رواية حبي الوحيد الفصل الحادي والثلاثون 31 - بقلم جنى
البارت الواحد والثلاثون❤️ 🍀قبل الأخير 🍀
____________________________________
غزل بصويت: إخلصصصص إنت لسة هتتكلم .... وليل خد غزل ونزلوا وركبوا العربية واتجهوا الي المستشفي
غزل وهي بتعضه: إخلصصصص سوووووق بسرررررعة يا لييييل
ليل وهو بيلمس على شعرها وبيحاول يهديها: حاضر يا حبيبتي إهدي إنتي بس هنوصل والله
غزل بصويت: إبعددددد عنيييييي إبعدددد اااااه بطنيييي بسرررعة
ليل بوجع: حاضر يا حبيبتي هبعد عنك بس إهدي كدا
غزل بتعب وصويت: لييييل طلقني طلقنيييييي حالاً طلقنييي
ليل بتفهم وجعها: حاضر يا حبيبتي هطلقك بس لما تولدي الأول
(طبعاً مافيش حد هيطلق حد دة بس عشان هي موجوعة فتقول أي كلام وخلاص😂)
غزل وهي بتعضه جامد من كتفه: ااااااه بطنييي الإتنين بيضربوا فياااااا
ليل بوجع: طيب ممكن تسيبي كتفي طيب والله خلاص قربنا نوصل
غزل وهي بتحاول تنظم نفسها: حاااااضر .... وشدته من شعره
(حياتي بقت أجمل بكتير أنا حسيت فعلا بالتغيير😂😂)
ليل بوجع: طيب ما هي هي سيبيني كلي يا غزل كتفي وشعري
غزل وهي بتأخد نفسها: ها ها ها اااااااااااه وكملت بعياط: ياربييي بطني
ليل وهو بيركن العربية: بسسس خلاص كدا وصلنا .... ونزلوا وليل حطها على الترولي وطبعاً كان باين عليها إن دي حالة ولادة وزي كل مرة الكل جه
بقلمي جني أحمد🦋
فريدة بضحك: المستشفي دي زهقت مننا والله كل يوم فيها كل شوية فلانة بتولد
سليم بإبتسامة: ربنا يخليكوا ونشوف عيالكوا بأحسن حال يارب ... وهنا رامي دخل
ليل بإحترام: إزيك يا عمي أخبار حضرتك إيه كويس؟.
رامي بإبتسامة: الحمدلله كويس يا ليل!!!
سليم بضحك: مال وشك جايب ألوان ليه كدا في إيه؟.
رامي بإبتسامة: لا والله بس أتوترت شوية لما عرفت إن غزل بتولد
سليم بإبتسامة: متخافش يا رامي دي ولادة طبيعية مش حاجة كبيرة يعني ..... ورامي مردش إكتفى بإبتسامة
ندي وهي شايلة نوح: يابني إسكت بقا عملتلك كل حاجة ومش عايز تسكت ... ونوح فضل يعيط
مراد وهو بيمدلها إيده عشان يشيل نوح: هاتيه يا ندى أنا هشيله
ندي وهي بتديله نوح: إتفضل ياخويا شيله اهوا معاك
مراد وهو بيأخد نوح منها: تعالى يا حبيب بابا مش عارف ماما مش طيقانا ليه يابني؟. .... ومراد خد نوح وشاله وفضل رايح جاي بيه في الطرقة وهو بيبتسم لنوح وفرحان بيه وليل مبتسم لمراد لإنه شايفه قد إيه فرحان بنوح وبعدين فاق من شروده على صوت صريخ أطفال وكله قام وقف بفرحة سعادة جامدة والممرضة طلعت بإبتسامة
بقلمي جني أحمد🦋
الممرضة بإبتسامة: ألف مبروك بنتين زي القمر ما شاء الله يتربوا في عزك مدام غزل هتتنقل في غرفة عادية والبنتين هييجوا معاها هما بس بيعملوا فحوصات طبية ليهم بس ألف مبروك مرة تانية
رامي بإبتسامة وفرحة: ألف مبروك ليكوا يا ليل يتربوا في عزكوا
مراد وهو شايل نوح: ألف مبروك ليكوا يا ليل يتربوا في عزكوا إن شاء الله
ندي بفرحة: ألف مبروك ليكوا يا ليل يتربوا في عزكوا .... والكل بارك لليل وليل كان فرحان اوي وعايز يشوف بناته ودخل لغزل اللي كانت تعبانة هو اللي دخلها الأول وبعدين الكل يدخل
ليل وهو بيلمس على شعرها: عاملة إيه دلوقتي يا غزولتي بقيتي كويسة دلوقتي
غزل بتعب: الحمدلله كويسة بس لسة تعبانة أوي
ليل بإبتسامة: طبعاً يا حبيبتي هتكوني لسة تعبانة لإنك عملتي مجهود كبير
غزل بتعب: أنا فعلاً تعبانة أوي بس عايزة أشوف تاليا وتالين
ليل وهو بيقبل رأسها: هييجوا دلوقتي يا حبيبتي بس هما بيتعملهم الفحوصات الطبية وجايين وهنشوفهم كلنا
غزل وهي بتدفن وشها في صدره بتعب: أنا عايزة أروح مش عايزة أقعد هنا تعبانة أوي
ليل وهو بيلمس على شعرها: ماشي يا حبيبتي بس لما نشوف تاليا وتالين الأول ونشوف الدكتور هيكتبلك على إيه يا روحي
غزل بتعب: أنا عايزة أشوف بابا يا ليل
