رواية عهد الملك الفصل الرابع 4 -بقلم مجهول
: يا ولية يا خرفا.. نة انتييييييي فييييييين؟؟!
:يا انسه مينفعش الطريقة اللي دخلتي بيها دي انتي ممكن تقطعي عيشي
نهى بعصبية : انت عايز تمنعني ادخل بيت اختي؟؟؟….. واكملت بتهديد وهي بترفع سبابتها.. ابعد عن وشي عشان مخليش النهاردة اخر يوم ليك في الدنيا مش بس هنا!!!
الحارس بخوف : يا انسه ارجوكي افهميـ…
: ايه اللي بيحصل هنا…. وشهقت بمفاجاة وخوف…نهى!!!
نهى بغضب : ايوه نهى مالك اتخضيتي كده شوفتي عفر.. يت؟؟؟
علياء في سرها : ياريتني شوفت عفر.. يت!!!
* ملحوظة “علياء ام مالك”
نهى بعصبية : انا جاية اخد ابن اختي وماشيه مش عايزة كلام و جرجرة و مشاكل كتير عشان متشوفوش وشي التاني روحي هاتيه
علياء بتوتر : خديه بكره الصبح هو نايم دلوقتي اصل لا مؤاخذة في حد بيجي لحد الساعة واحدة !!
نهى بعصبية وزعيق : قولتلك مش عايزة جرجرة وكلام كتير هاتي عمر انا عرفت ان ابنك الـ*** ضر.. به وانا مش هسكت عن حق ابن اختي !!
علياء بصدمة وتوتر وهي بتحرك بؤبؤ عينيها : وانتي عرفتي ازاي؟؟؟…واكملت بشهقة…. انتي في حد من الخدم بينقلك اللي بيحصل!!
نهى بتلقائية : ايوة طبعاً امال انتي فاكراني هسيب ابن اختي معاكوا في البيت عشان كام ورقة طلعتوهم زمان من المحكمة؟؟…..ثم اكملت بغضب وهي بتزقها…جرى ايه يا ولية هتقعدي ترغي معايا ابعدي انا هدخل اخده بنفسي!!!
و بتروح غرفة عمر وبتزق الباب برجليها
نهى بصدمة ثم اكملت بعصبية : ايه ده؟!!…..مش قولتيلي نايم جوه؟؟؟……فين عمر؟؟؟
علياء بصتلها بخوف وسكتت
نهى بزعيق : ما تررررررررردي!!!…… طب مترديش عليا انا اعرف بطريقتي!!……. يا صفييييييييييييييييييييييية
دخلت صفية الخدامة وهي بتجري بخوف فهي عارفة غضب نهى كويس : ايوه يا انسه حضرتك ناديتيني؟؟
علياء بصدمة : انتي يا صفية اللي بتنقلي اسرارنا لنهى معقول!!!
صفية بتنزل راسها باحراج
: عمررررررررررر فييييييييييين؟؟؟
علياء اومأت لها بـ لا بخوف ونهى بصتلها والشر يتطاير من عينيها
صفية بتوتر وخوف من غضب نهى : عند مالك بيه في الغرفة حابسو من وقت ما ضر… به!!!
نهى بتخرج جري على طول لغرفة مالك
علياء بتبص لصفية بخيبة وبتقعد على الكرسي وهي حاطة ايديها على راسها
صفية بخجل وهي بتبص لعلياء : انا اسفه يا علياء هانم
علياء بغيظ : امشي يا صفية هاتيلي كوباية كركديه انزل بيهم ضغطي اللي علي ده
نهى وهي بتخبط على باب مالك : افتح يا مااااااااااااااالك الباب عشان متصلش على الشرطة!!!
مالك بيبص على الباب اللي بيخبط وبيرمي المخدة من ايده وبيمشي وهو بيطوح يفتح الباب
مالك بسـ..كر وهو بيبص عليها وبيحضنها : وحشتيني يا ملك ليه سيبتيني كل ده ؟؟؟
نهى بتديه الم وبتزقه بقوة لدرجه انه وقع على الارض : سكر.. ان يا ابن الـ ***
بعدها بتبص بصدمة وهي بتدور بعينيها على عمر
: عمررررررررررر مستحيل لاااااااااااا
شافت طفل مش باين على وشه ملامحه من شده ازرقاقه ومرمي في الارض وهو فاتح ايديه كانه مستسلم لمصيره!!
: مش وقته!!
بتتفحص نبضه و بتشيله بسرعة وبتنزل بيه جري!!
فتحت الباب براحة فتحة صغيرة بصت اتاكدت ان ابوها نايم وقفلت الباب تاني براحة ….
عهد وهي بتتنفس براحة : الحمدلله نايم دلوقتي اقدر اطلع وادور براحتي في المخزن
دخلت براحة وهي بتكتم صوت سعالها من كمية الغبار الموجود وقفلت الباب وراها وهي ماسكة الفلاش بتاع التلفون
عهد بخوف : الارضية هنا خشب ولو طلعت عليها هيقع المخزن كله بيا !!
بتحط طرف رجليها براحة وبتمشي وهي بتدور على حاجه تفيدها بتبص على صوره ابوها وامها اللي معلقة بحب
: دي صورة ماما اد ايه هي جميله ربنا يرحمها هاخد الصورة دي اخبيها معايا !!
بتاخد الصورة وهي بتاخدها لقيت صورة تانيه وقعت على الارض بترفعها وبتكمل تفتيش فجاة بترجع وبتمسك الصورة بصدمة : دي صورة الراجل اللي حدفتو بطوبة!!..ومين دي اللي معاه وشايله الطفل؟؟؟….معقول دي مراته!!….وده الطفل الصغير اللي كان بيندهلي ماما ولا واحد تاني؟؟….طب ايه اللي جاب الصور دي عند بابا؟؟….. في حاجه كبيرة مستخبية فعلا زي ما توقعت!!!…وبابا مخبي عليا حاجه!!…والراجل والطفل ليهم علاقه بيها!!
وبتفتح دولاب مليان ورق كتير وبتدور فيهم لحد ما تلاقي ظرف باسم المستشفى بتفتحه وبتشهق بصدمة
: شهادة وفا..تي ازاي !!
يتبع….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عهد الملك) اسم الرواية