Ads by Google X

رواية قلبي بينادي باسمك الفصل التاسع عشر 19 - بقلم ياسمين

الصفحة الرئيسية

   

رواية قلبي بينادي باسمك الفصل التاسع عشر 19 - بقلم ياسمين


 part 19 سلام
                              
                                    
اعتذر عن التأخير و لكن لظروف شغلي مش بقدر انزل اكتر من بارت في الاسبوع ، و اذا في قابليه انزل اكتر هنزل 
*******************************
فتحي: مش قلتلك مش هنسهالك يا عبد الله 
عبد الله: ترا فتحي لا تحملني شي انا ما سويته 
فتحي: بس يا عبد الله بس ، انت مدقتش يوم واحد من ايامي ، معشتش هربان و خايف وحياتك اتدمرت انت عايش في قصر غني أباً عن جد ، عاوز أيه تاني من الدنيا 
عبد الله: ايش الي يرضيك و اسويه 
فتحي: معدش في حاجه تهديني 



 مسك ياقه جلبيته و هزه جامد لدرجه ان شماخه وقع ( الشماخ القماش الكاروهات الي بيتحط على رأسهم) 



فتحي: و الله ما هسيبك 
___________________________________



فضلت رضوى تطرقع في ايديها من التوتر ، كل حاجه باظت فجأه ، و اتكشفت قدام الكل ضغطت على زرار استدعاء الممرضة 



الممرضة: ايوا اتفضلي 
رضوى: ناديلي دكتور تركي 
الممرضة: هشوفه اذا فاضي ولا لا 



خرجت الممرضة و رضوى ناويه تكشف الحقائق ، دخل تركي لرضوى بوش جامد 



تركي: اتفضلي ، ايش تبين 
رضوى: بص يا ابن الناس ، كل حاجه في حياتي باظت فهي كدا كدا خربانه ، اسمع مني كويس الي هقولك عليه و ركز في كل كلمه 



اتغيرت ملامح تركي للاهتمام و شاورت له يقعد عشان تبدأ 



رضوى: قبل اي كلمه هقولها ، سالي لازم ترجع بيتها 
تركي: هذا بسويه وما احتاج طلبك 
رضوى: ابوك راح لفتحي ، وفتحي مش هيسيبه 



وقف تركي و بدأ صوته يعلى 



تركي: انت ايش تخربطين ، ايش الي راح و لوين بالوقت ذا 
رضوى: فتحي عنده اعتقاد تام ان سبب دخوله السجن هو ابوك ، و كل ما كان يشوفني كان يتوعدله ، ابوك مش هيطلع منها سليم ، انا بقول الكلمتين دول عشان انا مهما عملت من غلط فأنا أخدت تمنه و بزياده ، و احقاقا للحق ابوك مقصرش معايا ولا يوم لما كنت على ذمته ، خد سوار و ابوك و سافرو ، بس اوعدني ميقاطعونيش 



سكت تركي وبص لرضوى باستغراب مش قادر يفهمها 



تركي: ما اقدر أفهمك ، طالما انت تحبينهم كذا ليش سويتي كل ذا ؟ 



سكتت رضوي و بصت لايديها و شبكتها ببعضهم جامد 



رضوى: هو الانسان كدا ، مبياخدش باله انه عك الدنيا غير لما تبوظ منه ، وانا مستحقش ان يتبص في وشي اصلا 



قرب تركي لرضوى و حس فعلا انها ندمت 



تركي: اذا تبين التوبه الله بابه مفتوح ، واذا تبين السماح ما شفت اطيب من قلب سوار ، بس انت انويها 


 
          
                
خرج تركي من الاوضه و مش عارف يتصرف ازاي ، اتصل بسوار الي كانت في المسجد عشان تيجي بسرعه ووشها مقلوب 



سوار: انت متأكد من الي بتقوله
تركي: اتصلت فيه ما يرد 
سوار: استني ، انا هتصل بسالي ، يا رب بس تعرف ترد عليا 



اتصلت بسالي و فضل الموبيل يرن بس محدش بيرد 
___________________________________



كانت تحت الترابيزه دموعها على خدها و بتحاول تقفل ودانها ، سمعت زن الموبيل جنبها،  خايفه ترد ليسمعها  فتحي ، مسكته بهدوء و ايديها بترتعش و مسكت الموبيل ، ردت بصوت مهزوز 



سالي: ألو 
سوار: سالي ألو سمعاني 
سالي: الحقيني يا سوار ، انا خايفه
سوار: اهدي يا سالي عرفيني مكانك و انا هجيلك 
سالي: سوار الباب و النور  مقفولين ، انا خايفه
سوار: متخافيش ، عرفيني مكانك وانا هاجي افتحهم ، اوعدك قوليلي بس انتو فين 
سالي: سوار ،  هيجي يضربني الحقيني 
سوار: محدش هيقدر يقربلك وانا موجوده ارجوكي قوليلي انتو فين 
سالي: هبعتلك اللوكيشن على الواتس 



