Ads by Google X

رواية قلبي بينادي باسمك الفصل السابع الثلاثون 37 - بقلم ياسمين

الصفحة الرئيسية

     

رواية قلبي بينادي باسمك الفصل السابع  الثلاثون 37 - بقلم ياسمين

 
 part 37 اتكسر ضهري
                                    
                                          
اليوم الي قبله 



سالي: اوعي بس تقولى لتركي انا عاملاله مفاجئه 
سوار: ماشي يا ستي حاضر 
سالي: جهاد هتظبط هي الاغاني و كدا 
سوار: ماشي جهاد مقبوله عن اخواتها  
سالي: اه فعلا ،  فكرتي هنجيب لها ايه 
سوار: لا منا مش عارفه زوقها محتاجين تركي عشان كدا 
سالي: لا يا بنتي مهي ريم موجوده ، اتصلي بيها اسأليها 



قفلت سوار مع سالي و اتصلت بريم تسأل عن زوق رضوى ، يوم الجمعه عيد ميلادها و قررو يعملولها مفاجئه و تنزل سالي يومين بين امتحاناتها و ترجع تاني ، قامت سالي من على السرير و فتحت video call  مع جهاد و هي بتسرح شعرها



جهاد: هلا بالزينه
سالي: هلا بالجميل 
جهاد: ايش سويتي خلاص بتيجين 
سالي: اه هخلص امتحاني النهارده و اركب اكون واصله عندكو كدا على الظهر نبدأ علطول 
جهاد: ما ترتاحين بتتعبين كذا 
سالي: انا وقتي ضيق و عاوزه ألحق ، ظبطي انت بس الاغاني كلها عشان يبقى على قد الهديه بس 



وقف سيف قدام اوضه جهاد من بعيد و سمع الكلام 



جهاد: مين بيستقبلك 
سالي: سوار مع عمو محمود السواق 
جهاد: تركي ما بيجيك 
سالي: اوعي تقوليله حاجه انا عاملهاله مفاجئه 



ابتسم سيف من بعيد نادى ساره و دخلو اوضته يخططو هيعملو أيه 
___________________________________



قبل المؤامره ب ٣ ساعات 



طلعت من المطار لقت سوار و ريم واقفين بيستقبلوها 



سالي: وحشتوني جدا 
سوار: وانت اكتر 
ريم: ما قدرت ادري انك بتجين وما احضر 
سالي: انت تنوري يا سكر ، بصو بقا عاوزين نلحق عشان عاوزه نروح نظبط البيت كمان 
ريم: لا تشيلي هم البيت ميمي بتظبط كل شي 
سالي: طب حلو أوي ، و الكيكه 
سوار: انا مجهزاها من امبارح باقى الهديه بس 



طلعت معاهم على المول و بدؤا يختارو الهديه ، وقفت سالي مبسوطه من الهديه بس قاطعهم موبايلها برساله من رقم غريب ، طنشتها بس رجع بعت لها رساله تانيه لفتت نظرها 



....... : انت تسرعتي بالاختيار سالي شوفي تركي على حقيقته 



فتحت الشات و لقت صوره فتحتها و اتسمرت في مكانها ، بعت لها location 



....... : اذا ما تصدقين هذا المكان اتأكدي بنفسك 



___________________________________



بدأ يفوق من المخدر و باين عليه التعب مسك راسه وحس بصداع فظيع 



ساره: ما هتقولى صباحيه مباركه 



بص لها باستغراب و قام من السرير 



تركي: انت ايش تسوين هنا 
ساره: أفا تركي ما تتذكر 
تركي: ايش الي ما اتذكر ، وين سيف و عمي 
ساره: ما في أحد ، انت ارسلت لي نتقابل هنا 
تركي: انا ما ارسلت لك شي انت ايش تخربطين 

 
                
لف وشه و شاور لها 



تركي: اتستري ساره 



وقفت ساره و لفت الغطا عليها و وقفت قدامه 



ساره: انت فضلت سالي على مو ، فضلت ذيك المصريه على بنت عمك ، بس بالاخير انت بحضني الحين 



