام تركي اتصل بخالد بسرعه رد عليه بصوت نعسان
خالد: ايش تروك ترا الساعه ١ بالسعوديه
تركي: خالد محتاجك
فاق خالد من نبره صوت تركي
خالد: بسم الله ايش فيك
تركي: سوار مخطوفه وما نعرف وينها
خالد: استقبلت مكالمه او كذا
تركي: ساوى اتصال من جوالها و ارسل لي فيديو
خالد: من ايمتى مختفيه
تركي: من ٤ العصر
خالد: انا بساوي اللازم ارسل لي الفيديو ورقم جوالها
قفل تركي المكالمه مع خالد و طمن عبد الله خالد هيعمل اللازم ومش هيسكت غير لما يجيبها
__________________________________
فتحي: عاوزك تعلمهم الادب يا رضا
.
.
.
.
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية قلبي بينادي باسمك) اسم الرواية