قفلت المكالمه مع سوار و جسمها بيرتعش كل همها تستخبي في مكان بعيد عن اي باب مقفول 
___________________________________



عبد الله: انت ما كنت كذا 
فتحي: انا شفت كتير يا عبد الله و كله بسببك 
عبد الله: احكي ايش سويت انا 
فتحي: بعد ما حضرتك مدافعتش عني مراتي سابتني و طلبت الطلاق ، و عيالي معنتش بشوفهم ، مرضتش اطلقها راحت خلعتني ، بقيت راجل مخلوع بسببك 



بص عبد الله لفتحي باستغراب 



فتحي: متشتغربش انت السبب مش في دي بس ، انا رديت كرامتى و حرقتها ، اه حرقاها مش انا الراجل الي اتخلع و عيالي حرقتهم هم كمان ، مش هم كانو ورا امهم يستاهلو مهم قلالات الاصل 



بص عبد الله لفتحي برعب و رجع يهديه 



عبد الله: الله يقبل التوبه خلاص ، انت سويت ذنب و ان شاء الله الله يغفرلك 
فتحي: انا معملتش حاجه غلط ، انا رديت كرامتي الي انت كنت السبب في بعترتها 



ابتسم فتحي بشر و مسك ياقه عبد الله 



فتحي: و الله لأخليك تندم على اليوم الي جيت عليا فيه 
___________________________________



وقفت عربيه الشرطه تحت البيت و طلعت قوات الشرطه بسرعه للمكان و وراهم تركي و سوار ، سمعو زعيق جامد من الشقه كسرو الباب و دخلو بسرعه ، لقو فتحي ماسك عبد الله من ياقته و وش عبد الله احمر من الزعيق ، دخلت الشرطه مسكت فتحي و خرجته برا الشقه 



تركي: يبا انت طيب 
عبد الله: أيه تركي 
سوار: اقعد يا بابا ارتاح ، بابا متعرفش فين سالي 




        
          
                
هز راسه بمعني لا ، جريت سوار لكل الاوض تفتح اوضه ورا التانيه عشان تلاقيها دخلت اوضه النور مطفى فيها فتحت النور عشان تسمع صريخ سالي 



سالي: لا لا لا ، خلاص انا اسفه مش هعمل كدا تاني ، خلاص و الله 



دخلت سوار ليها و قربت منها تحت الترابيزه ، دخل تركي و عبد الله على صوت سالي 



سوار: سالي انا سوار اهدي محدش هنا غيري ، متخافيش 
سالي: سوار ، هيجي دلوقتي هو قالي هيجي 
سوار: متخافيش محدش جاي 
سالي: هيضربني ، انا معملتش حاجه 
تركي: سوار ايش في؟ 
سوار: مفيش اخرجو بس دلوقتي 



قربت سوار لسالي و حضنتها كويس 



سوار: خلاص اهدي محدش جاي خلاص ، هو خلاص مات 
سالي: مات 
سوار: اه مات ، مات من زمان متخافيش ، محدش هيقدر يقربلك طول ما انا موجوده 



خرجت سوار مع سالي من تحت الترابيزه و قعدت برا ، جابت لها ميه بسرعه و قعدت جنبها تحسس على شعرها بهدوء لحد ما هديت 
__________________________________



فتحي: ابعد عني بقولك ، انت بتاخدني ليه خده هو 



وقف كلامه قلم من الظابط ايهاب يخرسه 



ايهاب: القلم دا عشان هربت 



ضربه قلم تاني 



ايهاب: و دا عشان حرقت مراتك 



ضربه قلم تالت 

ايهاب: و دا عشان خطفت بنت اختك 



ضربه قلم رابع 



ايهاب: و دا عشان بسبب قلبت الدنيا من السعوديه لهنا 



زقه وقع على الارض و شفايفه  مدممه و بص للظباط يكلمو عليه عشان يتعرض على النيابه 
___________________________________



تاني يوم الساعه ١١ الضهر  بدأت تحضر الفطار عشان يجهز ، باتت هي و أختها مع تركي في بيتها عشان تتطمن عليهم و يتفاهمو في كل حاجه ، خرج تركي من اوضته و شعره منعكش دخل المطبخ و كانت اول مره يشوف سوار من غير حجاب 




  

      تاني يوم الساعه ١١ الضهر  بدأت تحضر الفطار عشان يجهز ، باتت هي و أختها مع تركي في بيتها عشان تتطمن عليهم و يتفاهمو في كل حاجه ، خرج تركي من اوضته و شعره منعكش دخل المطبخ و كانت اول مره يشوف سوار من غير حجاب 
  
    
        
    
 

كانت لفه شعرها كحكه و لابسه ترنج رياضي شيك و قاعده تردد مع سورة البقره مع الراديو الي شغال في المطبخ ، ابتسم و قرب منها و باسها راسها 




        
          
                
تركي: صباح الخير 
سوار: صباح الفل ، يلا صحصح عشان تفطر 
تركي: ايش تفطرينا اليوم 
سوار: فطار مصري من الي قلبك يحبه 



