Ads by Google X

رواية قلب يشفى الفصل الثاني 2 - بقلم منة عاطف

الصفحة الرئيسية

 رواية قلب يشفى الفصل الثاني 2 - بقلم منة عاطف

: البارت التاني
 ملك: ثواني بس هرجعلك
ريم: تمام
دخلت ملك ترد علي ابن خالها عمر 
ملك: نعم ي عمر
عمر: مش تباركيلي
ملك: علي ايه
عمر : خطوبتي الجمعه اللي جايه عقبالك يا ملوكه

ملك بحزن: الف مليون مبروك ي عموره ربنا يوفقك في حياتك الجايه 
عمر: الله يبارك فيكي
وسابته وقفلت الشات
ودخلت اتوضت وصلت ركعتين لله وفضلت تدعي كتير
وتكلم ربنا عن أحوالها صدقني مفيش حاجه اريح غير انك تتكلم مع ربك وتشكي ليه همومك 
خلصت ملك صلاتها 
كانت الساعه عدت ١٠ بالليل وده ميعاد وصول اخوها سيف اللي يكون مهندس في شركه كبيره وعنده مكتب خاص بيه 
قامت تجهز ليه الاكل علشان مامتها مش تقول حاجه
ملك: ماما الاكل انتي طافيه عليه من بدري 
نهاد: سخنيه علشان سيف مش بيحب الاكل بارد عايزاه يكون مولع 
ملك بدأت تسخن الاكل 
علي الساعه عشره وعشره فتح  سيف الباب ودخل الشقه
نهاد: حمد لله علي سلامتك ي ضنايا مالك كده ارتاح
سيف: كويس الحمد لله 
نهاد: قوم غير وتعالي علشان تاكل
سيف: لا معلش ي ماما مش هقدر كلو انتو  انا طالع اوضتي
وسابهم وطلع 
نهاد : انتي ي بت لمي الاكل تاني سيف مش هياكل
ملك: حاضر يا ماما
ولمت الاكل وهيا تايهه في اللي حصل وان ابن خالها حبها الوحيد هيخطب 
دخلت الاكل ولمته
وخرجت الصاله لقت مامتها قاعده بتسمع التليفزيون 
ملك: ماما
نهاد: نعم
ملك: هو انتي اتعزمتي علي خطوبه عمر
نهاد: ايوه 
ملك: يعني عمر مش كام بيهزر
نهاد: هو هيهزر ازاي يعني في الحاجات دي
ملك بحزن : عندك حق يا ماما بس انا مش هقدر اروح
نهاد: انتي حره تروحي متروحيش ده شئ يرجعلك
ملك بابتسامه حزن: شكرا يا ماما 
ودخلت ملك اوضتها فضلت تعيط
وبعدين وقفت قدام المرايه 
ملك بعياط: يااااه انا وحشه للدرجادي علشان محدش يحبني ده حتي بابا اللي بشوفه كل فين وفين بيفضل سيف عليت ويقول عليا ان انا شبه البتنجان من بره طب ليه ده كلو علشان سيف واخد كليه هندسه وانا لغات يعني ولا علشان يوسف ملامحه احلي ولا لإيه ده كلو ايه مغزي اهلي أنهم يعملو فيا كده بس عادي بقي لازم اتعود لما ييجي ابن الحلال بس مين اللي هيقبل بواحده ايدها محروقه وامها هيا اللي حرقتها 
بايدها ولا جسمها اللي كلو ازرق من كتر الضرب ومعلم من صغرها مين هيرضي
مسحت دموعها ودخلت علي السرير وفضلت باصه للسقف لغايه لما نامت حوالي الساعه ٣ الفجر
صحيت ملك لصلاه الفجر ومش نامت من بعدها بدأت تذاكر شويه 
وعلي الساعه ٦ قامت روقت البيت وجهزت الفطار ليهم وسابته علي السفره وخرجت علشان تروح شغلها
: وصلت ملك لشغلها اللي بتشتغل فيها 
مترجمه 
سهي: المدير عايزك في مكتبه
ملك: حاضر
خبطت ملك علي الباب 
علي: اتفضل

فتحت ملك الباب ودخلت
ملك : حضرتك طلبتني 
علي: اه اتفضلي
قعدت ملك 
علي: النهارده الوفد الألماني جاي وهيكون في مطعم في الزمالك عايزه تكوني جاهزه 
ملك: حاضر 
علي: تمام
وقامت ملك 
راحت علي مكتبها وبدأت تقرأ الملفات علشان الشغل و عدي اليوم بسرعه 
وروحت ملك علي بيتها 
ملك: ماما
نهاد: نعم عايزه ايه
ملك : انا رايحه شغل في الزمالك النهارده علي الساعه ٨ مفروض امشي ٦ونص
نهاد: طيب ماشي
ملك: تمام
ودخلت ملك  اوضتها
ومسكت موبايلها وفتحت شات ريم لقت كميه رسايل
ريم: ملك انتي عامله ايه انا عارفه ان انتي عرفتي انو خطب مش تزعلي ربنا هيراضيكي باللي احسن منو مش تزعلي نفسك علشان خاطري 
ملك: انا كويسه مش تقلقي رايحه مشوار ولما ارجع هكلمك
قامت ملك لبست  جلباب اسود وعليه خمار لافندر
وطلعت من اوضتها علشان تروح شغلها
ملك: ماما عايزه حاجه
نهاد: لا شكرا
ملك : ممكن اتأخر شويه
نهاد: براحتك
ملك: تمام
ومشيت ملك 
نهاد: مسكت الموبايل تشوف الساعه لقتها لسه خمسه
نهاد: مشيت بدري دي ليه 
عند ملك اللي عماله تمشي في الشوارع بدون هدف  وعماله تفكر وسرحانه
جت 
محمود: الحقو الحقو
يتبع

  •تابع الفصل التالي "رواية قلب يشفى" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent