رواية قلبي بينادي باسمك الفصل الربع 4 - بقلم ياسمين
part 4 تركي
د.تركي: فيكي تعيديه ؟
سوار: سوار عبد الله طلال الازهرى
د.تركى: واثقه!
سوار: هو أيه الي واثقه حضرتك دا اسمي كامل في مشكله ولا حاجه!
أتمالك د.تركي نفسه و حاول يظبط موقفه و بدأ يكمل باقى البيانات و ايديه بترتعش
د.تركي: ان شاء الله بنسوى العمليه خلال اسبوع
سوار: ان شاء الله .. شكرا لتعب حضرتك يا دكتور عن إذنك
خرجت سوار مش فاهمه أيه الي حصل من شويه ولكن فسرته ان اسمها غريب بما ان باباها سعودي
سوار: ماما ثواني هنروح قسم الباطنه و نرجع
رضوى: ليه في حاجه!
سوار: سالي تعبانه هكشف عليها بسرعه بس
سالي: سوار الموضوع مش مستاهل
سوار: سالي يلا حبيبتي خليني اطمن عليك
مشت سالي مع سوار وهي خايفه من الي هيحصل ، الدكتوره كشفت وطلع ان في إلتهاب بسيط ومحتاج علاج
سوار: طب يا دكتور أيه سبب الاغماءه الي حصلت
الدكتور: ملهاش علاقه خالص بالالتهاب ممكن كان اجهاد مش اكتر
خرجت سالي و هي ناويه تحمد ربنا سنه لان طلع عندها التهاب و باين عليها الفرحه و قررت تتبع اسلوب تاني مع سوار غير اسلوب التعب عشان تقدر تطلب منها الفلوس .
__________________________________
تركي: هلا بخويلد كيف حالك
خالد: هلا بالغالي الحمد لله كيف مصر
تركي: والله زدت ٢كيلو من حلاوه اكلها
خالد: ترا انت دُب مو محتاج تاكل لتسمن
تركي: انا دُب يا بزر صار لي اتمرن ٣ سنين ترا جسمي احسن منك
خالد: خلاص خلاص في هذي ما اقدر اقولك شي تعطيني بوكس تطيحني
تركي: بس ارجع و أشوفك .. خويلد فيك تعرف معلومات عن حدا
خالد: أوه ترا تروك صار محقق
تركي: ترا اخلص
خالد:ايش اسمه
تركي: سوار عبد الله طلال الازهرى
سكت خالد شويه
خالد: انت متأكد من الاسم!
تركي: لهيك انا بشوف ايش القصه
قفل تركي المكالمه مع خالد صديق عمره خالد عايش في السعوديه و هو من أهم ضباط الشرطه وله معارف كتير في اكتر من مكان.
تركي حط ايده على وشه و سند ضهره على الكرسي بيفكر في الاسم مش مستوعب ازاي
تركي حط ايده على وشه و سند ضهره على الكرسي بيفكر في الاسم مش مستوعب ازاي
تركي دكتور سعودي تم اختياره عشان يكمل الدكتوراه في ألمانيا بعد ما أتخرج من مصر بتقدير امتياز و قدر انه يبقى واحد من اشهر دكاتره الأورام في السعوديه و الوطن العربي طويل جسمه عريض وصحي عينه عسليه واسعه و حواجبه سودا تقيله عنده لحيه قصيره
___________________________________
سالي: سوار هو في حاجه بينك و بين ماما
سوار: لا ليه
سالي: حاسه ان البيت متنشن كدا
سوار: شدينا مع بعض بس
سالي: سوار البنت المثاليه شدت مع ماما
سوار بصت لها بمدايقه
سوار: سالي خدي الدوا يا حبيبتي و نامي انا تعبانه من الصبح ومش قادره اتكلم
سالي: بس الدكتور دا كان قمر
سوار: دكتور مين
سالي: هو انت عاميه السعودي دا مش فاكره اسمه
سوار: و الله انت فاضيه شوفي احنا في أيه و انت في أيه
سالي: يا سوار ما الواحد لازم يفك بردو كدا هنموت .. متحاوليش تحسسيني انك عمرك ما حبيتي
