رواية حبيبتي الصغيرة الفصل الثالث عشر 13 - بقلم الكاتبة الصغيرة
كانت تضع يدها مكان الصفعه لتنظر له بعيون دامعه
اميره بدموع: انتا اوحش حد عرفتو بجد كان عندي امل انك تتغير وهنكمل حياتنا بس تقريبا امل ماتت طلقني ي فارس
فارس بعصبيه: مش هطلقك ي اميره
اميره ضربتو علي كتفو و فتحت باب العربيه من ورا وقعدت ليذهب فارس ليجلب الاكل ويحاسب وياتي
فارس برفعه حاجب: ارجعي مكانك
اميره بعند: هفضل هنا و متكلمنيش عشان هطلقني ي فارس
فارس فتح الباب بعصبيه واخدها نزلها وركبها قدام جمبو
فارس بفحيح ك الافعي: لما اقول حاجه تسمعي الكلام فاهمه
اميره بتريقه: ي مامي خوفت اوي
كان الصمت بعد ان سمع ف المكان صوت صفعه و ل ثاني مره
منه بتوتر: جاسر لو سمحت ابعد
جاسر بتخدر: وابعد ليه
منه بصوت عالي: جاسر فوق مينفعش الي بتعملو دا
جاسر بهدوء: اخرجي ي منه
ليبتعد عنها لتقف تنظر له
جاسر بزعيق: مش قولت اخرجي
لتخرج من الغرفه وتذهب الي منزلها
جاسر بحب: صدقيني هتبقي بتاعتي ماحدش هيبعدك عني
تميم بحب: فوفه انا
وفاء باستغراب: انتا اي
تميم ابتسملها بحب: انا بحبك
وفاء بدون استيعاب: ايوا برضو انتا اي
تميم بضحك: بحبك ي بنتي بحبك
ليسوق فارس السياره و وصلو الي الشاليه و دخلو ودخلت اميره خلفه
اميره بشرود: انا هنام ف اوضه تانيه
فارس بلا مبالاه: ميهمنيش اعملي الي انتي عيزاه
لتذهب اميره الي غرفه ثانيه وترتمي فوق الفراش و تبكي
“تاني يوم”
اميره صحيت قبل فارس ونزلت عملت ليها فنجان قهوه وقعدت ف المطبخ تشربو فارس نزل ولقاها قاعده بتشرب قهوه وعينها وارمه
فارس برفعه حاجب: مالها عينك
اميره بصتلو ومردتش عليه
فارس بعصبيه: مش بكلمك
اميره قامت سابتلو المطبخ وراحت اوضتها
جاسر بضحك: اي الورد دا
منه بهزار: بصراحه لاقيتك مش عايز تتلحلح وتتقدملي قولت اجي انا اتقدملك موافق تجوزني
جاسر بكسوف مصتنع: سيبيني افكر وارد عليكي
منه بضحك: فكر ياخويا فكر شالله تفكر اليوم كلو
ليضحك جاسر ومنه
منه: مقولتش برضو هتخرج ايمتا ولا هتقول ل فارس ازاي انك مش تعبان اصلا
جاسر بهدوء: هوا فارس فايقلي اصلا بس احنا ممكن نرحلهم نمشي النهارده بليل اي رايك
منه بتفكير: فكره حلوه
فارس خبط علي الباب: ممكن ادخل
لياتي له اذنها من الداخل
فارس راح قعد جمبها: انا انا اسف
اميره بدموع:تمام
فارس بهزار: ي وليه فكي كدا لا بقولك اي محبش النسوان النكديه
اميره بابتسامه خفيفه: اعمل اي
فارس بهزار: قومي ارقصيلي
اميره بضحك: مبعرفش
فارس بابتسامه: خلاص تعالي نروح البحر
لتوافقه اميره الراي وياخذها ويذهب الي شاطئ خاص لا يوجد به احد وينزلا البحر سويا
فارس بابتسامه: حقك عليا متزعليش مني
اميره بابتسامه حزينه: لا عادي مافيش حاجه
فارس رش عليها مايه:انتي وليه نكد هتجوز عليكي علي فكره
ليقترب منها ويحتضنها بين زراعيه ثم ينظر لعينيها وينزل بعينه الي شفت*يها ويقبلها بعمق وشغف لكن هاذهي المره كانت اميره تبادله القبله ليبتعد عنها لكي تاخذ نفسها ثم يرجع لكي يقبلها مره اخري وابتعد
فارس بابتسامه: انا بحبك ي اميره
اميره بحب: وانا كمان بحبك
ليحملها ويخرج بها من الماء
اميره بستغراب: رايح فين
فارس بضحك: هخليكي مراتي قولا و فعلا
ليتجه بها الي الشاليه و من بعدها الي غرفته لينزلها علي الارض ويقبلها ف كل انحاء وجهها
تميم بابتسامه: انا جاي طالب ايد وفاء من حضرتك
قاسم بابتسامه: لو البنت موافقه ف مافيش مشكله
تميم: تقدر تسالها دلوقتي لو موافقه ولا لا
قاسم:وفاء ي وفاء
وفاء جت وقفت قصاد جدها
وفاء باحترام: نعم ي جدي
قاسم بابتسامه: تميم طالب ايدك ي بنتي موافقه ولا لا
وفاء بكسوف: الي تشوفو ي جدي
قاسم بهزار: طيب يابني البنت مش موافقه
وفاء بسرعه: لا لا موافقه
منه بتنهيده: تفتكر هيحبو بعض
جاسر بتفكير: مش عارف بس فارس قادر يحببها فيه
منه: طب يلا بينا انتا روح جهز شنطتك وانا هجهز شنطتي عشان نسافر
جاسر بغمزه: عقبال ماتجهزي حاجه فرحنا
منه بهزار: عيل عب*يط مفكرني هوافق دا بعينك
جاسر بهزار: براحتك متزعليش لما اخطفك بقا
اميره كانت نايمه وفارس قاعد جمبها بص عليها خد تليفونو وخرج بره الاوضه ليفتح هاتفه و يرن علي شخص
فارس ببرود: الو……….ايوا خليتها مراتي……….. قريب هطلقها وو
يتبع…
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية حبيبتي الصغيرة) اسم الرواية