Ads by Google X

رواية قلبي بينادي باسمك الفصل الرابع و العشرون 24 - بقلم ياسمين

الصفحة الرئيسية

   

رواية قلبي بينادي باسمك الفصل الرابع و العشرون 24 - بقلم ياسمين


 
part 24 أزمه
          
                
ركبت سالي العربيه و تركي كل الي في دماغه ليه الشك الرهيب الي سالي عايشه فيه ، دايما خايفه و قلقانه و مبتثقش بحد بسهوله 
___________________________________



خديجه: ايش تقصدين يعني 
ساره: تطلب الفلوس كاش 
خديجه: كيف تتواصيلين معها و موبايلك مو معك
ساره: ما اعرف يما ، بس الموبيل ضروري يجي ، سالي هذى و الله مو سهله 
خديجه: ايش عرفتي 
ساره: بجيب الموبيل و كل شي نشوفه



خرجت خديجه برا الاوضه و رجعت تاني معها شنطه كبيره مليانه دهب و خرجت منها سله كبيره و ٤ خواتم تقال 



خديجه: خذي بيعي الذهب ذا ، و أعطيها الفلوس 
ساره: يما ، من وين كل الذهب ذا 
خديجه: فلوس كنت بصرفها من ابوك 
ساره: يما و الله انت مو سهله 
خديجه: ابوك ما يعرف عنهم شي ، خدي ذولا بس و تهاديني جديد وقت زواجك من تركي 
ساره: بهاديك بالألماس يما 



أخدت ساره الدهب و حطته في شنطتها و نزلت تبيعه مع خديجه و الي جاب لهم مبلغ كبير يقضى و زياده 
___________________________________



دخل تركي مجلس الرجاله لقى سيف و عمه و ابوه موجودين دخل سلم عليهم 



تركي: هلا  بابن العم 
سيف: هلا تركي 
فهد: كيف الحال يا ولدي 
تركي: الحمد لله عمى 
سيف: و سوار اختك كيفها الحين 
تركي: الحمد لله ، خرجت اليوم و بترتاح بالبيت 



قام تركي يصب قهوه ليهم و بدأ يسمع حوارهم 



فهد: شوف اخوى ، سيف ابني المره ذي ما يكلمك كابن اخوك ، يكلمك كرجال 
عبد الله: سم 
سيف: سم الله عدوينك عمى ، انا ابي اخطب سالي 



اتهزت ايد تركي و لسع ايده بالقهوة و بص لسيف بهدوء غريب 



سيف: انت بخير تركي 
تركي: أيه بخير ، انت تطلب سالي من عمك 
سيف: هو ولى أمرها الحين 
تركي: صح ، بس مو تأخد رأي أختها 
عبد الله: هذا الطبيعي سيف ، انت ما تعرف سوار او سالي و هم كمان ما يعرفوك
سيف: و عشان كذا الخطبه موجوده ، نتعرف على بعض 
تركي: سيف لا نضحك على بعض ، تعرف احنا ما نوافق تجلس و تتحاكى وانت ما مملك ( كاتب الكتاب) ، ايش الي يخلي سوار و سالي يوافقون عليك و هم ما يعرفوك 
سيف: انتو موجودين ، مو كذا عمي 
فهد: خلاص سيف ، باين ان تركي ما يبى يعطينا سالي 
عبد الله: مو كذا اخوي 
فهد: لا عبد الله ، في الزواج يسرو ولا تعسرو ، و ابنك صار يحط مشاكل و عقد في كل خطوه 
تركي: عمى ، سيف ما ينعاب ، بس البنت ما اتعودت على الوضع ، أعطيها وقت و انا بوعدك اذا هي تبي سيف بنبلغكم 



سكت فهد و حرك راسه بمعني تمام و باين عليه انه مدايق خرج هو و سيف الي كان مولع من تركي 



عبد الله: انا موافق كلامك بس طريقتك كانت حاده مع سيف 
تركي: انا اخاف على سالي زي سوار 
عبد الله: بس مو كذا 
تركي: يبا هذا كل الي عندي ، ما في عاقل يصدق شافها امس و اليوم يخطبها ، ايش هذا يعني حب من أول نظره 
عبد الله: خلاص اهدي ، ليش معصب ، خلاص ما نعطيها له الا اذا انت تقول 
___________________________________




