Ads by Google X

رواية حبيبي كوري الجنسية الفصل الاول 1 - بقلم ضحى عامر

الصفحة الرئيسية

  رواية حبيبي كوري الجنسية كاملة بقلم ضحى عامر عبر مدونة دليل الروايات 

رواية حبيبي كوري الجنسية الفصل الاول 1

﷽ نصلى ع النبي صلى الله عليه وسلم 💚

بارت(1)🩷💃🏻

في مصر وبالتحديد ف مدينه القاهره بتصحي بطلتنا اللى عندها 22سنه بنت جميله جدا شعرها بنى طويل وبيضه وعيونها رمادى وجسمها مقسم وقوامه مشموق وده طبعاً لانها بنت نشيطه وبتحب الجيم وبتحافظ ع صحتها واكلها وبيكون اسمها لاميس.....
وبتكون عايشه مع عيلتها المكونه من امها وابوها واخوها الكبير محمود...
بتصحى لميس وبتمسك تلفونها وبتلاحظ ان الساعه بقت ٩:٣٠ ف بتصدم و....
لاميس _ياااا ماااامااا مصحتنيش لى كده اتأخرت اوووي ي ماما هي راحت فين؟ ي بااابااا ي محمود حد موجود هنااا؟ راحوا فين دول مش معقوله يطلعوا من غير م يقولوا؟
وبتطلع برا ف اوضه التليفون وبتلاقى محمود اخوها قاعد ببرود بيتفرج وبياكول فشار
لاميس بغضب_محمود! كنت عماله انده عليك اى مش سامعنى وماما وبابا فين؟
محمود بنفس البرود_معرفش
لاميس بغضب اكتر _ازاى متعرفش؟؟
محمود بنفس بردوده_زى الناس
ومسك طبق الفشار ودخل اوضته وسابها وهيا مدايقه
لاميس بغض_كائن بارد اوووف
محمود وهو مطلع راسه _يووو ع النسيان ي محمود معلش ي لولو ابقى اقفل التلفزيون وغمزلها ودخل تانى
لاميس بغيظ_نينيني لولو نيني معلش نسيت عيل بارد ، والله يمحمود لاشكيك لماما بس لما اعرف راحوا فين من الصبح كده وفجأه بيرن تلفون لاميس وبتجري تجيبه وهيا بتحسب ان اللى بيرن مامتها
لاميس_الوو الووو مين معايا الووو
الشخص_......
لاميس_يوو الوووو الوو وبتشوف الرقم بتعرف انه رقم مش متسجل اصلا
لاميس بغضب _هيا ناقصه شغل هبل وقفلت السكه ف وشه

ع الجنب التانى
في شركه كبيره جدا للمنقولات بقف صاحب الشكره وهو مبتسم بخبث
_لابس صوتها طلع حلو اوى حتى وهيا متعصبه
المساعد _بجد ي باشا
صاحب الشركه برفعه حاجب_هو اى اللى بجد م تظبط ياض بدل م ادوس على خلقتك بجزمتى

المساعد بخوف_اسف ي باشا مش هتتكرر تانى انا بس كنت اقصد...
صاحب الشركه رافع ايده ف وشه علشان يسكت وقال بغضب _اخرس مسمعش صوتك تطلع على برا ومشوفش خلقيتك نهائي.
المساعد بخوف من رائسه_امرك يافندم وطلع برا ع طول
صاحب الشركه وهو واقف بيبص من الشباك وبيبتسم ابتسامه خبيثه _هانت ي حلوه كام اسبوع بس وهتبقى ف سريري وتحت رحمتى 

