رواية قسوت على فاتنتي الفصل السادس عشر 16 - بقلم سحر
قسوت على فاتتني
حلقة ١٦
*لم يتمالك حسام نفسه وصرخ في وجه فتون
:اقدر اعرف ايه اللي نزلك الشغل النهاردة ولسة اجازتك ما خلصتش
: في ايه بتزعق كدة ليه كان في ورق مهم روحت سلمته لأنك اخدت الاجازة من مستر نعمان وما كنتش عاملة حسابي
: وكنت نازلة جري ليه ما استنتيش الأسانسير
:استنيته كثير ما طلعش خفت اتأخر والبواب دلوقت قال انه كان عطلان واتصلح مالك عصبي ليه كده
*امسكها من ذراعيها بقوة :انا هفضل لحد امتى صابر عليك مش عايزة تديني حقي ليه
: حسام احنا اتفقنا تديني مهلة
:ليه مخبية عني ايه و أدهم ما حضرش جوازنا ليه
:انت قليل الادب ومش هسمحلك
*كادت أن تصفعه لكنه امسك يدها وصفعها هو بقوة
:تعالي انا عايز حقي دلوقت
*صرخت بقوة وخوف منه فنظرته مرعبة
:لا يا حسام بلاش دلوقت يومين وهعمل اللي انت عايزه
:ليه مش دلوقت مخبية عني ايه
:هخبي عليك ايه يا مجنون انت سامع نفسك
بقلمي سحر السحرتي
*صفعها مرة أخرى: انا مش مجنون
*وجذبها من شعرها بعد أن انتزع حجابها إلى غرفة النوم وقام بدفعها فوق السرير
:لا يا حسام ارجوك بلاش تعمل كدة
: حقي وهاخده بالذوق بالعافية انا صبرت عليك كثير
: لا يا حسام هكرهك مش هسامحك
*لم يدرك ما يفعله وهو يضربها ويمزق ملابسها وكلما قاومت يقوم بضربها بقوة أكثر
*لم يستمع إلى صرخاتها لكن كان هناك من يقف خلف الباب ويستمع إلى صرخاتها وهي في منتهى السعادة
*ازدادت صرخات فتون واستعطافه :بلاش يا حسام انت مش في وعيك ارجوك الغلطة دي هتضيع كل حاجة فوق ... فوق يا حسام
*كان مغيب كليا يضربها ويقبلها في ذات الوقت حتى انتهى وأتم زواجه منها رغما عنها
*فقدت الوعي من الصدمة والم جسدها من قوة الضرب وهو أيضا فقد قوته وارتمى بجسده بجانبها غير مدرك لهذه المصيبة التي فعلها
بقلمي سحر السحرتي
*استيقظت بعد ساعة كان لا يزال نائما تذكرت ما فعله تحاملت على نفسها لترتدي ملابسها وتستر جسدها لكنها لم تستطيع تحريك ذراعها فارتدت الاسدال
*وذهبت لسميحة طرقت الباب لكنها لم تجدها عادت إلى شقتها واتصلت على اخيها
:نعم عايزة ايه مش منعتيني احضر جوازك وبطلتي تكلميني
*بكت بحرقة وقهر انتزعت قلبه من مكانه
:أرجع راجل زي ما كنت زمان وتعالى اقف جمبي انا محتجالك ما تخلنيش أحس اني يتيمة
:مالك بتعيطي ليه يا حبيبتي
:تعالي يا على محتجالك قوي بلاش تكسرني انت كمان
:انا تحت عند ماما هجيبها واطلع لك
*صرخت بقوة : لا بلاش ماما لو شافتني كدة هتموت اطلع لوحدك بسرعة يا على هموت من الوجع
*استيقظ حسام على صوت طرقات الباب القوية دخل على وصعق عند رؤية اخته بهذا المنظر البشع والوجه المتورم
:مين اللي عمل فيك كدة
:مش وقته خدني على المستشفى دراعي بيوجعني قوي