خرج تركي من المطبخ و اتوضى و صلى خلصت ودخلت على سالي 



سوار: سالي ، يلا اصحي انا جهزت الفطار 
سالي: مش عاوزه 
سوار: لا مينفعش قومي 
سالي: سيبيني في حالي يا سوار 
سوار: سالي ، ارجوكي تعالي يلا خلينا نفطر مع بعض ، وحشتني القعده معاكي 
سالي: هو انت ليه مبتكرهينيش يا سوار 
سوار: اله ، و أكرهك ليه
سالي: عشان انا دايما بطلع غلط و دايما انت الي صح 
سوار: مش عيب نغلط يا سالي 
سالي: بس انا مش بغلط ، انا بعك
سوار: واذا بتعكي ، عادي انا هسامحك 
سالي: بس المرادي عكيت جامد 
سوار: احكي و متخافيش 



حكت سالي كل الي حصل معاها و مع عمر و بدأت تعيط 



سوار: اهدي يا سالي ، كلنا بنغلط و عشان نتعلم لازم نغلط ، قبل اي حاجه اوعديني انك هتستنى حلالك 
سالي: اوعدك 
سوار: الفلوس الي مع عمر  هنجيبها متقلقيش 
سالي: ازاي
سوار: متشغليش بالك ، انت بس قومي اتوضي و صلي الصبح مع ركعتين توبه كدا و أنوي و خير و ربنا هيقف جنبك 



خرجت سوار و سالي عشان تلاقي تركي و عبد الله قاعدين قدام التيليفزيون حطت الفطار على الترابيزه و اتجمعو 



عبد الله: سوار بنتي ، ان شاء الله تسافرين السعوديه بكرا ، تركي بيرجع بعدنا ب ٣ ايام
سوار: اسافر ! 
عبد الله: ما اطمن و انت هنا 
سوار: طب و ماما 
تركي: بابا عين لها ممرضة خاصه كل أمورها تكون بخير 
سوار: بس يا بابا انا مش جاهزه 
عبد الله: ايش تبين و انا اجهزه 
سوار: شغلي و سالي 
عبد الله: كل شي له حل ، و سالي ان شاء الله بتجي معك 



بصت سالي لسوار و رجعت بصت لتركي و عبد الله 



سالي: بجد 
تركي: أيه اكيد ، انت صرتي مننا الحين 
سالي: و ماما هتوافق 
تركي: لا تشيلي هم 



بصت سالي لسوار بسرعه و عينيها بتلمع ، بصت سوار لتركي و ابتسمت ، ابتسم تركي ليها و قام بسرعه 



تركي: طيب يبا ، انا بروح المشفى و بجهز التذاكر 
سالي: بس انا مش معايا باسبور
تركي: لا تشيلي هم ، بابا دبر كل شي 
سالي: انت كنت هتاخدني من الاول يا عمو 
عبد الله: اكيد باخذك ، انت بنتي الثالثه 



دمعت عيون سالي و قامت حضنت عبد الله ، خرج تركي المستشفى و خرج عبد الله يجهز حاجاته عشان السفر 
___________________________________



رضوي: خلاص بكرا السفر 
تركي: ان شاء الله
رضوي: ممكن تخليني اشوفهم مره اخيره قبل ما يسافرو 
تركي: ان شاء الله



مد تركي ايده بورقه ليها



تركي: ذا رقمي ، اذا تحتاجين اي شي فيك تتصلين بأي وقت 
رضوي: انت ليه بتعمل كدا؟ 
تركي: سيدنا ابراهيم ابوه كان كافر و ما مَل منه ، انت أم سوار حتى و اذا سويتي شي غلط بتكوني أم سوار ، ولك فضل عليها و واجبي احفظك ، حفظك من حفظي لسوار ، و أمانه اتحاسب عليها سالي بعيوني لا تخافين 



خرج من عندها و بدأ يمر على الباقيين عشان يقدر يسافر مطمن 
___________________________________



اليوم الي بعده الساعه ٥ العصر بتوقيت السعوديه وقفت قدام الكعبه بتعيط و ايديها على قلبها و مش قادره تتكلم نزلت سجدت تلقائيا و بدأت تعيط ، فضلت على الحاله دي دقيقه تقريبا قامت و مسكت ايد سالي الي كانت بتعيط هي كمان 



سوار: اخيرا يا سالي ، وصلتلها 



ابتسم تركي و اخدها في حضنه و بدأت تطوف حولين الكعبه و الدموع علي عينيها مش قادره تقف ، مخدتش بالها من النظرات الي مفرقتهاش من اول ما دخلت الحرم 

 
  

      ابتسم تركي و اخدها في حضنه و بدأت تطوف حولين الكعبه و الدموع علي عينيها مش قادره تقف ، مخدتش بالها من النظرات الي مفرقتهاش من اول ما دخلت الحرم 
  
 
 



google-playkhamsatmostaqltradent