رجعت للسرير و مسكت دبوس و عورت صابعها نزلت الدم على الملايه و ابتسمت ، وقف ماسك راسه مش مستوعب كل الي فاكره انه قابل سيف و داخ و قعد على السرير ، قفل زراير قميصه و  فتح الباب و خرج لقى قدامه سالي و سوار و ريم ، وقف ثابت وبلع ريقه خرجت ساره من الاوضه و مسكت في دراعه و عملت نفسها مش واحده بالها من سالي 



ساره: انتظر حبيبي بساويلك شي تاكله 



بص في عيونهم و رجع بص في عيون سالي الي دمعت و سكتت ، بعد ايديها عنها و قرب خطوتين وقف لما مدت سالي ايديها ووقفته 



سالي: طالما هي عجباك بتتجوزني ليه 
تركي: و الله ما سويت شي ، ما اعرف امتى جت 
سالي: اومال لو مكنتش بكلمك طول النهار كنت عملت أيه 
تركي: سالي الله يخليك صدقيني هذي تكذب 



وقفت ساره مربعه ايديها و بصت لتركي 



ساره: و الدم على السرير يكذب 



زقت سالي تركي و دخلت الاوضه لقت نقط الدم ، قعدت على الارض و بدأت تعيط ، دخلت سوار وراها و حضنتها لمحت الدم على السرير و بصت لتركي بلوم ، قامت وقفت قدامه و بعصبيه 



سوار: انا مش قلتلك اني مش هقبل حد يكسر سالي حتى انت 
ريم: تركي ما يساوي كذا ، انا اعرفه 



بصت سوار لريم 



سوار: انت بتدافعي عنه ليه ، انت مش شايفه 
ريم: فكري فكري ليش الحين 
سوار: انا مش هفكر ، انت جايه تدافعي عنه قدامي و مش همك الي عمله
تركي: سالي و غلاك عندي ما لمستها 
سوار: انت متقربلهاش او حتى تتكلم معاها 



سكت تركي شويه و مسح على وشه و أخد نفس و صوته بيرتعش 



تركي: سالي اذا كنت أبي اساوي شي كنت ساويته قبل ، ليش اساوي كذا و انا بتزوجك ، انت بتوثقي فيني صح 



قامت سالي من على الارض و مسحت دموعها و مسكت ايد سوار 



سالي: يلا على البيت 
تركي: سالي لا تتركيني صارخي اضربي لا تتركيني كذا 



بصت سالي لتركي و بصت بصه سريعه لساره و أخدت سوار و مشت 
___________________________________



كان قاعد في عربيته برا و مستني يشوف الي هيحصل ، شاف سالي و سوار خارجين و تركي بيجري وراهم و باين عليهم انهم شافو كل حاجه ، ابتسم ابتسامه شر و بص لنفسه في المرايه 



سيف: الحين انت مو احسن مني ، باخذ منك سالي و بتخسر احترامك و ميثاليتك هذي ، و الله العظيم باخد كل شي بيدك و بتشوف 




        
          
                
فضل قاعد في عربيته لحد ما اتأكد ان الكل مشى و دخل البيت لقى ساره لبست عبايتها و ابتسمت 



ساره: صار لي الحين 
سيف: تتأكدين 
ساره: بتشوف 



خرجو من البيت و ركبو العربيه مع بعض و رجعو البيت ، لقو فهد قاعد و مراحش المسجد للصلاة ، اول ما ساره دخلت خديجة شدتها بسرعه ليها و دخلتها المطبخ 



خديجة: وين رحتى 
ساره: ايش تبي يما 
خديجة: ليش تخرجين و انت حامل ، تبين تفضحينا ، يلا اتجهزي بنروح لعمك 
ساره: خلاص ساويتها 
خديجة: سويتي ايش 