        
          
                
سمع تخبيط على باب بيته فتح و دخل فارس 



سالم: أيه يا اسطا 
فارس: امي طردتني من البيت ، عندكو غدا أيه 
سالم: ألف سلامه يا حبيب أخوك ، بس مينفعش تدخل البيت كدا من غير ما تتكلم 
فارس: لا يا حبيب أخوك ادخل ، مش ليا فلوس عندك ، لما تجيبلي فلوسي هبقى ابطل ادخل و اخرج براحتي 



دخل و حط اللابتوب بتاعه و مدد على كنبه الانتريه و رفع رجله لفوق 



فلوس: لحد ما تجيبلي فلوسي انا هنا 



جه صوت ام سالم من بعيد و هي جايه نحيتهم لابسه عبايه بيتي ومشمره ايديها و لابسه ايشارب على راسها و مبينه رقبتها 



ام سالم: مين يا واد الي جه 
سالم: دا واحد صاحبي يما ، خليكي جوا اصله هيعد معانا شويه 
ام سالم: ينور يا ابني ، طب انزل بقا هات شويه طلبات كدا من تحت عشان زميلك 
سالم: هاتي فلوس 
ام سالم: مفيش فلوس ، خد من يوميتك 
سالم : هو انا هصرف على البيت كمان من يوميتي ، اومال انا اكل و اشرب منين 
فارس: طيب يا أم سالم ، انا هدخل جوا ، اصل دي مشاكل عائليه و انا مليش فيها لما تحضري الغدا يبقى نادي عليا 



دخل فارس و سالم بيبص له بغل و راح رامي ريموت التيليفزيون و خرج فلوس من جيبه و لسه جاي يفتح الباب لقى الظباط في وشه ، قفل الباب تاني بسرعه و الظباط قعدو يخبطو على الباب و امه بتصوت و فارس خرج من الاوضه على الصوت 



فارس: اله في أيه يا أم سالم 
سالم: هاتي يما الكرسي دا خليني اسد الباب 
فارس: انت وراك طار ياض ولا أيه 
سالم: أمشي قدامي و بطل ظرافه ، الشرطه هتمسكنا 
فارس: نعم شرطه ، احنا متفقناش على كدا يا أخو 



بدأ الباب يترزع جامد و بدأو يكسرو فيه فارس طلع من البلكونه الي على المنور و نزل على المواسير من غير ما حد يشوفه ، الباب اتكسر و طلع سالم يجري راح مسكه الظابط و امه قاعده بتصرخ 



سالم: انا معملتش حاجه يا بيه 
العسكري: في لابتوب هنا يا حضره الظابط 
الظابط : دورلي يا ابني على اي جهاز الكتروني و هاتهولى 
سالم: يا باشا بقولك معملتش حاجه 



جريت ام سالم على الظابط تمسك تبده و تبوسها 



ام سالم: ابني معملش حاجه يا سعاده البيه ، دا واد يومياتي على قد حاله ، دا حتى ميعرفش حاجه 
الظابط: بس يا ست انتي 
ام سالم: هو الولا صاحب الحديده دي هو الي جرى و لبس ابني ، و الله يا بيه دا ميعرفش حاجه 
الظابط: هاتها يا ابني معاه ، شكلها عارفه حاجه 
___________________________________



الساعه ٥ العصر بتوقيت السعوديه 
دخلت ريم على سوار و اتطمنت عليها لقت خديجه و بناتها داخلين عليهم 




        
          
                
خديجه: حمد لله على سلامتك سوار ، كيفك الحين 
سوار: الحمد لله يا طنط 
جهاد: ايش قال الدكتور 
سوار: هبوط في الدوره الدمويه 
ساره: انت ما تتغذين 
سوار: لا بس اجهاد السفر 
ساره: بس اجهاد السفر 
سوار: اه اجهاد السفر بس ، انت عاوزه تقولى حاجه تانيه 
جهاد: لا هي بس تحب تتكلم كثير 



لفت سوار وشها النحيه التانيه لريم 



سوار: قوليلي بقا ، انت متجوزه من امتى 



بصت خديجه و بناتها لبعض و وشهم باين عليه الاحراج و ريم بتحاول تفك الجو لما تتكلم مع سوار ، دخلت سالي الاوضه و الأنظار كلها بقت عليها ، ابتسمت سوار و شاورت لسالي تعد جنبها ، ابتسمت ساره لما شافتها حطت رجل على رجل و بدأت تتصرف بتناكه 



