رواية اكاذيب العشق الفصل الثاني 2 - بقلم شهد وائل
الياس وقرب منها وشالها وخدها علي المستشفى يطمن عليها وخدتها الممرضه والدكتورة خرجت لي بابتسامه
_مبروك المدام حامل ربنا يتمم ليكم فرحتكم بس المدام تهتم بصحتها عشان الجنين ممكن يكون في خطر علي وهي ف شهر التاني
إلياس بهدوء الله يبارك فيكي بس انا مش والد الطفل ينفع ادخل اشوفها
_هي فاقت تقدر تدخلها وسبته ومشيت وهو داخلها
نوران بدموع وباصه علي شباك والأشجار وكان في اتنين واقفين تحت شكلهم بيحبو بعض ودموعها ذات
إلياس بهدوء الدكتورة قالتلي انك حامل الف مبروك واهتمي ب اكلك شويه وصحتك انتي ف شهر التاني
نوران بدموع ف الشهر تاني. يعني هيبان عليا اعراض الحمل يالهوي يالهوي وبدأت تضر*ب ف بطنها وهي منهاره أنا اللي عملت ف نفسي كدااا
الياس وحاول يهديها أهدي مينفعش كدا اهديي بقا والممرضه داخلت وادتها حقنه مهدئة وغابت عن الوعي وده كله تحت أنظار الياس اللي مش فاهم حاجه مين دي ولا اي حكايتها وركز ف ملامح وشها وافتكر شافها فين قبل كدا دي نفس البنت اللي طردها من المحاضره
رجاء بقلق برن عليها ي صفاء مبتردش ي اختي أنا خايفه عليها داليا جات من كليه طيب طمنيني
صفاء أهدي طيب ي حبيبتي اهي داليا جات اهي هسالها ي رجاء وارجع اكلمك ي حبيبتي
رجاء اديني داليا ي صفاء الله يخليكي اطمن أنا ابوها شويه وهيجي ويومي هيكون اسود الساعه داخله علي سته ومفروض كانت جات من ساعه هي قالتلي
داليا ايوا ي خالتو أنا مشوفتش نوران انهارده غير وهي بتجيب قهوه ف الكافتيريا وانا روحت محاضراتي
رجاء بخوف هتكون فين يعني يارب انا قلبي مش ممكن اقفلي نسرين بترن سلام
نسرين اي ي ماما بقولك أنا جيالك شويه كدا وعايزه نوران ممكن تخليها تيجي تشيل معايا الشنط
رجاء الشنط ؟ هو حصل حاجه بينك وبين جوزك يبت انطقي ي نسرين عملتي اي لهاني جوزك
نسرين لما اجي يماما هحكيلك خلاص مش تبعتي نوران هركب تاكسي واجي سلام
نوران وفتحت عينيها وهي تعبانه وشافت الياس باصص عليها وهي اتعدلت ف نومتها تلفوني عايزه تلفوني
الياس تلفونك فاصل شحن عايزه تطمني حد اتفضلي التلفون بتاعي اهو
نوران ورنت علي مامتها ايوا ي ماما أنا نوران اسمعيني طيب
رجاء بزعيق انتي فين ي بت أبوكي زمانه جاي ردي ي نوران انتي فين
نوران اغمي عليا ي ماما وانا جايه والدكتور بتاعي شافني وجابني المستشفى وهو فضل معايا وده رقمه
رجاء بخوف انتي ف انهي مستشفى ردي واجي ليكي دلوقتي
نوران أنا جايه ي ماما مش تخافي عليا وتلفوني فاصل شحن سلام ي ماما
إلياس وخد التلفون يلا اوصلك ي نوران وجات تقوم كانت هتقع الياس سندها من وسطها وهي بعدت عنه بخجل وهو سبها ومشي وهي كانت وراء وركبت العربيه
نوران العنوان وسكتت بعدها وكانت هتتكلم الياس سبقها
إلياس بهدوء عارف هتقولي اي لو سمحت اهلي مش يعرفوا ولا حد والكلام ده دي حياتك أنا مليش داخل بيها وباين من حالتك أنه انسان حقير وسباك بس الغلط من الاول كان منك وانا معرفش القصه ومش عايز اعرفها بس اعرفي انك لازم تعرفي اهلك مش عشانك عشان يعرفوا يتصرفوا ف موضوع ده
نوران بدموع والله مظلومه كل حاجه كانت بسبب الحب يلع*ن الحب كدبه الناس بتكدبها علي بعض ب اسم الحب
الياس بهدوء ساعات كتيره بنندم علي الحاجه اللي عملنها بس بتيجي متأخر شويه ي نوران اتفضلي وصلتي ورقمي معاكي احتاجتي اي حاجه أنا تحت امرك اتفضلي
نوران ونزلت وداخلت باب عمارتها وفتحت باب الشقه وكانت نسرين قعده ورجاء
رجاء وجريت عليها انتي كويسه ي نوران فيكي حاجه نروح لدكتور يطمن عليكي
نوران بتعب كويسه والله ي ماما هو الضغط ابن الحلال السبب مش اكتر ي ريرو عامله أي ينسرين
نسرين الحمدالله ي نوران خدي فجر أما شوف يونس عايز اي
نوران وشالت فجر اللي عمرها سنه وباستها وافتكرت حملها ويوسف وهو بيسبها وداخل الاب وهو متعصب
رجاء يلا ي نوران انتي ونسرين نسخن الغداء عشان ابوكم عقبال ما يدخل يستحمي
عادل بغضب بلا غداء بلا هباب نوران تعالي هنااااا نوران واتجهت نحو بخوف وبتوتر وصفعه قويه نزلت علي وشها وقعتها ف الارض و………..
يتبع…..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية اكاذيب العشق ) اسم الرواية