حكت لخديجه الي حصل 



خديجة: كيف سويتها 
ساره:  عادي سويتها 



وقفت خديجه قدامها و مش مصدقه انها عملت دا كله لواحدها 



خديجة: مين ساعدك 



دخل سيف و قف على الباب 



سيف: انا 



عدلت خديجه نفسها ومسكت دراع ساره جامد 



خديجة: خبرتي احد ثاني 
ساره: اه، ماما ايش فيك  لا ما خبرت احد 



دخلت جهاد بسرعه و هي مبسوطه 



جهاد: ماما انا جاهزه 



وقفت شويه تبص على وشوش الباقين 



جهاد: ايش فيكم ، ليش ما جهزتم 
سيف: الحين بنجهز 



وقفت جهاد مش مطمنه ، سيف و ساره و خديجه مع بعض دا مبيحصلش ابدا ، خرجت بهدوء و قلبها مش مرتاح الي بيحصل 
___________________________________



دخل البيت بسرعه لفتت نظر عبد الله و فدوى 



فدوى: بسم الله ايش فيك تركي 
تركي: ولا شي ، وينها سالي 



سكتت فدوى لما حست ان في مشكله بينهم 



تركي: وينها سالي خالتي 
فدوى: بغرفتها 



طلع بسرعه الاوضه و خبط على الباب فتحت سوار و قفت قدامه 



سوار: روح اوضتك يا تركي 
تركي: الله يخليك بتكلم معها 
سوار: روح اوضتك يا تركي 



قامت سالي فتحت الباب و حطت ايديها على كتف سوار 



سالي: روحي اوضتك انا كويسه 
سوار: انت هتتكلمي معاه 
سالي: اه 
سوار: انت بتهزري يا بنتي فوقي 
سالي: هفهمك كل حاجه بعدين 



وقفت سوار مش عارفه تقولها أيه و طلعت بعد ما بصت لتركي بحزن و مشت ، دخل الاوضه و قعدت على كرسي بعيد عنه 



تركي: بتوثقين فيني مو 



سكتت سالي و بصت له 



تركي: طيب نفكر شوي ، اذا انا رجال كذا كنت ساويتها من زمان ليش اسوايها الحين 




        
          
                
بص لسالي الي كانت ساكته و بتسمع بس 



تركي: كنت اقدر اتزوج ساره اذا ابيها بس انا ما ابيها 
سالي: اومال نمت معاها ليه 
تركي: و الله ما لمستها ، كنت بالمشفى و سيف اتصل فيني ان عمي تعبان و بشوفه ، بس دخلت شربت ماي و ما اتذكر اي شي بعدها ، هذي مؤامره 



سكتت شويه و افتكرت الصوره الي اتبعتت 



سالي: حد يعرف انك رحت البيت دا غير سيف 
تركي: لا ، انا ما اعرفه اصلا ، وصلت له بال location 



سكتت سالي شويه 



سالي: و الدم الي على السرير 
تركي: يمكن ساووه 



قرب تركي خطوتين وقفته بايديها 



سالي: انت عارف انك كسرت ثقتي ، انا كان باقيلي ايام و ابقى مراتك ، دا انت لو بتربيني مش هتعمل الي عملته دا 



جه تركي يتكلم بس سكتته بايديها 



سالي: انا مش عاوزه اسمع حاجه خلاص ، انا كنت جايه اعملك مفاجئه و اعمل عيد ميلاد للست الي تحت دي ، انا مش هجيب سيره لحد بس انت هتفشكل الجوازه 



سكت تركي و معرفش يتكلم 



سالي: هخلص و ارجع مصر و ارجع على كتب كتاب سوار ، و ارجع مع ماما مصر تاني ، كل الي طلباه منك انك تقولهم انك غيرت رأيك او طلعني انا الي وحشه المهم تفشكل الجوازه 



قامت من على الكرسي 



سالي: تتجوز ساره بقا متتجوزهاش ، ميخصنيش 



قرب تركي و مسك ايديها و عيونه دمعت 



تركي: سالي تكفين و الله انا أحبك و الله ما خنتك 



سحبت ايديها من ايده و مسحت دموعه سريعه نزلت من عينها و خرجت من الاوضه 
___________________________________



وقفت ريم قدام سوار تحاول تفهمها ان ساره طول عمرها حاطه عينيها على تركي و انه عمره ما بص لها حتى 



