Ads by Google X

رواية قلبي بينادي باسمك الفصل الثالث و العشرون 23 - بقلم ياسمين

الصفحة الرئيسية

   

رواية قلبي بينادي باسمك الفصل الثالث و العشرون 23 - بقلم ياسمين


 part 23 فضيحه
                              
                                    
سالم: حلو أوي أوي كدا 
فارس: اشطا يا صاحبي ، هكون موجود اي وقت تحتاجني فيه 
سالم: احلى مسا عليك يا زميلي 



خرج فارس من بيت سالم و سالم قاعد يبص على الصور الجديده و فتح شات سالي 



سالم: أيه يا قطه ، شكلك مستبيعه ، عموما انا عندي ليكي هديه صغيره هتعجبك 



بعت لها صوره من الصور الي عملها 



سالم: رقم حسابي هتلاقيه عندك  هستنى الفلوس كامله 
___________________________________
مسكت موبايل سالي و ادته لساره 



جهاد: بسرعه ، بتلاحظ ان الموبيل مو معها 
ساره: ايش الي تلاحظ ، شوفى كيف هي لا ما تلاحظ ، بس اشغليها عني 



راحت جهاد لسالي تهديها ، حاولت تفتح الموبيل بس مش عارفه الباسورد شاورت لجهاد تيجي تاني 



ساره: مسويه باسوورد على الموبيل 
جهاد: ايوا ، وايش اسوي 
ساره: ما تعرفين ايش هو 
جهاد: كيف اعرفه ، هي مره واحده الي حكيت معها ، ما اعرف عنها شي 
ساره: رجعيه لها و ركزي على الباسورد كيف تفتحه 



أدت ساره الموبيل لجهاد عشان ترجعه لسالي و وقفت جنب خديجه تواسي فدوى الي بدأت تنهار في طرقه المستشفى 
___________________________________



مكنتش سامعه اي حاجه حوليها ، ولا حاسه بأي حاجه ، كل الي بالها انها السبب في ان سوار جوا المستشفى ، بترتعش و دموعها مش عارفه تقف ، بدأت تدور في عيون الي حوليها على حد تقدر تطمن جنبه ، كلهم أغراب بالنسبالها ، إحساسها بالذنب مخليها تفتكر ان كل الي حوليها بيوجهو ليها صوابع الاتهام ، قطع تفكيرها تركي الي خرج من الاوضه 



عبد الله: ايش في تركي طمني 
تركي: الحمد لله يبا كل شي تمام 
عبد الله: ايش فيها 
تركي: هبوط حاد بالدوره الدمويه ، لحقناها بأخر لحظه 
فدوى: من ايش 



راحت فدوى لسالي و مسكت كتافها 



فدوى: سوار مريضه شي 



كانت سالي في صدمه مش قادره تتكلم كل الي عليها تعيط بس 



تركي: خالتي لا تضغطين على البنت ، هي مو مريضه ، ممكن اجهاد او الحاله النفسيه مو شرط يكون مرض
خديجه: يعني ايش فيها تركي 
تركي: بنشوف خالتي ، بس تفوق و نشوف كل شي ، الحين المغذي بيدها انا بكون هنا ، كل شي تمام 
سالي: انا هعد معاها
تركي: ايش الي تقولينه سالي ، ما تشوفين كيف حالك ! 



مسحت سالي دموعها بسرعه و وقفت 



سالي: مالي ما انا كويسه أهو ، مش همشي من هنا غير لما تكون معايا 
ساره: وانا تركي بكون معها اذا احتاجت شي ، تشوف كيف حالها 
سالي: انا كويسه مش محتاجه حد معايا
ساره: لا مو كويسه ، انا بساعدك
تركي: المرافق واحد بس 
سالي: انا أختها ، انا أولى بيها من الغريب 



 
                
سكت الكل ، استغربو من كلام سالي ، هم مش أغراب ، دول عيلتها 



تركي: خلاص سالي بتكون مع سوار ، واذا في شي ببلغك يبا 
___________________________________
دخلت خديجه البيت و صوتها عالي 



خديجه: شفت المزيونه الي تبيها لابنك كيف لسانها طويل ، انا بنتي غريبه 
فهد: ايش في خديجه ، البنت مو بوعيها 
خديجه: لا بوعيها ، انت ما شفت كيف تناظر ساره بحقد و غل ، هذى ما تنفع لابني 
فهد: انت ايش تتكلمين الحين ، بنت اخوى بالمشفى و انت تهتمين بالخطبه
خديجه: وانا ايش يدخلني ببنات الناس ، ابني اهم الحين 
فهد: خديجه ، انت صرتي تخربطين بالكلام 
خديجه: ترا انت التاني 
فهد: انطمي 



مشيت خديجه تشوح بايدها لفهد ، هي عارفه انه بق على الفاضي ، عمره ما أخد موقف ضد كلامها الي زي السم ولا تصرفاتها الي كانت سبب في مشاكل كتير بينه و بين اخواته .



طلعت خديجه لساره و قفلت الباب بالمفتاح و بصت لها كويس 



خديجه: ابيك تحطين ذيك المغروره بمكانها المناسب 
ساره: ايش تبيني اسوى 
خديجه: ما أعرف ، بس ابيها تعرف ان هي الغريبه مو احنا 
ساره: ما أثق فيك يما 
خديجه: أفا ليش 
ساره: امس بعتيني عشان سيف و اليوم صرت حبيبتك 
خديجه: انا ما اضحى بولد من أولادي عشان الثاني ، بكرا تصيرين أم تحسين فيني 
ساره: تسانديني 
خديجه: اذا ما يضر اخواتك بساندك 



ابتسمت ساره فهمت خديجه ان ساره في دماغها حاجه و ابتسمت هي كمان 
___________________________________



دخلت قعدت جنب سوار ، وشها كان اصفر و في ايديها اليمين محلول قعدت تعيط و تندم على اليوم الي اتعرفت فيه على عمر ، دخل تركي عليها و قعد جنبها 



تركي: و الله هي بخير 
سالي: انا عمرى ما هسامح نفسي 
تركي: ليش انت ايش ذنبك 
سالي: انا السبب انا السبب 
تركي: انت السبب في ايش 



أخدت بالها من كلامها و رفعت راسها بدأت تلقلق في الكلام 



سالي: لا مفيش ، أصلى زعلتها امبارح 
تركي: ايش في 
سالي: خناقه عاديه



سكت تركي و بدأ يشك 



تركي: شي يخص عمر 



رفعت راسها سرعه و بصت في عنيه الي خلاه يتأكد ان في حاجه 



سالي: انت عرفت عمر منين 
تركي: ما يخصك 
سالي: هو وصلك؟ و الله معملتش حاجه 
تركي: انت تثقين بسوار مو 
سالي: اكيد 
تركي: سوار كانت تثق فيني 
سالي: مقدرش ، سوار قالتلي مقلش لحد 
تركي: اذا  الموضوع ذا الي سوى بسوار كذا ، يعني هو كبير 




        
          
                
سكتت سالي مش عارفه ترد ، تتكلم و تفضح نفسها قدامه ، ولا تسكت و تألف أي حاجه 



تركي: خالد صاحبي  كان السبب في رجوع سوار سالمه ، اذا في شي بيسوي اللازم 
سالي: و الله العظيم ما عملت حاجه غلط 
تركي: ايش في 
سالي: بس اوعدني تصدقني 
تركي: بوعدك 



حكت سالي لتركي كل حاجه و وقف مصدوم مش قادر يستوعب 



تركي: يعني ذيك الصور ما بعتيها لأحد ، حتى لعمر 
سالي: و الله أبدا ، انا اه كنت بستعبط و عملت حاجات غلط بس انا مش هبله 
تركي: السناب يحافظ على خصوصيه الشخص مو 
سالي: اه 
تركي: خلاص اعطيني رقم الحساب و انا بجيب بياناته 



فتحت الموبيل لقت رساله من سالم فتحتها و اتسمرت في مكانها و بان عليها الرعب 



تركي: ايش في 



فضلت سالي ساكته و بصه الصوره ، خطف تركي الموبيل منها بص عليه و رجع بص لها ، أخد رقم الحساب و قام 



