Ads by Google X

رواية قلبي بينادي باسمك الفصل الخامس 5 - بقلم ياسمين

الصفحة الرئيسية

  

رواية قلبي بينادي باسمك الفصل الخامس 5 - بقلم ياسمين


part 5 قلق
          
                
خرج عبد الله برا المجلس و بدأ يفكر ازاي يقدر يوصل لسوار ومين الي هيقدر يساعده بكدا بس مفيش حاجه في دماغه 
___________________________________



تركي: أيه فهد الله يرضى عليك كيفها ريم 
فهد: الحمد لله 
تركي: ما اوصيك اختى أمانه بعيونك
فهد: ما توصي هي بعيوني و قلبي 
تركي: أيه يالعاشق الولهان عطيني اختى 
ريم: هلا تروك 
تركي: هلا بقلب تركي كيفك حياتي 
ريم: طيبه تروك كيف مصر 
تركي: ما يتمل منها 
ريم: جد 
تركي: و الله جد ان شاء الله بنروح مصر قريب 
ريم: وفهد 
تركي: ما تعيشين بلا حبيب القلب بناخده 
ريم:  تروك ما راح تتزوج 
تركي: ترا ريم بلا كلام فاضي يلا بروح معايناتي 




  

      تركي: أيه فهد الله يرضى عليك كيفها ريم فهد: الحمد لله تركي: ما اوصيك اختى أمانه بعيونكفهد: ما توصي هي بعيوني و قلبي تركي: أيه يالعاشق الولهان عطيني اختى ريم: هلا تروك تركي: هلا بقلب تركي كيفك حياتي ريم: طيبه تروك كيف مصر تركي: ما يتمل منها ريم: جد...
  
 

ريم ٢٣ سنه اخت تركي دلوعه البيت لانها البنت الوحيده من صغرها بتحب فهد ابن عمها و قدر يخطبها من سنه و اتجوزو من ٣ شهور اقرب شخص لتركي و بيثق في رأيها جدا  بنت حنطيه عيونها واسعه بنيه حواجبها رفيعه سمرا شفايفها صغيره 



قفل تركي مع ريم وبص على ملف سوار مره اخيره قبل ما يبدأ اول خطوه 
___________________________________



راضي: هلا فيك طال عمرك 
عبد الله: ايش اخبار سوار 
راضي: قريب ان شاء الله طال عمرك 
عبد الله: كيف قريب صار لك ٣ سنين 
راضي: في اختلافات بين بيانات الاقامه و عنوان السكن 
عبد الله: ترا انا بعطيك مبالغ ما ينحلم فيها 
راضي: ان شاء الله بتكون معلوماتها كلها صحيحه في أقرب وقت 



قفل عبد الله مع راضي وهو بيبص على صوره سوار .. اخر صوره تجمعه بيها لما كان عندها ٦ سنين قبل ما يسافر لأمه و يطلق رضوى حس بضيق في صدره اخد دوا القلب و بدأ يفكر سوار عامله ازاي دلوقتي وهل هي عارفه عنه حاجه اصلا ولا لا ! 



دخلت عليه فدوى مراته  باست راسه في حنان و ابتسمت 



فدوى: لا تشيل هم ان شاء الله تشوفها بخير 
عبد الله: اذا خصالها خصال امها بنقهر 
فدوى: لا تفترض السوء 
عبد الله: ريم و تركي بيتقبلوها؟
فدوى: اكيد هي اختهم واولادنا كبار
عبد الله: واذا كانت تكرهني! 
فدوى: تثبت لها عكس كذا وتخليها تحبك
 
          
                
طبطبت فدوى على ايد عبد الله في حنان بمعني متقلقش و مسكت الصوره بتاعه سوار و ابتسمت 



فدوى: ان شاء الله بتجتمعو و ترفع راسك فيها 



ابتسم عبد الله و باس ايديها 

  

      فدوى مرات عبد الله ٤٠ سنه أم ريم الست الي قدرت تخرج عبد الله من الحسره الي عملتها رضوى و قدرت تربي تركي زيه زي ريم وقدره تعوضه عن فراغ موت امه مستنيه اليوم الي يتجمع فيه اولاده التلاته عشان تعيش في سلام و تشوفه سعيد 
   