سوار: الي شفته غير كدا يا ريم 
ريم: سوار ادري انك تخافين على سالي و هذا حقك ، بس و الله العظيم هو ما يساوي كذا ، تركي جد يحبها 
سوار: ريم انا ليا الي شفته 
ريم: طيب فكري شوي الصوره الي مع سالي مين أرسلها 
سوار: وانا مالي بقا 
ريم: لا ، هذي حيله ، ييون يفرقون بينهم 



سكتت سوار شويه و بدأت تفكر في مدايقه 



ريم: الله يخليك فكري لا تتخذي قرارات سريعه 
سوار: طيب هنفترض انك بتقولى الحقيقه ، أيه الي يثبتلي 
ريم: اسمعي تركي اكيد يفهمك كل شي 



سكتت سوار للمره التانيه اتحطت في اختيار بين اخوها و أختها ، بس المرادي اختيار كبير متوقف عليه حياه كل واحد فيهم ، دخل عليهم تركي و وشه بهتان ، اول ما شافته ريم جريت عليه 




        
          
                
ريم: بسم الله عليك 
تركي: و الله مظلوم 



وقفت سوار تبص عليه من بعيد أخدت نفس و قربت منه حضنته 



سوار: تعالي اهدى ، خلينا نتكلم 



راحت ريم جابت له كوبايه ميه و قعدت قدامهم هم الاتنين 



سوار: احكيلي أيه الي حصل 



حكي لسوار الي حصل بالتفصيل ، حس بغصه في صدره لما افتكر كلام سالي ، حكي لهم كلامه مع سالي 



سوار: طيب انا همشي معاك واحده واحده ، خلينا نروح البيت الي هناك دا و نفهم 



فرح وقام  عشان يروح بيها ، مسكت ايده و ضغطت عليه 



سوار: استني بس نخلص عيد ميلاد طنط 
تركي: ما بتحمل 
سوار: اسمع كلامي عشان الموضوع ميكبرش اكتر من كدا 
تركي: بس ما أتحمل سالي ما تنظر بوجههي 
ريم: تركي ، الله يخليك 



قعد تاني و حد ايده على وشه و غمض عيونه عشان يهدى 
___________________________________



طلعت من اوضتها و عبد الله ماسك ايديها وأول ما طلعت جهاد شغلت الاغاني و الكل تحت بيسقف ، نزلت وهي مش فاهمه أيه الي بيحصل 



فدوى: ايش هذا 
سالي: كل سنه و انت طيبه يا طنط وعقبال مليون سنه 
فدوى: و انت بخير حبيبتي ، ليش تعبتو حالكم 
سوار: سالي أصرت تعمل عيد ميلادك بطريقتنا 



ابتسمت فدوى و راحت حضنت سالي و باست خدها 



فدوى: بس تعبتي حالك تسافرين من مصر لهنا بس بعيد ميلادي ! 
سالي: هو انت اي حد يا طنط 
فدوى: كنت تنتظرين نحتفل مع بعضنا في ملكتك 



سكتت سالي و اختفت ابتسامتها و رجعت ابتسمت بسرعه و كملت بهزار 



سالي: لا ابدا كله الا عيد ميلادك 



لفت وشها و قدمت الهديه تحت انظار ساره الي استقصدت تبص في عينيها اكتر من مره ، كان واقف ورا و باين عليه الزعل و بيبص على سالي الي بتتعامل أكن مفيش أي حاجه حصلت و متجنبه تبص ليه ، قربت ساره من تركي و مسكت ايده بعد ايده بسرعه و بص لها 



تركي: لا تلمسيني 
ساره: ترا عادي ، هذي مو أول مره 
تركي: تعرفين اني ما لمستك خلاص لا عاد تزيدها 
ساره: انكر تركي ، بس بيجي اليوم و تعرف الحقيقه 



رفع عينه من عليها و بص قدامه لقى سالي بتبص عليه و ساكته ، عدل نفسه و بلع ريقه ، لفت وشها و رجعت بصت على سوار و هي بتقطع الكيكه 



جهاد: ايش فيك 
سالى: مفيش حاجه 
جهاد: متهاوشه مع تركي 
سالي: لا عادي 
جهاد: سالي ، ترا باين إنكم متهاوشين 
سالي: انت مش صغيره على الكلام دا ولا أيه 
جهاد: انا صغيره بس الاحظ 




        
          
                
قامت من مكانها و خرجت برا للجنينه ، لاحظها سيف وهو قاعد برا راح لها 



سيف: هلا 
سالي: اهلا 
سيف: ليش مو معهم 
سالي: عادي 
سيف: متهاوشه مع تركي! 



