Ads by Google X

رواية ليس العمر حاجز الفصل السابع عشر 17 - بقلم جنات بدر

الصفحة الرئيسية

 رواية ليس العمر حاجز الفصل السابع عشر 17 - بقلم جنات بدر 

الفصل السابع عشر بقلم جنات بدر 

بدأت جنه تفوق وكانت بتحرك ايدها وقالت يونس لا رضوان .......يونس فاق سمع اخر جمله قلبه وقف ونظر لها بزهول.....

وقال بتحبيه قوي اكديه عشان تهلوسي بيه امال ازاي مخدتش بالي أنو في بينكم علاقه......فتحت جنه عيونها وقالت بتعب......... يونس حصل ايه.....أنا فين.....

قال يونس محصلش حاجه يزوجتي العزيزه مفيش اختي طلقه مكان حبيب القلب وكنتي بضحي بنفسك عشانه......

انصدمت جنه وهي مش قادره تتكلم وقالت إنت بتقول ايه يايونس......هو أنا مش مالي عينك عشان تبصي لغيري 

طيب كنتي جربيني الاول وبعدين احكمي ولا عشان هو كبير عني عجبك....بس على فكره انا أجمد منه......

وكمل بغضب وقال ده انا مرضتش اللمسك ولا أقرب منك غصب على الرغم إنو مفيش رجل صعيدي بيعمل اكديه وكان ممكن اخد 

حقوقكي منك ثالث ومثلث لكن يونس المنياوي مش بيفرض نفسه على حد وكنت سايبك على راحتك بس مكنتش اعرف انك بتطعني في ضهري 

جنه بقيت مش قادره تتنفس وبقيت بتتخشب وجسدها يرتعش بسرعه وبيقت الأجهزة تصفر جامد دخل بسرعه طاقم الدكاتره 

قالت علياء بشرود يونس المنياوي ابن عيلت المنياوي أكبر العائلات ولا تشبه اسماء ....لا هو يونس عز المنياوي ليه بتسالي ياماما 

قالت علياء مش ده أمه جبريه.......هز راسه رضوان بايوه .....
رضوان أنت اتعرفت عليهم ازاي وايه بينك أنت والجدع ده شكله مش سهل......يابابا يونس انا وهو بين شكل وانا كنت عايش بينهم 
في بيت الضيوف وبعدين اللي حصل هو.......

خرج الدكتور من الغرفه......بتي يادكتور مالها......قال الدكتور بسراحه مكذبش عليكم حالتها كل مده بتسوء هي الجرح كويس بس حالتها النفسيه باقي الفصل موجود على صفحتي مدمرة هي في صدمه وكان عندها إنهيار عصبي ف عملوها بحب وابعدوها عن أي شي يتعب نفسيتها 

عشان احتمال تدخل غيبوبة.....شهقت عايشه بخوف شديد قائلة لا مستحيل...إيه إللي جرلك يابتي كنتي كيف الورد المفتحه......

تنهد رضوان وقال هو ده كل اللي حصل بس والله ياماما انا مش فاكر أي حاجة......قالت علياء بحزن انا قولت متجيش هنا مسمعتش كلامي.......بس ده اللي حصل هي بنت مين من بيت المنياوي 

بت محمد المنياوي......علياء بصدمه بت محمد مستحيل ازاي ده.....واللي اتخانق معاك اخوها......لا ده زوجها......قالت أنا عايزه اتكلم معاه.......

افرحي يانواره خلاص كلاتها اسبوع وتكوني مراته هو خلاص هيطلق العانس العجوزه بت عايشه 

بجد ياخاله قولي والله أني مش مصدقه......لع صدقي ياقلب خالتك يونس ليكي انتي ومش لي حد غيرك......بس ازي ده حصل 

فكرت جبريه 
__________فلاش باك________________

كانت نزله الصبح بدري زي كل يوم.......وفجأه حد مسكها من ضهرها وحط منديل على انفها وبقها وغابت عن الوعي 
يلاه شيلي معايا قبل حد ميصحى 

ياختي غلط اللي بنعمله ده........ويعني إبني يقضي عمره مع بت عايشه ده اللي صح ولا بتك اللي قلبها مكسور علشان يونس بقي لغيرها........مش كفايه امها اتجوزت زوجك كمان 

سكتت جليلة......قالت جبريه طيب يلاه وخدو جنه على بيت الضيوف كان معاهم المفتاح.....دخلوا ورشو لي رضوان كمان مخدره 

وبعدين خلصوا كل شي ومشيو....

_______عوده _________

خالتي روحتي فين انا بكلمك.......ها بتقولي ايه......بقولك ازاي حصل ده.......قالت جبريه هي اللي كانت لابسه قناع البراءة 

ودلوقتي اتكشفت على حققتها.....المهم انبسطي يونس هيكون ليكي انتي........

رجع يونس على البيت وكان ظاهر التعب والإرهاق على وجهه 
اتجمع  حسن يونس كيفها جنه فاقت ولا لسه 

تنهد يونس وقال فاقت ياجدي وهي كويسه.....امال انت رجعت ليه ياخوي 

قال يونس أنا طلقت جنه.....يتبع

  •تابع الفصل التالي "رواية ليس العمر حاجز" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent