Ads by Google X

رواية قلبي بينادي باسمك الفصل الخامس و العشرون 25 - بقلم ياسمين

الصفحة الرئيسية

   

رواية قلبي بينادي باسمك الفصل الخامس و العشرون 25 - بقلم ياسمين


 
part 25 خوف
          
                

  

      ********************************عبد الرحمن: لا هذي للعيله بس تركي: جدي يحب نعزم اصحابنا ، وانا ما شفتك من ٤ سنين ، ترا و الله إشتقت لك عبد الله: تشتاق لك العافيه ، ان شاء الله بجيك 
  
    
        
    
    
      
        
         
  

********************************
عبد الرحمن: لا هذي للعيله بس 
تركي: جدي يحب نعزم اصحابنا ، وانا ما شفتك من ٤ سنين ، ترا و الله إشتقت لك 
عبد الله: تشتاق لك العافيه ، ان شاء الله بجيك 



مشي تركي و عبد الرحمن لمكتب تركي قلع البالطو طلب ٢ قهوه و قعد يتكلم معاه شويه 



عبد الرحمن: و الحين كسرت العزوبيه ولا لا 
تركي: شوف أشهر عازب يكلمني ، ترا اكسرها انت أول 
عبد الرحمن: لا و الله ،  مو اي احد الي بيكسر عزوبيتي 
تركي: ترا انت التاني تأخد مقلب بحالك ها 
عبد الرحمن: بنشوف 
___________________________________



ساره: جوجو 
جهاد: نعم 
ساره: الحين ايش رأيك الفستان الأحمر ولا الاخضر 
جهاد: الاخضر 
ساره: بس بحس الاحمر احلى 
جهاد: خلاص اشتري الاحمر 
ساره: جوجو ، انت ما تساعدين
جهاد: ترا ساره انا عندي امتحانات بالمدعسه ( المدرسه) و مو فايقه الحين 
ساره: أوف جوجو ، ايش تبين بالامتحانات بكرا نتزوج و ما تفيدنا المدعسه 
جهاد: انا أبي أكمل دراسه 
ساره: خلاص سوي الي تبين ، بس ركزي معي تركي اي لون يحب 
جهاد: ما اعرف 
ساره: اوف جهاد ، و الله انت تفصلين



خرجت من الاوضه راحت لمامتها عشان تأخد رأيها 



ساره: يما اي لون تركي تحبه 
خديجه: اشتري الاحمر 
ساره: هو يحب الاحمر ؟ 
خديجه: ما اعرف بس الاحمر حلو 
ساره: يما انا ابي لون يحبه 
خديجه: يا غبيه ، الأحمر لون يجذب الرجال 
ساره: طيب يما خلاص بشتريه
خديجه: أبيك بكرا تسوين أي شي و توقعين تركي بشباكك 
ساره: بساويها يما 
___________________________________



سوار: سالي انت كويسه 
سالي: اه انا كويسه 
سوار: مخبيه عني أيه 
سالي: مش مخبيه حاجه 
سوار: متأكده 
سالي: اه متأكده 
سوار: طيب ماما بعتتلك او كدا 
سالي: اه بتسلم عليكي 
سوار: هي بعتتلى انا كمان ، عيد ميلاد ماما النهارده 
سالي: اه منا بعت لها معايده 
سوار: يبقى اتصلي بيها فيديو كول تطمني عليها 
سالي: و انت ؟ 
سوار: انا لسه مش صافيه من نحيتها ، مش هقدر أمثل اني كويسه 
سالي: طب على الأقل عايديها انت كمان 
سوار: لما تتصلي بيها يبقى قوليلي اعايد عليها بسرعه 




        
          
                
هزت سالي راسها بمعني تمام ، لاحظت سوار ان تحت عينيها اسود و باين عليها قله النوم ، ماسكه موبايلها علطول 



سوار: في حد بعت لك حاجه تانيه 
سالي: لا محدش بعت حاجه 
سوار: انت خايفه تعرفيني ليه
سالي: مفيش حاجه يا سوار ، انت لسه مصممه ان في حاجه 
سوار: طب قومي روقي كدا ، بصي يمكن ليكي اسبابك في انك متقوليليش ، بس في حد مهما قلتي و غلطتي عمره ما هيحكم عليكي 