ساره: أيه سالي ، ايش اخبارك 
سالي: الحمد لله
ساره: وايش اخبار مصر 
سالي: كويسه 
خديجه: انا بجلس مع فدوى 
ساره: ترا سوار الحين انت ٢٦ سنه ما تحبين أحد 



ضحكت سوار جامد و رجعت بصت ليها



سوار: انا مش فاهمه أيه دخل السن في الموضوع ، بس حتى لو بقيت ٤٠ سنه انت عارفه انه حرام و عيب 
ساره: حتى اذا من طرف واحد 
سوار: طب انتي حبيتي حد 
ساره: اه بحب بس ما يعرف 
سوار: طيب انت عارفه انه حرام 
ساره: الحرام اني اساوي شي غلط ، صح سالي 
سالي: اه صح 
ساره: و تعرفون كمان الرجال ما يضمنون 
سالي: ازاي 
ساره: اعرف صديقه لي كانت تحب تطبق شباب ، و ارسلت صور لها لواحد  ، والحين هي صارت تبكي ما تعرف ايش تسوي 



سكتت سالي و وشها اصفر و بصت لسوار و رجعت بصت لساره بصدمه 



سوار: انت عارفه العيب فين 
ساره: بالبنت صح 
سوار: لا ، العيب فيكي ، انت الي استأمنتك على حاجه و جايه بكل دم بارد تحكيها و لا همك ، انت مينفعش حد يستأمنك على حاجه 



سكتت ساره في ذهول ومعرفتش تتكلم ، مسكت سالي ايد سوار في رعب للحظه حست انها بتتكلم عليها ، حست بالإحراج و استأذنت و خرجت مع جهاد ، دخل تركي بعدها 



تركي: ابشري
سوار: قول اخبار حلوه 
تركي: خلاص صار بيد الشرطه 
ريم: مين الي بيد الشرطه 
تركي: شي خاص بأمها 
سالي: سواني وهاجي 



طلعت سالي و وشها رجع ينور تاني ، خرج تركي من الاوضه و وقف قدامها 



تركي: سالم اعترف و الصور اخدها من خلال هاكر و كل الصور الي أرسلها لك اتعدلت من خلال برامج 
سالي: يعني انت صدقتني اني كنت مظلومه 
تركي: الحمد لله انه ما سوى شي بالصور ذي ، خذي حذرك 
سالي: انا عارفه اني غلطت بس و الله انا تبت و بطلت اتكلم مع اي حد 
تركي: اتمنى انك جد تحافظين على حالك 
سالي: صدقني انا بجد اتغيرت 
تركي: اذا جد تبين تحافظين على حالك ، ابدئي صفحه جديده من هنا 
سالي: انا فعلا بدأت صفحه جديده 



ابتسم تركي و مشى و راح للرجاله ، وقفت و دمها بيغلي ، وقفت ورا سالي و مسكت شعرها و شدته جامد 



سالي: اه مالك في أيه 
ساره: و الله العظيم اذا تقربين من تركي مره ثانيه لأفضحك و اخلي سيرتك على كل لسان 
سالي: انت متخلفه 
ساره: و الله ببعت صورك المزيونه لكل العيله و افضحك
سالي: صور أيه 
ساره: صورك الي مع ذيك الشاب المصري ، كل شي معي 



زقت ساره سالي ، سالي مسكت شعرها بألم و بصت ساره بفزع 



ساره: معي كل شي ، و الله بفضحك
سالي: انا عملت ليكي أيه 
ساره: تركي لي أنا ، ما اسمح لك تاخذينه مني ، و الله اذا تعطين لتركي فرصه يكلمك بموتك 



مشت و سابتها منهاره بصت على باب سوار تروح تشتكيلها بس افتكرت لما تعبت و خافت عليها تاني ، لفت وشها لأوضه تركي خافت تروحله تفضحها زي ما قالت ، متعرفش جابت الصور ازاي و من مين بس كل الي عارفاه ان من ساعه ما دخلت البيت دا  و حياتها كل شويه بتتكلكع اكتر 
.
.
.
.




        


google-playkhamsatmostaqltradent