*هم ليتهجم على حسام الذي مازال تائها وبدا في الاستيعاب قليلا منعته فتون من التهجم عليه
: انت يا حيوان اللي عملت في اختي كدة
: انا مش عارف انا عملت كده ازاي في حاجة غلط احلفلك يا فتون اني ما كنتش في وعيي
*بدموع وحرقة من القلب: يلا يا على وديني المستشفى مش طايقة اشوف وشه
:استني هلبس واوصلك
*صرخت به وهي تبكي: كفاية بطل دور الحنية ده بعد كل مصيبة تعملها خلاص ما بقتش عايزة اشوف وشك او اسمعك انت مش عارف انا في اللحظة دي بكرهك قد ايه سامع بكرهك انت حيوان وحقير اتاكدت خلاص من اللي انت شاكك فيه سبني في حالي بقى لو فكرت تلمسني تاني هقتلك يلا يا على
*قام على بمساعدتها ونزل بها اسفل العقار كان في انتظار سيارة أجرة عندما عادت سميحة ألقت بكل مشترياتها فى الأرض وصرخت
: فتون مين عمل فيك كدة
:ألقت بنفسها داخل حضنها وبكت لم تستطع الرد
بقلمي سحر السحرتي
*اوقف على السيارة: عن اذنك يا طنط رايحيين المستشفى
:انا جايه معاكم
*وذهبت معهم وهي تحتضن فتون وقلبها يشتعل مما حدث لها
*بعد الكشف اتضح أن ذراع فتون مكسور قام الدكتور بتجبيسه وأراد أن يقدم بلاغ بعد آثار الضرب الواضحة عليها لكن فتون رفضت
على:ليه يا فتون قدمي بلاغ وخدي حقك بالقانون
:انا عملت كل ده عشان احافظ على صحة ماما اتجوزته غصب بسببك بعد ده كله لو عرفت اللي عمله هتموت انا مستحملة ومكملة عشانها
:بسببي انا ليه
*حكت له في عجالة سبب زواجها من حسام
:عمر حسام ما فكر كدة في حاجة مش مفهومة حسام عصبي بس عمره ما فكر يبتز او يستغل حد دى مش أفكاره
:ما يهمنيش أفكار مين المهم انا وصلت لايه على وديني عند ماما وهنقول ان عربية خبطتني وان حسام مسافر تبع الشغل
:تفتكري هتصدق
:نحاول يا على انا مش قادرة اطلع فوق تاني انا لو رجعت هموت من الحسرة
سميحة: اسمعيني يا فتون انت عارفة انا بحبك ودايما في صفك بس ده مش طبع حسام في حاجة غلط في الموضوع
:النتيجة واحدة يا طنط انا اتذليت واتكسرت نفسي واتهنت ارجوك خليه يطلقني وكفاية كده وانا اول ما اخف هاخود ماما وابعد عنه ومش هيشوفني أبدا ويمكن كمان اسافر بارة بس خليه يفك سجني
:حاضر يا حبيبتي اهدي وقومي بالسلامة ونقعد ونتكلم ونحلها وطلباتك هتتنفذ
بقلمي سحر السحرتي
*رجعت إلى منزل والدتها التي حزنت كثيرا على حالها
*لم يستطع حسام مواجهتها او رؤيتها
عودة إلى الحاضر
*بعد أن تذكرت فتون كل تلك الأحداث التي مرت كشريط سينمائي داخل عقلها وجدت من يجلس بجانبها ويمسك يدها التفتت لتنظر له وجدته حسام وعيونه غارقة بالدموع
*كان يراقبها وانتظر حتى تسنح له الفرصة لمواجهتها وظل مراقب لها حتى واتته الشجاعة
*أرادت أن تسحب يدها لم تستطع لانه كان يحتويها بشدة وأخذ يقبل يدها بجنون
:لو حلفتلك اني ما كنتش في وعيي و مش عارف انا عملت كده ازاي هتصدقيني