بصت سالي لسوار بتركيز ، شاورت سوار للسما بابتسامه



سوار: ربنا فاتح ابواب السما دايما ، كل ما تحسي نفسك مدايقه أدعي ، اتوضي و صلي و عيطي وهو هيجبر خاطرك ، و زي ما انت عارفه انا معاكي في الحلوه و المره



حضنت سالي سوار ، خرجت سوار و رجعت مع فدوى و عبد الله ، دخلت سالي الحمام اتوضت و بدأت تصلي وهي بتسجد بدأت تعيط فضلت على الحال دا شويه 
___________________________________



كان قاعد مع صحابه و لفت نظره ان سالم بقاله كام يوم مختفي 



عمر: هو سالم بيرد على حد فيكو 
حسن: لا مبيردش 
عمر: طب أيه نروح نطمن عليه 
حسن:  يلا 



اتحركو وراحو على بيته لقو البيت مفتوح و الشقه مقلوبه 



حسن: البيت عامل كدا ليه ، هو البيت اتسرق 
عمر: بص على الجيران كدا 



سمعو صوت عياط ست جاي من على السلم ، لفو وشهم لقو أم سالم طالعه و هدومها متربه و عينيها حمرا من كتر العياط اول ما شافتهم طلعت جري عليهم 



ام سالم: الحقني يا ابني الحقني 
عمر: في أيه حجه
ام سالم: خدو الولا الي حيلتي 
حسن: مين الي خدوه 
ام سالم: الظباط 
عمر: طب ليه أيه الي حصل 
ام سالم: هو الواد الي جاله البيت من ساعه ما دخل وهو مش طبيعي ، و خدوه بسببه
حسن: مين يا حجه الي بتتكلمي عنه دا 
ام سالم: انا فاكره انه اسمه فارس كان عيل كده قد ابني وشكله من العيال الغريبه اللي ما نعرفلهاش صاحب، و كان معاه حته حديده كدا داخل خارج بيها 
عمر: حديده أيه عصايه يعني 
ام سالم: لا يا ابني دي حديده بتتفتح كدا بتنور  بيخبط عليها و عليها صور ، هي كبيره كدا يا ابني بالحجم دا ، حتى الظباط خدوا الحديده دي معاهم



بص الشباب لبعضهم و عرفو هي بتتكلم عن مين 



عمر: طيب يا حجه اقفلي بابك عليكي و متخافيش 



خرجو من العماره و وشهم مقلوب ، محدش بيطلب فارس غير في حاجات مشبوهه ، مسك عمر الموبايل وقرر يتصل بعبد الرحمن شخص يعرفه من الكليه وهو اللي يعرف كل الناس اللي بتمشي في سكه فارس ، قعد شويه لحد ما رد 



عمر: يا باشا اخبارك ايه
عبد الرحمن: ايه يا حبيب اخوك ، انا كويس والله اخبارك انت
عمر: كلنا كويسين عاوزك في خدمه كدا ، انت طبعا تعرف كل الناس اللي شغالين في موضوع الديب ويب والفوتوشوب والناس دول صح
عبد الرحمن: صح يا باشا بس انت ايه اللي جرك في السكه دي
عمر: بص يا سيدي في حد اعرفه طلب خدمه كدا من الناس دول وانا اعرف الشخص بس عاوزين نوصل له ، لو تعرفه فارس!
عبد الرحمن: انت عاوز فارس فوتوشوب ولا فارس ديب ويب
عمر: مش عارف ولكن هو اسمه فارس واللاب توب بتاعه مش معاه دور لي كده واعرف لي الدنيا عامله ازاي
عبد الرحمن: عينيا يا باشا استنى عليا ساعتين وهجيب لك قرار الموضوع ده
___________________________________




        
          
                
على الساعه ٦ المغرب بتوقيت السعوديه دخل تركي  البيت وكان الكل متجمع على السفره بيتغدو 



فدوى: هلا بالغالي ، يلا بنستناك 
تركي: لا خالتي ، لسه بتروش و ارجع بتأخر 
عبد الله: بنستناك ابني يلا 



طلع السلم الي يطلع على أوضته شاف سالي تخرج من اوضتها ابتسم وقرب لها ، شافته و وقفت شويه مش عارفه تتصرف 



تركي: هلا سالي 
سالي: اهلا 
تركي: كيفك 
سالي: الحمد لله كويسه ، عن إذنك 



مشت بسرعه لف وشه ليها وهو مستغرب هي مالها ، دخل استحمى و غير هدومه و نزل عشان يتغدى معاهم 



فدوى: تبون تخرجون تشترو شي لبكرا ؟ 
سالي: في مناسبه بكرا ؟ 
تركي: جدي بيسوى عزيمته الشهريه بالمزرعه 
سوار: لا يا طنط مش محتاجين ، الحمد لله معانا لبس كتير 
عبد الله: تلبسين شي قديم ! 
سوار: اه عادي 
فدوى: و ليش تلبسين شي قديم و انت فيك تشتري شي جديد ؟ 
سوار: لو محتاجه هشترى 
تركي: طيب سوار انت مو محتاجه ، سالي تحتاج شي؟ 
سالي: لا الحمد لله انا تمام 
فدوى: خلاص انا بروح المول و اخذكم معي يمكن تشوفون شي يعجبكم 



سكتت سوار و سالي و ابتسمو بهدوء ، سالي سرحانه في ساره و الصور الي معاها ، ومش واخده بالها من العيون الي بتراقبها 
___________________________________



خديجه: أشوفك كثير مرتاحه 
ساره: أيه ، خلاص ما عاد في شي يوقفني من الزواج من تركي 
خديجه: الي يشوفك يفكر انك خلاص بتتزوجيه بكرا 
ساره: لا ما بتزوجه بكرا ، انا راح اخليه يحبني بكرا 
خديجه: و ذيك المصريه 
ساره: لا تخافي ، خلاص خليتها تلزم حدها 
خديجه: ايش سويتي 
ساره: هددتها ، اذا بتقرب لتركي بفضحها 
خديجه: بإيش تفضحيها و انت ما معك صور 
ساره: يما هي ما تعرف ، ايش اسوي يعني رزان ذيك أخذت الفلوس و مسحت كل شي من على موابيلي ما أعرف ليش 
خديجه: لا تذكريني ، ضعيت ذهبي على موبايل فاضي 
ساره: خلاص يما ، انت ما تركتيني وقتها ، اخذتي حقك و زياده 



بصت خديجه لساره بعصبيه و لسه جايه ترفع ايديها تضربها ، قامت جري و طلعت برا 
___________________________________



عبد الرحمن: بعتلك عنوانه 



خرج عمر و حسن طلعو على الطريق عشان يوصلو لفارس ، لقوه في قهوه مداريه في حاره في القاهره القديمه ، دخلو و قعد عمر قدامه أول ما شافها قام يقوم راح حسن مسكه و قعده



عمر: مش عاوزين منك غير كلمتين ، انت عملت أيه في سالم 
فارس: انا عملت فيه ، قول هو عمل فيا أيه 
حسن: انطق يا عم انت خلصنا 
فارس: كان بينا شغل و مدفعليش فلوسه ، لا قالي ان الموضوع في شرطه و لا غيره ، دا انا طالع منها بخساره ، دول خدو اللابتوب بتاعي 
عمر: شغل أيه 
فارس: كان في شويه صور محتاجه تتظبط 
حسن: صور مين
فارس: انا اعرف يا عم ، بت كدا و قالي انها على كومه فلوس و هاخد بالريال 




        
          
                
استوعب عمر انه بيتكلم عن سالي راح خبط الترابيزه بإيده جامد وقع كوبايه الشاي و قام بدأ يشتم فيه و فارس مش فاهم حاجه 



فارس: مش عرفتو الي انتو عاوزينه ، سيبني بقا 
حسن: استلم فلوس من البنت 
فارس: لا ، البت شكلها تقيله و الشرطه جابته في خلال يومين 
عمر: طيب ، انت لا شفتني ولا تعرفني ها 



مشى حسن و عمر من عند فارس و عمر دماغه هتفرقع من التفكير و قاعد يطرقع في صوابعه 



حسن: مالك يا عم انت ، انت خايف على سالم 
عمر: يخفى سالم انا مالي بيه
حسن: اومال مالك 
عمر: طالما عرفت تجيب سالم في يومين يبقى هتجيبني 
حسن: هتجيبك ازاي يعني هي ماسكه عليك حاجه 
عمر: لا 
حسن: اومال خايف ليه
عمر: لا انا مش مطمن 
حسن: لازم تطمن ان سالم مجبش سيرتك في أي حاجه ، عشان متروحش في داهيه 
___________________________________
يوم الجمعه الساعه ١٠ الصبح 