بص سالي له و ادايقت 



سالي: هو ليه كل الي حوليا شايفين اني متخانقه معاه ، هو مفيش غيره في الدنيا 
سيف: ما أقصد ازعجك ، بس انا اعرف تركي اي بنت يعرفها يتهاوش معها 



بصت له سالي 



سالي: اي بنت 



ابتسم سيف ابتسامه سريعه مأخدتش بالها منها 



سيف: انت ما تعرفين علاقات تركي ! 
سالي: علاقات 
سيف: أوه ، كذا بتتهاوشين معه جد 
سالي: انت تعرف عنه حاجه ! 
سيف: لا 
سالي: سيف قولى 
سيف: لا سالي ، الي ستره الله ما أفضحه انا 



سكتت سالي و بدأت تتأكد انها اضحك عليها ، بصت قدامها لقت تركي واقف بعيد و مدايق من وقفتها مع سيف ، حست بخنقه و حطت ايديها على صدرها و حاولت تهدى 



سيف: انت بخير 



غمضت عينها و مدت ايديها بمعني اه بس مد ايده يمسك ايديها يلحقها قبل ما تعد على الارض ، جري تركي عليها و زقه من عليها 



تركي: لا عاد تقرب 



بص لها و شمال شعرها من على وشها 



تركي: سالي حبيبتي اتنفسي انت بخير 



بدأت تهدى واحده واحده و بعدت ايده عن وشها و قامت ، حاول يسندها بس بعدت ايده 



سالي: ابعد عني ، مش عاوزه اشوف وشك 



ابتسم سيف من بعيد بعد ما عرف انه قدر يحقق مراده و وقف تركي متسمر لما سمع كلامها و فضل باصص لها وهي بتبعد عنه ودخلت القصر 
___________________________________



خلص اليوم و سافرت سالي مصر بعد ما وصلتها سوار و اطمنت انها كويسه و نام كل واحد فيهم على صدره تقل كبير و دمعته على خده.



صحى تركي اليوم الي بعده من صباحيه ربنا و خبط على باب سوار فتحت وهي نايمه 



سوار: ايوا يا تركي 
تركي: يلا اتجهزي بنروح البيت ذا 
سوار: دلوقتي 
تركي: الله العالم كيف صبرت الليل يلا بستناك بالسياره 



مشي من قدامها دخلت اتوضت و صلت و لبست لبس سريع و نزلت بسرعه ، وصلو البيت الي كان زي ما هو مفيش فيه حاجه اتغيرت ، دخل و بدأ يدور بسرعه على الكبايه الي شرب منها 



تركي: هذي هي 
سوار: بس دي مغسوله يا تركي 
تركي: بكلم خالد يبحثون كيف يطلعونها بالمعمل الجنائي 
سوار: معمل جنائي ، هو مش لازم قضيه ! 
تركي: خالد بيساويها 




        
          
                
دخلت سوار الاوضه و بصت على الملايه الي لسه مبهدله زي ما هي 



سوار: مش هتاخد الملايه هي كمان ! 



بص تركي لسوار 



سوار: اكيد هيبان اذا حصل عليها حاجه او لا 



لمها بسرعه و حطهم في كيسه و اتصل بخالد عشان ياخدهم يكشف عليهم ، فضلت قاعده و خرجب برا الباب و بصت على الطريق بالتحديد على عمود الكهربا الي قدام البيت و الي أخدت بالها ان عليها كاميره مراقبه ، دخلت بسرعه لتركي 



تركي: بسم الله ايش فيك 
سوار: صاحبك خالد ممكن يشوف كاميرات المرور 
تركي: أيه هذي سهله كثير 
سوار: طيب خليه يشوف الكاميرات 
تركي: ايش بيفيد 
سوار: مش قلت ان سيف كان موجود ، يعني سبقك هنا 



ابتسم تركي و مسك راس سوار و باسها 



تركي: الله يخلي لي ذكائك 



رجع اتصل بخالد مره تانيه و بلغه ان تسجيلات الكاميرا و التحاليل هتظهر بعد ١٠ ايام ، قفل معاه و بص لسوار 



تركي: ان شاء الله اثبت لسالي 
___________________________________



بعد ٣ أيام 



كانت قاعده في اوضتها و مشغله اغاني و قاعده تحط مانيكير على ضوافرها ، دخلت عليها خديجه و زقت الباب وراها عشان تقفله بس اتوارب بدل ما يتقفل 



خديجة: الله يسعد ايامك 



وطت الصوت و بصت لمامتها بابتسامه 



ساره: باقى أيام قليله و باخذ تركي لي 
خديجة: تتابعين حملك 
ساره: ايه ، كل شي تمام 
خديجة: تعرفين شي جديد عن سالي 
ساره: سيف الله يبيض وجهه اقنعها ان تركي صاحب علاقات 
خديجة: تتواصيلين مع تركي
ساره: الحين لا 
خديجة: اذا جد تبين تقنعين تركي ان الجنين ذا منه لازم تتحكمين فيه 
ساره: بساويها يما ، بس تتركه سالي 



علت خديجة الصوت و قامت ترقص مع ساره و كل تفكيرها انها اخيرا هتجوز بنتها تركي ، مأخدوش بالهم من الي كان ورا الباب 
___________________________________



كان قاعد معاها في جنينه القصر و بيحاول يخفف عنها 



عبد الرحمن: طيب ايش اسوي يخفف عنك 
سوار: ولا أي حاجه حبيبي ، انا بس سالي وحشاني 
عبد الرحمن: بترجع ، أدعي لها ترجع بخير 
سوار: بدعيلها و الله 



بصت له و ابتسمت 



سوار: روح انت البيت انت شكلك تعبان من الشغل 
عبد الرحمن: برتاح لما ترتاحين 
سوار: انا كويسه و الله 
عبد الرحمن: لا عيونك تقول شي ثاني 
سوار: انا بس مجهده عشان تحضيرات كتب الكتاب ، انت عارف سالي مش موجوده و انا مستلمه حاجاتها 
عبد الرحمن: جد 
سوار: بجد 




        
          
                
سكت عبد الرحمن و طلع من جيبه شيكولاته صغيره 



عبد الرحمن: الشيكولاه تغير الحاله النفسيه 



ابتسمت و اخدتها 



سوار: تسلم ايدك 



فتحتها و كسرت حته في ايديها و مدت ايديها له ، فتح بقه و شاور له ، ابتسمت و اكلته الشوكولاته في بقه 



سوار: بألف هنا 
عبد الرحمن: الله يهنيك و يسعدك 



قاطع كلامهم موبيل سوار بصت له و ابتسمت 



سوار: شكل بدور قلقت عليك تاني 



ردت على الموبيل و مسح عبد الرحمن ايده على وشه 



بدور: كيف حالك 
سوار: الحمد لله انت عامله أيه 
بدور: بخير و الله ، ايش رأيك ننزل المول 
سوار: مش عارفه و الله لسه هشوف الظروف
بدور: كنت أبي اسأل عبد الرحمن بس ما شاء الله نساني ما يرد على 
سوار: هو يقدر ينساكي بردو ، هتلاقيه كان عامل الموبيل سايلانت من الشغل و نسى يغيره 
بدور: و الله ممكن ، بس ما شاء الله موبايله ما يكون سايلانت الا يكون معك 



