رواية ليس العمر حاجز الفصل السادس عشر 16 - بقلم جنات بدر
الفصل السادس عشر بقلم جنات بدر
وبعدين جتله مسدج على موبايله....محتوى روح شوف مرتي وهي في حضن غيرك يونس اتجنن اول مشاف الصوره
طلع الطبنجه من الدولاب ونزل جري.......الكل اتصدم في ايه يا يونس......قال مفيش حاجه ياجدي خمسه ورجع......
دخل البيت وبعدين دخل الغرفه مسك الطبنجه وشد الأجزاء. ....وبعدين خبط الباب برجله جامد.....اتفتح.......اتصدم كانت جنه نايمه في حضن رضوان وشعرها مفرود.....
قالت بتعب يونس في ايه.......يونس الدم غلي في عروقه وعنيه بقيت بطلع نا؛ ر ضر⁶ ب طلقه في الشباك نزل الزجاج على الأرض زي الرمل
جنه قامت مفزوعه وكمان رضوان اللي كان عاري الصدر.....قال رضوان يونس في ايه.....جنه شهقت وشدت الملايه على جسمها....
رضوان بص وبسرعه بص لي النحيه التانيه......قال يونس افهميني انتي متعصب أنت مش في وعيك.....متعملش حاجه تندم عليها
قالت جنه بدموع يونس أنت......قال انتي تخرصي خالص حسابك معايا بعدين .....
وانت ياوطي ياحقير انا مش اعتبرتك صديق انا اعتبرتك اخ ليا واكتر تروح تطعني وطحط عينك علي مرتي.....والله لافض ميتك النهارده....
قال يونس أنت فاهم غلط بس اسمع مني.....وقتك خلص ياكلب وضغطت على الزناد.....
الكل في البيت اتصدم من صوت الرص⅘ اص وطلعوا يجروا لي بيت الضيوف....
رضوان صرخ وقال غبي غبي والله هتندم.....كانت الطلقة صابة جنه او بمعنى اصح أنقذت رضوان.....
لسه رضوان هيقرب منها كانت طلقه في ايده ......وبقيت تنزف
قال يونس بغضب ايك تلمسها بإيدك الوسخه تاني حسابك معايا بعدين.....وراح قرب منه ونزل ض⁷ رب فيه
الكل دخل الغرفه واتصدم عايشه صرخت وقالت بتي بتي بتموت
فهد ووليد مسكو يونس بالعافيه رضوان من كتر النزيف اغمي عليه .......حصل ايه يايونس في إيه ...يونس مردش......
جات الإسعاف اخدت الاتنين....والكل وصل المستشفى.. ...كانت جنه في غرفة العمليات وكمان رضوان.....
عايشه كانت عمل تعيط وتقول بتي هتروح مني دي مابقليش غيرها من ريحة الحبايب .....حضنتها سهر وقالت اهدي يامرات عمي جنه اكيد بخير.....
قال حسن بغضب ممكن نفهمو ايه اللي بيحصلو ده.....يونس كان في صدمه مش بيرد.......
قالت جبريه.....هيكون ايه ماوضح زي عين الشمس واحده متجوزه في غرفة رجل اعزب ولوحديهم هيكون بيعملوا ايه بيلعبوا وقالت بغل طلعت بت عايشه مقضيها ومستخفل الكل.....
قالت عايشه بغضب اخرصي قطع لسانك انا بنتي أشرف من الشرف انا سمعت منك كتير كلام يسم البدن ولكن استحملت عشان خاطر بتي لكن بتي جنه خط أحمر
ومش هسمح لي اي شخص يجيب سيرة بنتي بالعطل....
قالت جبريه طيب ياسلفتي الغاليه فاهميني بنتك كانت ع تعمل ايه عند رضوان وفي غرفة نومه وبهدوم النوم....
قال حسن بغضب اخرصو إنتو الاتنين تفوق جنه ونفهم اللي حصل مش عايز اسمع نفس....ولينا بيت نتحدتو فيه.....
سكت الكل والكل وقف منتظر بفراغ الصبر خروج الدكتور
كان رضوان فاق وخرج راح عند الكل نظر ليه يونس بغضب ومسكه من هدومه وقال أنت ليك عين جاي عايز ايه ياخسيس
اتكلم رضوان بحزن وقال يونس انت......اخرص انا مش عايز.....
قال حسن بغضب يونس انا قولت ايه ولا كلامي مبقيش مسموع
نزل يدك وسيبه
بص ليه يونس بغضب ونظره كلها شر وراح سييه
خرجت الممرضه وقالت إحنا محتاجين دم بسرعه المدام فصيلة دمها نادره اصرفو عشان خسرت د⅝م كتير
قال يونس فصيلة دم⅚ها ايه......قالت الممرضه AB سألب
قال رضوان أنا ممكن اتبرع فصيلة د⁶مي AB سألب.....مستحيل دمك الوسخ يمشي في عروق جنه
قالت الممرضه حضرتك معندناش وقت لازم بسرعه يجي.......قال يونس وانا قولت مستحيل......قال حسن روح يا رضوان اتبرع بالد⁶م
بص يونس لي حسن بغضب......قال حسن بص لغاية متفوق جنه ونرجع البيت مسمعش صوتك أنت فاهم عشان أنت انسان غبي
قال يونس جدي......بلاجدك بلازفت لو جنه جرت ليها حاجه أنا اللي هحسبك.....
كان رضوان بتسحب منه الد⁹م موبايله رن.....رد رضوان بألم الووو....من الجهه الثانيه الووو يازميلي وحشني والله
ضحك رضوان وقال وانتي كمان وحشاني.....قالت بقلق رضوان أنت كويس صوتك متغير.....لا ياقلبي انا بخير....
بجد يعني مفيش حاجه......يابنتي صدقي مفيش حاجه.....طيب احلف إنو مفيش حاجه......يوووووووه ياسمر لازم أحلف
سمر رضوان أنت فيك حاجه صح.....تنهد رضوان وقال بصي هي ماما جنبك.....قالت ايوه إحنا كلنا جايين الصعيد
تنهد وقال تمام انا انصبت برص⁵اصه وانا في المستشفى
شهقت سمر بصدمه وقالت إنت كويس إحنا جايين بسرعه.....سمر اهدي أنا كويس مفيش شي يخوف أصابه بسيطه يلاه سلام دلوقتي.....
في ايه ياسمر وشك اتخطف ليه رضوان كويس.....ماما هو بسراحه اصلوا.....هو يعني.....اصلوا ايه ويعني ايه انطقي في ايه
رضوان بخير... انطقي
رضوان في المستشفى واتصاب برص⁸اصه........ اتصدمت رضوان رضوان إبني هاتولي إبني. .....ياماما اهدي هو كويس ومفهوش اي ضرر
قال مهدي اهدي يا علياء اكيد هو كويس واحنا خلاص قربنا نوصل .....لا لا مش ههدى غير لما اشوف إبني بعيني واطمن.......
خرج الدكتور من غرفة العمليات.....يتبع
•تابع الفصل التالي "رواية ليس العمر حاجز" اضغط على اسم الرواية