عبد الله: يلا سوار السياره تنتظركم 
سوار: حاضر يا بابا 
سالي: احنا رايحين بدري ليه كدا 
عبد الله: الطريق ياخذ ساعتين نكون هناك على الظهر 
سالي: وهنلحق نعد ! 
فدوى: المزرعه كبيره حبيبتي اذا تبون تنامون ما في مشكله 



هزت سوار و سالي راسهم ، كانو قلقانين و خايفين ، و  سالي تملكها الرعب لما افتكرت انها هتقابل ساره تاني ، ركبو العربيه و تركي كل شويه يبص بصه على سالي و يرجع يركز بالطريق .



بعد ساعتين وصلو المزرعه الي كانت عباره قصر كبير مليان أوض و خدم كتير بمجلسين كبار واحد للرجاله و واحد للستات ببسين كبير  اسطبل مليان خيول بأشكال و ألوان كتيره 



حفصه: هلا وغلا بالغوالى 
فدوى: هلا يما 
حفصه: هلا بحفيدتي سوار 
سوار: أهلا يا ناناه 
حفصه: يا قلب ناناه ، هلا فيك يا سالي 
سالي: اهلا يا طنط 
حفصه: انا ناناه ، نادي مثل سوار ، انت حفيدتي مثل ما سوار حفيدتي 



ابتسمت سالي وبدأ قلقها يخف بعد ما عرفت ان فهد و عيلته لسه مجوش ، دخل الكل و جت تدخل مع سوار 



تركي: سالي 



لفو وشهم و قربت سالي لتركي و دخلت سوار جوا 



سالي: نعم 
تركي: ايش فيك 
سالي: مفيش حاجه 
تركي: انا ضايقتك بشي 
سالي: لا هدايقني في أيه ، دا شكرا ليك انك ساعدتنى 
تركي: ترا ليش احس انك تتجنبيني 
سالي: لا مش متجنباك ولا حاجه 



دخلت عربيه فهد و خرج منها سيف و ساره و جهاد ، بصت ساره لسالي بصه رعبتها ، خلتها ترجع لورا خطوتين 



ساره: هلا تركي 
تركي: هلا ساره 
سيف: هلا سالي 
سالي: مين حضرتك 
ساره: هذا اخوى سيف ، ابن عمك 
سالي: اه اهلا بيك 



مد سيف ايده لسالي يسلم عليها راح تركي مسك ايده و قربه منه و همس في ودانه 



تركي: اذا هي مو محجبه ما يعني انها مُباحه 



ساب ايده و مد ايده لقدام بمعني اتفضلو و شاور لسالي تفضل جنبه و هي مرعوبه من نظرات ساره ليها و قربت تعيط ، دخلو و ساره فضلت واقفه على باب القصر بتبص عليهم 



تركي: لا تشيلين هم شي ، انا هون اذا في شي خبريني 
سالي: أوعدك اذا في حاجه هقولك 
تركي: وعد 
سالي: وعد 



مشت سالي و دخلت القصر مسكت ساره ايديها جامد و قربتها منها 



ساره: ما شاء الله ، مو خايفه افضحك 
سالي: ابعدي عني 
ساره: وانت ما تشوفين شغلك 
سالي: بدل ما تعدي تعملى معايا كدا ، روحي اتعالجي
ساره: اتعالج ! ليش انا الي ارسلت صوري للشباب ولا انت 
سالي: ارجوكي اسكتي 



قطع كلامهم صوت جهاد وراهم 



جهاد: اي صور 
سالي: يالهوي يالهوي 
ساره: تبين اخبرك جهاد ايش المزيونه تسويه 
جهاد: ايش في سالي ، ليش تبكين 
سالي: أرجوكي لا ، والله العظيم مش بتوعي 
ساره: هذى تبعت صور لشباب ، المحترمه 



وقفت سالي ساكته لما شافت سوار واقفه ورا جهاد نزلت دمعه سريعه على خدودها بصت في عيون ساره الي مكنتش حاسه بأي شقفه ليها و رجعت بصت لسوار برجاء ، حطت ايديها على بقها لما سمعت القلم الي نزل على وش ساره 
.
.
.
.




        


google-playkhamsatmostaqltradent