سالي: و الله العظيم دي مش صورتي ، هو اكيد مفبربكها 



خرج تركي من غير ما يرد عليها و الدم بيغلي في عروقه ، وهي انهارت مش عارفه الي عملته دا كان صح ولا غلط 
___________________________________
خديجه: في ايش تفكرين 
ساره: سالي هذى سوت مصيبه ولازم اكشفها للعيله 
خديجه: ايش سوت 
ساره: ما فهمت كثير ، بس الموضوع فيه صور و كذا 
خديجه: انت تبين الصور هذى تكون بيدك 
ساره: لازم اخد الموبيل وابعت الصور لي 
خديجه: وليش ما تسوين زي الهاكرز ذول 
ساره: يما ، صرتِ متطوره و تعرفين الهاكرز 
خديجه: بس انطمي ، انا ما اسمع سوالفكم على الفاضى
ساره: بس انا ما اعرف أحد 
خديجه: لا تعرفين ، تتذكرين وقت المشكله لريهام صديقتك 
ساره: ايوا ، ايش فيها 
خديجه: ما احتاجت هاكر و ما اعرف ايش 
ساره: بس يما طلبت فلوس كثيره 
خديجه: مو مشكله ، انت بتاخذين فلوس أكتر لما تتزوجين تركي 
ساره: خلاص بتصل فيها الحين
___________________________________
عدى ٤ ساعات وبدأت سوار تفوق و سالي مش معاها خالص ، دخل تركي عليهم يتطمن 



تركي: الحمد لله صرتي بخير 
سوار: الحمد لله 
تركي: لازم تكوني بالمشفى كمان يوم نطمن عليك
سوار: تمام



بصت لسالي الي كانت تايهه في عالم لوحدها 



سوار: سالي ، انت كويسه 
سالي: اه ، اه انا كويسه 
تركي: خالد وكل شخص بشرطه الانترنت يشوف فين مكانه ان شاء الله ساعات و كل شي بيخلص 
سوار: يجيب مين ؟ 
تركي: سالي حكت كل شي 




        
          
                
قال اخر كلمتين و هو مدايق و خرج من غير ما يتكلم اي كلمه ، رجعت بصت لسالي بصدمه



سوار: انت ليه كل شويه بتصعبي الموضوع علينا 
سالي: انت كنت هتموتي بسببي 
سوار: فتروحي تحكي كل حاجه لتركي 
سالي: مهو طلع عارف موضوع عمر ، وشكلك معرفاه كل حاجه جت على دي يعني 
سوار: عشان عرف موضوع دفتر الشيكات ، وبعدين دا غير يا غبيه ، دي سمعتك انت مستوعبه يعني أيه سمعتك 
سالي: خلاص بقا الي حصل حصل 
سوار: ليه كدا يا سالي ، هو انا مش مكتوبلي الراحه ابدا 



لفت سوار وشها النحيه التانيه ، وخرجت سالي من الاوضه و حاسه ان كل سبل الهروب   اتقفلت في وشها ، كانت مفكره ان السفر هيغر من حياتها ، طلع ان المشكله مش في المكان المشكله فيها هي 
___________________________________



رزان: الحين صار السنات تبعها في يدك ، انت تشوفين كل شي تسويه 
ساره: اقدر اسوى كل شي بس هي ما تدري صح 
رزان: لا متدري ، اذا تبين اخليك تتحكمين بالموبيل كمان بقدر 
ساره: ساوي كل شي تقدرى عليه 



بعد نص ساعه قدرت ساره يكون معاها كل صور سالي و شاتاتها 



ساره: أوه ، ترا ذيك المصريه و الله ما هي سهله ، تطبق اثنين بنفس الوقت 
رزان: ها ، الحين سويت الي تبين ، وين الفلوس 
ساره: ببعتهم على حسابك 
رزان: لا حبيبتي ، ما اتفقنا على كذا ، الفلوس الحين و كاش 
ساره: الكاش الي معي ما يكفي 
رزان: ما يخصني ، ابي الفلوس 
ساره: و الله ببعتهم 
رزان: اذا كذا خلاص ، انا بمشي 



قامت و أخدت موبايلها و مشت 



ساره: ايش تسوين هذا موبايلي 
رزان: انا ما أتركك واخدين الخدمه مجانيه ، لما تحضري الكاش تتصلين فيني ارجعلك موبايلك 
ساره: بس انا ما اقدر اتركه الحين 
رزان: اسمعى ، انا من برا كيوت بس اذا جيتي على و الله بقطعك ، يلا أمشي من وجههي 