ابتسمت سوار مجامله و مش عارفه ترد تقول أيه 



سوار: طيب عبد الرحمن معاكي أهو تتطمني عليه 



أدت الموبيل لعبد الرحمن الي استأذن يكلمها بعيد عن سوار 



عبد الرحمن: هلا بدور 
بدور: بدور! وين بدوره 
عبد الرحمن: عادي 
بدور: انت زعلان شي 
عبد الرحمن: بدور حبيبتي ادري انك تقلقين كثير بس مو كل مره تتصلين بسوار انا مو بذر 
بدور: انت تفسر اهتمامي فيك اني اعاملك كبذر 
عبد الرحمن: بدور بنتكلم بالبيت
بدور: بس ....
عبد الرحمن: بدور يلا حبيبتي برجع لك و نتكلم 



قفل المكالمة و رجع لسوار و سكتو شويه لحد ما سوار قطعت السكوت 



سوار: اجيبلك قهوه 
عبد الرحمن: اوك 



دخلت تجيب له قهوه و هو قعد يفر في موبايله 
___________________________________



كانت الايام بتجري و سالي خلصت امتحانات و جه وقت رجوعها السعوديه عشان كتب كتاب سوار ، سافرت و دخلت سلمت على الكل و مبصتش في وش تركي ، دخلت اوضتها و قفلت عليها حتى سوار مدخلتهاش ، دخلت فدوى اوضه تركي بعد ما خبطت لقته نايم على السرير و باصص للسقف 



فدوى: تركي 



قام من السرير و بص لها و قعد 



تركي: هلا خالتي 



حطت ايديها على ضهره و مسحت عليه بحنان 



فدوى: ايش فيك ، صار لك فتره مو طبيعي 
تركي: انا بخير خالتي 
فدوى: لا مو بخير ، انت ابني انا أعرفك ايش فيك 




        
          
                
عيونه دمعت و نام على رجلها و بدأت تحسس على شعره 



فدوى: ايش فيك حبيبي ، بسم الله عليك 
تركي: اه يما 



سكتت فدوى لأول مره يناديها بماما و ابتسمت 



فدوى: فيني ولا فيك حبيبي ايش فيك 
تركي: ادعيلي يما 
فدوى: بدعيلك حبيبي بكل ركعه 
تركي: حسبي الله لا إله إلا هو الحي القيوم 



نزلت باست راسه و مسحت على جبهته 



فدوى: الله يفك كربك 



ابتسم تركي و مسك ايديها و باسها 



تركي: امين 



خرجت فدوى من الاوضه و هي مبسوطه و قلقانه ، دخلت اوضتها و قعدت على سجادتها و رفعت ايديها للسما 



فدوى: الحمد لله يا رب الحمد لله سمعت منه كلمه يما ، يا رب انت العالم فك كربه  يا رب انت القادر ، يا رب أبيه سعيد ، يا رب كمل زواجه و اهديه 



دخل عبد الله و هي بتدعي قرب لها و باس راسها ، بصت له و قامت بسرعه حضنته 



عبد الله: الله يزيد الفرح ، ايش في 
فدوى: تركي قال لي يما 



ابتسم عبد الله و باس راسها بكل حب 



عبد الله: تستاهلينها 
فدوى: بس تركي فيه هم 
عبد الله: ايش فيه 
فدوى:ما اعرف ما قال شي ، بس احس ان في شي 



سكت عبد الله و افتكر الحاله الي سالي جت بيها الصبح 



عبد الله: ليكون متهاوش مع سالي 
فدوى: ما اعتقد ، هذي اكبر من مهواشه 
عبد الله: انا بشوف ايش في 



خرج من اوضته و خبط على باب تركي بس ملقاش رد ، فتح الباب براحه لقاه بيصلي دخل و قعد لحد ما يخلص 



عبد الله: تقبل الله 
تركي: منا و منكم يبا 
عبد الله: مأخر صلاه ! 
تركي: لا يبا ، بس مدايق شوي 
عبد الله: ليش 
تركي: مظلوم يبا ، احس الدنيا تضيق فيني 
عبد الله: بسم الله عليك 



حكي تركي لعبد الله كل حاجه 



تركي: و للحين بنتظر رد خالد 
عبد الله: انت جد ما ساويتها 
تركي: و الله يبا ما ساويتها 
عبد الله: صادق ، ادري انك ما تكذب 



قام عبد الله و قام تركي وراه 



تركي: يبا ايش بتسوي 
عبد الله: بستخير الله بشي و بنفذه 
تركي: ايش هو 
عبد الله: بتشوف 
تركي: يبا انا حكيت لاني احتاجك مو لأسبب مشاكل بينك وبين عمي 
عبد الله: المشكله مو عمك ، عمك مغلوب على أمره ، انا بصلح كل شي 
تركي: يبا ....