فدوى مرات عبد الله ٤٠ سنه أم ريم الست الي قدرت تخرج عبد الله من الحسره الي عملتها رضوى و قدرت تربي تركي زيه زي ريم وقدره تعوضه عن فراغ موت امه مستنيه اليوم الي يتجمع فيه اولاده التلاته عشان تعيش في سلام و تشوفه سعيد . ست عنيها بني واسعه  قمحاويه جميله جدا 
__________________________________



سالي: ماما انا عاوزه فلوس 
رضوى: خدى من سوار 
سالي: ماما سوار مش وليه امرى هي ماسكه فلوس البيت بصفتها أيه يعني 
رضوى: اختك الكبيره 
سالي: وانت أيه ضمنك انها بتتصرف فيهم صح 
رضوى: في أيه يا سالي من لما جيتي وانت مصممه تطلعي القطط الفطسانه في اختك 
سالي: ماما انا عاوزه فلوس هتديني 
سوار: افتحي البوك خدي الي انت عاوزاه يا سالي .. وعلى فكره مسؤوليه البيت مش سهله يا سالي اوعي تفتكرى اني مبسوطه وانا شايلاها انا كل يوم بنام مش عارفه هيحصل أيه بكرا 
سالي: خلاص يا سوار عرفنا انك المرأه الحديده



ابتسمت سوار بتهكم راحت سالي تاخد الفلوس و وقفت تبص على سوار 



سالي: بكرا اتجوز و اسيبهالكم 



فتحت سالي الباب عشان تلاقي قدامها تركي 



سالي: الدكتور السعودي اهلا بيك 
تركي: هلا فيكي اختي انسه سوار موجوده 
سالي: اه موجوده ..... سوار في حد هنا عاوزك 



دخلت سوار تلبس حاجه و خرجت لسالي 



سوار: ايوا يا سالي مين 
سالي: الدكتور السعودي بتاع ماما 



وقفت سوار شويه مستغربه أيه الي جايبه البيت اذا كان محتاج حاجه كان ممكن يتصل بيها 



سوار: اه أتفضل يا دكتور 
تركي: هلا فيكي اختى .. اعذريني زيارتي بلا خبر
سوار: لا يا دكتور أتفضل انت تنور 



دخل تركي و سابت سوار الباب مفتوح دخلت سوار تجيب رضوى تعد مع تركي لحد ما تعمل ضيافه ليه فضل تركي يبص على ملامح رضوى و على البيت .. البيت متواضع جدا ولكن مترتب مش باين ابدا انه بيت بنت عبد الله الازهرى دخلت سوار في ايديها كوبايه قهوه و كيكه وحطتهم قدامه 



سوار: انا اعرف ان السعوديين بيحبو القهوه اتمني تعجبك قهوتنا 
تركي: تسلم يدك اختي 
سوار: في مشكله في معاد العمليه ولا حاجه! 
تركي: لا لا كله بخير بنحتاج الوالده تكون بالمشفى قبل العمليه بيومين لنجهزها 
سوار: اه طبعا ان شاء الله ،كدا هتكون بعد بكرا في المستشفى صح كدا 
تركي: ان شاء الله 



سكتت سوار شويه مستنينه تعرف سبب الزياره لحد ما قطع السكوت صوت موبايل رضوى الي قررت  تدخل جوا ترد عليه  حست سوار بعدم راحه و دا بان عليها فقرر تركي يدخل في الموضوع علطول 



تركي: انت اسمك سوار عبد الله طلال الازهرى 
سوار: اه بالظبط 



مد لها تركي باسبوره و شاور لها بمعني تفتحه 



سوار: حضرتك مديني باسبورك ليه
تركي: شوفي الاسم 



قرأت سوار الاسم و بعد كدا بصت له بصدمه و رجعت قرأت تاني و بدأت تتكلم بصوت بيرتعش 



سوار: انت ابن عبد الله طلال الازهرى 



حست سوار بأمها الي دخلت عليهم و عنيها على سوار و باين عليها الرعب 



رضوى: انت لو ممشتش من هنا هتصل و أجيب الشرطه 
.
.
.




        




google-playkhamsatmostaqltradent