ليل بإبتسامة: حاضر يا غزل هتشوفيه وكمل بضحك: لسة مصممة على موضوع الطلاق دة
غزل بضحك: لا خلاص مش عايزة عيالي يتربوا من غير أبوهم
ليل بضحك: دة أنا كلت ضرب وعض وشد شعر لما تعبت
غزل وهي بتقبل خده: معلش يا ليو
ليل بسرحان: طالما البوسة دي وليو فأنا مسامح يا قلب ليو وقرب منها عشان ... و ..... الباب خبط
ليل بضيق: إدخل .... ودخلوا سليم وثريا وفريدة ورامي ومراد وندي ونوح
رامي وهو بيحضن غزل: ألف مبروك يا حبيبتي
غزل وهي بتحضنه: الله يبارك فيك يا بابا ... وغزل ورامي فضلوا حاضنين بعض مدة حوالي دقيقتين كدا
ليل بهمس وغيرة: هتطولي في الحضن كمان ولا إيه شايفك إندمجتي وطولتي يعني
غزل وهي بتطلع من حضنه وقالت بهمس: في إيه يا ليل دة بابا غيرت من إيه
ليل بغيرة: أيوة متحضنيش باباكي كدا قدامي الله دة إنتي سرحتي
غزل بضحك: خلاص هحضنه كدا من وراك عشان إنت بتغير ... وليل كان لسة هيرد لقا الباب خبط
ليل: ادخل ..... والممرضة دخلت بعربيتين صغيرين لتاليا وتالين
بقلمي جني أحمد🦋
كلهم في صوت واحد: بسم الله ما شاء الله عليهم ..... وليل شال تاليا وتالين وكبّر في ودنهم بصوت جميل وبعدين غزل شالت تالين وليل شال تاليا
غزل بفرحة وإبتسامة: يا حياتي على القمر الله وأكبر
رامي بإبتسامة: يتربوا في عزكوا يا حبايبي وتشوفوهم أحسن البنات
فريدة بإبتسامة: الله كدا بقوا تلاتة يعني عندي تلاتة عيال أخ الله أنا بقيت عمتو يس
ليل بضحك: عمتو إيه يا بنتي إنتي صدقتي نفسك يابنتي إنتي هتبقي أختهم مش عمتهم
فريدة بضحك: ياعم أي حاجة أنا معنديش أخت فهعتبرهم زي أخواتي المهم إن في عيال صغيرة بالله عليك يا ليل سيبني أشيلها عشان خاطري مش هطول
ليل وهو بيديهالها بحرص شديد: طيب خلي بالك منها كويس جدا
فريدة بإبتسامة: الله وأكبر عليها ما شاء الله يا ليل .... والكل كان مبتسم جدا عشان شايفهم مبسوطين ... وغزل وليل الدكتور كتب لغزل خروج وبالفعل خرجوا من المستشفى ومرة إسبوع
بقلمي جني أحمد🦋
___________________
•في فيلا ليل الجرحي•
في وقت السبوع
غزل: فريدة معلش ممكن تساعديني هنا في لبس تالين
فريدة بإبتسامة: طبعاً يا حبيبتي وفعلاً ساعدتها
غزل: بسسسس إحنا كدا خلصنا لبس
فريدة بضحك: وفي الآخر لما يكبروا يقولوا عمتو الحرباية
غزل بضحك: ههههه معندناش الكلام دة يا ماما دة إنتي أحلي عمتو
فريدة بحب: شكراً يا أحلي غزول
ليل وهو شايل تاليا: غزل روحي خلصتي تالين ولا لسة
غزل بإبتسامة: اه خلصت ترا ترا ترا تراااااا ايه رأيك الاتنين لابسين زي بعض عاملين ماتشينج إيه رأيك
ليل وهو بيقبل رأسها: تحفة يا حبيبتي بس سبحان الله تاليا وتالين ملامحهم شبهك بالظبط لكن لون عينهم أخضر زي لون عيني
(معلش ياجودعان عيلة الجرحي كلها لون عينها خضرة😂)
وفريدة طلعت وسابتهم لوحدهم
غزل بإبتسامة: بس أنا عايزاهم يأخدوا طبعك وكل حاجة فيك
ليل وهو بيقبل خدها: طيب إيه هنفضل هنا ولا إيه مش هننزل
غزل بإبتسامة: يلا ننزل ... وطبعا ثريا هي اللي دقت الهون وكدا ودخلوا علي المغات والكسكسي
بقلمي جني أحمد🦋
______________
مازن بإبتسامة: ألف مبروك يا ليل يتربوا في عزك يا حبيبي
ليل بإبتسامة: الله يبارك فيك يا مازن ونشوف عيالك بقا
مازن بضحك: ماشي بس نعمل الفرح واختك تحن علينا بقا
ليل بضحك: حاضر ياخويا إنت إستني السنة دي وخلاص تقدر تتجوزها
مازن بضحك: حاضر هستني السنة دي مستني يوم فرحنا وبحلم بيه من ساعة ما كانت في تالتة كلية
ليل بضحك: خلاص فاضل سنة واحدة وتتجوزها والاقيك إتجنيت
مازن: ياعم أنا موافق اتجن بس أتجوزها
واليوم عدا بسعادة وفرح
عدت أيام .... أسابيع .... شهور .... حتي سنة
وجاء موعد تخرج فريدة من كلية حلمها وهي كلية الألسن
•تابع الفصل التالي "رواية حبي الوحيد" اضغط على اسم الرواية