*صمتت لم ترد عليه ونظرت مرة أخرى أمامها
:ردي عليا يا فتون انا عمري ما كنت هلمسك غصبن عنك لو استنيتك العمر كله انا كنت ملتزم معاك بكلمة وحافظت عليها .... اكبر دليل على كلامي افتكري اول يوم جوازنا وانت خارجة من الحمام بالبشكير كنت زي القمر وكنت هتجنن عليك لو طبعي كنت عملتها اول يوم .... وفي رحلة شرم كنت ملتزم معاك برضة انا مش عارف ايه اللي حصل يومها عارف ومتاكد ان اعتذاري مش هيتقبل وحقك بس انا اسف
:الاعتذار الوحيد اللي ممكن اقبله ورقة طلاقي
:وانا موافق انت خلاص ضعتي من ايدي وانا استاهل بس هناجلها شوية مش معقول تطلقي بعد ١٠ ايام جواز
:مش هتفرق يا حسام طلقني انت وهاخد ماما ونسافر بعيد عنك وعن البلد كلها
:تفتكري هتستحمل تشوف بنتها مطلقة ما كملتش اسبوعين انا لو مش خايف على صحتها كنت طلقتك دلوقت
:ليه يا حسام قتلت كل فرحة كان ممكن افرحها
:اسف انا انسان اناني حبيتك بجنون ومقدرتش احافظ عليك ولا اخليك تحبيني
:انت عارف انك أكثر راجل انا حبيته في حياتي بعد بابا
*كان مصدوم من سماع اعترافها بحبه
:ايه بتحبيني وخبيتي عليا ليه ورفضتي تتجوزيني ليه
:كنت بحبك ورفضت اتجوزك لان طبعك قاسي كان حبي هيموت بايدك وهكرهك كنت عيزاك تتغير وفعلا فرحت قوي في الأقصر لما شفتك ولمست حنيتك وشفت التغيير واظن لاحظت اني كنت بتجاوب معاك فجأة قلبت وكمان لما روحنا شرم حسيت قد ايه انت بتحبني طول عمرك متسرع وقاسي
:انا غبي انا ما استاهلش واحدة زيك
:تعرف كمان الكام يوم في شرم كانوا من اسعد ايام حياتي كنت بتحجج بوجود ماما وابقى طبيعية معاك وكنت يوميا بتسابق معاك واخسر عشان تاخد مكافاتك ولعلمك انا فاكرة كويس قوي ازاي كنت بطل سباحة.... انا كنت خلاص بعد ما رجعنا كنت هوافق بس روحت الشغل اسلم ورق وامد الاجازة وكنت هحضر لك مفاجأة واهيئ نفسي واخليها ليلة ما تتنسيش كنت هغرق الغرفة ورد وشموع هههه أحلام انت كسرتني وذلتني ومفيش حاجة هتتصلح بعد كدة
*وأكملت ببكاء؛كلامي عن الفرح والشبكة والخطوبة كان من وراء قلبي كل ده ما يهمنيش وكنت هسامحك عليه ... لكن تغتصبني وتمنع فرحتي اني اكون لك بارادتي
:انا جوزك ما يعتبرش اغتصاب
:بتحاول تضحك على نفسك ولة عليا كفاية انت اخدتني بطريقة حيوانية سبني يا حسام حتى امي مش قادرة اترمي في حضنها واشتيكلها منك .... شفت بتحبك قد ايه وكانت بتدافع عنك في شرم ازاي
:عارف وانا كمان بحبها
:بتحبها وبتحبني وتعمل فيا كدة تضربني بالقوة دي لدرجة انك تكسر ذراعي
:صدقيني انا مش عارف ايه اللي حصل هيام طلعت تبارك لنا وبعد ما نزلت حسيت ان جسمي مولع وحرارة طالعة منه وأفكاري مشوشة وبالعافية افتكرت انا عملت فيك ايه
:هيام .... هيام
•تابع الفصل التالي "رواية قسوت على فاتنتي" اضغط على اسم الرواية