سوار: حياتي مفيهاش وقت للحب يا سالي ربنا يجعل حياتك احسن من حياتي .. يلا تصبحي على خير
___________________________________
هند: اخبار مامتك أيه
سوار: الحمد لله كمان اسبوع هتعمل العمليه
هند: بالسلامه ي رب
محمود: مس سوار .. مستر ابراهيم عاوزك
خرجت سوار و هي تتمني الموضوع بعدي من غير مشاكل
ابراهيم: اتفضلي مس سوار
سوار: أتفضل يا مستر
ابراهيم: اخبار مامتك أيه
سوار: كويسه الحمد لله
ابراهيم: في قرار من الاداره نازل باسمك
ابراهيم بيفتح الظرف و يديها بمعني اقرئيه مسكت سوار الظرف و كل الي على لسانها يا رب انا مليش غيرك .. بدأت تقرأ و في الاخر وصلت لجمله " و بناءً على ما تقدم يتم ترقيه الموظفه سوار عبد الله طلال الازهرى لتصبح القائم بأعمال رئيس القسم"
ابراهيم: ألف مبروك يا مس سوار
سوار: الله يبارك فيك يا مستر
خرجت سوار وحمدت ربنا ان الموضوع عدى على خير دخلت مسجد المدرسه و صلت ركعتين شكر لله و خرجت تكمل شغلها
___________________________________
سالي: ايوا اعمل أيه يعني البيت عندي متدربك و ماما داخله عمليه كبيره
عمر: انت وحشتيني يا سالي الدنيا ملهاش طعم من غيرك
سالي: من غيري ولا من غير فلوسي
عمر: انت تتوقعي اني بحب الفلوس اكتر منك
سالي: و الله دا الي انا شايفاه
عمر: يا عبيطه مهو لو مفيش فلوس مش هعرف احوش عشان اجيبلك الشبكه لو عاوزه جواز بجد بعد الجامعه لازم نحوش من دلوقتي
سالي: طب ما تحوش انت كمان من فلوسك ولا فلوسي بس الي يتحوش منها
عمر: من امتى بقا في ما بينا فلوسي و فلوسك و بعدين مين الي قالك اني مش بحوش من عندي انت عارفه جرام الدهب دلوقتي بكام
سالي: عارفه ان الدنيا غاليه
عمر: طالما غاليه بتدايقيني بالكلام ليه
سالي: خلاص يا عمر خلاص بس جو البيت مخليني مدايقه هتصرف في اي مبلغ و اجيلك علطول
قفلت سالي مع عمر و قررت تدور في البيت على اي حاجه تاخدها لان سوار مش هتديها المبلغ الي في دماغها .. دخلت اوضه مامتها لقتها صاحيه فدخلت اوضه سوار لقت خاتم دهب صغير يبان عليه انه بتاع اطفال اخدته زي ما هو و نزلت جرى تبيعه.
___________________________________
خالد: كل المعلومات في الايميل
تركي: تسلم خويلد
خالد: الله يسلمك تروك
فتح تركي الايميل و قلبه بينبض جامد شاف صوره لسوار وجنبها اسمها
"الام رضوى سعيد الميلاوي و الاب عبد الله طلال الازهري مواليد ٦ أكتوبر ١٩٩٧ سالي أختها من الأم " فضل يبص على الملف و الصور فتره طويله ومش قادر يستوعب ازاي
تركي: بس كيف .. كيف يكون اسمها كذا وانا ما ادرى فيه
___________________________________
وصلت سوار البيت و دخلت اوضتها مبسوطه بدأت تقلع حجابها و بتحسب حسابات العمليه و الوقت الباقى عنيها جت على علبه الخواتم الي كانت متلخبطه ودا مكنش مكانها بدأت ترتب العلب ولكن لفت نظرها العلبه الحمرا الصغيره المفتوحه
سوار: ماما انت نضفتي عندي في الاوضه
رضوى: لا يا سوار
سوار: هي سالي فين
رضوى: نزلت من فتره
مسكت سوار الموبيل تتصل على سالي ولكن مش بترد قررت تهدى و تكمل شغل البيت لحد ما دخلت سالي البيت و باين عليها السعاده
رضوى: حمد لله على السلامه يا سالي كنت فين
سالي: في مشوار يا ماما
رضوى: ايوا فين يعني
سالي: في أيه يا ماما هو انا صغيره ولا أيه
سوار: سالي ردي على مامتك كويس
سالي: في أيه يا سوار انت هتربيني
سوار: انت دخلتي اوضتي النهارده
سالي: لا مدخلتش هدخل ليه يعني
سوار: ولا جالك فضول انك تشوفي أيه الي في الدرج
سالي: في أيه يا سوار قولى عاوزه أيه مره واحده
سوار: في خاتم دهب مش موجود عندي
سالي: وانا اعملك أيه مش فاهمه
سوار: سالي ارجوكي انا مش عاوزه اتعصب
سالي: لا انت تقريبا نسيتي اني اختك وزي زيك
رضوى: خاتم أيه الي ضايع يا سوار
سوار: خاتم الدهب الصغير يا ماما الي كنت لابساه وانا صغيره
سالي: حد يعين خاتم اطفال
سوار: دي الذكرى الوحيده الي متبقيالي من بابا
سالي: تخيلي انك عديمه الكرامه يعني الراجل سابك و ساب أمك و لسه عاوزه ليه ذكرى
الكل سكت بعد القلم الي سوار ادته لسالي رفعت ايديها قدامها برعشه
سوار: متدخليش في الي ملكيش فيه وانا عارفه يا سالي ان انت الي اختيه و اعملى حسابك لسانك هيطول على ماما او بابا هقطعهولك وانت عارفه اني مبهزرش
مشت سوار من الصاله و دخلت اوضتها و بدأت سالي تصرخ زي المجنونه اخرها انها راجعه الكليه
___________________________________
سالي: ايوا يا عمر
عمر: ماله الجميل مدايق ليه
سالي: انا جايه و معايا الفلوس
عمر: طب و أيه الي يدايقك
سالي: سوار ضربتني بالقلم
عمر: ليه كدا أيه الي حصل
سالي: أخدت من خواتمها خاتم دهب و بعته اتاري ان الخاتم ذكرى من ابوها ولما ملقتوش اتهمتني بأني الي اخدته
عمر: يا بنت الايه .. لا روحي لسوار صالحيها
سالي: بقولك ضربتني بالقلم
عمر: استحمليها هي الي بتدي الفلوس دلوقتي لحد م نقف على رجلينا و اعملى الي انت عاوزاه
سالي: مش هقدر اكون كويسه
عمر: لازم تكوني كويسه ابعتيلي بس الفلوس
سالي: فلوس أيه الي ابعتها
عمر: يا عبيطه لو قفشتك بالفلوس هتعرف انك الي سرقتيه وهتقررك ملهاش لازمه وجع دماغ
سالي: ماشي هبعتلك الفلوس
حولت سالي الفلوس لعمر و رجعت البيت كانت سوار قاعده في الصاله بعد ما حاولت تتصل بسالي ولكن مبتردش اول ما دخلت اخدتها بالحضن و فضلت تكرر انا اسفه
سوار: انا اسفه سامحيني
سالي: انت شايفه ان الموضوع كدا اتحل
سوار: خلاص يا سالي اعصابي فلتت سامحيني
سالي: ماشي يا سوار بس اعرفي اني مأخدتش حاجه
سوار: ماشي يا سالي واعرفي اني مش هسمح لحد يتكلم عن ماما و بابا حتى لو انت يا سالي
___________________________________
تركي: صح لسانك خويلد امتى بتروح الشباب
خالد: كمان اسبوعين
تركي: حلو برجع السعوديه و اجيلكم
خالد: تنور تروك و الله
تركي: أيه صحيح كيفها بيسان خطبتها
خالد: ان شاء الله بنروح نخطبها بكرا
تركي: ان شاء الله خير .. أيه خويلد --- خويلد بسكر الوالد يتصل برد عليه
تركي: ايش هذا رجال الاعمال عبد الله طلال الازهرى يكلمنى بنفسه
.
.
.
.
.
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية قلبي بينادي باسمك) اسم الرواية