مشت رزان وركبت العربيه و ساره معرفتش تأخد موبايلها لما رزان هددتها و طلعت لها مطوه صغيره  ، ركبت تاكسي و رجعت البيت 
___________________________________



الساعه ٩ بليل ، دخل تركي على سوار و سالي و طمنهم ان كل حاجه تمام 



تركي: اسمه سالم مو كذا 
سالي: اه 
تركي: في خلال ساعات بتمسكه الشرطه 
سالي: و الصور الي معاه 
تركي: كل شي بينمسح 
سالي: و اذا عنده نسخه ثانيه 
تركي: الشرطه بتتولى كل شي 



لفت تركي وشه عشان يخرج قامت سالي بسرعه قدامه و وقفت تعيط 



سالي: و الله العظيم انا معملتش حاجه غلط ، و الصوره الاخيره دي مش بتاعتي ، و الله دي متفبركه 
تركي: خذي حذرك سالي ، انت مو صغيره 



خرج تركي و مقالش حاجه غير الكلمتين دول ، بصت على سوار و هي ندمانه ، كل حاجه حلوه بتتسحب من ايديها بسبب غبائها و طيشها 
___________________________________
خرج تركي و هو مدايق و اتصل بخالد 



خالد: أيه تروك 
تركي: اذا فاضي نتقابل 
خالد: طبعا نتقابل 



اتقابل تركي و خالد مع بعض و قعدو يتكلمو شويه 



خالد: ايش فيك تروك ، ليش معصب 
تركي: ولا شي 
خالد: على خويلد 
تركي: تعرف ذيك البنت الي طلبت منك تساعدها 
خالد: الي صورها مع شاب 
تركي: أيه 
خالد: ايش فيها 
تركي: هذي سالي 
خالد: مين سالي 
تركي: و انت جاك فقدان للذاكره ، ايش فيك يا حضره الظابط انت ما ينفع تنسى 
خالد: اخلص مين سالي 
تركي: أخت سوار 
خالد: اوبس 
تركي: ايه ، نفس الي حسيته 
خالد: طيب انت ليش معصب ، انت تساعدها 
تركي: بس كيف يعني تسوى شي زي كذا 
خالد: اوك هي غلطت ، بس انت تساوي شي يسترها ليش تعصب 
تركي: حلفت اكثر من مره ان مو هي الي ارسلت الصور 
خالد: يعني احد هكر الموبيل ، بتحصل كثير 
تركي: بس انا ما اصدق 
خالد: ليش 
تركي: ما اعرف ، اخاف تكون تكذب 
خالد: وليش افترضت شي زي كذا 
تركي: عشان هي حاولت تسرق دفتر الشيكات الخاص فيني و سوار رجعته 
خالد: اوك انت طبيعي تفكر كذا 
تركي: بس احس انها جد صادقه هالمره 
خالد: اه ، ايش فيك يا ابن آدم ، ليش تحيرني و تحير حالك 
تركي: ما اعرف ما اعرف 



سكت خالد شويه و بص في عيون تركي 



خالد: جاوبني بصراحه تركي ، انت ليش مهتم فيها ، انت تحبها 



سكت تركي شويه مش مستوعب السؤال و اتردد في الاجابه 



تركي: ما اعرف ، بس وقت ما اعرف شي عليها الدم يغلى بعروقى ، اذا كان حب فانا احبها ، واذا كانت غيره فانا اغير عليها ، سميه الي تسميه ، الحين انا عندي مشكله هنا 



شاور على عقله و باين عليه التشتت 



خالد: تركي ، البنت ممكن تكون مظلومه ، اترك لها مساحه تدافع عن نفسها و اختبرها ، اذا جد صالحه ولا لا ، وفي الوقت ذا شوف مشاعرك ، اذا جد تحبها ولا بس تغار عشان من اهل بيتك 



بص تركي السما و سكت ومش عارف هيعمل أيه مع مشاعره المتلخبطه دي 
.
.
.
.
.




        



google-playkhamsatmostaqltradent