الظهر ف بيت لاميس
بتسمع لميس صوت جرس الباب وبتجري ع الباب وبتفتح بسرعه وبتلاقي....
لاميس بفرحه_ماما! بابا!   كنتوا فين؟
الام_كنا برا يحبيبتى بنظبت شويه حاجات كده
لاميس بعدم فهم _حاجات اى دى ي ماما الصبح كده؟
الام وهيا بتدخل _ابدا يحبيبتي مجرد شغل كده وبنظبت شويه حاجات كده مفاجأة ليكى وبعد م بتقول جملتها بتبتسم بخبث للي جاى
لاميس_ماشي ي ماما مفاجأتي هخدها امتى بقااا
الام بخبث _متخفيش يحبيبي هتخديها قريب قريب اوي متستعجليش
لاميس وهيا بتحضن امها_حاضر ي ماما تسلميلي على المفاجأة اكيد هتكون حلوه
الام _اكيد طبعا يروحي
لاميس _ماشي ي ماما اااه صح نسيت اقولك انا مروحتش الجامعه انهارده
الام_بس وانتى هتروحى لى اصلا انهارده اجازه اى نسيتى
لاميس بصدمه _بجد؟ ده انا نسيت ان انهارده اجازه فعلا
الاب_طيب يبنتى تعالى نفطر وبعدين هنقولك ع حاجه كده انا وامك
لاميس _حاضر يبابا
وبتدخل لاميس هيا وامها يحضروا الفطار......
الام_لاميس روحى اندهى ل محمود يفطر معانا
لاميس بغيظ من سماع اسم محمود _حاضر ي ماما ونسيت اشكيلك من محمود بقا بيستفزنى اوى وبعماملنى ببرود
الام_معلش يحبيبي استحملى اكيد بيهزر معاك
لاميس_اممم
الام_ يلا روحي بقا
لاميس_حاضر يماما

وبتوصل لميس اوضه محمود وبتخبط
لاميس_محمود ي محمود افتح تعال افطر معانا
ومفيش رد من محمود ف بتطر تتدخل الاوضه وبتحسبه نايم
لاميس وهيا بتفتح الباب براحه-محمود انت نايم ي محمود
وبتلاقى السرير فاضي
اى ده هو راح فين معقوله ف الحمام وبرده بتلاقى الحمام فاضي وبتلاحظ ان بابا البلكونه مفتوح ف بتروح عنده وقبل م تنطق بتلاقى محمود بيتكلم ف الفون وبيقول.............
محمود _ وانتى برده وحشانى يروحي والله نفسي اشوفك تانى تعالى نتقابل بقااا وحشتيني موووت
الطرف التاني _وانت كمان ي مودى والله اوووي ياقلبي بس صعب بابا هيكون ف البيت الاسبوع ده
محمود_قوليلو رايحه عند سما صحبتى اصلها وحشتيني اووي
الطرف التاني-ههههههه بس ي بيبي مش هينفع علشان ماما وام سما صحاب وممكن ام سما تقول لماما انى مجتش اصلا عندهم
محمود بحزن  مصتنع_ككده زعلان منك بجد اتصرفي بجد وحشتيني
الطرف التاني _خلاص خلاص  هحاول  والله مش تزعل بقا مقدرش  ع زعلك هاا سمحتنى يروحي
محمود بخبث_مقدرش اصلا ازعل منك يقلبي انتي  االمهم  هنقابل  فين وامتى
الطرف التاني _مش عارفه تيجى  نتقابل ف نفس المكان؟
محمود _تمام يحبي خدي بالك من نفسك كويس
الطرف التاني _حاضر ياقلبي بحبكك باى يبيبي
محمود_بباي حياتي

وكل ده  تحت  صدمه  لاميس من اخوها لانها مكنتش  متوقعه  منه كده
ورجعت  للخلف وعملت نفسها لسه جايه
محمود بجمود _ننعم  عاوزه ااى  ومين سمحلك تدخلى  من  غير ازن؟
لاميس  بهدوء على عكس الصدمه اللى جوها _ماما بعتتنى علشان  اندهلك تفطر معانا  وانا  خبط كتير  وانت  مسمعتنيش  ..
محمود  ببرود _ااه طيب  روحي وانا  جي وراكى
لاميس بغيظ  من بروده_ ماشي  ومشت علطول

محمود بديق_على امتى  ي لاميس على  امتى واخلص ماشي كلها  كام اسبوع وابتسم  بخبث
وشكل ف سر  كبير  ي ترا اى السر وهيحصل اى مع لاميس هنعرف  بعدين 

تفااااعلواااا.......
بقلمي: ضحى عامر🌚♥️

 
google-playkhamsatmostaqltradent