قاطعه عبد الله و طبطب على ضهره 



عبد الله: ثق فيني لا تخاف 



باس تركي راس عبد الله و سابه يخرج ، عدي اليوم و الكل بيجهز عشان حفله كتب الكتاب باقي عليها يومين رضوى أخدت كل شويه تتصل بعد الرحمن و تسأله عن سوار و اخبارها لان سوار مش راضيه ترد عليها او تكلمها 



رضوى: طب اعمل أيه يا عبد الرحمن حاولت بكل الطرق اديك شايف أهو مش راضيه تسمع ، ولو سمعت بتسمع على مضض 
عبد الرحمن: طولة بالك خالتي ، سوار بتتراضى لا تخافى 
رضوى: انا و الله مش عارفه تعبت ، دا انا راضتها وقت ما أبو سالي حرق رجليها اسرع من دلوقتي 



سكت عبد الرحمن لما استوعب الكلمه و هي ابتسمت ابتسامه بسيطه



عبد الرحمن: ايش 
رضوى: يا خبر شكلى طينت الدنيا 
عبد الرحمن: ايش أبو سالي ما افهم 
رضوى: لا يا عبد الرحمن هي تقولك بقا 
عبد الرحمن: ايش الموضوع 
رضوى: لا ، انا مكنتش اعرف انها مش عاوزه تعرفك ، بص يا حبيبي ولا أكنك سمعت مني أي حاجه 



سكت عبد الرحمن و معرفش يتكلم 



رضوى: طيب يا حبيبي انا هقفل دلوقتي عشان معاد الدوا 
عبد الرحمن: الله يشفيك خالتي 



قفلت معاه و اترسمت على شفتها ابتسامه 



رضوى: عشان تبقى تسيبيني أوي يا ست سوار 
___________________________________



قبل كتب الكتاب بيوم وقفت سالي قدام باب تركي و خبطت اول ما تركي شافها فتح الباب بسرعه و دخلها 



تركي: هلا سالي 
سالي: اهلا 
تركي: كيف صارت اختباراتك 
سالي: الحمد لله كويسه 



سكتت سالي شويه 



سالي: انت لسه معرفتهمش اننا مش هنكمل 
تركي: لا 
سالي: معدش وقت يا تركي ، يا ريت تقولهم 
تركي: سالي انتظري بس يوم بيعطيك دليل اني ما ساويتها 



سكتت سالي و بصت في عيونه لأول مره ، اكنها بتتعلق بحبال دايبه 



سالي: وانا أيه يضمني انها صح 
تركي: و الله صحيحه انا يثبت لك ، كل شي بالصور و التحاليل 



سكتت سالي و أخدت بالها من موبيله الي شغال يرن 



سالي: موبايلك بيرن 
تركي: ما عليك منه ، المهم انت 



فضلت مركزه على الموبيل و بعدين جه صوت رساله ، جالها فضول للحظه و لمحت اسم ساره من بعيد و عيونها دمعت 



سالي: افتح الرساله 
تركي: ليش تبكين 
سالي: افتح بقولك الرساله 



مسك الموبيل و فتح الرساله الي كانت من ساره مكتوب فيها " انا حامل ايش بنسوي" بصت له و ابتسمت بحسره 



سالي: انت عارف المشكله في أيه ، اني زي الغبيه كنت هصدقك ، ألف مبروك يا تركي 



خرجت من الاوضه و سابته مش مستوعب الي حصل 
.
.
.
.





        

google-playkhamsatmostaqltradent